שוקי אסיה סגרו בטריטוריה הירוקה: הניקיי עלה כ-0.9%, המגעים בין סין לאיטליה סיפקו תמיכה
שוקי אסיה סגרו את יום המסחר בטריטוריה החיובית כאשר רק הבורסה בשנחאי דשדשה מאחור עם ירידה של כ-1% תוך סגירת פערים מול הירידות שנרשמו אתמול, בעת שהבורסה היתה סגורה. מנגד, הבורסה ביפן ובאוסטרליה התאוששו והחזירו לעצמן מעט מההפסדים הכבדים שרשמו אתמול. חרדת המשקיעים סביב סוגיית החוב האירופי הורידה הילוך בעקבות דיווח בפיננשל טיימס לפיו יתכן שסין תקנה חלק נכבד מהחוב של איטליה.
בטוקיו סגר מדד הניקיי את המסחר בעלייה של כ-0.93%, הבורסה בשנחאי, שאתמול, כאמור, היתה סגורה, השילה כ-1.06% ומדד ה-S&P/ASX 200 באוסטרליה הוסיף כ-0.81%. הבורסה בדרום קוריאה סגורה לרגל חג והבורסה בהונג קונג סגורה בשל פסטיבל אמצע הסתיו. החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.2%.
הפיננשל טיימס מדווח, כי בכירים מאיטליה ושר האוצר האיטלקי נפגשו עם בכירים בסין במטרה לגבש עסקה במסגרתה תרכוש סין חלק נכבד מהחובות של איטליה, ותשקיע בחברות "אסטרטגיות".
מניות הגופים הפינננסים, שאתמול חטפו את המהלומות הכבדות ביותר בשוקי אסיה בשל חשש המשקיעים לסוגיית החוב האירופי, התעשתו מעט וחזרו לטפס. בבורסה של אוסטרליה, מניית Westpac Banking הוסיפה כ-0.57% לערכה, ובטוקיו סגרה מניית Daiwa Securities את המסחר בעלייה של כ-2.77%.
במקביל, כמה ממניות יצרניות המכוניות חזרו לעליות, כאשר מיצובישי מוטורוס טיפסה 3.13%, והונדה מוטורס הוסיפה כ-1.33%. סוזוקי מוטורס זינקה כ-3.64% בעקבות דיווח לפיו פולקסוואגן פועלת לשמור על השותפות בין השתיים. אתמול צנחה המניה בצל חששות לפירוק השותפות.
גם מניות חברות הטכנולוגיה התחזקו בבורסה של יפן. מניית Elpida Memory נסקה כ-12.75%, ו- Renesas Electronics המריאה 5.07%.
ברקע למסחר באסיה, הסגירה הירוקה בוול סטריט אמש. אף שרוב שעות המסחר רשמו המדדים המובילים ירידות שערים, בשעה האחרונה למסחר הם עשו תפנית וסגרו בעליות. מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.63%, מדד ה-S&P500 טיפס בכ-0.7% ומדד הנאסד"ק הוסיף כ-1.1%.
- 2.כלכלן בכיר 13/09/2011 09:02הגב לתגובה זובמקום לעצור את מעבר הייצור העולמי לסין , מאיצים את השתלטות סין על העולם
- 1.זיפו 13/09/2011 07:50הגב לתגובה זומכיוון שהם מושקעים בבלוקים רבים בשורטים הם עושים הכל ע" מ לייצר פאניקה ואוירה שלילית לכן ממחזרים כתבות ישנות ומידעים שידועים לכל דיכפין. שימו לב מיום ה' בנאסדק ירררררררררררררררררר במצטר0.4% ( יום ה' 0.7%-, יום ו' - 2.5%-, יום א' עליה של 1.1% ) ואילו בישראל ירדו במצטבר 7.5% !!!! שוב ע" מ לסדר את העין 0.4% מול 7.5% !!!על מה ולמה ריסקו את השוק כך ב- 3 ימים כי ביזפורטל ומוסדיים מושקעים חזק בפוטים. מניות רבות ירדו מעל 20 אחוז ובראשם מודיעין שקיומה הכלכלי תלוי בוול ואירופה ירדה משער 3.5 ל 2.7 כ-23%.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
