זו הסיבה שמניית טבע התרסקה בת"א בפתאומיות לשפל חדש

גיא בן סימון | (15)
נושאים בכתבה ג

מניות התרופות במדד המעו"ף ספגו היום לחץ מכירות פתאומי. הדבר קשור לדו"חות שפרסמו היום 3 חברות בסקטור בוול סטריט. חברת התרופות ולינט שצוללת כעת מעל 20% לאחר שפרסמה אזהרת רווח וענקית בתי המרקחת CVS Health שצוללת כעת 15% (משווי של 88 מיליארד דולר) לאחר שהזהירה כי בשל שינויי שוק היא צופה אבדן מכירות משמעותי. ואם זה לא הספיק, אז גם חברת התרופות Endo International פרסמה דו"חות ובמקביל שיגרה אזהרה לפיה היא חווה לחץ בכל הקשור לתמחור התרופות הגנריות והלחץ הזה צפוי להתגבר אל תוך 2017 בשל תחרות הולכת וגוברת. נציין כי גם ENDO היא מבין החברות שהוזכרו כחשודות בתאום מחירים. מבחינת הסקטור, מדובר בהתפתחויות נוספות שמעידות על חולשה וזאת כמובן במקביל לחששות מפני כניסתה של קלינטון לבית הלבן. חברת התרופות וליאנט (סימול: VRX) פרסמה היום את תוצאות הרבעון השלישי של השנה וחתכה בתוך כך את תחזית הרווח וההכנסות לשנת 2016 פעם נוספת השנה. כאמור, גלי ההדף מורגשים גם בתל אביב: טבע עברה מעליות של 1% לנפילה של 4.6% בסיום במחזור ער (בטח יחסית ליום מנומנם זה) של 167 מיליון שקלים (*עדכון. בוול סטריט צללה טבע 4.6%). פריגו ירדה 3.5%. אופקו צללה 6.6%. הנפילה היום לחצה את מניית טבע בת"א למחיר שפל מאז פברואר 2014. נציין כי מחר (יום ד') תפרסם מיילן את תוצאותיה הכספיות, פריגו תפרסם ביום חמישי וטבע ביום שלישי בשבוע הבא. המעו"ף נפל 0.9% בתגובה וצריך להגיד שנראה שהקפיצה במניות הבנקים לקראת הסגירה הייתה בעיקר פעולת איזון מצד סוחרים אל מול הנפילות במניות התרופות. טבע מיילן פריגו מניית טבע בת"א מאז 2013: שאלנו בתחילת השבוע את האנליסטים עם טבע במחירים הנוכחיים היא כבר הזדמנות קניה, הנה התשובות שלהם - לכתבה המלאה והנה ההתייסות של סבינה לוי מלידר:

ולינט שבניהולו של ג'ו פאפא, שהציתה את גל הירידות בסקטור הפארמה בשנה האחרונה, צופה כעת רווח מתואם של 5.5-5.3 דולרים למניה. צפי האנליסטים עומד על רווח של 7.6 דולרים למניה, כלומר מדובר בהורדה אגרסיבית הרחק מממוצע תחזיות האנליסטים. בשורה העליונה, החברה צופה ב-2106 הכנסות של 9.65-9.55 מיליארד דולר ומנגד, ממוצע התחזיות צופה הכנסות של 10.15 מיליארד דולר בשנה כולה. רק נזכיר כי התחזית הקודמת של החברה עמדה על רווח של 7-6.6 דולרים למניה על הכנסות של 10.1-9.9 מיליארד דולר. ובחזרה לדו"ח הרבעוני, ההכנסות ברבעון השלישי של השנה ירדו ב-11% ל-2.48 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 2.79 מיליארד דולר ברבעון השלישי אשתקד. מדובר בנתון שנמול במעט מממוצע תחזיות האנליסטים להכנסות של 2.49 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, וליאנט רשמה ירידה ברווח למניה ל-1.55 דולרים למניה לעומת 2.41 דולרים למניה ברבעון השלישי של 2015. זאת מתחת לצפי האנליסטים לרווח של 1.75 דולרים למניה. כולל הוצאות חד פעמיות, כמו למשל על החטיבה לתרופות בדרכי העיכול שהסבה לה קנסות, ואליאנט עברה להפסד של 1.22 מיליארד דולר לעומת רווח של 49.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. וליאנט (Valeant), שלאורך שנים נחשבה לחברה שהיתה מקור לחיקוי, נכנסה לסחרור ברקע לחקירה בכל הקשור לצורה בה היא שיווקה תרופות, אלו שלגביהן קלינטון התייחסה לפני יותר משנה בציוץ בטוויטר שגרר גל ירידות מתמשך בסקטור כולו. החוק הפדרלי אוסר על חברות התרופות להעניק סיוע לרכישת תרופות במסגרת תכניות ביטוח ממשלתיות, ונטען כי וליאנט מכרה וסבסדה את הטיפול בתרופות הללו על ידי מתן תנאים נוחים לקנייה, מה שמשול לשוחד של המבוטחים. לאחרונה גייסה וליאנט לשורותיה את ג'ו פאפא, מי ששימש כמנכ"ל פריגו לאורך 10 שנים. רק בשבוע שעבר המניה רשמה טיסה של 34% לאחר הדיווח לפי היא מנהל משא ומתן למכירת Salix - החטיבה לתרופות בדרכי העיכול - לטקדה היפנית תמורת 10 מיליארד דולר. בהקשר זה מסרה החברה כי היא נמצאת בדיונים עם צדדים שלישיים שונים. המניה שנסחרה באוגוסט שנה שעברה ב-263 דולר, נסחרת היום מתחת ל-20 דולרים למניה בלבד.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    דן 08/11/2016 20:50
    הגב לתגובה זו
    , המעו"ף נפל 0.9% בתגובה וצריך להגיד שנראה שהקפיצה במניות הבנקים לקראת הסגירה הייתה בעיקר פעולת איזון מצד סוחרים אל מול הנפילות במניות התרופות. " איכס
  • 7.
    אריאל שרון 08/11/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    חברות תאבות בצע שמתעשרות על ישבון מצוקתם של החולים.מגיע להם אני מקווה שימשיכו לחטוף בגדול.כל הכבוד להילרי שהכריזה מלחמה עליהם.
  • אין לך בושה 22/11/2016 02:15
    הגב לתגובה זו
    קרן פנסיה שרובה נשענת על מניית טבע כמו לכל עם ישראל אז אתה צריך להיות טיפש על מנת לשמוח מנפילות הללו.
  • בדיוק כמוך 22/11/2016 01:50
    הגב לתגובה זו
    טבע לא אשמה בצרות שלך ואתה לא יותר מאדם מלא שינאה שלא רוצה לראות את הסוחרים בשוק ההון מרוויחים.אם יחטיפו לחברות הללו אז אני לא בונה עליך שתייצר לי תרופות.
  • 6.
    1 08/11/2016 18:59
    הגב לתגובה זו
    נקודת כניסה טובה בדיוק לפני שהיא התחילה לפול לתהום
  • אז טעה. קורה (ל"ת)
    איל 08/11/2016 20:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יצחק 08/11/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    היא אומרת שהתמחור זול!!!?? no shit!! היא ירדה!
  • 4.
    מ.ז 08/11/2016 17:17
    הגב לתגובה זו
    הסיבה לדעתי היא מינוי של יועץ משפטי חדש שזה רמז שהיא ביצעה תיאום מחירים
  • 3.
    יובל 08/11/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    זוכרים אותי חברים שלי ? מה אמרתי לכם לא להתקרב למניות טבע או מיילן או פריגו ! זוכרים ? יופי אז כל מי שלא שמע בקולי שיוכל קש ויפסיד מילניום ! ! ח ח ח ח . לכו תקשיבו ללידור השקעות או לכל בתיי ההשקעות שאמרו לכם לקנות ושם ממליצים על מיין או על טבע או על פריגו . חחחחחחחחח
  • אין לך בושה 22/11/2016 02:10
    הגב לתגובה זו
    מה אמא שלך עשתה לך שאתה כה שטוף שינאה?.לצחוק על משקיעים שבזכום כספי המיסים שלהם אתה נושם וחי טוב זה גובל בפשע. אנשים קנו טבע ב-70 וכואב לי הלב אבל אני חושב שהיא לקראת קפיצה ענקית לכיוון ה55 דולר אבל לא תצליח להגיע ל 70
  • מתי כן ממליץ להיכנס? (ל"ת)
    עתיד? 08/11/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
  • קשה לדעת. בינתיים לא (ל"ת)
    איל 08/11/2016 20:51
  • 2.
    לצאת מטבע דחוף (ל"ת)
    יניב 08/11/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פישרקינג 08/11/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    טראמפ יפסיד בפער של למעלה מעשרה אחוזים הרפובליקאים יפסידו הרוב בסנאט בדקו את ההימור שלי מחר בבוקר בשעה 7 אם טעיתי אשמח מאד.
  • פוש 08/11/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    כאן משקיעים בכייף ובחכמה. לא מתעסקים בהימורים. פנה למפעל הפייס או לטוטו או לקזינו בלאס וגאס.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: