מניית היום: למרות הטרגדיה האמריקנית, מניית חברה זו מזנקת 15%

חברת הנשק הותיקה smith & wesson holding מצליחה להשתפר למרות אווירת האנטי בארה"ב כנגד הסחר בנשקים
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה נשק

לא לעיתים דחופות עונת הדוחות בוול סטריט מספקת אירוניה מעניינת למשקיעים. היום תזמון פרסום הדוחות סיפק אחת שכזו, למרות שלצערנו היא מרוחה בדם.

מוקדם יותר היום (ג') רשת החדשות CNN ילד בן חמש ממיזורי שבארה"ב ירה למוות בשוגג באחיו התינוק בן תשעה חודשים. עוד נודע כי אמם של השניים חייגה לכוחות ההצלה וסיפרה כי בנה הקטן ירה באחיו עם רובה צבע, אולם אז התברר כי מדובר באקדח בקליבר 22 מ"מ. טרגדיה זו מצטרפת לטרגדיה מלפני חודש שבו פעוט בן שנתיים ירה באימו במדינת איידהו.

טווח הזמנים הקצר שעבר בין המקרים מביא שוב להצתת הויכוח האזרחי הבוער ביותר בארה"ב- הזכות לשאת נשק במדינה. שני הפלגים הפוליטיים במדינה הדמוקרטיים (נגד) והרפובליקניים (בעד) עוד רחוקים מלהסכים. גם הנשיא אובמה כבר התבטא בעבר כי אחד הכשלונות העיקריים שלו בשני הקדנציות הוא הקפאון בנושא זה.

בסביבה האתגרית זו, חברת הנשק הותיקה סמית' אנד ווטסון (סימול: SWHC ), הותירה את קהל משקיעי וול סטריט פעורי פה. ההלם הגיע לנוכח העלאת צפי הרווחים של החברה לרבעון השלישי אשתקד. מניית החברה עולה בשעה זו 15%. החברה צופה הכנסות שנעות בין 124 עד ל-126 מיליון דולרים ברבעון האמור, לעומת הצפי המוקדם יותר שנע בין 113 ל-118 מיליון. רווח למניה של החברה אמור לזנק ב-15 סנט מעל לצפי האנליסטים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.