סגירה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עלה 0.3%, פפסי זינקה 2.5%

מוזיאק עלתה 0.8%, AOL צללה 10.2%, ווסטרן יונין השילה 0.5% למרות ההודעה על דיבידנד
שרות Bizportal | (1)

יום המסחר נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. בשעה האחרונה, המדדים ביצעו מיני קאמבק עם עליות מדודות. מגמת התנודתיות נבעה מהמשך הדאגה לגבי יכולות החזרת החובות של מדינת יוון לשאר אירופה ובעיקר גרמניה לצד פרסומות דוחות פיננסיים חיובים של חברות. אתמול, המסחר בניו יורק הסתיים בעליות שערים לנוכח השמועה בשווקים על כך שהיבשת תאפשר את דחיית החוב המוזכר בחצי שנה. במהלך היום פורסם מדד מלאי הנפט השבועי בארה"ב והמאזן התקציבי שהתרחב. דוח המלאי הציג שיאים חדשים במלאי הנפט בארה"ב.

הדאו ג'ונס נחלש 0.04%, מדד ה-s&p 500 נותר ללא שינוי והנאסד"ק התחזק 0.28%

יומן מאקרו

דוח הנפט- כמדי יום רביעי בשעה 17:00 (שעון ישראל) דווח מלאי הנפט בארה"ב על ידי משרד האנרגיה. אתמול ירד הנפט לנוכח אזהרות הסוכנות לאנרגיה עולמית על המשך ירידות שיגיעו לשיאן באמצע השנה הנוכחית. הצפי לגבי הדוח שיתפרסם היום הוא לתוספת של 3.7 מיליון חביות. בשבוע שעבר, אותו הדוח הראה כי מלאי הנפט בארה"ב הגיע לשיא של כל הזמנים על עלייה של 6.3 מיליון חביות. הדוח היום הראה עליה שבועית נוספת של כ-4.9 מיליון חביות.

המאזן התקציבי- התחזקות הדולר גורמת לחשש כלכלי פן הייצוא מארה"ב יחלש בעקבות התייקרותו מסביב לעולם ויגדיל את הפער התקציבי. היום בשעה 21:00 (שעון ישראל), פורסם המאזן והצפי היה לפער שלילי של 10 מיליארד דולר. הפער התקציבי צמח ל-18 מיליארד דולרים בינואר.

מניות בכותרות

פפסי ( סימול: PEP )- לאחר הזינוק של קוקה קולה בעקבות דוחות טובים מהצפוי, גם פפסי מפתיעה היום עם רווחים גבוהים. החברה פרסמה את הדוחות הפיננסיים שלה לרבעון האחרון של שנת 2014 והציגה רווח של 1.12 דולר למניה. גם ההכנסות היו גבוהות מהצפוי. הנהלת החברה ציינה כי למרות הדוחות הטובים היא חוזה סביבה לא פשוטה בשנה הקרובה מבחינת מאקרו. מניית החברה עלתה 2.46% במסחר.

מוזאיק (סימול: MOS )- רבעון מוצלח עובר על חברות הדשנים העולמיות (אך לא על כי"ל). לאחר של פוטאש מלפני שבועיים, חברת הדשנים מוזיאק דיווחה על רווחים של 97 סנט למניה וגם ההכנסות היו גבוהות מהצפוי. מניית החברה עלתה 0.8% במסחר.

AOL (סימול: AOL )- מניית החברה צללה 10.2% במסחר, בעקבות דוחות מאכזבים. הרווחים אמנם היום גבוהים מהצפוי- 92 סנט למניה, אך ההכנסות נחלשו באופן משמעותי. הנהלת החברה האשימה את התחזקות הדולר בירידה בכנסות.

ווסטרן יוניון (סימול: WU )- חברת המשלוחים והעברת הכספים ווסטרן יוניין פרסמה את הדוח הפיננסי של הרבעון האחרון לשנת 2014 והציגה רווחים של 42 סנט למניה, 8 סנט למניה מעל לצפי. החברה הודיעה כי תוכנית התייעלות גרמה לעליה ברווחים, כמו כן הודיעה על תוכנית בייבאק של המניות, בסך של 1.2 מיליארד דולר ועלייה של 24% בגובה הדיבידנד. מניית החברה ירדה 0.54%.

סחורות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ארנון 12/02/2015 08:40
    הגב לתגובה זו
    מישהו יודע למה היא נפלה?
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: