יונס תוקף חזיתית: "מי שמפתח דיגיטל כאלטרנטיבה לבנקאי - פוגע בלקוחות"
"מי שמפתח את הערוצים הדיגיטליים כאלטרנטיבה לשירות בנקאי מחויב ואנושי ומנתק את הלקוחות מהבנקאי האישי שלהם - פועל בניגוד לטובת לקוחותיו" כך אמר אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות במפגש עם סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה.
בדבריו אלו תוקף למעשה יונס את את השירות החדש שהשיק בתחילת השבוע בנק לאומי - "לאומי טוטאל דיגיטל", שירות שיאפשר ללקוחות הבנק לקבל שירותי בנקאות באינטרנט באופן מלא, כאשר הוא מציע חשבון ללא עמלות עו"ש בדיגיטל.
עם השקת השירות החדש אמרה רקפת רוסק עמינח, מנכ"ל לאומי כי "לאומי רואה בבנקאות אינטרנטית יעד אסטרטגי והוא פועל בנחישות לקידומו. לאומי טוטאל דיגיטל נתפר בהתאמה מלאה ללקוחות בעלי העדפה לתקשורת באינטרנט ובסלולר, הממעטים בפעולות בנקאיות מורכבות. לקוחות לאומי טוטאל דיגיטל מקבלים בדיוק את מה שהם צריכים, ואינם נדרשים לשלם על מה שאינם צריכים".
שתי תפיסות שירות הפוכות
לדברי יונס, "ישנן היום במערכת הבנקאית שתי תפיסות שירות הפוכות: האחת יוצאת מהשאלה מה טוב לבנק, ושולחת את הלקוח לטפל בעצמו בערוצים הדיגיטליים, והשניה שלנו - שעושה מה שטוב ללקוח, ומהדקת את הקשר בינו לבנקאי האישי שלו".
"ההתפתחות הטכנולוגית בעולם הבנקאות בהחלט חשובה, אבל אסור לבלבל את היוצרות: לב ליבו של השירות הבנקאי היה ונשאר בנקאי, בשר ודם, המכיר אישית את הלקוח על צרכיו והעדפותיו, ומסייע לו באופן פעיל ויזום בניהול פעילותו הפיננסית. מי שמפתח את הערוצים הדיגיטליים כאלטרנטיבה לשירות בנקאי מחויב ואנושי ומנתק את הלקוחות מהבנקאי האישי שלהם, פועל בניגוד לטובתם של לקוחותיו", אמר אלי יונס.
הוא ציין, כי הבנקאות ההיברידית של מזרחי-טפחות אומנם משתמשת בפלטפורמה הטכנולוגית שבחלקה כוללת יכולות ייחודיות שפיתח הבנק עבור עצמו, אבל לא כדי להרחיק את הלקוחות, אלא כנתיב המוביל אותם ישירות לבנקאי האישי שלהם. "הערוצים הדיגיטליים במזרחי-טפחות נועדו לסייע ללקוח ולבנקאי האישי שלו בסניף, לנהל מערכת יחסים יומיומית, בנוחות מרבית ובזמינות אופטימלית, במגוון דרכים ואמצעים".
מנכ"ל מזרחי-טפחות הוסיף, כי הוא בהחלט מכיר בנחיצותם של צעדי התייעלות במערכת הבנקאית, אבל יעילות נעשית תוך כדי צמיחה ולא על גב הלקוחות. "אדרבא", אמר יונס, "מזרחי-טפחות השקיע ב-2011 עשרות מיליוני שקלים בפיתוח טכנולוגיה חדשנית ובהרחבת כוח האדם בסניפים על מנת לקרב את הלקוחות לבנקאים האישיים שלהם, ובה-בעת ממשיך להיות הבנק היעיל בישראל, תוך שיפור מתמשך ביחסי היעילות של הבנק".
- 12.לקוח של מזרחי 05/12/2012 17:36הגב לתגובה זואני שבוי שם כי יש לי IRA שם . המערכת הממוחשבת שלהם מפגרת מאד (לעומת דיסקונט שאני גם מכיר) אז אין להם ברירה אלא להיות היברידים
- 11.יונס דואג לדיווידנדים שלו על חשבון העמלות שלנו-שיעוף כב (ל"ת)רענן 05/12/2012 16:35הגב לתגובה זו
- 10.מדבר מי שמשלם לעובדים שכר רעב ולוקח לעצמו מליונים (ל"ת)איש רע וגועלי 05/12/2012 16:17הגב לתגובה זו
- 9.עמרי 05/12/2012 15:45הגב לתגובה זוחבל לשלם עמלות מיותרות בגלל שצריך לממן עובדים לא חיוניים, ולזה צריך להוסיף את התנאים הסוציאלים המפליגים העובדים, אז שאדון יונס לא יעבוד עלינו הוא יושב עם משכורת שמנה ואם הוא רוצה לדאוג לאזרח הקטן שייתחיל בלקצץ אצלו במשכורת או שפשוט לא יגיב, כי זה דבר מבורך.
- באמת דואגים ללקוח שם - כמה שילמו לך בשביל הטוקבק הזה? (ל"ת)צפריר 05/12/2012 18:14הגב לתגובה זו
- 8.לקוח 05/12/2012 13:24הגב לתגובה זושאני לא אוהב את הרעיון
- 7.חי במינוס 05/12/2012 12:33הגב לתגובה זוהעמלות הגבוהות התורים הארוכים ושכר המנכלי'ם של הבנקים. עם המחשב אין לי בעיות
- ועם מי תדבר שתהיה בעיה במחשב? (ל"ת)טומי 05/12/2012 13:18הגב לתגובה זו
- 6.אבטלה 05/12/2012 12:27הגב לתגובה זומיותרים?
- יובל 05/12/2012 13:13הגב לתגובה זו10 אחוז מהמשכורת שלהם ויתנו לעובדים הפשוטים הם לא יהיו מיותרים,אולי זה ידרבן את העובדים לתת שירות יותר טוב בסניפים.
- 5.צפונית 05/12/2012 12:24הגב לתגובה זויש כאלה שמתאים להם לפעול באמצעות הטכנולוגיה ויש כאלה שצריכים בנקאי. למה לא לתת ללקוחות להחליט לבד? למה לקבוע שהם חייבים לפעול בדרך מסוימת? אני אישית מאוד שמחה שתהיה גם אופציה דיגיטלית. כל הכבוד לבנק הלאומי על היוזמה!
- 4.מפחד רק על המשכורת החזירית שלוקח מפחד שהעמלות ירדו חזיר (ל"ת)טוני 05/12/2012 12:17הגב לתגובה זו
- 3.חצופה 05/12/2012 12:12הגב לתגובה זוהרי המטרה של לאומי היא בסופו של דבר לחסוך- ובגלל זה הם רוצים להתעלם מהלקוחות.
- 2.יובל 05/12/2012 12:09הגב לתגובה זועדיף אינטרנט בלי חזירים
- כי פשוט המנהלים שם בלאומי מרווחים שכר מינימום (ל"ת)צא מהסרט 05/12/2012 18:16הגב לתגובה זו
- 1.החוכמה היא באמת לשלב בין הטכנולוגיה לבין הקשר האנושי (ל"ת)יובל 05/12/2012 11:48הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה
קמטק עקפה במעט את ציפיות השוק עם הכנסות של 126 מיליון דולר ורווח מתואם של 0.82 דולר למניה לעומת צפי של 125.2 מיליון דולר ו-0.80 דולר למניה; במקביל רשמה הפסד חשבונאי חד-פעמי בעקבות מחזור אג"ח להמרה בהיקף חצי מיליארד דולר; התחזית לרבעון הרביעי 127 מיליון דולר עליה קלה ומאכזבת לעומת הרבעון הקודם - המניה מגיבה בירידות
חברת בדיקות השבבים ממגדל העמק הדואלית קמטק -5.95% , Camtek Ltd. -7.3% מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי. החברה עקפה בקצת את תחזיות האנליסטים, הן בהכנסות והן ברווח למניה, והציגה קצב פעילות שמתקרב לרף של חצי מיליארד דולר במונחים שנתיים. קמטק עקפה ממש בקצת את הציפיות השורה העליונה והתחתונה אבל התחזית לרבעון הרביעי מאכזבת את המשקיעים. קמטק צופה שההכנסות ברבעון הבא יעמדו על 127 דולר עליה קטנה לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 126 מיליון דולר.
הכנסות קמטק הסתכמו ברבעון ב-126 מיליון דולר, לעומת ציפיות השוק ל-125.2 מיליון דולר, ובכך רשמה עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (112.3 מיליון דולר). הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-40.9 מיליון דולר, שהם 0.82 דולר למניה בדילול מלא, לעומת תחזית ממוצעת של 0.80 דולר למניה ולמול רווח של 0.75 דולר למניה ברבעון השלישי של 2024. מדובר בהמשך רצף של עקיפת תחזיות, גם אם הפעם הפער היה קטן יותר.
עם זאת, בשורה התחתונה על בסיס GAAP, הציגה החברה הפסד חשבונאי של 53.2 מיליון דולר (1.16- דולר למניה). ההפסד נבע מהוצאה חד-פעמית של כ-89 מיליון דולר הקשורה למחזור אג"ח להמרה ישן, פעולה שבוצעה כחלק ממימון מחדש במסגרתו גייסה החברה 500 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית אפס. בסך הכול, המהלך הגדיל את יתרות המזומנים וההשקעות הסחירות של קמטק ל-794 מיליון דולר בסוף ספטמבר, לעומת 543.9 מיליון דולר שלושה חודשים קודם לכן.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 50% על בסיס GAAP ו-51.5% על בסיס Non-GAAP, בדומה לרבעונים הקודמים. הרווח התפעולי הסתכם ב-31.8 מיליון דולר על בסיס GAAP וב-37.6 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, המשקפים שולי רווח תפעולי של 25%-30%. התזרים מפעילות שוטפת גבוה והסתכם ב-34 מיליון דולר, והחברה ממשיכה לשמור על מאזן נקי ויכולת נזילות גבוהה, גם לאחר ההנפקה.
"הביקוש ל-AI ממשיך להניע את הצמיחה"
המנכ"ל רפי עמית התייחס לתוצאות ואמר כי “קמטק ממשיכה להציג ביצועי שיא הודות לביקוש הגובר למחשוב עתיר ביצועים עבור יישומי בינה מלאכותית. ההשקעות העצומות בתחום מרכזי הנתונים וה-AI ממשיכות לתמוך בצמיחה בתעשיית השבבים, ואנו מצפים להמשך מומנטום חיובי גם בשנה הבאה”.
