אושרה הקמת 2,535 יח"ד בקריית גת; אוכ' העיר צפויה לגדול ב-50%

וד"ל דרום אישרה את תוכנית המשנה הגדולה ביותר בתוכנית הכוללת את הקמתן של 7,000-8,000 יח"ד
לירן סהר | (2)

האם הפתרון למצוקת הדיור יימצא בקריית גת? הוועדה לדיור לאומי (וד"ל) דרום החליטה לאשר את בנייתן של 2,535 יח"ד בקריית גת צפון, כחלק מתוכנית להקמת 7,000-8,000 יח"ד מצפון לנחל לכיש. תוכנית נוספת בהיקף של 1,000 יחידות דיור כבר אושרה ושתי התוכניות הנותרות צפויות להיות מאושרות בקרוב. התוכנית מיועדת להרחבת קרית גת מצפון לכביש 35 ונחל לכיש. התכנית הכוללת מיועדת לכ- 25,000 איש, משתרעת על שטח של כ -3,000 דונם המוגדרים כיום כקרקע חקלאית, בין מסילת הרכבת ממזרח ודרך מס' 40 (באזור מחלף פלוגות) במערב. במסגרת התכנית מתכנן מינהל מקרקעי ישראל את הקמתו של "פארק לכיש", שיוקם לאורך תוואי נחל לכיש לרווחת תושבי העיר והאזור. הפארק המתוכנן כולל שטחי פנאי ונופש, שטחי ומתקני ספורט ושטחי בילוי ושהייה יומיים. פיתוח הפארק ייעשה בשלבים מקבילים לפיתוח מתחמי המגורים. מערך "צירים ירוקים" שייפרשו במקביל לכבישים שיקשרו בין בין אזורי המגורים, הפונקציות הציבוריות והפארק נועדו לאפשר תנועה נוחה של הולכי רגל ורוכבי אופניים ב"צירים ללא כבישים", שתוכננו כדי להגדיל את הנגישות למעבר בין חלקי הפרוייקט השונים ללא רכב. במסגרת התוכנית מתוכננים שני גשרים שיחצו את כביש מס' 35 על מנת ליצור קשר יעיל בין העיר הותיקה והתוספת המתוכננת. התכנית אף כוללת מעברים תחתיים רחבים להולכי רגל, מהם ניתן יהיה להגיע לפארק. רפי אלמליח, ראש אגף התכנון במינהל מקרקעי ישראל, אומר כי: "במינהל מקרקעי ישראל רואים בחיזוקה של קרית גת, הנמצאת במרכז הגיאוגרפי של מדינת ישראל, יעד חשוב בתוכנית הכוללת לחיזוק הפריפריה. התוכנית, המתוכננת בסטנדרט גבוה, נועדה למשוך לקרית גת אוכלוסיה חזקה מבחינה סוציו אקונומית, ולהגדיל את מספר התושבים בה מכ- 50,000 אלף כיום לכ- 75 אלף. התוכנית נערכה בדגש של הקפדה יצירה על תיכנון סביבתי וירוק, והתחשבה גם בקריאותיהם של ארגוני הסביבה להעדיף הרחבת יישובים קיימים על פני הקמת יישובים חדשים." הועדה החליטה שכתנאי להפקדת התכנית יש להשלים סקר סביבה לגבי נושא הריחות הנישאים באוויר ממכון טיהור השפכים של מט"ש קריית גת שבצומת פלוגות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    האזרח ק' 05/11/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    יש להתייחס גם לציר המעבר (כביש 35) בין חברון לבין עזה שהוא ציר מרכזי לתנועה (הנזכר בהסכמים בין מדינת ישראל לרשות הפלשתינית ) דהיינו עומסי תנועה ,מעברים חופשיים בהתייחס לנפח התנועה למעמד הטריטוריאלי של הציר וכד'. "בקש שלום ורדפהו" (תהילים).
  • 1.
    כביש 38 05/11/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    אם הכביש לא ישודרג יהיה בלתי אפשרי לנהל שם חיים תקינים
השקעה במניות או דירות (גרוק)השקעה במניות או דירות (גרוק)
ניתוח

מה עדיף - השקעה בדירה או השקעה במניות ובאיזה עיר היה כדאי לקנות דירה?

מניות, אגרות חוב, מסלולים כלליים, לעומת דירות, מה הניבה כל השקעה בחמש השנים האחרונות וגם: על המס, על תכנוני המס ועל העיר שהמחירים בה תקועים כבר שנים 

מנדי הניג |

מדדי המניות נתנו תשואה גבוהה בהרבה משוק הדירות במבחן של 5 השנים האחרונות. כשמדברים על שתוה ברוטו, מדדי המניות הבולטים הניבו תשואה פנומנלית של מעל 80% בחמש שנים וגם השקעה במסלולים כלליים שמערבבים מניות עם אג"ח היתה עם תשואה נהדרת של כ-53%. כלומר, השקעה בבורסה הניבה כ-9% בשנה והשקעה במניות בלבד הניבה כ-13% בשנה.  

כאשר  בוחנים תקופות ארוכות יותר, מתקרבים לבנצ'מרק המקובל - אגרות חוב מניבות בין 4% ל-5%, מניות בין 7% ל-9% בשנה (בשני העשורים האחרונים יש הטייה כלפי מעלה). מסלול כללי אמור לייצר תשואה של כ-6% וצפונה. 

מניות, אג"ח, מסלול מעורבב או דירות - התשואה בחמש שנים

מול השקעה בשוק ההון - ישירות או דרך הגופים המוסדיים (ניהול תיקים, קרנות נאמנות, השתלמות, גמל ועוד) יש כמובן את אפשרות ההשקעה בנדל"ן ובעיקר בדירות למגורים. מה עדיף?

לפני המבחן הכלכלי, צריך להזכיר שיש הבדלים מהותיים - השקעה בבורסה היא נזילה (אם דרך קרנות השתלמות אז צריך לחכות 6 שנים), זו השקעה שיש לה מחיר כל יום ואתם כמשקיעים יודעים מה קורה שם באופן שקוף. אם אתם משקיעים ישירות אז אתם יודעם כל יום, אם זה בקרן נאמנות יש מידע מדי יום, בנכסים שנחסכים בהשתלמות וגמל המידע הוא פעם בחודש. אבל בעיקרון מדובר על נכסים לרוב נזילים ושקופים.

כשאתם קונים דירה להשקעה, אתם קונים נכס פיזי, זה לא על הנייר. אתם קונים קירות, וצריך לטפל בהם, צריך לנקות, לתקן, להשקיע. דירה להשקעה היא במקרים לא מעטים כאב ראש - הלך המזגן, צריך להביא טכנאי. השוכר מבקש לדבר איתך על המחיר. השוכר מבקש להכניס כלב לכמה חודשים. יש אסיפת בעלי דיירים חשובה. יש כאן השקעה של זמן. חוץ מזה - המימוש הוא לא מהיר והוא לוקח זמן ועלויות. 

נס ציונה
צילום: אתר עיריית נס ציונה

30 אלף שקל למ"ר: כך הפכה נס ציונה לעיר היקרה בשפלה

דירת 5 חדרים ב-4.4 מיליון שקל, עליות של פי 2 מהממוצע הארצי, ופערים של 15%-30% מול רחובות: העיר השקטה הפכה למכונת רווחים לבעלי נכסים

צלי אהרון |

כשמשפחת כהן רכשה דירת 5 חדרים בשכונת סביוני נצר סירני בינואר 2010 תמורת 795 אלף שקל, הם לא דמיינו שהם עושים את עסקת חייהם. היום, 15 שנים מאוחר יותר, דירה זהה באותה שכונה נמכרת ב-3.4 מיליון שקל - תשואה של 327%, יותר מפי 2 מהממוצע הארצי.

הסיפור של משפחת כהן הוא רק קצה הקרחון בתופעה של הנדל"ן בנס ציונה - עיר של כ-50 אלף תושבים שהצליחה לעלות במחירים פי כמה מערים גדולות והפכה לאחת היקרות ביותר באזור השפלה.

הנתונים החדשים: מי משלם הכי הרבה ועל מה

ניתוח עסקאות יולי-אוגוסט 2025 מגלהכי העסקה הגבוהה ביותר נרשמה ברחוב משה גרר 64, שם נמכרה דירת 5 חדרים ענקית (156 מ"ר) תמורת 4.4 מיליון שקל. 

דירות 4 חדרים, הן הסחורה החמה בעיר והן  נמכרות בטווח מחירים של מ-2.4 מיליון שקל בעלייה 4 (שכונה ותיקה) ועד 3.5 מיליון שקל בהגלים. הפער של מעל מיליון שקל בין שכונות באותה עיר מוסבר בהבדל בין השכונות החדשות יחסית והאיכותיות יותר ביחס לשכונות הישנות. 

דירות 3 חדרים, נעות כיום בין 1.85 מיליון שקל (גורדאו 3, שכונה ותיקה) ל-2.4 מיליון שקל (רחבעם זאבי 36, שכונה חדשה). המחיר הממוצע למ"ר בעסקאות האחרונות עומד על 25,000-29,000 שקל, כאשר בשכונות הטובות זה מגיע ל-30,000 שקל למ"ר ויותר.