fiverr
צילום: יחצ

פייבר מדווחת על גידול שנתי של 42% בהכנסות, אך השוק נותר אדיש

החברה שהונפקה מוקדם יותר השנה ורשמה בעיקר ירידות מאז, רושמת הכנסות של 27.9 מיליון דולר. מספר הקונים הפעילים באתר עלה ב-16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
עמית נעם טל | (3)

שנת 2019 הייתה שנה חלשה במיוחד בשוק ההנפקות בארה"ב, כאשר מניות חדשות רבות ירדו בצורה חדה מיד לאחר ההנפקה, אירוע שאיננו נפוץ בוול סטריט. בגזרת הישראלית, ההנפקה של חברת Fiverr (סימול:FVRR) הייתה דוגמא לחולשה זו, כאשר מניית החברה השלימה ירידה של 61% מהשיא שקבעה יום לאחר ההנפקה, אך התאוששה במעט בשבועות האחרונים. היום דיווחה החברה על תוצאותיה לרבעון האחרון.

החברה שפתיחה זירת מסחר לפרילנסרים דיווחה על הכנסות של 27.9 מיליון דולר ברבעון האחרון, עלייה של 42% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ונתון הגבוה ב-1.7 מיליון דולר מהתחזיות המוקדמות.

מספר הקונים הפעילים באתר עמד ברבעון האחרון ברמה של 2.3 מיליון איש, עלייה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההוצאה הממוצעת לרכישה באתר עמדה על 163 דולר, לעומת נתון של 141 ברבעון המקביל אשתקד. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי של 8.4 מיליון דולר או 0.26 דולרים למניה, לעומת הפסד ש 7.2 מיליון דולר או 1.1 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת 2019 עומד ההפסד הנקי של החרבה על 26.1 מיליון דולר, לעומת נתון של 30.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018. 

ההפסד המתואם של החברה עמד על 4 מיליון דולר או 0.12 דולרים למניה, לעומת הפסד מתואם של 3.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשוק ציפו להפסד של 0.22 דולרים למניה. 

בסוף הרבעון האחרון מסתכמת קופת המזומנים של החברה מסתכמת ב-22.7 מיליון דולר, ירידה של 6.3 מיליון דולר מהרמה בתחילת התקופה. 

בתוך כך, החברה מפתיעה את המשקיעים על תחזית להכנסות בטווח של 28-29 מיליון דולר במהלך הרבעון הבא, לעומת צפי בשוק שעמד על הכנסות של 27 מיליון דולר. הנתון מייצג גידול שנתי של 35%-40%. בסה"כ, הכנסות החברה צפויות לעמוד על 105.5-106.5 מיליון דולר, עלייה שנתית של 40%-41%. 

גרף מניית החברה מאז ההנפקה בתחילת השנה

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 14/11/2019 07:57
    הגב לתגובה זו
    הרבה כסף כפרילנסר בפייבר
  • 2.
    אייבי 14/11/2019 07:56
    הגב לתגובה זו
    לפרילנסרים
  • 1.
    חברה מצוינת, השקעה לטווח ארוך (ל"ת)
    אילן 13/11/2019 23:05
    הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


כרטיס לוטו אמריקאי, פאוורבול. קרדיט: רשתות חברתיותכרטיס לוטו אמריקאי, פאוורבול. קרדיט: רשתות חברתיות

1.8 מיליארד דולר: כשהלוטו וחג המולד נפגשים

הגרלת הפאוורבול של ערב חג המולד הסתיימה בסיפור אמריקאי לחג: כרטיס יחיד שנרכש במדינת ארקנסו גרף פרס של כ־1.8 מיליארד דולר, אחד מסכומי הזכייה הגבוהים ביותר שנרשמו אי־פעם בלוטו האמריקאי

רן קידר |
נושאים בכתבה לוטו

הגרלת הפאוורבול של ערב חג המולד הסתיימה בזכייה חריגה במיוחד: כרטיס יחיד שנרכש במדינת ארקנסו גרף פרס של כ־1.8 מיליארד דולר, אחד מסכומי הזכייה הגבוהים ביותר שנרשמו אי־פעם בלוטו האמריקאי. מדובר בזכייה השנייה בגודלה בתולדות הלוטו בארה"ב, והפעם השנייה בלבד שכרטיס שנמכר במדינת ארקנסו זוכה בג'קפוט הפאוורבול. המספרים שעלו בהגרלה היו 4, 25, 31, 52 ו־59, ולצדם מספר הפאוורבול 19. הסיכוי לפגוע בכל ששת המספרים עמד על אחד ל־292.2 מיליון.

בתזמון מושלם, כאילו היה אגדה של חג המולד, הפרס תפח לאחר רצף ארוך של הגרלות ללא זוכה, מה שהוביל לעלייה חדה ברכישת כרטיסים בימים שקדמו לחג. הזוכה המאושר שילם שני דולרים בלבד עבור הכרטיס, ויעמוד בפני דילמה, האם לבחור בין קבלת הפרס בפריסה של 29 תשלומים שנתיים, או לקבל תשלום חד-פעמי של כ-835 מיליון דולר לפני מסים. ניכויי המס הפדרליים והמדינתיים צפויים להפחית סכום משמעותי מהזכייה בפועל.

שוק הלוטו האמריקאי ממשיך לשבור שיאים

זכיות בהיקפים של יותר ממיליארד דולר הפכו בשנים האחרונות לתופעה שכיחה יותר בלוטו האמריקאי, בין היתר בשל שינויי מבנה המשחק והעלאת הסיכויים לג'קפוטים מצטברים. השיא ההיסטורי נרשם בשנת 2022, אז זכה כרטיס בקליפורניה בפרס של יותר מ־2 מיליארד דולר.

מעבר להשפעה הדרמטית על חייו של הזוכה עצמו, זכיות בסדרי גודל כאלה יוצרות אפקט כלכלי רחב היקף. הצטברות ג'קפוטים גבוהים לאורך זמן מובילה לגלי רכישה מוגברים של כרטיסי הגרלה, במיוחד בימים הסמוכים למועד ההגרלה, ומזניקה את היקפי ההכנסות של מפעילי הלוטו ברחבי ארה"ב. ההכנסות הללו מוזרמות לקרנות הלוטו המדינתיות, המשמשות מקור מימון משמעותי למערכות חינוך, לפיתוח תשתיות ולפרויקטים ציבוריים שונים, ולעיתים אף לתקצוב מלגות ותוכניות רווחה. 

במובן הזה, סכומי עתק חריגים אינם רק אירוע צרכני או תרבותי, אלא גם מנגנון שמגדיל זמנית את הכנסות המדינות ומשפיע בפועל על התקציבים הציבוריים שלהן.