לפני המתחרות: גוגל השיקה 3 מוצרים חדשים - מנית החברה זינקה 2.5%

אחרי כנס המפתחים של אפל והשקת הסמארטפון החדש של אמזון, גוגל מגיבה בהשקת 3 מכשירים חדשים - שעון חכם, רכב חכם וטלוויזיה חכמה
עוז מוכתר |
נושאים בכתבה גוגל

ענקית הטכנולוגיה, גוגל (סימול: GOOG או GOOGL), פתחה הערב (ד') את כנס המפתחים השנתי שלה בסן פרנסיסקו. החידושים שהציגה החברה - 3 סוגים של שעונים חכמים מבוססי אנדרואיד, תוכנה שהופכת את הרכב ל'חכם יותר' וטלוויזית אנדרואיד. המשקיעים הגיבו לחדשות והמניה קפצה קרוב ל-2.5% בוול סטריט.

שניים מהשעונים החכמים שהציגה החברה, ה-LG G watch וה-Samsung Gear Live זמינים לצרכן החל מהיום וה-Moto 360 יהיה זמין בשלב מאוחר יותר. בחברה לא הציגו את המחיר של המוצרים החדשים. השעונים מתוכננים כדי להבין את הסביבה של המשתמש ומספקים מידע רלוונטי שעשוי להדריך אותו לאורך היום. בין היתר, השעונים החדשים יכולים לעקוב אחר המצב הבריאותי של המשתמש, לנגן מוסיקה, לספק התראות ולסנכרן מידע עם הסמארטפון של המשתמש. גוגל מקדימה בכך את המתחרה אפל שצפויה להשיק את השעון החכם שלה בסתיו הקרוב.

החידוש השני הוא התוכנה Android Drive המתוכננת לבצע אוטומציה של חלק מהפונקציות הנפוצות בכלי רכב. אנדרו ברנר, מנהל מחלקת טכנולוגיית הרכב של גוגל, אמר שיצרניות הרכב יוציאו לשוק מכוניות המצוידות במערכת החדשה כבר בסוף השנה. התוכנה שתופעל באמצעות שליטה קולית תאפשר לשפר את יכולות הניווט והתקשורת. ההודעה מגיעה כחודש לאחר שמייסד גוגל, סרגיי ברין, הודיע שהחברה עובדת על רכב שיידע לנסוע לבד.

המוצר האחרון שגוגל חשפה הערב היה טלוויזית האנדרואיד (Android TV). אחד הדירקטורים, דייב ברק, אמר שהטלוויזיה החדשה תצוייד גם כן בהפעלה קולית ובמנוע חיפוש. המשתמשים בה יוכלו למשל לדבר אל הסמארטפון שלהם בכדי לשלוט בה. לפי ברק, התוכנה החדשה תתאפשר בטלוויזיות של יצרניות רבות. בין היתר גוגל עובדת עם סוני, שארפ, אינטל, מארבל ואחרות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בפוקוס

לקראת שבוע מקוצר בניו יורק, האם ביום ו' יתחיל הראלי הגדול של סוף השנה?

בשבוע החולף מדד ה-S&P500 רשם עלייה של 1.16% וסגר בשיא כל הזמנים (צפו בגרף המדד), הנה מה שצפוי בשבוע הקרוב
מערכת Bizportal |
המדדים המובילים בוול סטריט יפתחו את שבוע המסחר כאשר הם ניצבים בשיא כל הזמנים, וזה לא לא יהיה סתם עוד שבוע. עונת החגים בארה"ב מתחילה באופן רשמי עם Black Friday שיחול לאחר חג ההודיה (Thanksgiving) וכמובן יש גם את ה-Cyber Monday. במילים אחרות, מבחן ראלי סוף השנה בוול סטריט מתחילת השבוע. ביום חמישי לא יתקיים מסחר בארה"ב בשל חג ההודיה וביום שישי המסחר יהיה מקוצר וינעל כבר בשעה 20:00 שעון ישראל. למאמר על ההשפעה הצפויה של עונת החגים על וול סטריט - לחץ כאן לפי פדרציית הקמעונאים בארה"ב, המכירות בעונת החגים, שמוגדרת פחות או יותר מתחילת נובמבר ועד תחילת ינואר (כלומר לקראת הקריסמס ועד אחרי ערב השנה החדשה), צפויות לטפס השנה ב-4.1% לסכום דמיוני של 616 מיליארד דולר, זאת מול עלייה שנתית ממוצעת של 2.9% בעשור האחרון. כלומר הקמעונאים רואים עוצמה אצל הצרכן האמריקני. ההערכה, שהירידה החדה במחירי הדלק בתחנות (בשל הנפילה במחיר הנפט) תתמוך במכירות חזקות יותר, שכן לצרכן נשאר יותר כסף בכיס. עוד לפני אקורד הפתיחה של עונת החגים בארה"ב, המשקיעים בוול סטריט ממתינים לקריאה השניה לנתון הצמיחה בארה"ב לרבעון השלישי שיפורסם ביום ג'. הצפי הוא לצמיחה בקצב שנתי של 3.3%. עוד ביום שלישי, נתון קייס שילר למחירי הדירות יפורסם כחצי שעה לפני פתיחת המסחר. מוקדם יותר באותו היום (ג') המשקיעים צפויים להמתין לנאומו של ראש ממשלת יפן. ביום ה' לא יתקיים מסחר בוול סטריט, אבל באירופה ובמזרח יפורסמו מספר נתוני מאקרו מעניינים. ביפן יפורסם מדד המחירים לצרכן ובגרמניה יפורסם שיעור האבטלה. ביום שישי יפורסם נתון מקדמי של האינפלציה בגוש האירו. מדד ה-S&P500 מתחילת השנה: