שופיפיי הכתה את התחזיות אבל נופלת 17% בגלל התחזיות; איתה גם פייבר
חברת המסחר המקוון הקנדית SHOPIFY INC (סימול: SHOP) מדווחת ברבעון הרביעי על רווח מדולל של 1.36 דולר למניה, ירידה של 14% לעומת התקופה המקבילה. מנגד ההכנסות צמחו בכ-41% לעומת אשתקד והסתכמו בכ-1.38 מיליארד דולר. מנגד, החברה דיווחה כי קצב צמיחת השורה העליונה המשיכה בהאטה זאת הרבעון השלישי ברציפות.
צפי האנליסטים עמד על רווח מדולל של 1.3 דולר למניה על הכנסות של 1.34 מיליארד דולר, שני נתונים אותם הכתה החברה. בתקופה המקבילה דיווחה החברה על רווח של 1.58 דולר למניה על הכנסות של 978 מיליון דולר.
הדוחות הובילו לשחיקת ערך משמעותית במניה (נופלת כעת 17% במסחר בוול-סטריט), וזאת בעקבות דיווחים מצד ההנהלה כי החברה תגדיל משמעותית את השקעותיה בשיווק בשנה הקרובה וזאת על מנת לעודד את הגידול בלקוחות, וכן מסרה כי הוצאות ההון יגדלו גם הם. לדברי ההנהלה, ההאטה המתמשכת בקצב ההכנסות נובע בעיקר בעקבות הקיטון ההולך וגדל במספר הלקוחות שסוחרים באופן מקוון, וזאת כתוצאה מההתאוששות העולמית ממגפת הקורונה.
מספר הסוחרים הגולמי (GMV) צמח ברבעון בכ-31% והסתכם בכ-54.1 מיליארד דולר, מעל לצפי שעמד על 53.03 מיליארד. ההכנסות מפתרונות שהוצעו לסוחרים צמחו בכ-47% והסתכמו בכ-1.03 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות ממנויים גדלו בכ-26% והסתכמו בכ-351.2 מיליון דולר. האנליסטים צפו הכנסות GMV של 985 מיליון דולר ושההכנסות מפתרונות יסתכמו בכ-357 מיליון דולר.
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- האם ניתן לתבוע את אמזון בישראל? כן ולא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה בהמשך?
עבור כל שנת 2022 דיווחה החברה כי היא צופה שצמיחת ההכנסות תהיה איטית ביותר במהלך הרבעון הראשון, ומהירה ביותר במהלך הרבעון האחרון. כמו כן היא אינה צופה שהצמיחה המואצת אותה חוותה במהלך משבר הקורונה בעקבות הסגרים הרבים ששטפו את העולם תשוב במהלך החציון הראשון של השנה.
עוד צופה החברה כי ההכנסות מפתרונות ללקוחות יגדלו פי 2 בהשוואה לאשתקד (כל 2021) וזאת כתוצאה מהעובדה כי המשתמשים יחלו לבצע שימושים גדולים יותר בהטבות אותן היא מציעה לצד התרחבות החברה בשווקים חדשים ברחבי העולם.
כאמור, החברה תגדיל את השקעותיה בתחום השיווק ותגדיל את הוצאות ההון בכ-200 מיליון דולר. החברה דיווחה כי נכון לסוף הרבעון, יש לה מזומנים ושווי מזומנים בגובה של כ-7.8 מיליארד דולר.
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
