צוקרברג מוכר - ומניית פייסבוק צללה הלילה במחזור ענק
מניית פייסבוק (סימול: FB) נפלה היום ב-4.5% בוול סטריט לשפל של חודשיים וריכזה מחזור מסחר שיותר מכפול מהממוצע במניה. אמנם גם שאר ענקיות הטכנולוגיה נסחרו תחת לחץ מכירות (אמזון ירדה 1.6%, גוגל ירדה 0.8%, מיקרוסופט מינוס 1.5% ואפל מינוס 0.8%) אבל מניית פייסבוק ללא ספק בלטה באדום בוהק. ההערכה היא שכיוון שהשוק מתומחר בצורה מלאה, אז במקרה של חשש שמתגנב לשווקים (ההצהרה היום של שר החוץ של צפון קוריאה) המניות שעלו הכי הרבה הן אלו שחוטפות ראשונות.
ספציפית לעניין פייסבוק, שלושה דברים עמדו ברקע למסחר, האחד הוא הכישלון של המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג להעביר אישור של הנפקת מניות בעלות זכויות הצבעה משופרות. צוקרברג שמעוניין לממש מניות כדי להגשים את שאיפותיו הפלינטרופיות קיווה שיצליח לבצר את שליטתו ע"י מהלך שכזה אך תביעה משפטית שהוגשה כנגד המהלך הביאה אותו לסגת מהרעיון.
לאחר כישלון המהלך, הודיע צוקרברג כי הוא צפוי למכור בין 35 ל-75 מיליון מניות פייסבוק במהלך 18 החודשים הקרובים. כלומר צוקרבג לפי מחיר המניה כעת, צוקרברג מתכוון למכור מניות בשווי של עד 12.3 מיליארד דולר. ועדיין הוא ישאר עם החזקה משמעותית ביותר. צוקרברג מחזיק כיום בכ-400 מיליון מניות פייסבוק בשווי של כמעט 70 מיליארד דולר.
פרסום הודעה שסין החליטה לחסום את תוכנת המסרים המידיים- וואטסאפ. וזאת ברקע לכנס מפלגת השלטון ב-18 לאוקטובר שמהווה אירוע רגיש ביותר עבור המדינה. בסין חוששים מהפרעות ומעקבים ולפיכך חסמו לחלוטין את אפלקצית המסרים.
נזכיר, בשנת 2009 סין חסמה את הרשת החברתית של פייסבוק ולאחר מכן גם את אפלקצית התמונות אינסטגרם וכעת המוצר האחרון של פייסבוק שנותר בסין, וואטספ גם הוא נחסם.
בתוך כך, ביולי המדינה הקומוניסטית התחילה לצנזר שיחות וידיאו ותמונות שנשלחו ע"י וואטספ, למרות זאת הודעות הטקסט לא צונזרו.
נאדים קובסי, מנכ"ל Symbolic Software, חברה המתמחה בטכנולוגיות הצפנה מסר:
"היכולת של סין לחסום את הטכנולוגיה של וואטספ מראה לנו, שסין פיתחה יכולת הצפנה מיוחדות על מנת להפריע לתוכנת העברת המסרים, ברביעי האחרון הרגשנו שהחלו שיבושים באפלקציה אך היום, סופית הושבתה היכולת לתקשר באמצעות האפלקציה".
פייסבוק סירבה להגיב בנוגע לחסימת האפלקציה בסין.
מניית פייסבוק בשנה האחרונה
בנוסף, נדגיש כי כלל סקטור הטכנולוגיה סבל הערב מהיצעים כבדים. מניית נטפליקס (סימול:NFLX) איבדה 4.7%, אמזון (סימול: AMZN) איבדה 1.6%, אפל (סימול:AAPL) ירדה עוד 0.8% והשלימה מהלך ירידות של 9% מהשיא. בהקשר זה נציין את הקורלציה החזקה שהתרחשה בשנתיים האחרונות בין מאזני הבנקים המרכזיים למניות הטכנולוגיה הגדולות. האם עתה, כאשר הפד' הודיע כי בכוונתו להקטין את המאזן, מניות הטכנולוגיה יתקנו חזק למטה?
מאזני 3 הבנקים המרכזיים הגדולים (פד', הבנק המרכזי באירופה, הבנק המרכזי ביפן) מול 5 מניות הטכנולוגיה הגדולות- קורלציה מושלמת
so the fed want to reduce the balance sheet $fb $appl pic.twitter.com/lqagott702
The Big Shorts trade (@amital13) 25 בספטמבר 2017
- 3.בנק טפחות 26/09/2017 15:25הגב לתגובה זוורצה לצמצם את המשכנתא
- 2.ביי ביי וול סטריט (ל"ת)בועז 26/09/2017 01:41הגב לתגובה זו
- 1.משה 26/09/2017 00:49הגב לתגובה זומניית פייסבוק מסוקרת על ידי בנק המזרחי אבל שוב הם נכשלים מנייה אחרי מנייה אחרי המפולת של מניית פייסבוק.הם צריכים לצאת בהודעה לא להחזיק במנייה אחרי בעל החברה צוקרברג הודיע שהוא ימכור הרבה מניות אבל למי איכפת הם מקבלים עמלות טובות על החזקת המנייה .
- למרות שאתה ברווח של 35% (אחרי הירידה) ? (ל"ת)היועץ 26/09/2017 08:52הגב לתגובה זו
- משה 26/09/2017 11:44אני לא יודע מי הרוויח 35 אחוז.אני יודע שלפני שבוע המנייה הייהה מסוקרת על ידי בנק המזרחי.
צילום: לוגו
המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"
ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם.
"פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.
טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.
גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי.
חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד.
אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום.
גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.
