נטפליקס מזנקת ב-15% - הכתה את התחזיות; החוזים העתידיים בעליות
מניית נטפליקס מזנקת ב-15% לאחר שדיווחה על גידול מרשים במספר המנויים ברבעון השלישי. העלייה הזו בהמשך לסנטימנט החיובי ביימים האחרונים, מזניקה גם את החוזים העתידיים כשהנאסד"ק צפוי לעלות מעל 1%.
נטפליקס הוסיפה 2.41 מיליון מנויים חדשים נטו ברבעון, והכתה את התחזית שלה עצמה למיליון מנויים. הנהלת החברה אמרה כי היא מצפה להוסיף עוד 4.5 מיליון מנויים ברבעון דצמבר.
"תודה לאל שסיימנו עם רבעונים מתכווצים", אמר המנכ"ל ריד הייסטינגס בשיחת הוועידה בהתייחסו לשני הרבעונים הקודמים שבהם החברה איבדה מנויים נטו.
ברבעון השלישי רשמה נטפליקס הכנסות של 7.93 מיליארד דולר ורווח של 3.10 דולר למניה, לעומת תחזית ל-7.84 מיליארד דולר ו-2.14 דולר למניה. ברבעון הרביעי, נטפליקס צופה הכנסות של 7.78 מיליארד דולר ורווחים של 36 סנט למניה.
ההכנסות ברבעון האחרון עלו ב-6% ביחס לרבעון מקביל, אבל היו גבוהות ב-13% בנטרול השפעת עליית שער הדולר. הנהלת החברה הדגישה בשיחת וועידה כי הגידול בהכנסות משקף עלייה של 5% בתשלום הממוצע בתשלום לעומת לפני שנה.
- נטפליקס מפספסת בהכנסות - המניה יורדת ב-3%
- הגרסה הזולה של נטפליקס כבר עם 5 מיליון משתמשים - המניה בפלוס 9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנהלת החברה מסרה בשיחה כי ההכנסות באזור אסיה-פסיפיק עלו ב-19%; באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה עלו ההכנסות ב-13%, ובאמריקה הלטינית עלו ב-15%.
בארה"ב וקנדה, ההכנסות עלו ב-12%, כאשר מספר המנויים בתשלום עלה ב-100,000. הגידול המשמעותי ביותר במספר המנויים היה באזור אסיה-פסיפיק -1.43 מיליון. החברה הוסיפה 570,000 מנויים ב-EMEA, ו-310,000 באמריקה הלטינית.
הרווח התפעולי עמד על 19.3%, ירידה מ-23.5% לפני שנה ו-19.8% ברבעון של יוני, ירידות שלדברי החברה נבעו מהשינויים במט"ח. החברה צופה מרווח תפעולי של 4% ברבעון הרביעי, לעומת 8% לפני שנה, הן בשל שערי מט"ח והן בשל עלויות תוכן ושיווק גבוהות יותר. נטפליקס מסרה כי הדולר החזק יקטין את ההכנסות לשנה כולה בכמיליארד דולר, עם ירידה של כ-800 מיליון דולר ברווח התפעולי.
הנהלת נטפליקס אמרה כי החל מהרבעון הבא, החברה לא תיתן עוד הנחיות לגבי מנויים בתשלום - המדד שהיה החשוב ביותר למשקיעים ברבעונים האחרונים. החברה עדיין תדווח על נתוני מנויים רבעוניים, רק לא על הנחיות קדימה. .
- אנבידיה יורדת, גוגל וטסלה עולות - האם המומנטום החיובי ימשיך?
- מחירי התרופות להרזיה בארה"ב ירדו ב-70% ועדיין הן פי 3 ממחירם בארץ
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
עוד עדכנה הנהלת החברה כי החל מתחילת 2023, היא תציע לאנשים שמשתמשים כעת בסיסמאות שאולות דרך להעביר את הפרופיל שלהם בנטפליקס לחשבון שלהם. החברה גם תציע למשתפים דרכים קלות יותר לנהל מכשירים וליצור חשבונות משנה כדי לשלם עבור בני משפחה או חברים.
נטפליקס גם סיפקה עדכון על שירות הגיימינג שלה, אותו השיקה לפני כמעט שנה. כיום יש 35 משחקים בשירות, אמרה החברה, ויש "סימנים מעודדים" לכך שהמשחק מוביל לשיעורי שימור מנויים גבוהים יותר. החברה מסרה כי ישנם 55 משחקים נוספים בפיתוח, חלקם מבוססים על תכני וידאו של נטפליקס.
הכנסות מפרסומות
החל מה-3 בנובמבר, החברה תציע לצרכנים את האפשרות לשלם 6.99 דולר בחודש עבור "Basic with Ads", שיכלול ארבע עד חמש דקות של פרסום בשעה להזרמת סרטים ותוכניות טלוויזיה. השירות החדש זול ב-3 דולר מהתוכנית הבסיסית של החברה, שעולה 9.99 דולר לחודש, ודולר לחודש זול יותר מהרמה החדשה הנתמכת בפרסומות בדיסני. הנהלת נטפליקס אמרה כי היא לא מצפה לתרומה מהותית מהשכבה החדשה הנתמכת על ידי פרסומות ברבעון הרביעי, וציינה כי היא מצפה להגדיל את המנויים בתוכנית זו "בהדרגה לאורך זמן". נטפליקס הוסיפה כי התגובה של המפרסמים עד כה הייתה "חיובית ביותר".
סמנכ"ל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, אמר בשיחה כי הוא "בטוח שאסטרטגיית הפרסום החדשה תוביל להכנסות ורווחים מצטברים משמעותיים בטווח הארוך". סמנכ"ל הכספים ספנסר נוימן הוסיף כי החברה חושבת שתוכנית הפרסום יכולה להיות "עם מרווחים משמעותיים לאורך זמן, אך היא תהיה די קטנה בהתחלה".
- 1.חי 19/10/2022 08:59הגב לתגובה זואך צריך להזהר בכלל מהשקעות ברבעונים הקרובים, כשיש מיתון אנשים מוותרים על מותרות.
סימבוטיק אתר החברהמניית הרובוטיקה שמזנקת ב-40%
סימבוטיק עקפה את הציפיות עם הכנסות של 618.5 מיליון דולר ורווח מתואם של 58 סנט, הוסיפה את Medline כלקוחה חדשה וממשיכה להעמיק את השותפות עם וולמארט
סימבוטיק Symbotic 39.36% , שמפתחת מערכות רובוטיות מונעות בינה מלאכותית לאוטומציה של מחסנים ומרכזי הפצה, פרסמה דוחות חזקים לרבעון שהחזירו את המניה לקדמת הבמה. בשוק הגיבו במהירות, והמניה עלתה כמעט 40% ביום אחד, התאוששות חדה אחרי ירידה של 34% מן השיא שנרשם בתחילת נובמבר.
הכנסות החברה ברבעון הגיעו ל־618.5 מיליון דולר, לעומת ציפיות אנליסטים ל־604 מיליון דולר. הרווח המתואם זינק ל־58 סנט למניה, מול צפי של 6 סנט בלבד. במונחי GAAP, סימבוטיק רשמה הפסד קל של 3 סנט למניה, טוב מהתחזית להפסד של 4 סנט. במרווח הגולמי המתואם נרשם שיפור נוסף, ל־22.1%, לעומת 21.5% ברבעון הקודם ו־17.9% ברבעון המקביל אשתקד.
גם ברמה השנתית סימבוטיק המשיכה לצמוח במהירות. החברה סיימה את שנת הכספים עם הכנסות של 2.25 מיליארד דולר, עלייה של 24% לעומת השנה הקודמת, ועם רווח מתואם של 2.02 דולר למניה - לעומת 12 סנט בלבד בשנה שעברה. לרבעון הראשון של 2026 צופה סימבוטיק הכנסות של 610 עד 630 מיליון דולר. הקונצנזוס עמד על 611.5 מיליון דולר, כך שהחברה מציגה טווח מעט גבוה יותר מהתחזיות. החברה מנחה ל־EBITDA מתואם של 49–53 מיליון דולר, מעט מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 54 מיליון דולר.
מנכ"ל החברה, ריק כהן, אמר בשיחת הוועידה כי סימבוטיק עמדה ביעדים לשנת 2025 עם צמיחה בהכנסות, הרחבת מספר המערכות הפעילות ושיפור ברווחיות. לדבריו, החברה נכנסת ל־2026 במטרה להעמיק פעילות מול לקוחות קיימים ולפתח הזדמנויות בשווקים נוספים.
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- אולימפיאדת הרובוטים נפתחה בבייג'ינג, עם חזון סיני שכרוך בהשקעה של 157 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקשר עם וולמארט
וולמארט ממשיכה להיות לקוח מרכזי של סימבוטיק. בינואר רכשה סימבוטיק מוולמארט את פעילות Advanced Systems and Robotics (ASR), וחתמה עמה על "הסכם אוטומציה ראשי" לפיתוח, ייצור והתקנה של מערכות אוטומטיות לאיסוף והחזרת הזמנות אונליין ברמת החנות. במסגרת הסכם 2025 מפעילה החברה מספר מערכות רובוטיות להכנת הזמנות, כמענה לגידול במסחר המקוון.
אוזמפיק (X)מחירי התרופות להרזיה בארה"ב ירדו ב-70% ועדיין הן פי 3 ממחירם בארץ
טראמפ לוחץ על חברות התרופות ומקבל הנחות גדולות - הנה ההנחות וגם - על פערי המחירים בין ישראל לארה"ב
תוכנית הבריאות הפדרלית, Medicare, הודיעה השבוע כי סיכמה על הנחות משמעותיות במחירי 15 תרופות מרשם יקרות, ובראשן שתי תרופות הדגל של חברת נובו נורדיסק - אוזמפיק (לטיפול בסוכרת סוג 2) וויגובי (לטיפול בהשמנה). על פי ההסכם, שתי התרופות יסופקו למבוטחי Medicare במחיר נמוך בכ־71% ממחיר הרשימה הנוכחי שלהן, מ־959 דולר לחודש ל־274 דולר בלבד, במסגרת רפורמה רחבה שמובילה ממשלת ארצות הברית. המהלך ייכנס לתוקף בינואר 2027 וצפוי לחסוך כ־12 מיליארד דולר בשנה לממשל הפדרלי. גם אחרי ירידה של 71%, מחירי התרופות האלו יקרים פי 2-3 מאשר המחירים בארץ.
מדובר בצעד היסטורי בשוק התרופות האמריקאי, שתמיד סבל ממחירים גבוהים פי כמה ממדינות אחרות בעולם המערבי. עד כה חברות התרופות העניקו הנחות ניכרות לקופות חולים ולחברות ביטוח פרטיות, לעיתים עד 50% ממחיר הרשימה, אך זו הפעם הראשונה שהממשלה מפרסמת בגלוי את תוצאות המשא ומתן, כולל מחירים מדויקים. השקיפות הזו מגבירה מאוד את הלחץ על השוק הפרטי להתאים את עצמו.
התרופות הפופולריות ברשימה, וסכומי החיסכון הצפויים
ההסכמים כוללים הפחתות שנעות בין 38% ל־85% ממחירי הרשימה של 15 תרופות, בהן אייברנס (Ibrance) של פייזר לטיפול בסרטן שד (ירידה של כ־50%), טרלג'י אליפטה (Trelegy Ellipta) של גלאקסו סמית קליין לטיפול באסתמה ו־COPD (ירידה של 73%), ואקסנדי (Xtandi) של פייזר ואסטלאס פארמה לסרטן הערמונית (ירידה של 48%). הרשימה כוללת גם תרופות כמו ג'נטוביה של מרק לסוכרת ואנטרסטו של נוברטיס לאי־ספיקת לב, עם חיסכון כולל של כ־6 מיליארד דולר בשנה למבוטחים עצמם.
עבור נובו נורדיסק, אוזמפיק וויגובי הפכו בשנים האחרונות למנוע הצמיחה העיקרי של החברה. מאז אישורן ב־2017 וב־2021, הן תורמות עשרות מיליארדי דולרים בשנה והפכו את נובו נורדיסק לחברת התרופות הגדולה באירופה. הביקוש העצום נובע ממגיפת ההשמנה בארה"ב (42% מהמבוגרים) ומהצלחה קלינית מוכחת של ירידה של עד 20% במשקל. דווקא מעמדן כלהיטי־על הפך אותן למטרה מרכזית של הממשל, שרואה בהן סמל ליוקר המחיה הרפואי.
- הטעות הקטנה של נובו מ-2019 - שעלתה לה במיליארדים
- שר הבריאות המיועד לממשל טראמפ מטלטל את שוק תרופות ההשמנה - הנה מה שחשוב לדעת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נובו הדנית מתנגדת זה זמן רב לעצם הרעיון של קביעת מחירים ממשלתית. היא טוענת שהרפורמה תפגע קשות בחדשנות, שכן היא משקיעה כ־20% מהכנסותיה במחקר ופיתוח, כ־4 מיליארד דולר בשנה. נובו אף תבעה את הממשל בטענה שהחוק אינו חוקתי, אך כל התביעות נדחו עד כה, ובית המשפט לערעורים אישר את החוק בפברואר 2025.
