שינויים בפתח: אפל צפויה להכניס מסך יותר גדול מ-3.5 אינטש לאייפון החדש

חברת הטכנולוגיה ויצרנית האייפון צפויה לשחרר לאוויר את האייפון החדש בחודש אוקטובר, לפי הערכות האנליסטים
דניאל פליישר | (1)

ענקית הטכנלוגיה אפל (סימול: AAPL) מתכוננת לקראת שינוי חיצוני רציני לאייפון החדש שצפוי לצאת כבר בחודש אוקטובר השנה, אמרו שלושה אנשים המקורבים לתוכניות החברה.

אפל, אשר התמודדה השנה עם תחרות קשה מאוד מצד סמסונג ומערכת ההפעלה אנדרואיד, החלה לבצע הזמנות מספקי מסכים באסיה לצגים גדולים יותר מ-3.5 אינטש כפי שהייתה רגילה להזמין עד עכשיו. אחד האנשים אמר כי סטיב ג'ובס, המייסד של אפל אשר נפטר בחודש אוקטובר האחרון, עבד באופן פעיל ביותר על העיצוב החדש של האייפון הבא.

העיצוב החדש יהיה השינוי הראשון לחיצוניות של האייפון מאז 2010, כאשר החברה שיחררה את האייפון 4 בפעם הראשונה. המהלך הזה מגיע ברקע למעבר של יצרניות אחרות כדוגמאת סמסנוג, לקראת מסכים גדולים יותר עבור מכשירים סלולריים בעוד הצרכנים משתמשים במכשירים לצורך מגוון רחב יותר של משימות, כולל צפייה בסרטים, משחקים וגלישה באינטרנט.

מה שעדיין לא ברור הוא אם המכשיר כולו יהיה גדול יותר או שהמסך החדש יתפוס יותר שטח על פני המסגרת הנוכחית של המכשיר, כאשר באפל שמרו על מימדי המכשיר מאז הצגתו לראשונה ב-2007. לפי מדידות שנעשו, מסך בגודל 4 אינטש אכן יכול להתאים למימדים הנוכחיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עומרי 18/05/2012 18:46
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה!..

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".