שופיפיי הכתה את התחזיות אבל נופלת 17% בגלל התחזיות; איתה גם פייבר
חברת המסחר המקוון הקנדית SHOPIFY INC (סימול: SHOP) מדווחת ברבעון הרביעי על רווח מדולל של 1.36 דולר למניה, ירידה של 14% לעומת התקופה המקבילה. מנגד ההכנסות צמחו בכ-41% לעומת אשתקד והסתכמו בכ-1.38 מיליארד דולר. מנגד, החברה דיווחה כי קצב צמיחת השורה העליונה המשיכה בהאטה זאת הרבעון השלישי ברציפות.
צפי האנליסטים עמד על רווח מדולל של 1.3 דולר למניה על הכנסות של 1.34 מיליארד דולר, שני נתונים אותם הכתה החברה. בתקופה המקבילה דיווחה החברה על רווח של 1.58 דולר למניה על הכנסות של 978 מיליון דולר.
הדוחות הובילו לשחיקת ערך משמעותית במניה (נופלת כעת 17% במסחר בוול-סטריט), וזאת בעקבות דיווחים מצד ההנהלה כי החברה תגדיל משמעותית את השקעותיה בשיווק בשנה הקרובה וזאת על מנת לעודד את הגידול בלקוחות, וכן מסרה כי הוצאות ההון יגדלו גם הם. לדברי ההנהלה, ההאטה המתמשכת בקצב ההכנסות נובע בעיקר בעקבות הקיטון ההולך וגדל במספר הלקוחות שסוחרים באופן מקוון, וזאת כתוצאה מההתאוששות העולמית ממגפת הקורונה.
מספר הסוחרים הגולמי (GMV) צמח ברבעון בכ-31% והסתכם בכ-54.1 מיליארד דולר, מעל לצפי שעמד על 53.03 מיליארד. ההכנסות מפתרונות שהוצעו לסוחרים צמחו בכ-47% והסתכמו בכ-1.03 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות ממנויים גדלו בכ-26% והסתכמו בכ-351.2 מיליון דולר. האנליסטים צפו הכנסות GMV של 985 מיליון דולר ושההכנסות מפתרונות יסתכמו בכ-357 מיליון דולר.
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- האם ניתן לתבוע את אמזון בישראל? כן ולא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה בהמשך?
עבור כל שנת 2022 דיווחה החברה כי היא צופה שצמיחת ההכנסות תהיה איטית ביותר במהלך הרבעון הראשון, ומהירה ביותר במהלך הרבעון האחרון. כמו כן היא אינה צופה שהצמיחה המואצת אותה חוותה במהלך משבר הקורונה בעקבות הסגרים הרבים ששטפו את העולם תשוב במהלך החציון הראשון של השנה.
עוד צופה החברה כי ההכנסות מפתרונות ללקוחות יגדלו פי 2 בהשוואה לאשתקד (כל 2021) וזאת כתוצאה מהעובדה כי המשתמשים יחלו לבצע שימושים גדולים יותר בהטבות אותן היא מציעה לצד התרחבות החברה בשווקים חדשים ברחבי העולם.
כאמור, החברה תגדיל את השקעותיה בתחום השיווק ותגדיל את הוצאות ההון בכ-200 מיליון דולר. החברה דיווחה כי נכון לסוף הרבעון, יש לה מזומנים ושווי מזומנים בגובה של כ-7.8 מיליארד דולר.
- מהמסכים לשטח: למה קרנות הגידור מרחיבות פעילות ישירה בשוק הסחורות
- איך אנבידיה הצליחה לשנות את מדיניות היצוא לסין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
