הסיפור הגדול של השבוע: אנליסטים מנתחים את פייסבוק, "יש למה לחכות"

הרשת החברתית הגדולה בעולם עלתה על רכבת הרים ענקית. מה אומרים האנליסטים על העתיד?
דניאל קביליו | (7)
נושאים בכתבה פייסבוק

אין ספק שמניית פייסבוק הייתה הסיפור המרכזי של השבוע. למי שלא זוכר - נזכיר. ביום הרביעי האחרון המשקיעים בוול סטריט היו דרוכים לקראת פרסום הדוחות של החברה. המנייה החליפה ידיים בקצב שיא כאשר מחזור המסחר היה השלישי בגודלו בארה"ב - בסביבות ה-27 מיליון מניות. לאחר שהפעמון צלצל, והמסחר הסתיים, הרשת החברתית הגדולה בעולם פרסמה נתונים שהיו טובים (בהרבה) מתחזיות האנליסטים. לתוצאות המלאות

הסערה החלה מייד. המניה התחילה להסחר תחת לחץ רכישות כבד וזינקה במסחר המאוחר ב-18%. המשקיעים צהלו והמצב רוח היה מרומם. לא עבר זמן רב וסמנכ"ל הכספים של החברה,דיוויד אברסמון, יצא בהצהרה כי תדירות הצגת הפרסומות לא תטפס. מבחינת האנליסטים, מדובר בהתייחסות מטרידה מאוד שכן ללא הגדלת התדירות של הצגת הפרסומות, קשה לראות כיצד פייסבוק תציג גידול בהכנסות.

המשקיעים לא נשארו אדישים לדבריו של אברמסון, החלו למכור את המניה ודקות לאחר מכן מחיר המניה היה נמוך מהמחיר בעת הנעילה. מאז אותה סערה, מניית החברה מצליחה להחזיר מעט לערכה כאשר עלתה 5% ביומיים האחרונים. אז מה קרה באמת? האם האמירה של אברמסון היא הסיבה היחידה למפולת והאם יש מקום להזרים למנייה כסף?

ובכן האנליסטים חלוקים. כך למשל דאג אנמאווט מ-JP מורגן מציין "אנחנו חושבים שניהול נכון של עומס המודעות הוא חשוב מאוד לחווית המשתמש ולצמיחה בטווח ארוך". אנמארווט העלה את מחיר היעד של מניה ב-9 דולר ל-65 דולר.

לעומת זאת, אנליסטים מדויטשה בנק מציינים כי הם חושבים שהצמיחה בהכנסות מהסלולר תרד ב-2014 ל-75% לעומת 80% כעת. האנליסטים מ-BMO, היחידים שהורידו את ההמלצה שלהם למניה, מוסיפים לסנטימנט השלילי ואומרים שהם היו מאוכזבים סביב חוסר השקיפות של פייסבוק והתכנית שלהם לפרסם בטלוויזיה החברתית.

ההכנסות של פייסבוק מפרסומות עלו ברבעון החולף ב-66% כאשר הפרסומות בסלולר היוו כמחצית מההכנסות כלל. "אנחנו ממשיכים להאמין במניה ורואים בפרסומות באינסטגרם ובסירטוני וידאו כזרז אמיתי לעסק ששווה מיליארדים". אמרו האנליסטים מבנק ההשקעות Jefferies "יש למה לחכות". בבנק ההשקעות האלו את מחיר היעד של החברה ל-60 דולר לאחר הדוחות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עומרי 01/11/2013 20:54
    הגב לתגובה זו
    השקעה בפסייבוק צריכה להיות מושכלת. מה יהיה איש לא יודע
  • 6.
    זיפו 01/11/2013 18:32
    הגב לתגובה זו
    עכשיו רק 50$ , תוך 3 שנים תגיע ל-500$ וכולם יגידו איזה חמור הייתי. אז תאמרו הייתי , ראיתי ובליבי ידעתי שזה יקרה אך לא הייתי מספיק אמיץ להיכנס ולקחת חלק בהצלחה שלה. לי זה לא יקרה . אני נכנסתי לפייסבוק בשער 40 ואני נשאר שם לפחות 3 שנים. 50$ זה יקר ? ואם אפל הייתה עכשיו 50$ זה היה יקר ?
  • 5.
    ארווין ג'ונסון 01/11/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    שווה להסתכל על המכפיל הוא גבוההההההה
  • 4.
    אז להשקיע אני מבין (ל"ת)
    שלומי החכם מכולם 01/11/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אני מתנתקת (ל"ת)
    אוסנת 01/11/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עוד ועד הנצח (ל"ת)
    מארק 01/11/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יפה (ל"ת)
    חיים 01/11/2013 16:42
    הגב לתגובה זו

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".