סיילספורס צופה שתכפיל את הכנסותיה ב-3 השנים הקרובות; גם הרווחיות תשתפר
סיילספורס SALESFORCE , חברת התוכנה והענן מהגדולות בעולם, ערכה אמש יום משקיעים בסן פרנסיסקו. מהתצוגה של המנכ״ל ברט טיילור, והסמנכ״ל מארק בניוף, נבע דבר אחד - החברה רוצה להתייעל. עוד יום - עוד חברה שמתייעלת. בתקופה האחרונה אנחנו עדים לעשרות חברות שאט אט מבינות שהשוק דורש רווחיות ומתייעלות. רק אתמול התוודענו לפיטורים בגוגל ומטא, שרוצה לחתוך 10% מעלויותיה לצורך התייעלות.
שלא כמו בשנת 2020-2021, התרחבות והגדלת ההכנסות בסיילספורס הלהיבה את המשקיעים. אבל אם נאמר את האמת, לא היה צריך להלהיב יותר מידי בשביל שמניה תזנק במאות אחוזים לשווים מנופחים באותם שנים.
סיילספורס אמש חשפה את יעדה לשנת 2026, שם היא צופה שההכנסות השנתיות שלה יעמדו על 50 מיליארד דולר. בשנה האחרונה, סיילספורס רשמה הכנסות של 27 מיליארד דולר, משמע, סיילספורס צופה כי תכפיל את הכנסותיה ב-3 השנים הקרובות.
בנוסף, החברה הודיעה כי היא צופה שלאותם 50 מיליארד דולר בהכנסות, יהיו שולי רווח תפעוליים של 25%, מעל התחזית הקודמת של החברה שצפתה 20% של שולי רווח תפעוליים. לצורך השוואה, ברבעון האחרון סיילספורס רשמה שולי רווח תפעוליים של 19% (NON-GAAP).
- סיפיה וויז'ן מפטרת מחצית מהעובדים, יעזור לה לשרוד?
- ההתייעלות הפנטסטית של מערכת הבנקאות בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה חברות תוכנת ענן, כדוגמאת סיילספורס, הפכו לפחות אטרקטיביות בעיני המשקיעים על רקע העלאות הריבית וצמצום הכסף בשווקים. בתגובה לכך, סיילספורס נחתכה השנה ב-42%. מוקדם יותר השנה, כחלק מתהליך ההתייעלות, סיילספורס אמרה כי היא תאט את הגיוסים, ויתרה מכך, ביקשה מהעובדים לחסוך, ולהיות פרודקטיביים יותר.
עוד ציינה מנהלת הכספים של סיילספורס ביום המשקיעים, כי בכוונת החברה להוריד את הוצאות המכירות והשיווק, אל מתחת ל-35% מסך ההכנסות עד שנת 2026. ברבעון האחרון, סיילספורס הוציאה 44% מהכנסותיה על מכירה ושיווק - שיעור ענק. כמעט חצי מהכנסות החברה הולכות לצורכי שיווק. במספרים, מדובר על 3.4 מיליארד דולר, מתוך הכנסות של 7.7 מיליאראד דולר. לטענת סייסלפורס, הם יעשו זאת באמצעות הגדלת מאמצי השירות העצמי, שיתופי פעולה ושיפור הפרודוקטיביות לאנשי מכירות. בנוסף, גם את הוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות סייסלפורס מצפה לייעל, בין השאר על ידי הערכת נכסי נדל"ן עבור מקום עבודה היברידי לעובדים.
מניית סייסלפורס רשמה ביום המסחר האחרון נמוך שנתי, במחיר של 147 דולר. כמו גם מניות פייסבוק ומייקרוסופט שרשמו נמוך שנתי. המניה נסחרת לפי שווי של 152 מיליארד דולר, עם מכפיל הכנסות של 5. לחברה, 1.5 מיליארד דולר מזומן נקי כאשר ברבעון האחרון היא הודיעה כי היא מתחילה לרכוש את מניותיה בחזרה כחלק מתוכנית Buy-Back.
אנבידיה הואנגאנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
אנבידיה NVIDIA Corp. 4.99% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.
חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים
ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.
לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.
ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?
וול מארט עוברת מבורסת ניו יורק לנאסד"ק - רואה עצמה כחברה טכנולוגית-דיגיטלית
וולמארט, רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי שהיכו את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הרווח המתואם למניה עמד על 62 סנט, לעומת תחזית של 60 סנט. ההכנסות הסתכמו ב־179.5 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 5.8%, מעל התחזיות שעמדו על כ־177.4 מיליארד. החברה העלתה גם את תחזית המכירות השנתית, והיא כעת צופה עלייה של 4.8% עד 5.1% אחוזים בהכנסות לעומת שנה קודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75% עד 4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.58 עד 2.63 דולר, מעט מעל התחזית הקודמת.
למרות זאת, מניית וולמארט איבדה גובה ויורדת בטרום ב-2%. הסיבה: תמחור יחסית גבוה. וולמארט נסחרת כיום במכפיל גבוה ביחס לחברות דומות, כ־35 על הרווחים הצפויים ל־12 החודשים הקרובים, רמה שקרובה לשיא של עשר השנים האחרונות. זה מציב את המניה במעמד של "יקרה יחסית", והמשמעות היא שגם כאשר התוצאות טובות, המשקיעים מצפים ליותר. במילים אחרות, הרף שוולמארט צריכה לעבור גבוה במיוחד ו"רק" להכות את התחזיות זה כבר לא מספיק.
זה כבר הרבעון הרביעי ברציפות שבו וולמארט מכה את התחזיות, ובכל זאת, המניה יורדת ביום שאחרי. המשמעות היא שהשוק כבר מתמחר הצלחה, ומצפה לתוצאות טובות בהרבה מהתחזיות.
וולמארט מציגה צמיחה יציבה, במיוחד באפיקים האסטרטגיים שהיא מפתחת בשנים האחרונות. כך למשל, המכירות הדיגיטליות של החברה ברחבי העולם עלו ברבעון האחרון ב־27% עומת השנה שעברה. זו עלייה חדה שמעידה על המשך המעבר של הרשת ממודל של מכירות פיזיות למודל היברידי, פיזי ודיגיטלי, בדגש על חוויית לקוח. גם תחום הפרסום הדיגיטלי של וולמארט, שהפך לאחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה, הציג זינוק של 53% ברבעון, נתון שמשקף את הפוטנציאל הרווחי של התחום.
- המנכ"ל שמרוויח פי 1,000 מהעובדים פורש; ו-10 דברים שלא ידעתם על וול מארט
- הצעד של החברה בדרך להיות רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה דיווחה על העברת רישום מניותיה מבורסת ניו יורק לנאסד"ק החל מדצמבר. המהלך נתפס כהצהרת כוונות – וולמארט רואה בעצמה שחקנית טכנולוגית לכל דבר, לא רק רשת חנויות, והיא שמה דגש על טכנולוגיה, אוטומציה, בינה מלאכותית, וחדשנות תפעולית. בחברה טוענים שזה מהלך טבעי שמתחבר לאסטרטגיה הדיגיטלית שלה המבוססת על חוויית משתמש חדשנית תוך העצמה של העובדים והורדת עלויות.
