JPMorgan: מחירי הסחורות עשויים לזנק ב-40% בשל האינפלציה
סחורות עשויות לזנק ב-40% ולהגיע לשיאים של כל הזמנים, בזמן שמשקיעים מגדילים את ההשקעה שלהם בחומרי גלם בימים של עלייה באינפלציה, כך על פי בנק ההשקעות JPMorgan.
מחירי הסחורות זינקו לשיא בחודש שעבר על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה שהרעידה את השווקים, והעלתה את המחירים של סחורות רבות, מנפט ועד חיטה. מה שסייע להמריץ את האינפלציה העולמית, שהייתה ברמה גבוהה ממילא, ולתגובה משמעותית יותר מצד הבנק הפדראלי. אלו, הביאו משקיעים רבים לשקול מחדש שינוי במשקל הנכסים שלהם בין מניות, אג"ח וסחורות בתיקים שלהם.
בסקירה שפרסם הבנק, הוא הדגיש את הנפט, מתכות (ללא זהב) ומוצרים חקלאיים שעשויים להציג לדידם עלייה של עוד 30%-40% מהרמות הנוכחיות. זאת, למרות שהמשקיעים הגדילו את ההקצאה שלהם לנכסי סחורות במהלך השנה האחרונה, ומשם שהם רחוקים מלשקלל אותם בתיקים שלהם.
"במונחים דולריים, ההשקעות על חוזים עתידיים של סחורות ללא זהב עומדת על כ-1.4 טריליון דולר. נתון שלמרות שהוא גבוה בסטנדרטים היסטוריים, נראה נמוך בהרבה בהשוואה למניות, לאג"ח ולמזומנים בעולם", נכתב. לפי הבנק, משקלם של הסחורות אצל המשקיעים עומד על 0.72% מעל הממוצע שנראה לאחר התרסקות ליהמן ברדרס, אך עדיין נמוך בהרבה מהשיאים שנרשמו ב-2008 וב-2011, .
- מה קורה כשהבוס הוא בוט? גופי ענק החלו לאפשר הערכת ביצועים עם AI
- חברת האופנועים שהותירה חותם על התרבות האמריקאית ומה קרה היום לפני 40 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בנקודת הזמן הנוכחית, שבה הצורך בגידור אינפלציה גבוה יותר, ניתן להעלות על הדעת כי הקצאת הסחורות לטווח ארוך, תעלה בסופו של דבר מעל 1% מסך הנכסים הפיננסיים בעולם, ותעקוף את השיאים הקודמים", כתבו האנליסטים של JPMorgan.
אל מול הטענה הזו, חלק מהאנליסטים חוזרים ומזכירים, כי המלחמה באוקראינה לא הובילה עד כה להפרעות בקנה מידה גדול באספקת הנפט, הגז או סחורות חשובות אחרות, בניגוד לציפיות בשוק. רוסיה אמנם איימה לנתק את אספקת הגז ל"מדינות עוינות" אלא אם ישלמו ברובלים, אולטימטום אותו דחו האירופאים, עד כה לא הוכח שתהיה לכך השפעה מהותית על שווקי הסחורות.
- 2.דניאל 07/04/2022 22:11הגב לתגובה זוצרכנים ירכשו פחות
- לילי 08/04/2022 10:40הגב לתגובה זוהתחממות כדור הארץ מקטינה את שיטחי הגידול , מגדילה את המדבר . זה תהליך ארוך שלא קשור להתנהגות האדם . מלחמות , פחמן וכו רק מאיצות את התהליך .
- 1."עלולים" ולא כפי שכתבתם "עשויים". (ל"ת)רבקה 07/04/2022 21:37הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
