הזדמנות? "דלתא איירליינס, פדקס ואלקטרוניק ארטס מתומחרות בזול"
המניה הראשונה שמביא שמוליק קרפף, אנליסט ני"ע זרים בבנק לאומי, היא של חברת הגיימינג אלקטרוניקס ארטס ELECTRONIC ARTS (EA) שעברה שנה תנודתית מאד, צללה בנובמבר ונכון לצילומי התכנית נסחרת במחיר של 125 דולר למניה. קרפף מעריך שאלקטרוניק ארטס תעלה 36% למחיר של 170 דולר, מחיר שיא מבחינתה. המניה השנייה שמסמנים במחלקת המחקר של בנק לאומי היא של ענקית השילוח העולמית פדקס FEDEX (FDX) שעלתה באוגוסט ומאז דשדשה ואיבדה גובה וכרגע נסחרת במחיר שך 246 דולר למניה. בבנק לאומי צופים שפד-אקס תחזור למגמת עלייה ותגיע למחיר של 300 דולר למניה שמשקף אפסייד של 21%. והמניה השלישית והאחרונה לתכנית זו היא חברת התעופה דלתא איירליינס DELTA AIR LINES (DAL), שיחד עם כל סקטור התעופה לא התאוששה מאז הקורונה וכרגע נסחרת במחיר של 38 דולר למניה. קרפף טוען שהיקפי הנוסעים חוזרים לימים של טרום הקורונה ושהמניה של דלתא איירליינס תעלה ב-31% למחיר של 50 דולר למניה. צפו בתכנית המלאה: לתכניות קודמות במדור טופ ביז:
יכול להיות? בנק מזרחי מעריכים שחברת הגיימינג הזו תעלה ב-77%
גם אחרי הקורונה: פייזר תמשיך לעלות, וגם סמסונג והייניקן
הראל פיננסים: דלתא, אדגר וישראל קנדה יעלו בכ-20%
לכל התכניות הקודמות במדור טופ ביז - לחצו כאן
- 4.אנליסטים חרא 13/12/2021 22:02הגב לתגובה זובפעם האחרונה ששמעתי לחראנליסט הפסדתי המון.
- 3.חחח מה עם ווירקארד מה עם אליבאבא?אנליסט עלאק-מערך 13/12/2021 21:29הגב לתגובה זוחחח מה עם ווירקארד מה עם אליבאבא?אנליסט עלאק-מערך הייעוץ בלאומי הוא פשוט מביך
- 2.יוני 13/12/2021 21:03הגב לתגובה זומר קרפף הטרנד הוא חברך הטוב.DAL מגמת ירידה . לא הולכים נגד מגמה
- 1.אנונימי 13/12/2021 15:19הגב לתגובה זושמוליק קרפף , זה האיש שהמליץ בשנת 2020 על מניית wirecard שקרסה ולקוחות רבים איבדו את השקית. לפני מספר חודשים המליץ כאן , בביזפורטל על מניית alibaba . מאז ההמלצה נפלה בכ-40 אחוז.מעניין מה יהיה עם ההמלצות של היום?חומר למחשבה
שורט (דאי אי)השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
אם אפילו אנבידיה לא הצליחה לאושש את השוק, ייתכן שהוא בשל לתיקון. אם זה אכן קורה, מי שיובילו אותו יהיו כנראה מקצועני המכירות בחסר, שבניגוד למה שרבים חושבים, פעילותם חשובה כי היא מחזירה לשוק את השפיות. הבעיה היא שלצד אלה, פועלים גם אין סוף סחרני יום שעושים גם הם שורטים אבל ללא כל אסטרטגיה מאחוריהם, והם כן פוגעים בשוק. וגם: ההזדמנות שנמצאת בריסקיפייד
עד לפרסום דוחות אנבידיה בסוף המסחר של יום ד' השבוע, וול סטריט עברה שבוע שנראה כאילו היא מתקרבת לצוק ואליבא דתקשורת נראה שהיא די בטוחה שיש משבר אמיתי. המניות ירדו בכל מקום, בארה"ב, ביפן, בדרום קוריאה וגם באירופה. מדדי ה-S&P, הדאו ג'ונס והנאסד"ק אותתו על מה שעשוי להיות רצף ההפסדים הארוך ביותר מאז אוגוסט.
בגיי'.פי מורגן אמרו כי "השוק סובל מצרבת קולקטיבית שמקורה באנבידיה שהפכה למבחן הלחץ הלא רשמי לכלל המסחר בבינה מלאכותית, ומגזר הטכנולוגיה מתחיל לפתע למצמץ בחוזקה. הסחר שבעבר הרגיש בלתי ניתן לעצירה מרגיש עכשיו בפאניקה".
הפד לא הרגיע אף אחד, מבול של נתונים כלכליים מאוחרים, כולל דוח התעסוקה של ספטמבר שעדיין חסר, צפוי סוף סוף להתפרסם, וכל רמז לבעיות עלול להחליש את הטיעון להורדת ריבית שצפו המומחים בדצמבר. היו"ר ג'רום פאוול כבר הטיל ספק בהורדת הריבית באומרו שהורדה רחוקה מלהיות מובטחת, ונשיאת הפד של בוסטון, סוזן קולינס, חזרה על אזהרה זו. שוב גבר החשש שמניות בינה מלאכותית, כמו אנבידיה, מוערכות יתר על המידה וכי נוצרה בועת השקעות. ואומנם, גם אחרי פרסום הדוחות שהיו כידוע טובים מהתחזיות, השוק שפתח בעליות, נסגר בירידות חדות.
את הכתבה של יום שישי הקודם התחלתי במשפט, "האם צריך תיקון? בהחלט" וניסיתי להסביר את הסיבות לכך שהוא מאחר להגיע. ציינתי שכדי שתיקון יפרוץ צריך להופיע "זרז" שיגרום לו לפרוץ, משהו שיזכיר למשקיעים שהם פועלים בשיגעון. שכחתי, לצערי, לציין את השורטיסטים כאחד מהם ונראה שבסוף הם שיובילו את התיקון הנוכחי.
- אנבידיה מושכת את השוק למעלה: הנאסד"ק בעלייה של 1.4%; גל עליות במניות ה־AI
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תיקון - כן, משבר אמיתי - לא
התיקון הנוכחי, שאני ורבים אחרים ממתינים לו מזה זמן, הכרחי, לבטח בתחום הטכנולוגי ויותר מזה בכל הקשור לתחומי הבינה המלאכותית, הקוונטים וכדומה. אבל ההשוואה למשברים נוסח 2000, 2008 ואפילו 1929 פשוט אינה במקומה.
קמפיין "Better in Denim" של The Gap. קרדיט: אתר החברהדוחות חזקים וקמפיין ויראלי: Gap מזנקת
מניית חברת Gap Gap Inc. 9.68% מזנקת, לאחר שפרסמה דוח רבעון השלישי שמשלב ביצועים פיננסיים יציבים יחד עם הצלחה תרבותית רחבה, כשקמפיין הג'ינס הוויראלי “Better in Denim” הפך לנקודת אור בולטת והוביל לצמיחה-דו־ספרתית במכירות
הג’ינס. מנכ"ל החברה, ריצ'רד דיקסון, ציין כי מדובר באחד המהלכים המוצלחים ביותר בתולדות המותג, לאחר שהקמפיין צבר מעל שמונה מיליארד חשיפות וחצי מיליארד צפיות ברשתות החברתיות, שהיתרגמו במהרה לביקושים ממשיים בחנויות. ההצלחה הוויראלית סייעה למשוך לקוחות צעירים,
במיוחד דור ה-Z, ולמצב מחדש את Gap כמותג עדכני ורלוונטי בשוק תחרותי ועמוס מסרים.
במקביל להצלחת הקמפיין, Gap הציגה ביצועים חזקים בחנויות עם עלייה של 5% במכירות בחנויות זהות, הרמה הגבוהה ביותר מאז 2018 והרבעון השביעי ברציפות שבו החברה מציגה שיפור.
רוב מותגי הקבוצה הציגו צמיחה: Old Navy עלתה ב-6%, Gap עצמה זינקה ב-7% ובננה ריפבליק עלתה ב-4%. מבחינת המותגים, Athleta הייתה נקודת החולשה היחידה, עם ירידה של 11%. הנתונים מצביעים על תנועה גוברת בחנויות ועל כך שהחברה מצליחה להחזיר לקוחות ותיקים ולמשוך חדשים,
גם בתקופה שבה האתגר הקמעונאי גדול.
ברבעון השלישי רשמה Gap רווח של 0.62 דולר למניה, 0.03 דולר מעל תחזיות האנליסטים אך ירידה של 14% בהשוואה לשנה שעברה. ההכנסות עלו ל-3.9 מיליארד דולר, בהתאם לצפי השוק, עם עלייה של 2% במכירות אונליין ועלייה של 3%
במכירות החנויות. שולי הרווח הגולמי השתפרו ל-42.4%, עלייה משמעותית של 30 נקודות בסיס. למרות צמיחה ברורה בפעילות, סל הקנייה הממוצע נותר יציב יחסית, מה שמסביר את העלייה המתונה בהכנסות לעומת התנועה הגבוהה.
המאזן של החברה מציג עוצמה נוספת: Gap סיימה את הרבעון עם 2.5 מיליארד דולר במזומנים, מקבילים למזומנים והשקעות קצרות טווח, והציגה עלייה של 13% משנה לשנה וללא חוב נטו. הגמישות הפיננסית מאפשרת לחברה להמשיך ולהשקיע בשיווק, במיתוג מחדש ובשדרוג חנויות, תוך חיזוק קו המוצרים המוביל שלה.
- גאפ חוזרת לצמוח: עקפה את הציפיות וקופצת ב-8%
- גאפ קופצת ב-27% לאחר דוחות חזקים - האסטרטגיה החדשה עובדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Gen Z ככוח מניע: מהוויראליות לעגלת הקניות
דיקסון ציין כי הצלחת הקמפיין אינה מקרית. לדבריו, דור ה-Z הוא כיום המוביל בצריכת תוכן משפיענים, ובשיחות הצרכנים שלהם נמצא מנוע מכירות חזק במיוחד. “תוכן של משפיעניות ומשפיענים הוא אמצעי גילוי המוצרים הראשון במעלה אצל Gen Z ומילניאלס”,
אמר, וציין כי Gap “עם ביצועים מצויינים בזירה הזאת”. בנוסף, שיתופי פעולה כמו זה עם המעצבת Sandy Liang תרמו להרחבת קהל הלקוחות הצעיר ולהגדלת החשיפה בקרב צרכנים שמחפשים מותגים עם אמירה, עקביות וסיפור. וכך, המכלול, קמפיין ויראלי, קולקציות ממוקדות ושיתופי פעולה,
מייצר תדמית מחודשת של Gap כמותג ומצליח לחבר בין ערכים מסורתיים לבין רוח עדכנית.
