דברים מוזרים נטפליקס
צילום: נטפליקס
דוחות

נטפליקס מזנקת ב-15% - הכתה את התחזיות; החוזים העתידיים בעליות

ריד הייסטינגס, מנכ"ל החברה: "תודה לאל שסיימנו עם רבעונים מתכווצים"; מספר המנויים גדל ב-2.4 מיליון והחברה מצפה לגידול של 4.5 מיליון ברבעון הרביעי
נושאים בכתבה מנויים נטפליקס

מניית נטפליקס מזנקת ב-15% לאחר שדיווחה על גידול מרשים במספר המנויים ברבעון השלישי. העלייה הזו בהמשך לסנטימנט החיובי ביימים האחרונים, מזניקה גם את החוזים העתידיים כשהנאסד"ק צפוי לעלות מעל 1%. 

נטפליקס  הוסיפה 2.41 מיליון מנויים חדשים נטו ברבעון, והכתה את התחזית שלה עצמה למיליון מנויים. הנהלת החברה אמרה כי היא מצפה להוסיף עוד 4.5 מיליון מנויים ברבעון דצמבר.

"תודה לאל שסיימנו עם רבעונים מתכווצים", אמר המנכ"ל ריד הייסטינגס בשיחת הוועידה בהתייחסו לשני הרבעונים הקודמים שבהם החברה איבדה מנויים נטו.

ברבעון השלישי רשמה נטפליקס הכנסות של 7.93 מיליארד דולר ורווח של 3.10 דולר למניה, לעומת  תחזית ל-7.84 מיליארד דולר ו-2.14 דולר למניה. ברבעון הרביעי, נטפליקס צופה הכנסות של 7.78 מיליארד דולר ורווחים של 36 סנט למניה.

ההכנסות ברבעון האחרון עלו ב-6% ביחס לרבעון מקביל, אבל היו גבוהות ב-13% בנטרול השפעת עליית שער הדולר. הנהלת החברה הדגישה בשיחת וועידה כי הגידול בהכנסות משקף עלייה של 5% בתשלום הממוצע בתשלום לעומת לפני שנה.

הנהלת החברה מסרה בשיחה כי ההכנסות באזור אסיה-פסיפיק עלו ב-19%; באזור אירופה, המזרח התיכון  ואפריקה עלו ההכנסות ב-13%, ובאמריקה הלטינית עלו ב-15%.

בארה"ב וקנדה, ההכנסות עלו ב-12%, כאשר מספר המנויים בתשלום עלה ב-100,000. הגידול המשמעותי ביותר במספר המנויים היה באזור אסיה-פסיפיק -1.43 מיליון. החברה הוסיפה 570,000 מנויים ב-EMEA, ו-310,000 באמריקה הלטינית.

 

הרווח התפעולי עמד על 19.3%, ירידה מ-23.5% לפני שנה ו-19.8% ברבעון של יוני, ירידות שלדברי החברה נבעו מהשינויים במט"ח. החברה צופה מרווח תפעולי של 4% ברבעון הרביעי, לעומת 8% לפני שנה, הן בשל שערי מט"ח והן בשל עלויות תוכן ושיווק גבוהות יותר. נטפליקס מסרה כי הדולר החזק יקטין את ההכנסות לשנה כולה בכמיליארד דולר, עם ירידה של כ-800 מיליון דולר ברווח התפעולי.

הנהלת  נטפליקס אמרה כי החל מהרבעון הבא, החברה לא תיתן עוד הנחיות לגבי מנויים בתשלום - המדד שהיה החשוב ביותר למשקיעים ברבעונים האחרונים. החברה עדיין תדווח על נתוני מנויים רבעוניים, רק לא על הנחיות קדימה. .

קיראו עוד ב"גלובל"

עוד עדכנה הנהלת החברה כי החל מתחילת 2023, היא תציע לאנשים שמשתמשים כעת בסיסמאות שאולות דרך להעביר את הפרופיל שלהם בנטפליקס לחשבון שלהם. החברה גם תציע למשתפים דרכים קלות יותר לנהל מכשירים וליצור חשבונות משנה כדי לשלם עבור בני משפחה או חברים.

נטפליקס גם סיפקה עדכון על שירות הגיימינג שלה, אותו השיקה לפני כמעט שנה. כיום יש 35 משחקים בשירות, אמרה החברה, ויש "סימנים מעודדים" לכך שהמשחק מוביל לשיעורי שימור מנויים גבוהים יותר. החברה מסרה כי ישנם 55 משחקים נוספים בפיתוח, חלקם מבוססים על תכני וידאו של נטפליקס.

הכנסות מפרסומות

החל מה-3 בנובמבר, החברה תציע לצרכנים את האפשרות לשלם 6.99 דולר בחודש עבור "Basic with Ads", שיכלול ארבע עד חמש דקות של פרסום בשעה להזרמת סרטים ותוכניות טלוויזיה. השירות החדש זול ב-3 דולר מהתוכנית הבסיסית של החברה, שעולה 9.99 דולר לחודש, ודולר לחודש זול יותר מהרמה החדשה הנתמכת בפרסומות בדיסני. הנהלת נטפליקס אמרה כי היא לא מצפה לתרומה מהותית מהשכבה החדשה הנתמכת על ידי פרסומות ברבעון הרביעי, וציינה כי היא מצפה להגדיל את המנויים בתוכנית זו "בהדרגה לאורך זמן". נטפליקס הוסיפה כי התגובה של המפרסמים עד כה הייתה "חיובית ביותר".

 

סמנכ"ל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, אמר בשיחה כי הוא "בטוח שאסטרטגיית הפרסום החדשה תוביל להכנסות ורווחים מצטברים משמעותיים בטווח הארוך". סמנכ"ל הכספים ספנסר נוימן הוסיף כי החברה חושבת שתוכנית הפרסום יכולה להיות "עם מרווחים משמעותיים לאורך זמן, אך היא תהיה די קטנה בהתחלה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חי 19/10/2022 08:59
    הגב לתגובה זו
    אך צריך להזהר בכלל מהשקעות ברבעונים הקרובים, כשיש מיתון אנשים מוותרים על מותרות.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה

ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה

מיקרוסופט, גוגל ואמזון השקיעו מעל 600 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ונאלצות לגייס חוב כשקופות המזומנים מתכווצות - בעוד וורן באפט מצמצם את ההחזקה באפל ולראשונה רוכש מניות  אלפאבית ב-4.3 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37%  , גוגל Alphabet -0.78%  ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22%  . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.


מה שמרתק הוא שהחברות האלו יכלו להרשות לעצמן את ההשקעה. הן נכנסו לעידן הבינה המלאכותית כמעט ללא חוב, עם הרבה מזומן ותזרים חזק. הן נהנו מרווחי עתק של השנים האחרונות, שלא קשורים דווקא ל־AI. עכשיו התחושה היא שהן משתמשות בכסף כדי לשמור על ההובלה. עם זאת, משהו חורק. רואים את זה בשקט במאזנים. כריות המזומנים מתכווצות. מיקרוסופט, שבעבר כמעט מחצית מנכסיה היו במזומן ובהשקעות קצרות טווח, נמצאת היום בפחות מחמישית. אצל אמזון וגוגל הסיפור דומה. הנכסים גדלים, אבל המזומן לא עומד בקצב.

זה לא מסתיים שם. התזרים של גוגל ואמזון חלש יותר לעומת השנה הקודמת. גם אצל מיקרוסופט התמונה פחות יפה כשמכניסים לחישוב התחייבויות לעלויות תשתית שמופיעות מחוץ לדוח. במילים פשוטות, גם ענקיות כאלה מתחילות להרגיש את העומס.

האנליסטים כבר מצפים לעלייה דרמטית נוספת בהוצאות בשנה הבאה. מיקרוסופט צפויה להוציא כ־159 מיליארד דולר, אמזון כ־145 מיליארד וגוגל תתקרב ל־112 מיליארד. בתוך ארבע שנים מדובר כבר על טריליון דולר. רובו על AI. בינתיים ההכנסות עדיין מחזיקות את המערכת, כאשר שלושתן גדלות בקצב שמאפשר להן להמשיך להשקיע. אבל זה לא יהיה מספיק לאורך זמן. ברגע שההוצאות הופכות למפלצת, חברות חייבות לגייס חוב. מטא כבר עשתה זאת כשגייסה 30 מיליארד דולר. אורקל הוציאה 18 מיליארד נוספים, רק כדי לעמוד בדרישות התשתית.


השינוי לענף עתיר הון

הענף שהיה מזוהה עם צמיחה כמעט אינסופית והוצאות יציבות הופך לענף עתיר הון. כל החלטה אסטרטגית הופכת להימור על מיליארדים. כל עיכוב בביקושים או טכנולוגיה שנזנחת עלולים להפוך השקעה יקרה לנטל. זה משפיע גם על הדרך שבה משקיעים מסתכלים על חברות טכנולוגיה. פחות תשומת לב לכמות המשתמשים בשירות מסוים ויותר לביצועים של מערכות AI. יותר עניין בהתחייבויות עתידיות ובהסכמי ענן, ופחות במשפטים כלליים על חדשנות.