סגירה חלשה בוול סטריט: אחרי יום תנודתי במיוחד, מדד הנאסד"ק השיל 0.8%

ג'נרל מוטורס זינקה 5.8%, בואינג המשיכה לעלות 1.7%, קוקה קולה נחלשה 0.2% וסאנדיסק עלתה 2.1%
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט הגיע לסיומו בירידה של המדדים העיקריים בניו יורק. הסנטימנט השלילי המשיך להגיע מכיוון מניות הביומד והביוטכנולוגיה בארה"ב שמעיבות על המדדים ובמיוחד על הנאסד"ק. היום התפרסם כי אחת מהחברות הגדולות בתחום מואשמת בתרמית. מדד ה-S&P 500 נחלש בעקבות מניות האנרגיה שנחלשות לאחר המשך הצניחה במחיר הנפט.

לאורך היום לא התפרסמו בארה"ב חדשות מאקרו משמעותיות ותשומת הלב התמקדה בעיקר בעונת הדוחות שכללה את פרסומי הדו"חות הפיננסיים של חלק מהחברות הגדולות בניו יורק. מבין המדווחות היו קוקה קולה, בואינג וג'נרל מוטורס שידווחו לפני פתיחת המסחר. אמריקן אקספרס ואיביי ידווחו לאחר הסגירה. 

מדדי וול סטריט 

S&P 500 0.88%

נאסד"ק 1.31%

דאו ג'ונס 0.38%

יומן מאקרו

בשעה 17:30 פורסם מלאי הנפט הגולמי של ארה"ב על ידי משרד האנרגיה. מדד המלאי האמריקני הציג עלייה חדה של 8 מיליון חביות בנפט הגולמי בארה"ב בשבוע האחרון. בתוך כך יורד היום מחיר הנפט על כ-45 דולר לחבית. ירידה של 2.3%. 

מניות בכותרות

ג'נרל מוטורס (סימול: GM) - יצרנית המכוניות הרוויחה ברבעון האחרון 1.5 דולר למניה, רווחים שגבוהים משמעותית מהצפי של השוק שעמד על 1.18 דולר למניה. גם ההכנסות היו גבוהות מן הצפי. הנהלת החברה הודיעה כי תגיע לכדי שולי רווח של 10% בצפון אמריקה כבר השנה- יעד שהציבה לעצמה רק בשנת 2016. 

בואינג (סימול: BA) - בואינג דווחה על רווחים של 2.52 דולר למניה ברבעון השלישי של השנה. הדיווח גבוה ב-30 סנט מעל לצפי. גם ההכנסות היו גבוהות מן הצפוי. החברה העלתה את צפי ההכנסות והרווחים שלה. 

קוקה קולה (סימול: KO) - ענקית המשקאות הצליחה לעמוד בתחזית השוק לרווחים והציגה רווחים 51 סנט למניה. ההכנסות היו נמוכות מן הצפי. ההכנסות של קוקה קולה, כמו הרבה תאגידים בינלאומיים אמריקניים אחרים, מהעלייה בשווי הדולר. 

סאן דיסק (סימול: SNDK) - החברה הודיעה רשמית שהיא נרכשת על ידי יצרנית הדיסק הקשיח westren digital בשווי של 86.5 דולר למניה במזומן ומניות. שווי הרכישה הינו 19 מיליארד דולר.

יאהו (סימול: YHOO) - החברה פרסמה את הדו"ח הפיננסי שלה לרבעון השלישי. החברה החמיצה את תחזית השוק בשני סנט עם רווח של 17 סנט למניה. גם ההכנסות היו מעט מתחת לצפי. החברה דיווחה על שיתוף פעולה עם גוגל. 

זהב - מחיר אונקיית זהב ירד 0.9% אל מחיר של 1,167.2 דולר לאונקייה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.