המדדים בוול סטריט ננעלו בנמוך היומי: מניית ספרינט הוסיפה 14% לערכה

ג'י.סי. פני עלתה 8.4% לאחר שדיווחה על שיפור בעסקיה; וולס פארגו ננעלה ללא שינוי למרות שהיא צפויה לדווח על רווחי שיא ברבעון
דניאל פליישר | (9)

פורסם לראשונה ב-15:22 11.10.2012

יום המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') מגמה מעורבת ובנמוך היומי לאחר שרוב היום אופיין בעליות שערים נאות בזכות מספר נתוני מאקרו מעודדים ובראשם נתון תביעות האבטלה החדשות ובהמשך לעליות השערים מסביב לעולם. בנוסף, סיטיגרופ (סימול: C) פרסמה סקירה אוהדת בת 116 עמודים לכלכלת ארה"ב, שהועלתה אצלה לרמת 'תשואת-יתר' כאשר היא צופה לעלייה של 12% במדד ה-S&P500.

תביעות האבטלה החדשות בארה"ב הציגו את הירידה החדה אי פעם לרמה הנמוכה ביותר מזה כ-4 שנים. למרות הנתון החיובי, פטר בוקבר, אסטרטג שווקים ממילר טבק, עדיין די סקפטי בנוגע לנתון היות ועיר אחת אחראית לרוב הירידה בנתון "ובשל כך יש לזרוק את הנתון הזה הצידה ולראות איך הוא יראה בשבוע הבא".

בינתיים, המדדים באירופה מגיבים גם הם בחיוב לנתונים מארה"ב, כאשר מדד הדאקס עולה 1.25% למרות הורדת הדירוג של סוכנות S&P לספרד לרמה אחת מעל דירוג 'זבל', מה שמעלה את ההסתברות שהיא תאלץ לבקש חילוץ מגוש האירו.

יומן המאקרו

טרם תחילת המסחר, פורסם נתון תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-9 לאוקטובר, אשר הצביע על ירידה חדה של 30 אלף ל-339 אלף תביעות אבטלה חדשות. הערכות האנליסטים ציפו לעלייה מתונה של 1,000 תביעות נוספות לעומת הנתון של החודש הקודם עד לרמה של 370 אלף תביעות חדשות. לנתון המלא

במקביל, משרד המסחר האמריקני פרסם את מדד מחירי היבוא והיצוא לחודש אוגוסט. מדד מחירי המוצרים מיבוא בארה"ב עלו בחודש אוגוסט ב-1.1%, עלייה שנייה רצופה בעיקר לאור הזינוק במחירי הנפט המיובא שעלה ב-4.4%. הנתון עלה הרבה מעל התחזיות שאמדו התייקרות של 0.7% בלבד. גם מחירי היצוא בארה"ב עלו מעל התחזיות - 0.8% לעומת קונצנזוס של 0.4%.

בנוסף, הגירעון המסחרי של ממשלת ארה"ב התרחב ל-44.2 מיליארד דולר באוגוסט. התוצאה הייתה די קרובה לתחזיות האנליסטים, שציפו לגירעון של 44 מיליארד דולר בחודש זה.

המדדים המובילים

עם סיום המסחר בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס ירד 0.13%, מדד ה-S&P500 התחזק ב-0.02% ומדד הנאסד"ק השיל 0.08% מערכו.

שוק הסחורות

החוזים על מחיר הנפט עלה 0.9% לרמה של 92.07 דולר לחבית. החוזים על הזהב סיימו בעלייה קטנה של 0.31%, ברמה של 1,770.6 דולר לאונקייה.

מניות בולטות

ג'י סי פני (סימול: JCP) דיווחה לבעלי המניות כי התוכנית להבראת ואישוש עסקי החברה מצליח. בתגובה, מניות החברה מזנקות בוול סטריט.

מניותיה של מטרו פי.סי.אס. קומיוניקיישן (סימול: PCS) סופגות מכירות כבדות מצד המשקיעים לאחר שספרינט, שכעת עשויה להירכש על ידי סופטבנק, סרבה להצעת הרכש שלה בתחילת השנה.

חברת ספרינט נקסטל (סימול: S) זינקה בטרום מסחר לאחר שדיווח רימז על כך שחברת התקשורת הסינית, סופטבנק, נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת החברה בתמורה לסכום שמוערך ב-12.8 מיליארד דולר. מניותיה של קלירוואייר (סימול: CLWR) מזנקות גם כן בשל אפשרות הרכישה של ספרינט, היות האחרונה מחזיקה ברוב מניות החברה.

ישראליות בוול סטריט

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אנלייזר 12/10/2012 13:05
    הגב לתגובה זו
    למה אתם מתעקשים לקנות תעודות שורט בבורסה שלנו?? יש פה ויסות של שחקני מעוף שעושים כאן כרצונם בגלל מחזורים עלובים בבורסה שלנו . יש לכם תעודות על ארהב ושם שתבוא נפילה היא לא תווסת ובכלל שם גם עלו הבורסות המון ויש להם המון לאן לרדת
  • 8.
    גזית 12/10/2012 09:39
    הגב לתגובה זו
    PATK FFCH GSS MEET HCII בהצלחה לכם!
  • 7.
    הקלפן מלוד לאביבית 11/10/2012 22:38
    הגב לתגובה זו
    אביבית ברור לך שזו תעודת סל מאוד אגרסיבית... "ומשוגעת" לכן לא צריך לקנות שם בכסף ממש גדול... אני גם יושב על התעודה הזו משער 149 נקודות... בכמה עשרו אלפי שקלים אני אישית מאמין שלטווח התעודה תעלה.. ואומר לך עוד משהו אם התעודה הנל" תרד ב10% מהשער שקניתי אני אישית אפילו יחזק שם... אומר שוב לידיעתי בטווח בילוני ארוך הכל יפול כמו מגדל קלפים... שם המשחק בשבילי סבלנות מאחל לך הרבה הצלחה.... ואולי גם החזקת בנק דיסקונט וגם אלביט מערכות... נב" יש לאומר שאני את אלה כבר מכרתי ברווח נאה ברוך ה'
  • 6.
    רק שלא תביכו אחכ פיאררים לא מתים רק מתחלפים (ל"ת)
    הרצל 11/10/2012 22:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לאביבית 11/10/2012 21:12
    הגב לתגובה זו
    היום קניתי ב-500 אלף שח בשער 144,אין לך מה לדאוג תוך חודש שער 220.בהצלחה
  • 4.
    אביבית 11/10/2012 20:34
    הגב לתגובה זו
    קניתי קסם שורט מעוף מאה אלף שח בשער 145,150,156.אני רוצה לואמר שאני לא שקטה עם הקניה,המניה לא מתנהגת יפה כלומר,המדד עולה 0.2 המניה יורדת 3% כן כבר כמה ימים,יש למישהו הסבר.תודה
  • 3.
    מחזיק אחוזים בנדלן 11/10/2012 20:06
    הגב לתגובה זו
    את הטווסים מפיפט אבניו מפארק אבניו מלקסינגטון אבניו אני יהפוך אותם לאביונים אחד אחד מניאק מי משקר .אני יוציא אותם עם הקרטונים בחוץ כמו בימים העליזים של לייהמן .עם השלטים לחם עבודה .אני יוציא אותם לא לדאוג.וואלאק אני לא פרראייר .
  • 2.
    נוסע על פראיירים 11/10/2012 20:01
    הגב לתגובה זו
    חביבת מה שלומך מותק איך אתץ מרגישה את מצטרפת לשורטיאדה העולמית שתחל בקרוב ...
  • 1.
    לקלפן מלוד 11/10/2012 18:49
    הגב לתגובה זו
    לאן נעלמת,אני רוצה לדעת אים כדאי לקנות קסם שורט,כי אמרת שבשער 150 אתה קונה,למען האמת קניתי בשערים 156.150,145.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: