נטפליקס מזנקת ב-15% - הכתה את התחזיות; החוזים העתידיים בעליות
מניית נטפליקס מזנקת ב-15% לאחר שדיווחה על גידול מרשים במספר המנויים ברבעון השלישי. העלייה הזו בהמשך לסנטימנט החיובי ביימים האחרונים, מזניקה גם את החוזים העתידיים כשהנאסד"ק צפוי לעלות מעל 1%.
נטפליקס הוסיפה 2.41 מיליון מנויים חדשים נטו ברבעון, והכתה את התחזית שלה עצמה למיליון מנויים. הנהלת החברה אמרה כי היא מצפה להוסיף עוד 4.5 מיליון מנויים ברבעון דצמבר.
"תודה לאל שסיימנו עם רבעונים מתכווצים", אמר המנכ"ל ריד הייסטינגס בשיחת הוועידה בהתייחסו לשני הרבעונים הקודמים שבהם החברה איבדה מנויים נטו.
ברבעון השלישי רשמה נטפליקס הכנסות של 7.93 מיליארד דולר ורווח של 3.10 דולר למניה, לעומת תחזית ל-7.84 מיליארד דולר ו-2.14 דולר למניה. ברבעון הרביעי, נטפליקס צופה הכנסות של 7.78 מיליארד דולר ורווחים של 36 סנט למניה.
ההכנסות ברבעון האחרון עלו ב-6% ביחס לרבעון מקביל, אבל היו גבוהות ב-13% בנטרול השפעת עליית שער הדולר. הנהלת החברה הדגישה בשיחת וועידה כי הגידול בהכנסות משקף עלייה של 5% בתשלום הממוצע בתשלום לעומת לפני שנה.
- נטפליקס מפספסת בהכנסות - המניה יורדת ב-3%
- הגרסה הזולה של נטפליקס כבר עם 5 מיליון משתמשים - המניה בפלוס 9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנהלת החברה מסרה בשיחה כי ההכנסות באזור אסיה-פסיפיק עלו ב-19%; באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה עלו ההכנסות ב-13%, ובאמריקה הלטינית עלו ב-15%.
בארה"ב וקנדה, ההכנסות עלו ב-12%, כאשר מספר המנויים בתשלום עלה ב-100,000. הגידול המשמעותי ביותר במספר המנויים היה באזור אסיה-פסיפיק -1.43 מיליון. החברה הוסיפה 570,000 מנויים ב-EMEA, ו-310,000 באמריקה הלטינית.
הרווח התפעולי עמד על 19.3%, ירידה מ-23.5% לפני שנה ו-19.8% ברבעון של יוני, ירידות שלדברי החברה נבעו מהשינויים במט"ח. החברה צופה מרווח תפעולי של 4% ברבעון הרביעי, לעומת 8% לפני שנה, הן בשל שערי מט"ח והן בשל עלויות תוכן ושיווק גבוהות יותר. נטפליקס מסרה כי הדולר החזק יקטין את ההכנסות לשנה כולה בכמיליארד דולר, עם ירידה של כ-800 מיליון דולר ברווח התפעולי.
הנהלת נטפליקס אמרה כי החל מהרבעון הבא, החברה לא תיתן עוד הנחיות לגבי מנויים בתשלום - המדד שהיה החשוב ביותר למשקיעים ברבעונים האחרונים. החברה עדיין תדווח על נתוני מנויים רבעוניים, רק לא על הנחיות קדימה. .
- ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
עוד עדכנה הנהלת החברה כי החל מתחילת 2023, היא תציע לאנשים שמשתמשים כעת בסיסמאות שאולות דרך להעביר את הפרופיל שלהם בנטפליקס לחשבון שלהם. החברה גם תציע למשתפים דרכים קלות יותר לנהל מכשירים וליצור חשבונות משנה כדי לשלם עבור בני משפחה או חברים.
נטפליקס גם סיפקה עדכון על שירות הגיימינג שלה, אותו השיקה לפני כמעט שנה. כיום יש 35 משחקים בשירות, אמרה החברה, ויש "סימנים מעודדים" לכך שהמשחק מוביל לשיעורי שימור מנויים גבוהים יותר. החברה מסרה כי ישנם 55 משחקים נוספים בפיתוח, חלקם מבוססים על תכני וידאו של נטפליקס.
הכנסות מפרסומות
החל מה-3 בנובמבר, החברה תציע לצרכנים את האפשרות לשלם 6.99 דולר בחודש עבור "Basic with Ads", שיכלול ארבע עד חמש דקות של פרסום בשעה להזרמת סרטים ותוכניות טלוויזיה. השירות החדש זול ב-3 דולר מהתוכנית הבסיסית של החברה, שעולה 9.99 דולר לחודש, ודולר לחודש זול יותר מהרמה החדשה הנתמכת בפרסומות בדיסני. הנהלת נטפליקס אמרה כי היא לא מצפה לתרומה מהותית מהשכבה החדשה הנתמכת על ידי פרסומות ברבעון הרביעי, וציינה כי היא מצפה להגדיל את המנויים בתוכנית זו "בהדרגה לאורך זמן". נטפליקס הוסיפה כי התגובה של המפרסמים עד כה הייתה "חיובית ביותר".
סמנכ"ל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, אמר בשיחה כי הוא "בטוח שאסטרטגיית הפרסום החדשה תוביל להכנסות ורווחים מצטברים משמעותיים בטווח הארוך". סמנכ"ל הכספים ספנסר נוימן הוסיף כי החברה חושבת שתוכנית הפרסום יכולה להיות "עם מרווחים משמעותיים לאורך זמן, אך היא תהיה די קטנה בהתחלה".
- 1.חי 19/10/2022 08:59הגב לתגובה זואך צריך להזהר בכלל מהשקעות ברבעונים הקרובים, כשיש מיתון אנשים מוותרים על מותרות.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אסיה בורסות (גרוק)ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ
אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שנסחרים בירידות; ההשפעה מורגשת גם בדולר שמתחזק גם מול השקל; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?
המסחר באסיה נפתח הבוקר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.
הירידות בוול סטריט מובילות את הדולר להתחזק, והוא נסחר הבוקר סביב 3.28 שקל לדולר,עלייה של כ-0.8%.
המסחר באסיה
יפן בולטת בירידות, עם נפילה של 2.4% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי ה-BoJ מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ.
בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל ביותר מ-3.5%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס, מתהפך עם ירידות של 4% עד 9%.
- השוורים שועטים: אסיה בעליות, החוזים בירוק בוהק
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהונג קונג, גם נרשמות ירידות כאשר ההאנג סנג צלל כ-1.6% בפתיחה עם מכות כואבות לבעלת הבית של ה-AI הסיני, באידו, לצד שיאומי וטנסנט. גם מניות הרכב החשמלי ספגו לחץ נוסף, כש-BYD, נייו ולי אוטו איבדו גובה.
