בנק אוף אמריקה חותך את מחיר המטרה של סולאראדג' ל-155 דולר
בדצמבר 2021 סולאראדג' שפיתחה מערכות לשיפור ניצול האנרגיה הנספגת מפאנלים סולאריים עשתה היסטוריה כשהייתה לחברה הראשונה שרשומה בבורסה כאן בארץ ונכנסת למדד ה-S&P500 היוקרתי, המדד העוקב אחרי 500 המניות הגדולות בוול סטריט ונחשב למדד החשוב בעולם. הארץ רגשה ואנשים יצאו במחולות בכיכרות. אבל החגיגה של סולאראדג' נגמרה ואם תמשיך בביצועים אלה, היא עלולה למצוא את עצמה מחוץ למדד.
השיא של המניה הגיע בכלל ביולי 2021, אז המניה למחיר של 360 דולר ונכון לכרגע איבדה בדיוק שני-שליש והיא נסחרת על 120 דולר. מתחילת השנה המניה ירדה כמעט ב-58%, כשבחודש האחרון היא איבדה כמעט 26%.
המניה ממשיכה במגמה השלילית גם היום כשהיא במסחר ב-4%. המניה ממשיכה בירידה שלה, לאור הורדת מחיר מטרה מצד בנק אוף אמריקה, שאומר שכל סקטור האנרגיה המתחדשת בדרך להאטה, אך ייתכן וסולאראדג' חשופה יותר.
"מחיר המניה ירד ב-45% מאז הדוחות של רבעון 2 והיא אחת מ-10 המניות עם הביצועים הגרועים במדד ה-S&P500", כתבו בחטיבת המחקר של בנק אוף אמריקה במכתב למשקיעים. "אנחנו מנמיכים את ציפיות הצמיחה לכל אורך ורוחב שווקים וסגמנטים, לנוכח התדרדרות מצב השווקים הבינ"ל, לכן אנו מצפים לצמיחה צנועה של 10% ב-2024, ביחס ל-30% בהערכת הקודמת".
- המסחר ננעל בעליות של עד 1.1%; אנבידיה ירדה 0.9%, גוגל עלתה 3.3%
- היום בוול סטריט: האם התיקון יימשך ומה צפוי במניות הבולטות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד העריכו בבנק כי "סיכון עתידי הוא התכווצות של ההפצה או של מתקינים, לנוכח הציפייה של התעשייה לסיוע ממשלתי נוכח מחנק על ההון וחוסר איזון באספקה. אנחנו מורידים את הצפי לעלייה בבסיס ציפיות הצמיחה של השוק הסולארי והאגירה.
"הורדת התחזיות נובעת מהעובדה שלסולאראדג' יש שורה עליונה חלשה יותר ואנחנו מניחים שהחברה לא תגיע ליעדים של הרווח התפעולי בטווח הקרוב בהינתן שורה עליונה מדוכאת ביחס להשקעות המצריכות צמיחה", המשיכו.
"אנחנו מורידים את מחיר המטרה מ-181 דולר ל-155 דולר ושומרים על עמדה ניטרלית. למרות שהשווי נראה יותר מדרבן, יש כמה סיכונים בטווח הקרוב מאתגרים את החברה, שלה אסטרטגיה מגוונת ונכונה ומכוונת לשוקי הקצה הנכונים, אבל במקביל נשארת חשופה מאוד בשל סיכונים סקטוריאליים", סיכמו.
- פורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
- 6.ניסן 06/10/2023 12:54הגב לתגובה זוהזדמנויות ועניים יש בלי.סוף
- 5.לני 06/10/2023 12:10הגב לתגובה זוכמות ענקית. לא יודע מתי תעלה אבל זה יקרה גג תוך חצי שנה. וגם אם קצת יותר, אין לחץ. הזדמנות גדולה לרווח נאה.
- 4.סמי 06/10/2023 11:09הגב לתגובה זונראה לי שסביב רמת המחיר הנוכחית המניה נראית הזדמנות קניה טובה. מספיק שיפור קל במכירות כדי שתעלה 25% ביומיים.
- 3.ישראלי אחד 06/10/2023 01:12הגב לתגובה זואולי האנליסט לא שם לב אבל היום היתה ידיעה שממשלות אירופה יקנסו בעתיד הקרוב על שימוש בדלקים פוסיליים הלחץ על חברות הסולר ילך ויתגבר ובכללן סולאר אדג זו בהחלט הזדמנות קניה.
- 2.יהירות המערב 05/10/2023 20:36הגב לתגובה זוכולה בקר-חכם לפאנל סולארי - כל יצרן סיני יכול לייצר ולמכור ב-1/3 מחיר.
- 1.שימקה 05/10/2023 20:20הגב לתגובה זוזה לא מוצדק שמניה כמו זו מוחקת שני שליש מהשיא אנרגיה מתחדשת זה העתיד של כדור הארץ לכן זו הזדמנות קניה ב2024 היעד לפחות 250 דולר עד סוף 2024. השקעה טובה לטווח ארוך.
- צביקה 06/10/2023 08:21הגב לתגובה זוהחברה נתנה דוח לא טוב עם תחזית עתידית חלשה, מה הקשר בין התקוות שלך למציאות? אם נתקעתם עם מניות או שנפלתם לפמפום של ביזפורטל תלמדו לנהל סיכונים ולשים סטופ זאת לא חתונה קתולית, מניה שנחתכה ככה שום דבר לא אומר שמצאה תחתית
- SEDG 05/10/2023 21:31הגב לתגובה זוהאמריקאים מתקינים מערכות על סמך הלוואות והריבית עלתה ככה שזה פחות משתלם. בנוסף בקליפורניה אין סופסידיות אם אתה לא מתקין גם סוללה אגירה. ובנוסף גם תחרות עצומה מטסלה. וזה רק על קצה המזלג.
- סולאראדג 05/10/2023 22:36הדוח כנראה ב 31 באוקטובר (לא פרסמו עדיין תאריך לדוח). הקודם היה ב 1 לאוגוסט. מאז ירדה 50 אחוז (18 אחוז ביום פרסום הדוח ועוד 38 אחוז מאז ( מ 2239 דולר ל 120 דולר)

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
פורשה 911, קרדיט: יצרןפורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
הביצועים, הגרסאות השונות והמחירים
הדגם החדש של פורשה 911 טורבו S לשנת 2026 נראה על פניו כמו גרסה נוספת של מכונית־העל הקלאסית - אבל מתחת לפני השטח זהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הסדרה בעשורים האחרונים. לראשונה, פורשה מציגה גרסה היברידית לדגם הדגל שלה, עם ביצועים עוצמתיים יותר מאי פעם.
הפורשה 911 החדשה מגיעה עם מערכת הנעה מתקדמת שמבוססת על מנוע חדש לחלוטין, תיבה אוטומטית שעוצבה מחדש, סוללה קומפקטית עם מתח עבודה של 400 וולט ושילוב ראשון מסוגו של מערכת טורבו חשמלת. כל אלה יחד הופכים את הרכב למהיר יותר, מדויק יותר, ובעיקר, צעד קדימה במאמץ לשלב בין ביצועים, רגולציה וחדשנות.
המנוע של הדגם החדש - שישה צילינדרים אופקי בנפח 3.6 ליטר - שונה לגמרי מזה של הדור הקודם: מדובר בגרסה קומפקטית יותר, עם קוטר בוכנות חדש, מערכת הזרקה מתקדמת, והסרה מוחלטת של מערכות רצועה מכאניות. הגישה המודולרית אפשרה למהנדסי פורשה לשלב מעל המנוע את מערכות ההמרה החשמליות, כולל ממיר DC/DC ואינוורטר מתקדם, בלי להגביה את קו המכסה האחורי של הרכב.
אבל הסיפור הגדול יותר הוא שילוב של טכנולוגיית T-Hybrid: מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס משולב בתיבת ה־PDK האוטומטית, אשר מחובר ישירות לגל הארכובה. גם מגדשי הטורבו שונו לחלוטין: הפעם מדובר במערכות טורבו חשמליות עם מדחסי אוויר שנשלטים אלקטרונית, ללא תלות בסיבובי המנוע. התוצאה היא זמינות כוח מיידית, העלמת השהיית הטורבו ואספקת מומנט מרשימה במיוחד לאורך תחום הסל"ד.
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות המערכת המשולבת, ה־Turbo S מציע כעת הספק כולל של 701 כוחות סוס ומומנט מרבי של 590 ליברה־רגל. אלה מתקבלים בטווח שבין 2,300 ל-6,000 סל"ד - מה שמקנה לרכב גמישות נדירה, גם בנסיעה עירונית וגם על מסלול מירוצים.
