וורבי פארקר קופצת ב-35% ביומה הראשון בוול סטריט

סטארט-אפ המשקפיים מצטרף לשמות כמו רובלוקס, ספוטיפיי וקויינבייס שהפכו גם הן לציבוריות דרך רישום ישיר (Direct listing); החברה צופה השנה הכנסות של 532-537 מיליון דולר 
צחי אפרתי | (2)

סטארט-אפ המשקפיים וורבי פארקר החל להיסחר היום בוול סטריט והמשקיעים רצים למניה שקופצת ב-35% למחיר של כ-54 דולר למניה. זה נותן לחברה שווי של יותר מ-6 מיליארד דולר. המניה נסחרת כעת בבורסה בניו יורק תחת הטיקר WRBY. החברה שהוקמה ב-2010 הובילה תנועה של מותגים שהשיקו באמצעות האינטרנט ועקפו את הדרך המסורתית לשוק הקמעונאי.

 

וורבי פארקר מצטרפת לשמות כמו רובלוקס, ספוטיפיי וקוינבייס שהפכו גם הן לציבוריות דרך רישום ישיר (Direct listing) במקום הנפקה ראשונית לציבור (IPO). ברישום ישיר, חברה אינה מגייסת הון חדש מהבנקים. במקום זאת, היא מציעה את מניותיה בבורסה, והמניות מתחילות להיסחר במחיר שנקבע באמצעות משא ומתן בין החברה למשקיעים.

המחיר שנקבע עמד על 40 דולר על סמך עסקאות קודמות בשוקים הפרטי, מה שהעניק לחברה שווי שוק של כ-4.5 מיליארד דולר. בסופו של דבר, המחיר שנרשם לציבור התבסס על ביקוש המשקיעים. מניות החברה נסחרו באפריל בין משקיעים פרטים במחיר של כ-24 דולר, כך על פי נתוני החברה.

 

כאשר נוסדה וורבי פארקר החברה שלחה ללקוחות משקפיים לנסות בבית ולשמור את מה שהם רוצים לקנות. החברה התרחבה על ידי פתיחת חנויות, דבר שעזר לאזן את ההוצאות הכבדות הכרוכות בשיווק מסחר אלקטרוני מאסיבי. בשנת 2019 השיקה קו של עדשות מגע יומיות.

"יש לנו פחות מ-1% מנתח השוק בקטגוריה הענקית הזו, ויש רוח גבית שמאפשרת לנו לצמוח בשורה העליונה והתחתונה בשנים הבאות", אמר דייב גלבוע, מייסד ומנכ"ל משותף. "יש כל כך הרבה הזדמנויות להגדיל את טביעת הרגל הפיזית שלנו אך גם להגדיל את היצע המסחר האלקטרוני שלנו", אמר.

 

בשנים האחרונות המכירות של וורבי פארקר גדלו אך גם ההפסדים. ההכנסות בשנת 2020 צמחו ב-6.2% ל-393.7 מיליון דולר מ-370.5 מיליון דולר בשנת 2019, כך על פי מסמכים שהוגשו לרשות לניירות ערך (SEC). אך בשנת 2020 הסתכם ההפסד הנקי ב-55.9 מיליון דולר. בחודשים האחרונים, וורבי פארקר עדיין שורפת כסף. היא הפסידה 7.3 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה של השנה.

 

אחת ההשקעות הגדולות ביותר של יצרנית המשקפיים בשנים הקרובות תהיה בצמיחת החנויות הפיזיות. וורבי פארקר מקווה שהרווחים יגיעו בעקבות השינוי. למרות שהיא צופה שההכנסות ימשיכו לגדול, עדיין לא ידוע מתי זה ירד לשורה התחתונה.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

החברה מתכננת לפתוח 30-35 חנויות חדשות עד סוף שנת 2021, ולהביא את מספר החנויות הכולל שלה לכ-155-160 מקומות. למרות שחנויותיה נסגרו באופן זמני במהלך הקורונה, וורבי פארקר נהנית מנוכחות דיגיטלית חזקה. צרכנים רבים עדיין קונים יותר באינטרנט. כ-50% ממכירות וורבי פארקר הגיעו מדיגיטל בששת החודשים הראשונים של השנה, לעומת 60% בשנה שעברה. "בסופו של דבר לא אכפת לנו היכן הלקוח מבצע עסקאות", אמר גלבוע. "אנחנו רק רוצים לוודא שיש להם את החוויה הטובה ביותר האפשרית". 

  

וורבי פארקר גם מחפשת לצמוח בקטגוריות מעבר למשקפיים. בשנה שעברה כ-95% ממכירותיה היו משקפיים, בעוד 2% הגיעו מעדשות מגע, 1% מבדיקות עיניים ו-2% מאביזרי משקפיים. ניל בלומנטל, מייסד ומנכ"ל משותף, רואה את ההזדמנות להתמקד בקטגוריות אחרות.

 

"עדשות מגע הן 2% מהמכירות שלנו, אבל זה שוק של יותר מ-5 מיליארד דולר", אמר. "אותו דבר לגבי בדיקות עיניים. 1% מהמכירות שלנו, אבל זה גם שוק של 5 מיליארד דולר פלוס-הזדמנויות אדירות עבורנו בעתיד".

 

ברבעון השלישי שיסתיים ביום חמישי, וורבי פארקר מצפה להכנסות בטווח של 131-133 מיליון דולר, מה שמייצג גידול של 28%-26% מרמות 2020. בשנת הנוכחית היא צופה כי המכירות יסתכמו ב-532-537 מיליון דולר. בשנת הכספים 2022, מעריכים בחברה כי ההכנסות יעלו לפחות ב-25% ביחס לשנת 2021.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הסנגור של פחלון 30/09/2021 06:32
    הגב לתגובה זו
    אצלנו הנפיקו את מניף והיא התרסקה יותר מ 30% מעניין אם יש נוכלים בארהב כמו בישראל מדינת המיסים והגנבים
  • 1.
    עוד בועה 30/09/2021 00:54
    הגב לתגובה זו
    התחרות גדולה ורשתות נסגרות.
יזם מול גרפים – קרדיט: AIיזם מול גרפים – קרדיט: AI

סיכום הרבעון השני של ה-S&P 500 ותחזית עתידית של 7,239 למדד

לאחר שכמעט כל החברות דיווחו על הרבעון השני, דוח של Factset מראה כי 81% מחברות ה-S&P 500 עקפו את תחזיות הרווח וההכנסות ושיעור הצמיחה השנתי הגיע ל-11.9%; הטכנולוגיה והשירותים התקשורתיים הובילו את העליות, בעוד אנרגיה המשיכה לדשדש

רן קידר |
נושאים בכתבה S&P 500
עונת הדיווחים הרבעוניים לרבעון השני של 2025 מגיעה לסיומה עם תוצאות מרשימות עבור מדד S&P 500, כפי שמדווח FactSet בדוח האחרון שלהם. 98% מחברות המדד כבר דיווחו תוצאות בפועל, וניתן לומר כבר שהמדד מציג צמיחת רווחים משולבת של 11.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במידה והנתון הזה יישמר, יהיה זה הרבעון השלישי ברציפות של צמיחת רווחים דו-ספרתית שיעיד על חוסן כלכלי במגזרים מרכזיים, למרות אתגרים גלובליים כמו אינפלציה, עליית ריביות ומלחמות סחר. הדוח, שמבוסס על נתונים עד ה-29 באוגוסט, מדגיש כי 81% מחברות S&P 500 הפתיעו חיובית בתוצאות הרווח למניה, ואותו האחוז בדיוק הפתיע גם בהכנסות – רמות גבוהות מהממוצעים של 5 ו-10 השנים האחרונות. 

התוצאות החיוביות הללו מגיעות על רקע ציפיות נמוכות יותר בתחילת הרבעון. ב-30 ביוני, בסוף הרבעון, התחזית לצמיחת רווחים הייתה רק 4.8%, אך הפתעות חיוביות מצד חברות במגזרי הפיננסים, שירותי התקשורת, טכנולוגיית מידע וצריכה צרכנית העלו את השיעור הסופי. תשעה מתוך 11 מגזרים דיווחו על רווחים גבוהים יותר בהשוואה לציפיות, כאשר מגזרי שירותי התקשורת (12.2%), צריכה צרכנית (11.7%), פיננסים (10.4%) ובריאות (8.7%) הובילו בהפתעות החיוביות. מנגד, מגזר החומרים רשם הפתעה שלילית קלה של 0.7%, בעיקר בשל תוצאות חלשות מחברות כמו דאו Dow 1.69%  ו-International Paper International Paper Co 1.47%  . בסך הכל, הרווחים בפועל עלו ב-7.7% מעל הציפיות, מעט מתחת לממוצע של חמש שנים (9.1%), אך מעל לממוצע של עשור (6.9%). 

הדומיננטיות של שבעת המופלאות

אחד הנושאים המרכזיים בדוח הוא הביצועים יוצאי הדופן של קבוצת שבעת המופלאות: אנבידיה NVIDIA Corp. , אמזון Amazon.com Inc. -1.12%  , מטא Meta Platforms -1.65%  , מיקרוסופט Microsoft Corp -0.58%  , גוגל Alphabet 0.6%  , אפל Apple -0.18%  וטסלה Tesla -3.5% . כל שבע החברות דיווחו כבר תוצאות, והן הציגו צמיחת רווחים של 26.6% בהשוואה לשנה קודמת, גבוה בהרבה מהתחזיות שעמדו על 13.9%. כולן הפתיעו חיובית ברווח למניה, עם ממוצע הפתעה של 10.5% (גבוה מ-7.7% של כלל המדד). ארבע מתוכן: אנבידיה, אמזון, מטא ומיקרוסופט, הן בין שש התורמות הגדולות ביותר לצמיחת הרווחים של S&P 500 כולו, לצד חברות כמו וורנר ברוס דיסקאבריWarner Bros. Discovery -3.44%  , ו-Vertex Pharmaceuticals Vertex Pharmaceuticals Inc. -0.26%  , שנהנו מהשוואות קלות לשנה קודמת עקב הוצאות חד-פעמיות. עם זאת, הדוח מזהיר כי הצמיחה הזו (26.6%) מעט נמוכה מהממוצע של 31% בארבעת הרבעונים הקודמים, והתחזיות קדימה מצביעות על האטה: 14.5% מהרבעון השלישי של 2025 ועד לרבעון הראשון של 2026, ו-16.8% עבור הרבעון השני של 2026. שבעת המופלאות ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי של השוק, אך התלות בהן מעלה סיכונים אם יתרחשו שינויים רגולטוריים או כלכליים", נכתב בדוח. 

צמיחה בהכנסות ותיקונים חיובייים של האנליסטים

מבט על ההכנסות מגלה תמונה דומה. צמיחת ההכנסות המשולבת עומדת על 6.4%, הגבוהה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2022, שעמדה על 11%. 81% מהחברות הפתיעו לטובה בהכנסות, שיעור שיא מאז הרבעון הראשון של 2021, שעמד על 87%, עם ממוצע הפתעה של 2.2%, הגבוה מאז הרבעון הראשון של 2023, שעמד על 2.4%. עשרה מתוך 11 מגזרים צמחו בהכנסות, בהובלת טכנולוגיית מידע, בריאות ושירותי תקשורת, בעוד מגזר האנרגיה רשם ירידה. הפתעות חיוביות בהכנסות מצד מגזרי הבריאות, צריכה צרכנית, טכנולוגיה ותקשורת העלו את שיעור הצמיחה מ-4.2% בסוף יוני ל-6.4% כיום. שולי הרווח הנקי עומדים על רמה גבוהה, אם כי לא מפורטים במפורש בדוח, אך ניתן לראות מגמות חיוביות בגרפים הרלוונטיים (ראה גרף שולי רווח נקי ל-Q2 2025 בעמוד 24 בדוח FactSet). 

נושא נוסף בולט בדוח הוא התיקונים החיוביים בתחזיות האנליסטים לרבעון השלישי של 2025. בניגוד למגמה הרגילה, שבה תחזיות הרווחים יורדות בממוצע 1% בשני החודשים הראשונים של הרבעון (על פי נתונים מחמשת השנים האחרונות), האנליסטים העלו את תחזית הערך הנמוך ברווח למניה בכ-0.5% מיוני עד אוגוסט, מ-67.32 דולר ל-67.66 דולר. זהו הרבעון הראשון מאז הרבעון השני של 2024 שבו מתרחש תיקון חיובי כזה. חמישה מגזרים ראו עליות, בהובלת טכנולוגיית מידע (4.4%), אנרגיה (4%) ושירותי תקשורת (2.6%), בעוד מגזר הבריאות ירד ב-7.2%. התחזיות השנתיות גם הן חיוביות: צמיחת רווח למניה של 1.6% לשנת 2025 (ל-268.48 דולר) ו-1.2% ל-2026 (ל-303.88 דולר). עם זאת, ההנחיות מהחברות עצמן מעורבות: 46 חברות הורידו את התחזית לרבעון השלישי, לעומת 52 שהעלו את התחזית, יחס מעט טוב יותר מהממוצע. 

למרות האופטימיות, הדוח מזהיר מפני הערכות שווי גבוהות. ומכפיל הרווח העתידי ל-12 חודשים עומד על 22.4 , מעל הממוצעים של 5 שנים (19.9) ו-10 שנים (18.5), ועלה מעט מ-22.1 בסוף יוני. המשמעות היא שהשוק מתמחר את הצמיחה העתידית בפרמיה, אך האנליסטים עדיין רואים מקום לעליות נוספות: מחיר היעד המצרפי למדד עומד על 7,239 נקודות, אפסייד של כ־11% מהמחיר הנוכחי. 

באפט
צילום: טוויטר

ההשקעה של באפט מסתבכת

באפט נכנס להשקעה ביונייטד הלת' במחירים גבוהים מהיכן שהיא נסחרת כיום, ובזמן שהחברה מאבדת גובה, היא גם מתמודדת עם חקירות פליליות ואזרחיות, משבר ניהולי ועלויות כבדות; האם באפט ירוויח בטווח הארוך?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה וורן באפט

לאחר שברקשייר האת'וויי Berkshire Hathaway Inc 0.62%  של וורן באפט חשפה בטופס 13F האחרון כי רכשה מניות יונייטד הלת' UnitedHealth 0.45%   בהיקף של 1.6 מיליארד דולר ובמחיר ממוצע משוער של מעל 300$ דולר למניה, נדמה שהמהלך נכנס לתסבוכת נוספת. חברת ענקית הבריאות, שכבר איבדה כ-40% מתחילת השנה, נמצאת כעת תחת חקירה רחבה יותר של משרד המשפטים האמריקאי (DoJ).

על פי פרסומים החקירה, שתחילתה בחשד לחיובי יתר בתוכניות מדיקייר, התרחבה לבדיקת שיטות ההחזר לרופאים ולפעילות מנהל התרופות OptumRx. במקביל, החברה עדיין מתמודדת עם ההשלכות הכספיות של מתקפת הסייבר על Change Healthcare שהפכה לאירוע הדליפה הגדול בתולדות מערכת הבריאות בארה"ב, עם חשיפת נתונים של כ-192 מיליון מטופלים ועלויות תגובה של מעל 3 מיליארד דולר.

יונייטד הלת' עצמה מנסה לשדר שיתוף פעולה עם הרשויות, אך הסיכון המשפטי מצטרף למשבר עסקי וניהולי. מנכ"ל החברה לשעבר, אנדרו ויטי, התפטר במאי ואת מקומו תפס סטיבן המסלי שחזר מתפקיד יו"ר. במקביל, החברה הורידה ביולי את תחזית הרווח השנתית, מסר שמאותת כי ההתאוששות תהיה איטית יותר מהצפוי.

החברה מצידה מדגישה כי יש לה "רקורד ארוך של התנהלות אחראית", ואף הצביעה על ביקורות של רשות CMS שלא מצאו חריגות. במרץ האחרון קבע ממונה מיוחד מטעם בית המשפט כי אין ראיות לכך שחייבה את מדיקייר ביתר בכ-2 מיליארד דולר, במסגרת הליך אזרחי מתמשך.

הרכישה הסודית של באפט

ההתחלה של ההשקעה הייתה סודית, כאשר ברקשייר ביקשה לשמור על חיסיון לגבי אחת או יותר מהאחזקות החדשות שצברה כבר במהלך הרבעון הראשון. חיסיון כזה ניתן במקרים שבהם החברה נמצאת בעיצומו של מהלך רכישה מתמשך, כדי למנוע מצב שבו משקיעים אחרים יזהו את המהלך, ירוצו לקנות את המניה וידחפו את מחירה כלפי מעלה, מה שהיה מקשה על ברקשייר להמשיך לבנות את הפוזיציה במחיר אטרקטיבי.