מערכות של אלביט לחיל האוויר אמריקני: תספק קסדות טייס מתקדמות בטכנולוגית צבע

במסגרת חוזה עם בואינג, תספק אלביט קסדות מתוחכמות לטייסים, המציגות את תצוגת הדשבורד (לוח השעונים) על גבי משקף הקסדה שמול עיני הטייס, כולל מערכות הנשק של המטוס
הדס גייפמן | (2)

חברת אלביט מערכות, המספקת מערכות אלקטרוניות לתעשיית הביטחון, הודיעה היום (ג'), כי החברה הבת שלה בארה"ב זכתה בחוזה של חברת בואינג לאספקת מערכות ראש (קסדות לטייס) בטכנולוגיית צבע. הקסדות מיועדות למפקדת הכוחות המיוחדים של חיל האוויר האמריקאי. הפרויקט יתבצע בפורט וורת', טקסס. החברה מדווחת כי היקף ההסכם אינו מהותי.

במסגרת החוזה תספק אלביט מערכות ארה"ב מערכות ראש צבעוניות מתקדמות לחיל האוויר האמריקאי, המאפשרות עקיבה מלאה ומספקות מענה לצרכי הטווח הקצר והטווח הארוך של הכוחות המיוחדים של חיל האוויר.

מדובר בקסדות מתוחכמות לטייסים, המציגות את תצוגת הדשבורד (לוח השעונים) על גבי משקף הקסדה שמול עיני הטייס, כולל מערכות הנשק של המטוס.

החברה מוסרת, כי השילוב בין טכנולוגיית מערכות העקיבה של הקסדה, לבין היכולת להציג נתונים בטכנולוגיית צבע מתקדמת על תצוגת קסדת הטייס במשימות יום ולילה ובטיסה בלתי נעזרת, יאפשרו לטייסי הכוחות המיוחדים לפעול תוך התמצאות סביבתית גבוהה במיוחד, ותוך שמירה על קשר עין עם המתרחש מחוץ למטוס.

מערכת הראש מבוססת על מערכת ה-ANVIS/HUD של אלביט מערכות, המשמשת זה שנים רבות את צבא ארה"ב (חיל הרגלים ושאר הכוחות ה"ירוקים"), חיל הים, המארינס, משמר החופים וטייסי מסוקים של חיל האוויר האמריקאי. אלביט מערכות ארה"ב נושאת בתואר "ספק כסף" בתכנית ה-V-22 של בואינג.

עם פרסום העסקה אמר רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות ארה"ב כי "מערכות הראש שלנו מוכחות בשטח ומעניקות התמצאות סביבתית ותוספת בטיחות לכוחות צבאיים על גבי פלטפורמות אוויריות שונות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע באלביט 06/09/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
    לפחות יש חוזים עם ארה" ב ודרום אמריקה ואסיה. בינתיים. לצערי ממשלת ליברמן והבובה שלו ביבי יחבלו עוד במעמד ישראל והחברות הישראליות בשאר העולם.
  • דדי 07/09/2011 07:17
    הגב לתגובה זו
    שום הלכו ושום נעליים. כשהטורקים יזדקקו לטכבולוגיה שאין להם, הם ימצאו את הדרך לקנות את הסחורה מגוף שלישי, כאילו שזה לא מישראל. כולם מנפחים בלונים, כולל ישראל. פשוט חכו בסבלנות עד שכל האויר יתפוגג. הטורקים אינם ערבים, והערבים ממש לא סובלים אותם.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.