אלביט מערכות תאבטח את האסדה של אנרג'יאן

אלביט מערכות זכתה במכרז בשווי של כ-15 מיליון דולר ותספק חליפת אבטחה לאסדה הצפה שתשמש את פרויקט כריש תנין
נועם בראל |

שיתוף פעולה בין חברת אנרג'יאן וחברת אלביט מערכות, לאחר שהאחרונה זכתה במכרז בשווי של כ-15 מליון דולר למתן פתרונות אבטחה לאסדה הצפה של אנרג'יאן הצפויה לשמש להפקת הגז בפרוייקט כריש תנין. הפרוייקט יבוצע על פני תקופה של כשנתיים ויכלול מתן שירותי אחריות ותמיכה לוגיסטית למשך 12 שנים נוספות.

על פי הדיווח, אלביט מערכות תספק לאנרג'יאן מגוון רחב של סנסורים, ביניהם מערכות אלקטרו-אופטיות, מכ"מים, סונרים, מרכז שליטה ובקרה וחליפת סנסורים ייעודית שתותקן על סירות התערבות מהירות, וזאת על מנת לתת פתרון האבטחה שיאפשר גילוי וזיהוי של איומים מעל ומתחת לפני הים ויסייע לצוותי האבטחה להגיב ביעילות.

האסדה הצפה, אשר אנרג'יאן בונה בימים אלה בסינגפור, תמוקם במרחק 90 ק"מ מן החוף ותהיה הראשונה מסוגה באזור המזרחי של הים התיכון. המתקן יהיה בעל קיבולת טיפול בהיקף של bcm 8 בשנה, וקיבולת אחסנת נוזלים בהיקף של 800 מליון חביות, כשהפלטפורמה תוכל לשמש כתשתית עבור מאגרים נוספים בעתיד.

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן נפט וגז: "אנו מתקדמים עם פיתוח פרוייקט כריש תנין בהתאם ללוח הזמנים -  ומצפים להפקת גז בשנת 2021. חברת אלביט מערכות אבטחה (ELSEC) נבחרה לאחר מיצוי הליך מכרזי תחרותי – שמטרתו להבטיח שמתקני הפרוייקט יהיו מאובטחים ברמה הגבוהה ביותר. אנו שמחים לשתף פעולה עם התעשיה הבטחונית הישראלית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דלק בנזין תדלוק תחנה
צילום: Image by IADE-Michoko from Pixabay

מחיר הדלק מתייקר ל-7.16 שקלים לליטר - שיא מאז אפריל; וגם - איך חוסכים בהוצאות על דלק?

בלו גבוה יותר, ירידה בשער הדולר ועלייה במחירים בעולם דוחפים את הנהגים להוצאה גדולה יותר – חודש אחרי שהדלק ירד לשפל של שנה וחצי

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הדלק

הלילה בחצות, מחיר הדלק יתעדכן כלפי מעלה. ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעלה ב־9 אגורות ויעמוד על 7.16 שקלים לליטר. העדכון מגיע לאחר שבחודש שעבר נרשמה ירידה למחיר של 7.07 שקלים – השפל הנמוך ביותר מזה כשנה וחצי. כעת, המחיר חוזר למגמת עלייה ומשלים טיפוס לשיא מאז אפריל, אז עמד המחיר על 7.31 שקלים לליטר.

על פי הסבר משרד האנרגיה, ההתייקרות הנוכחית נובעת מכמה גורמים מצטברים: עליית מס הבלו העלתה את המחיר ב-6 אגורות לליטר, מחיר הדלק הבינלאומי הוסיף 3 אגורות לליטר, ירידה בשער הדולר קיזזה חלקית אך לא מנעה את ההתייקרות, ועדכון מרווח השיווק תרם לעלייה נוספת.

בת שבע אבוחצירה, מנהלת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות, ציינה כי גם עליית שכר המינימום תרמה להעלאת תוספת השירות בתחנות מלאות ב-1 אגורה נוספת, ל-25 אגורות לליטר.

מחירי הדלק בישראל מתעדכנים אחת לחודש על פי פרמטרים בינלאומיים ומקומיים. מאז מאי נרשמה תנודתיות גבוהה: במאי המחיר עמד על 7.13 שקלים, ביוני ויולי נשמרה יציבות סביב רמה זו, באוגוסט נרשמה ירידה ל-7.07 שקלים - השפל של שנה וחצי, ועכשיו בספטמבר עלייה ל-7.16 שקלים. הציבור מקבל תחושה ברורה של חוסר יציבות, המחירים נעים מעלה ומטה, אך יוקר המחיה נותר גבוה וההוצאות על רכב פרטי אינן יורדות.

מס הבלו מהווה מעל שליש מהמחיר לצרכן. בכל עדכון חודשי, כמה אגורות נוספות בבלו מתגלגלות ישירות לנהגים. מעבר לכך, התייקרות הדלק משליכה על כלל המשק - מחירי הובלה, מוצרים ושירותים. המשמעות היא תרומה נוספת לאינפלציה שעלולה להכביד על מדד המחירים לצרכן בחודשים הקרובים.