הזדמנות? "דלתא איירליינס, פדקס ואלקטרוניק ארטס מתומחרות בזול"
המניה הראשונה שמביא שמוליק קרפף, אנליסט ני"ע זרים בבנק לאומי, היא של חברת הגיימינג אלקטרוניקס ארטס ELECTRONIC ARTS (EA) שעברה שנה תנודתית מאד, צללה בנובמבר ונכון לצילומי התכנית נסחרת במחיר של 125 דולר למניה. קרפף מעריך שאלקטרוניק ארטס תעלה 36% למחיר של 170 דולר, מחיר שיא מבחינתה. המניה השנייה שמסמנים במחלקת המחקר של בנק לאומי היא של ענקית השילוח העולמית פדקס FEDEX (FDX) שעלתה באוגוסט ומאז דשדשה ואיבדה גובה וכרגע נסחרת במחיר שך 246 דולר למניה. בבנק לאומי צופים שפד-אקס תחזור למגמת עלייה ותגיע למחיר של 300 דולר למניה שמשקף אפסייד של 21%. והמניה השלישית והאחרונה לתכנית זו היא חברת התעופה דלתא איירליינס DELTA AIR LINES (DAL), שיחד עם כל סקטור התעופה לא התאוששה מאז הקורונה וכרגע נסחרת במחיר של 38 דולר למניה. קרפף טוען שהיקפי הנוסעים חוזרים לימים של טרום הקורונה ושהמניה של דלתא איירליינס תעלה ב-31% למחיר של 50 דולר למניה. צפו בתכנית המלאה: לתכניות קודמות במדור טופ ביז:
יכול להיות? בנק מזרחי מעריכים שחברת הגיימינג הזו תעלה ב-77%
גם אחרי הקורונה: פייזר תמשיך לעלות, וגם סמסונג והייניקן
הראל פיננסים: דלתא, אדגר וישראל קנדה יעלו בכ-20%
לכל התכניות הקודמות במדור טופ ביז - לחצו כאן
- 4.אנליסטים חרא 13/12/2021 22:02הגב לתגובה זובפעם האחרונה ששמעתי לחראנליסט הפסדתי המון.
- 3.חחח מה עם ווירקארד מה עם אליבאבא?אנליסט עלאק-מערך 13/12/2021 21:29הגב לתגובה זוחחח מה עם ווירקארד מה עם אליבאבא?אנליסט עלאק-מערך הייעוץ בלאומי הוא פשוט מביך
- 2.יוני 13/12/2021 21:03הגב לתגובה זומר קרפף הטרנד הוא חברך הטוב.DAL מגמת ירידה . לא הולכים נגד מגמה
- 1.אנונימי 13/12/2021 15:19הגב לתגובה זושמוליק קרפף , זה האיש שהמליץ בשנת 2020 על מניית wirecard שקרסה ולקוחות רבים איבדו את השקית. לפני מספר חודשים המליץ כאן , בביזפורטל על מניית alibaba . מאז ההמלצה נפלה בכ-40 אחוז.מעניין מה יהיה עם ההמלצות של היום?חומר למחשבה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
