סולאראדג צבי לנדו
צילום: Zbynek Buriva, סולאראדג

בנק אוף אמריקה חותך את מחיר המטרה של סולאראדג' ל-155 דולר

מדובר בירידה של יותר מ-14% מהמחיר הקודם, אבל עדיין 29% אפסייד על מחיר השוק, כאשר הבנק מציין כי המניה היא בין 10 המניות האטרקטיביות
ארז ליבנה | (9)

בדצמבר 2021 סולאראדג' שפיתחה מערכות לשיפור ניצול האנרגיה הנספגת מפאנלים סולאריים עשתה היסטוריה כשהייתה לחברה הראשונה שרשומה בבורסה כאן בארץ ונכנסת למדד ה-S&P500 היוקרתי, המדד העוקב אחרי 500 המניות הגדולות בוול סטריט ונחשב למדד החשוב בעולם. הארץ רגשה ואנשים יצאו במחולות בכיכרות. אבל החגיגה של סולאראדג' נגמרה ואם תמשיך בביצועים אלה, היא עלולה למצוא את עצמה מחוץ למדד.

 

השיא של המניה הגיע בכלל ביולי 2021, אז המניה למחיר של 360 דולר ונכון לכרגע איבדה בדיוק שני-שליש והיא נסחרת על 120 דולר. מתחילת השנה המניה ירדה כמעט ב-58%, כשבחודש האחרון היא איבדה כמעט 26%.

 

המניה ממשיכה במגמה השלילית גם היום כשהיא במסחר ב-4%. המניה ממשיכה בירידה שלה, לאור הורדת מחיר מטרה מצד בנק אוף אמריקה, שאומר שכל סקטור האנרגיה המתחדשת בדרך להאטה, אך ייתכן וסולאראדג' חשופה יותר.

 

"מחיר המניה ירד ב-45% מאז הדוחות של רבעון 2 והיא אחת מ-10 המניות עם הביצועים הגרועים במדד ה-S&P500", כתבו בחטיבת המחקר של בנק אוף אמריקה במכתב למשקיעים. "אנחנו מנמיכים את ציפיות הצמיחה לכל אורך ורוחב שווקים וסגמנטים, לנוכח התדרדרות מצב השווקים הבינ"ל, לכן אנו מצפים לצמיחה צנועה של 10% ב-2024, ביחס ל-30% בהערכת הקודמת".

 

עוד העריכו בבנק כי "סיכון עתידי הוא התכווצות של ההפצה או של מתקינים, לנוכח הציפייה של התעשייה לסיוע ממשלתי נוכח מחנק על ההון וחוסר איזון באספקה. אנחנו מורידים את הצפי לעלייה בבסיס ציפיות הצמיחה של השוק הסולארי והאגירה.

 

"הורדת התחזיות נובעת מהעובדה שלסולאראדג' יש שורה עליונה חלשה יותר ואנחנו מניחים שהחברה לא תגיע ליעדים של הרווח התפעולי בטווח הקרוב בהינתן שורה עליונה מדוכאת ביחס להשקעות המצריכות צמיחה", המשיכו.

 

"אנחנו מורידים את מחיר המטרה מ-181 דולר ל-155 דולר ושומרים על עמדה ניטרלית. למרות שהשווי נראה יותר מדרבן, יש כמה סיכונים בטווח הקרוב מאתגרים את החברה, שלה אסטרטגיה מגוונת ונכונה ומכוונת לשוקי הקצה הנכונים, אבל במקביל נשארת חשופה מאוד בשל סיכונים סקטוריאליים", סיכמו.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ניסן 06/10/2023 12:54
    הגב לתגובה זו
    הזדמנויות ועניים יש בלי.סוף
  • 5.
    לני 06/10/2023 12:10
    הגב לתגובה זו
    כמות ענקית. לא יודע מתי תעלה אבל זה יקרה גג תוך חצי שנה. וגם אם קצת יותר, אין לחץ. הזדמנות גדולה לרווח נאה.
  • 4.
    סמי 06/10/2023 11:09
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שסביב רמת המחיר הנוכחית המניה נראית הזדמנות קניה טובה. מספיק שיפור קל במכירות כדי שתעלה 25% ביומיים.
  • 3.
    ישראלי אחד 06/10/2023 01:12
    הגב לתגובה זו
    אולי האנליסט לא שם לב אבל היום היתה ידיעה שממשלות אירופה יקנסו בעתיד הקרוב על שימוש בדלקים פוסיליים הלחץ על חברות הסולר ילך ויתגבר ובכללן סולאר אדג זו בהחלט הזדמנות קניה.
  • 2.
    יהירות המערב 05/10/2023 20:36
    הגב לתגובה זו
    כולה בקר-חכם לפאנל סולארי - כל יצרן סיני יכול לייצר ולמכור ב-1/3 מחיר.
  • 1.
    שימקה 05/10/2023 20:20
    הגב לתגובה זו
    זה לא מוצדק שמניה כמו זו מוחקת שני שליש מהשיא אנרגיה מתחדשת זה העתיד של כדור הארץ לכן זו הזדמנות קניה ב2024 היעד לפחות 250 דולר עד סוף 2024. השקעה טובה לטווח ארוך.
  • צביקה 06/10/2023 08:21
    הגב לתגובה זו
    החברה נתנה דוח לא טוב עם תחזית עתידית חלשה, מה הקשר בין התקוות שלך למציאות? אם נתקעתם עם מניות או שנפלתם לפמפום של ביזפורטל תלמדו לנהל סיכונים ולשים סטופ זאת לא חתונה קתולית, מניה שנחתכה ככה שום דבר לא אומר שמצאה תחתית
  • SEDG 05/10/2023 21:31
    הגב לתגובה זו
    האמריקאים מתקינים מערכות על סמך הלוואות והריבית עלתה ככה שזה פחות משתלם. בנוסף בקליפורניה אין סופסידיות אם אתה לא מתקין גם סוללה אגירה. ובנוסף גם תחרות עצומה מטסלה. וזה רק על קצה המזלג.
  • סולאראדג 05/10/2023 22:36
    הדוח כנראה ב 31 באוקטובר (לא פרסמו עדיין תאריך לדוח). הקודם היה ב 1 לאוגוסט. מאז ירדה 50 אחוז (18 אחוז ביום פרסום הדוח ועוד 38 אחוז מאז ( מ 2239 דולר ל 120 דולר)
רובוטיקה  (רשתות)רובוטיקה (רשתות)

למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?

חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רובוטיקה

מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.

AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.

לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.

מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.


כבר לא שלד בורסאי

בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

טסלה מבפנים
צילום: טסלה

קליפורניה נגד טסלה: אולטימטום לשינוי הפרסומים על הנהיגה האוטונמית

הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה: משרד הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות לנהוג בעצמן

רן קידר |
נושאים בכתבה טסלה

הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה Tesla 3.07%  . רשות הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות לנהוג בעצמן. לפי החלטת השופט, שאומצה על ידי ה-DMV, השימוש במונחים כמו “Autopilot” ו-“Full Self-Driving Capability” מהווה פרסום מטעה, משום שהוא עלול לגרום לנהגים להבין שהרכב אוטונומי, למרות שבפועל מדובר במערכות סיוע לנהג המחייבות פיקוח אנושי רציף. 

הגירסה המרוככת של הרגולטור

במקור, השופט המליץ להשעות את רישיון הסוחר והיצרן של טסלה בקליפורניה ל-30 יום. עם זאת, הרגולטור בחר בגישה מרוככת יותר: השעיית רישיון הסוחר הוקפאה ל-90 יום, כדי לאפשר לחברה להתאים את הפרסום והמדיניות שלה, ואילו ההחלטה להשעות את רישיון הייצור הוקפאה לצמיתות. לדברי מנהל ה-DMV, המהלך נועד לאפשר פתרון ולא לפגוע מיידית בפעילות החברה. “רצינו להיות הוגנים ולתת להם הזדמנות למצוא דרך לתקן את המצב”, אמר. 

טסלה: "אף לקוח לא הוטעה" 

טסלה דחתה את הטענות. בהודעה רשמית מסרה החברה כי מדובר בהחלטה צרכנית-רגולטורית שמתמקדת במינוח בלבד, וכי לא הוגשה ולו תלונה אחת מצד לקוח שטען כי הוטעה. לדברי החברה, מכירות הרכב בקליפורניה יימשכו כסדרן. טסלה מדגישה כי לאורך השנים הבהירה ללקוחות שמערכות ה-Autopilot וה-FSD אינן הופכות את הרכב לאוטונומי, וכי הנהג מחויב להישאר קשוב ובמידת הצורך להשתלט על הנהיגה.  

לדבריה, האזהרות וההסברים מופיעים באתר החברה, במסכי הרכב ובמדריכי המשתמש. עם זאת, הרגולטורים טוענים כי המסר השיווקי הכולל - ולא האותיות הקטנות - הוא שיצר את ההטעיה. נציגי ה-DMV העידו כי בפרסומים שונים נמסר מידע סותר לגבי יכולות הרכב, וכי השמות עצמם יוצרים ציפייה לא מציאותית. "כשאומרים Autopilot, רוב האנשים מבינים שהרכב נוהג לבד", אמרה אחת החוקרות בעדותה. 

סיכון אסטרטגי לחזון של מאסק 

העימות עם הרגולטור בקליפורניה אינו נקודתי. טסלה נמצאת תחת פיקוח גובר מצד רשויות מדינתיות ופדרליות סביב טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, דווקא בתקופה שבה אילון מאסק מציב את התחום בלב החזון העתידי של החברה, כולל שירותי הרובוטקסי. מעבר לפן הרגולטורי, טסלה מתמודדת גם עם חזית משפטית. באוגוסט האחרון חייב חבר מושבעים בפלורידה את החברה לשלם כ-243 מיליון דולר, לאחר שקבע כי היא נושאת באחריות חלקית לתאונה קטלנית מ-2019 שבה היה מעורב רכב עם מערכת סיוע לנהג.