יוסי כרמיל סלברייט
צילום: גבע טלמור

המניה הישראלית שהכפילה את ערכה בשנה ועשויה לעלות בעוד 40%

סלברייט רשמה בשנה האחרונה עלייה של 96% למחיר נוכחי של 10.81 דולר ובאופנהיימר מציבים לה מחיר יעד של 15 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
קובי ישעיהו | (3)

כלכלני בית ההשקעות אופנהיימר השיקו סיקור על מניית סלברייט. המניה רשמה בשנה האחרונה עלייה של 96% למחיר נוכחי של 10.81 דולר ובאופנהיימר מציבים לה מחיר יעד של 15 דולר עם המלצת "תשואת יתר". כיום נסחרת המניה בדומה למחיר בפברואר 2021. 

סלברייט הינה חברת טכנולוגיה ישראלית המפתחת ומוכרת פלטפורמה לחקירות דיגיטיליות לשוק הציבורי והפרטי. ​לדברי האנליסטים של אופנהיימר, "הובלתה הטכנולוגית של החברה, בשילוב יכולותיה המסחריות המרשימות, צוות הנהלה מנוסה מאוד ומחיר מנייה שלדעתנו נמוך יחסית לפוטנציאל העסקי שלה, מייצרים להערכתנו הזדמנות השקעה בעלת יחס סיכון/סיכוי אטרקטיבי". 

"סלברייט הוקמה ב-1999 הונפקה ב-2021 ומנוהלת על ידי צוות הנהלה מנוסה מאוד שנותן דגש לצמיחה אחראית תוך שיפור מתמיד באיתנותה הפיננסית של החברה; סלברייט צמחה במכירותיה בכ-20% בשנה שעברה, תוך שמירה מרשימה על נזילות של כ-300 מיליון דולר בקופה, ללא צבירת חובות, והגעה לשולי תזרים מזומנים חופשי של כ-30% אשתקד".

בין לקוחותיה של סלברייט נמנים כ-5,300 גופי אכיפה פדרליים, ממשלתיים ומקומיים שפזורים ברחבי העולם, וכמה מאות גופים פרטיים שמשתמשים בפלטפורמה הדיגיטלית בכדי למנוע דלף מידע העברה של מידע מסחרי רגיש. מנועי הצמיחה העיקריים בשוק כוללים גידול מעריכי בכמות ובמורכבות המידע הדיגיטלי שמשתמשים מפיקים, מחסור חמור בכוח אדם בגופי האכיפה שאמונים על שמירת הסדר הציבורי, והדרישה לשקיפות רבה יותר מצד הרשויות הפדרליות והמקומיות. 

לגבי גורמי הסיכון המשמעותיים בהשקעה בחברה כותבים באופנהיימר כי אלה כוללים אפשרות לדילול משמעותי של משקיעים קיימים, בעיקר עקב כניסת החברה למסחר בוול סטריט באמצעות מיזוג לתוך SPAC. הדילול המקסימלי שמשקיעים עלולים לחוות כתוצאה מהמרת המכשירים הפיננסיים למניות מסתכם ל-18% "אך קיים צפי שהחברה תמשיך להנפיק מניות נוספות לעובדים כחלק משיטת התגמול שלה. מלבד זאת, בחברה קיים משקיע מהותי שמחזיק ביותר מ-45% ממניותיה, ואין לדעת האם, או מתי, יחליט לממש חלק מאחזקותיו". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אז אמרו 01/05/2024 16:13
    הגב לתגובה זו
    אז אמרו
  • 2.
    אחד שיודע 01/05/2024 15:16
    הגב לתגובה זו
    תשקיעו בגדול תרוויחו בקטן
  • 1.
    אמרו שאלוני חץ תעלה 45% חחחחחחחחחחח (ל"ת)
    חחח 01/05/2024 13:41
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.