לפני המתחרות: גוגל השיקה 3 מוצרים חדשים - מנית החברה זינקה 2.5%
ענקית הטכנולוגיה, גוגל (סימול:
שניים מהשעונים החכמים שהציגה החברה, ה-LG G watch וה-Samsung Gear Live זמינים לצרכן החל מהיום וה-Moto 360 יהיה זמין בשלב מאוחר יותר. בחברה לא הציגו את המחיר של המוצרים החדשים. השעונים מתוכננים כדי להבין את הסביבה של המשתמש ומספקים מידע רלוונטי שעשוי להדריך אותו לאורך היום. בין היתר, השעונים החדשים יכולים לעקוב אחר המצב הבריאותי של המשתמש, לנגן מוסיקה, לספק התראות ולסנכרן מידע עם הסמארטפון של המשתמש. גוגל מקדימה בכך את המתחרה אפל שצפויה להשיק את השעון החכם שלה בסתיו הקרוב.
החידוש השני הוא התוכנה Android Drive המתוכננת לבצע אוטומציה של חלק מהפונקציות הנפוצות בכלי רכב. אנדרו ברנר, מנהל מחלקת טכנולוגיית הרכב של גוגל, אמר שיצרניות הרכב יוציאו לשוק מכוניות המצוידות במערכת החדשה כבר בסוף השנה. התוכנה שתופעל באמצעות שליטה קולית תאפשר לשפר את יכולות הניווט והתקשורת. ההודעה מגיעה כחודש לאחר שמייסד גוגל, סרגיי ברין, הודיע שהחברה עובדת על רכב שיידע לנסוע לבד.
המוצר האחרון שגוגל חשפה הערב היה טלוויזית האנדרואיד (Android TV). אחד הדירקטורים, דייב ברק, אמר שהטלוויזיה החדשה תצוייד גם כן בהפעלה קולית ובמנוע חיפוש. המשתמשים בה יוכלו למשל לדבר אל הסמארטפון שלהם בכדי לשלוט בה. לפי ברק, התוכנה החדשה תתאפשר בטלוויזיות של יצרניות רבות. בין היתר גוגל עובדת עם סוני, שארפ, אינטל, מארבל ואחרות.
- אלפאבית בשיא חדש: השקת Gemini 3 מציתה מחדש את מירוץ ה־AI
- מנכ״ל גוגל: "אם בועת ה-AI תתפוצץ - אף חברה לא תישאר חסינה, גם לא אנחנו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פחד ותאוות בצע בוול סטריט: המדד שיכול לעזור לכם לתזמן את השוק
שוק המניות יכול להיות מקום מבלבל במיוחד עבור משקיעים חדשים. יום אחד המסכים צבועים ירוק והאופטימיות בשמיים, וביום הבא המדדים יכולים ליפול בחדות כשהסנטימנט משתנה בפתאומיות. אחת השיטות לניתוח המגמות בשוק מסבירה שהשוק נע מעלה ומטה בגלל המשקיעים הקונים והמוכרים שמונעים בעיקר על ידי שני רגשות פחד ותאוות בצע.
שיטה זו הולכת יד ביד עם הגישה הקונטרריאנית, שאומרת שכאשר כולם אומרים למכור עליך לקנות מניות, וכשכולם אומרים לקנות אז הגיע הזמן למכור. הרעיון די פשוט אם השוק מונע על ידי תאוות בצע, אז המשקיעים מצפים לתשואה גבוהה מדי והשוק יתקן זאת תוך זמן קצר, באמצעות ירידות שערים. אם השוק מונע על ידי פחד, אז המשקיעים מעריכים בחסר את השוק, וברגע שהפחד הרגעי יעבור השוק יחזור לטפס.
מקובל לבחון את רמת הפחד בשוק המניות האמריקני באמצעות 'מדד הפחד', או ה-VIX, שנמצא כיום ברמות שפל של כלל הזמנים. אבל שיטה זו מוגבלת ואינה משקללת גורמים רבים המשפיעים על החלטות המשקיעים, כמו תשואת האג"ח הממשלתי שמהווה אלטרנטיבה בטוחה למניות, או מומנטום ארוך טווח בשוק.
מדד ה'גריד' וה'פחד'
באתר האינטרנט של רשת CNN פיתחו כלי חדש שמודד את רמת הפחד ותאוות הבצע בשוק המניות האמריקני (
