טכנולוגיית ענן
צילום: ביגסטוק

סיילספורס צופה שתכפיל את הכנסותיה ב-3 השנים הקרובות; גם הרווחיות תשתפר

חברת הענן צופה הכנסות שנתיות של 50 מיליארד דולר ב-2026, כמו גם שולי רווח תפעוליים של 25%, מעל התחזית הקודמת של 20%. סיילספורס תנסה להתייעל בהוצאות המכירה והשיווק, שהן 44% מסך ההכנסות הכוללות
עומר רוסו |

סיילספורס SALESFORCE , חברת התוכנה והענן מהגדולות בעולם, ערכה אמש יום משקיעים בסן פרנסיסקו. מהתצוגה של המנכ״ל ברט טיילור, והסמנכ״ל מארק בניוף, נבע דבר אחד - החברה רוצה להתייעל. עוד יום - עוד חברה שמתייעלת. בתקופה האחרונה אנחנו עדים לעשרות חברות שאט אט מבינות שהשוק דורש רווחיות ומתייעלות. רק אתמול התוודענו לפיטורים בגוגל ומטא, שרוצה לחתוך 10% מעלויותיה לצורך התייעלות.

שלא כמו בשנת 2020-2021, התרחבות והגדלת ההכנסות בסיילספורס הלהיבה את המשקיעים. אבל אם נאמר את האמת, לא היה צריך להלהיב יותר מידי בשביל שמניה תזנק במאות אחוזים לשווים מנופחים באותם שנים.

סיילספורס אמש חשפה את יעדה לשנת 2026, שם היא צופה שההכנסות השנתיות שלה יעמדו על 50 מיליארד דולר. בשנה האחרונה, סיילספורס רשמה הכנסות של 27 מיליארד דולר, משמע, סיילספורס צופה כי תכפיל את הכנסותיה ב-3 השנים הקרובות.

בנוסף, החברה הודיעה כי היא צופה שלאותם 50 מיליארד דולר בהכנסות, יהיו שולי רווח תפעוליים של 25%, מעל התחזית הקודמת של החברה שצפתה 20% של שולי רווח תפעוליים. לצורך השוואה, ברבעון האחרון סיילספורס רשמה שולי רווח תפעוליים של 19% (NON-GAAP).

כמה חברות תוכנת ענן, כדוגמאת סיילספורס, הפכו לפחות אטרקטיביות בעיני המשקיעים על רקע העלאות הריבית וצמצום הכסף בשווקים. בתגובה לכך, סיילספורס נחתכה השנה ב-42%. מוקדם יותר השנה, כחלק מתהליך ההתייעלות, סיילספורס אמרה כי היא תאט את הגיוסים, ויתרה מכך, ביקשה מהעובדים לחסוך, ולהיות פרודקטיביים יותר.

עוד ציינה מנהלת הכספים של סיילספורס ביום המשקיעים, כי בכוונת החברה להוריד את הוצאות המכירות והשיווק, אל מתחת ל-35% מסך ההכנסות עד שנת 2026. ברבעון האחרון, סיילספורס הוציאה 44% מהכנסותיה על מכירה ושיווק - שיעור ענק. כמעט חצי מהכנסות החברה הולכות לצורכי שיווק. במספרים, מדובר על 3.4 מיליארד דולר, מתוך הכנסות של 7.7 מיליאראד דולר. לטענת סייסלפורס, הם יעשו זאת באמצעות הגדלת מאמצי השירות העצמי, שיתופי פעולה ושיפור הפרודוקטיביות לאנשי מכירות. בנוסף, גם את הוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות סייסלפורס מצפה לייעל, בין השאר על ידי הערכת נכסי נדל"ן עבור מקום עבודה היברידי לעובדים.

מניית סייסלפורס רשמה ביום המסחר האחרון נמוך שנתי, במחיר של 147 דולר. כמו גם מניות פייסבוק ומייקרוסופט שרשמו נמוך שנתי. המניה נסחרת לפי שווי של 152  מיליארד דולר, עם מכפיל הכנסות של 5. לחברה, 1.5 מיליארד דולר מזומן נקי כאשר ברבעון האחרון היא הודיעה כי היא מתחילה לרכוש את מניותיה בחזרה כחלק מתוכנית Buy-Back.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.