רשות ניירות ערך האמריקאית נתנה פרס של 115 מיליון ד' לחושף הונאה
חושפי הונאות לרוב מוצאים את עצמם מחוץ למקום העבודה, ובמקרים רבים הם גם מנודים מחברות אחרות. מי רוצה להתעסק עם "אנשים שעושים צרות בארגון". נכון שהמטרה שלהם נכונה וטובה מבחינה ציבורית, אבל לכו תשכנעו מנכ"לים לקבל עובדים כאלו - הרי בכל מקום, יש מה להסתיר. זאת הסיבה שרשות ניירות ערך האמריקאית (ה-SEC) החליטה לתת פרסים לחושפי הונאות/ שחיתויות בחברות הנסחרות וזה עובד.
בסוף השבוע הודיעה רשות ניירות ערך האמריקאית כי שילמה 115 מיליון דולר לחושף הונאה תמורת מידע שהעביר והוביל לצעדי אכיפה - מדובר בפרס שיא. לא נמסר באיזו חברה מדובר, יש הערכות לא רשמיות שמדובר בחשיפה של ניפוח ההכנסות בוולס פארגו. הונאה שנמשכה שנים רבות וניפחה את הרווחים באותה תקופה בעשרות אחוזים.
הפרס הנוכחי (שיותר מכפול מהשיא הקודם) הוא רק חלק מסך הפרסים שניתנים לחושפי הונאות כאשר ההערכה היא שבסה"כ מקבלים חושפי ההונאות מאות מיליוני דולרים בשנה.
הפרסים החלו בעקבות המשבר הגדול של 2008 וההבנה שחושפי ההונאות עשויים לנקות את השוק מעשבים שוטים ולהפוך את הדיווח לאמין יותר.
- 13.בקרוב יהיה הרבה גנבים שמרצים מניות בארצות הברית לחקירה (ל"ת)הננמי 25/10/2020 12:37הגב לתגובה זו
- 12.שם 25/10/2020 10:58הגב לתגובה זומי נותן פרס לרשות נירות הערך האמקיאית על הרעיון לעשות כך
- 11.4 החברות הגדולת באס אם פי שם יש מקום לחקור על הרצאת מני (ל"ת)הננמי 25/10/2020 10:43הגב לתגובה זו
- 10.ההונאה הכי גדולה במניות באס אם פי שעלו פי 3 כולם חייב ח (ל"ת)אבי 25/10/2020 10:41הגב לתגובה זו
- 9.אני נותן לכם טיפל בדוק מניה מניה באס אם פי מי מריץ אותם (ל"ת)חיים 25/10/2020 10:38הגב לתגובה זו
- 8.הונאה 25/10/2020 10:12הגב לתגובה זואני מוכן לאבד את מקום העבודה :) בינינו, מי צריך לעבוד אחרי קבלת סכום אסטרונומי כמו זה.
- 7.שם יש מקום לעשות כסף טוב שמי שמריץ את המניה שלו שהי לו (ל"ת)משה 25/10/2020 09:57הגב לתגובה זו
- 6.כול החברות בסדר שהם עלו מעל שוי שוק חייב בדיקה מניה מני (ל"ת)משה 25/10/2020 09:56הגב לתגובה זו
- 5.דוד 25/10/2020 09:52הגב לתגובה זוכול המניות באס אם פי עלו אף מניה לו ירדה לזה קוראים הרצאת מניות לפי הצורך
- 4.שילמדו אצלנו הגברת מנהלת הבורסה מגלגלת העניים (ל"ת)שגיא 25/10/2020 09:48הגב לתגובה זו
- 3.רוני 25/10/2020 09:48הגב לתגובה זוכאן אתה נהפך למצורע.
- 2.גילי 25/10/2020 08:31הגב לתגובה זוההונאה הגדולה ביותר מתרחשת מתחת לאפנו. הרצת המניות הגדולה ever בבורסה בארה"ב. בלי הרבה חקירות. תשלחו אלי שיק על החשיפה...
- דוד 25/10/2020 09:48הגב לתגובה זומתחילת השנה אפילו מניה אחד לו נפלה מהשוי שלה רק עלו פי3 או פי 2 מעל שוי שוק שלהם תבדקו אותי
- 1.מרימים להנחתה לרשות לני"ע. (ל"ת)ARTICK19 25/10/2020 07:55הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
