דוחות

נטפליקס מזנקת ב-15% - הכתה את התחזיות; החוזים העתידיים בעליות

ריד הייסטינגס, מנכ"ל החברה: "תודה לאל שסיימנו עם רבעונים מתכווצים"; מספר המנויים גדל ב-2.4 מיליון והחברה מצפה לגידול של 4.5 מיליון ברבעון הרביעי
נושאים בכתבה מנויים נטפליקס

מניית נטפליקס מזנקת ב-15% לאחר שדיווחה על גידול מרשים במספר המנויים ברבעון השלישי. העלייה הזו בהמשך לסנטימנט החיובי ביימים האחרונים, מזניקה גם את החוזים העתידיים כשהנאסד"ק צפוי לעלות מעל 1%. 

נטפליקס  הוסיפה 2.41 מיליון מנויים חדשים נטו ברבעון, והכתה את התחזית שלה עצמה למיליון מנויים. הנהלת החברה אמרה כי היא מצפה להוסיף עוד 4.5 מיליון מנויים ברבעון דצמבר.

"תודה לאל שסיימנו עם רבעונים מתכווצים", אמר המנכ"ל ריד הייסטינגס בשיחת הוועידה בהתייחסו לשני הרבעונים הקודמים שבהם החברה איבדה מנויים נטו.

ברבעון השלישי רשמה נטפליקס הכנסות של 7.93 מיליארד דולר ורווח של 3.10 דולר למניה, לעומת  תחזית ל-7.84 מיליארד דולר ו-2.14 דולר למניה. ברבעון הרביעי, נטפליקס צופה הכנסות של 7.78 מיליארד דולר ורווחים של 36 סנט למניה.

ההכנסות ברבעון האחרון עלו ב-6% ביחס לרבעון מקביל, אבל היו גבוהות ב-13% בנטרול השפעת עליית שער הדולר. הנהלת החברה הדגישה בשיחת וועידה כי הגידול בהכנסות משקף עלייה של 5% בתשלום הממוצע בתשלום לעומת לפני שנה.

הנהלת החברה מסרה בשיחה כי ההכנסות באזור אסיה-פסיפיק עלו ב-19%; באזור אירופה, המזרח התיכון  ואפריקה עלו ההכנסות ב-13%, ובאמריקה הלטינית עלו ב-15%.

בארה"ב וקנדה, ההכנסות עלו ב-12%, כאשר מספר המנויים בתשלום עלה ב-100,000. הגידול המשמעותי ביותר במספר המנויים היה באזור אסיה-פסיפיק -1.43 מיליון. החברה הוסיפה 570,000 מנויים ב-EMEA, ו-310,000 באמריקה הלטינית.

 

הרווח התפעולי עמד על 19.3%, ירידה מ-23.5% לפני שנה ו-19.8% ברבעון של יוני, ירידות שלדברי החברה נבעו מהשינויים במט"ח. החברה צופה מרווח תפעולי של 4% ברבעון הרביעי, לעומת 8% לפני שנה, הן בשל שערי מט"ח והן בשל עלויות תוכן ושיווק גבוהות יותר. נטפליקס מסרה כי הדולר החזק יקטין את ההכנסות לשנה כולה בכמיליארד דולר, עם ירידה של כ-800 מיליון דולר ברווח התפעולי.

הנהלת  נטפליקס אמרה כי החל מהרבעון הבא, החברה לא תיתן עוד הנחיות לגבי מנויים בתשלום - המדד שהיה החשוב ביותר למשקיעים ברבעונים האחרונים. החברה עדיין תדווח על נתוני מנויים רבעוניים, רק לא על הנחיות קדימה. .

קיראו עוד ב"גלובל"

עוד עדכנה הנהלת החברה כי החל מתחילת 2023, היא תציע לאנשים שמשתמשים כעת בסיסמאות שאולות דרך להעביר את הפרופיל שלהם בנטפליקס לחשבון שלהם. החברה גם תציע למשתפים דרכים קלות יותר לנהל מכשירים וליצור חשבונות משנה כדי לשלם עבור בני משפחה או חברים.

נטפליקס גם סיפקה עדכון על שירות הגיימינג שלה, אותו השיקה לפני כמעט שנה. כיום יש 35 משחקים בשירות, אמרה החברה, ויש "סימנים מעודדים" לכך שהמשחק מוביל לשיעורי שימור מנויים גבוהים יותר. החברה מסרה כי ישנם 55 משחקים נוספים בפיתוח, חלקם מבוססים על תכני וידאו של נטפליקס.

הכנסות מפרסומות

החל מה-3 בנובמבר, החברה תציע לצרכנים את האפשרות לשלם 6.99 דולר בחודש עבור "Basic with Ads", שיכלול ארבע עד חמש דקות של פרסום בשעה להזרמת סרטים ותוכניות טלוויזיה. השירות החדש זול ב-3 דולר מהתוכנית הבסיסית של החברה, שעולה 9.99 דולר לחודש, ודולר לחודש זול יותר מהרמה החדשה הנתמכת בפרסומות בדיסני. הנהלת נטפליקס אמרה כי היא לא מצפה לתרומה מהותית מהשכבה החדשה הנתמכת על ידי פרסומות ברבעון הרביעי, וציינה כי היא מצפה להגדיל את המנויים בתוכנית זו "בהדרגה לאורך זמן". נטפליקס הוסיפה כי התגובה של המפרסמים עד כה הייתה "חיובית ביותר".

 

סמנכ"ל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, אמר בשיחה כי הוא "בטוח שאסטרטגיית הפרסום החדשה תוביל להכנסות ורווחים מצטברים משמעותיים בטווח הארוך". סמנכ"ל הכספים ספנסר נוימן הוסיף כי החברה חושבת שתוכנית הפרסום יכולה להיות "עם מרווחים משמעותיים לאורך זמן, אך היא תהיה די קטנה בהתחלה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חי 19/10/2022 08:59
    הגב לתגובה זו
    אך צריך להזהר בכלל מהשקעות ברבעונים הקרובים, כשיש מיתון אנשים מוותרים על מותרות.
קרדיט: דובר צה"לקרדיט: דובר צה"ל

דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום

המגזין הצבאי הנחשב מפרסם את דירוג 100 החברות הביטחוניות המובילות בעולם כשהישראליות מככבות בשלושת העשיריות הפותחות: מי בראש? מי נזרקה החוצה? מה המוצרים הכי להיטים בתעשייה? ומי ממוצבת הכי טוב למירוץ החימוש הבא?
רן קידר |

זו אינה עוד רשימה. כל מקום ב-100 השורות בטבלת הדירוג משקלל עשרות פרמטרים וקובע מי תזכה להיכלל ברשימה, והסעיף המשפיע ביותר הוא ההכנסה בפועל מהפעילות הבטחונית. המגזין מתבסס על הדיווחים של החברות הצבאיות ובנוסף, מעסיק סוללת אנליסטים שסוקרים כל חברה בצורה פרטנית וקובעים את המיקום שלה ביחס לאחרות. 

 אבל מעבר ל-״יוקרה״ של החברות שנכללות במדד, לדירוג של Defense News יש השפעה אמיתית על התעשייה עצמה, ועם השנים הפך לכלי מדידה שלא רק נותן ׳חותמת איכות׳, אלא גם נותן יתרון תחרותי. מי שמדורגת גבוה יכולה למנף את זה. היא משפרת את הסיכויים למשוך חוזים מול ממשלות, זוכה באמון של שותפים עסקיים, והשוק בכללותו הרבה יותר מתחשב במובנים רבים, מדובר במדד לא־רשמי של "מעמד" בתעשייה הצבאית העולמית, כזה שמייצר תגובת שרשרת של עניין, מימון ושיתופי פעולה.

בנוסף, הדירוג הזה לא רק מספק הצצה לרשימת השחקנים החזקים ביותר בענף. הוא גם משקף את המגמות בכל השוק: מעבר ממערכות נשק כבדות וקלאסיות לטכנולוגיות מתקדמות, זריזות וקטלניות, תוך הדגשה מחודשת של הממד הדיגיטלי בשדה הקרב. 

שלוש חברות ישראליות נכללו בדירוג - אלביט מערכות אלביט הדמיה -2.89%   (מקום 21 לעומת 22 בשנה שעברה), התעשייה האווירית (28, שמרה על הדירוג) ורפאל (31, לעומת 33 בשנה שעברה) Rafael Holdings 10.14% , והן אינן ברשימה בגלל ערך נוסטלגי, אלא היות וכל אחת מהן צמחה בצורה מובהקת בהכנסות הביטחוניות שלה בשנת 2024. אלביט, למשל, עם זינוק ל-6.8 מיליארד דולר, נהנית מביקוש גבוה למערכות דיוק, כטמ"מים ופתרונות מבוססי בינה מלאכותית. רפאל, שביצעה קפיצה של שני מקומות בדירוג, ממשיכה למצב את עצמה כמרכז פיתוח מתקדם, לא רק בזכות כיפת ברזל, אלא גם עם פתרונות הגנה רב־שכבתיים, טילים טקטיים ומערכות שליטה ובקרה. התמונה המתקבלת היא של שלוש זרועות משלימות של אקו־סיסטם ביטחוני שמצליח לייצר פתרונות מלאים מקצה לקצה: תחמושת חכמה, מערכות יבשת ושילוב חיישנים, מערכות אוויריות לוחמות והגנה אווירית רב שכבתית. 

אבל מעבר לזווית המקומית, בעולם כולו הוקצרו מעל 2.7 טריליון דולר להוצאות ביטחוניות במהלך 2024, גידול של כמעט 10 אחוזים לעומת השנה הקודמת, והעלייה החדה ביותר מאז סיום המלחמה הקרה. יותר מכל, מדובר בתגובה ישירה לרצף של זעזועים גאו־פוליטיים: המלחמה בעזה, העימותים בלבנון, הפלישה הרוסית לאוקראינה והתחזקות סין ככוח צבאי גלובלי.