fiverr
צילום: יחצ

פייבר מדווחת על גידול שנתי של 42% בהכנסות, אך השוק נותר אדיש

החברה שהונפקה מוקדם יותר השנה ורשמה בעיקר ירידות מאז, רושמת הכנסות של 27.9 מיליון דולר. מספר הקונים הפעילים באתר עלה ב-16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
עמית נעם טל | (3)

שנת 2019 הייתה שנה חלשה במיוחד בשוק ההנפקות בארה"ב, כאשר מניות חדשות רבות ירדו בצורה חדה מיד לאחר ההנפקה, אירוע שאיננו נפוץ בוול סטריט. בגזרת הישראלית, ההנפקה של חברת Fiverr (סימול:FVRR) הייתה דוגמא לחולשה זו, כאשר מניית החברה השלימה ירידה של 61% מהשיא שקבעה יום לאחר ההנפקה, אך התאוששה במעט בשבועות האחרונים. היום דיווחה החברה על תוצאותיה לרבעון האחרון.

החברה שפתיחה זירת מסחר לפרילנסרים דיווחה על הכנסות של 27.9 מיליון דולר ברבעון האחרון, עלייה של 42% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ונתון הגבוה ב-1.7 מיליון דולר מהתחזיות המוקדמות.

מספר הקונים הפעילים באתר עמד ברבעון האחרון ברמה של 2.3 מיליון איש, עלייה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההוצאה הממוצעת לרכישה באתר עמדה על 163 דולר, לעומת נתון של 141 ברבעון המקביל אשתקד. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי של 8.4 מיליון דולר או 0.26 דולרים למניה, לעומת הפסד ש 7.2 מיליון דולר או 1.1 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת 2019 עומד ההפסד הנקי של החרבה על 26.1 מיליון דולר, לעומת נתון של 30.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018. 

ההפסד המתואם של החברה עמד על 4 מיליון דולר או 0.12 דולרים למניה, לעומת הפסד מתואם של 3.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשוק ציפו להפסד של 0.22 דולרים למניה. 

בסוף הרבעון האחרון מסתכמת קופת המזומנים של החברה מסתכמת ב-22.7 מיליון דולר, ירידה של 6.3 מיליון דולר מהרמה בתחילת התקופה. 

בתוך כך, החברה מפתיעה את המשקיעים על תחזית להכנסות בטווח של 28-29 מיליון דולר במהלך הרבעון הבא, לעומת צפי בשוק שעמד על הכנסות של 27 מיליון דולר. הנתון מייצג גידול שנתי של 35%-40%. בסה"כ, הכנסות החברה צפויות לעמוד על 105.5-106.5 מיליון דולר, עלייה שנתית של 40%-41%. 

גרף מניית החברה מאז ההנפקה בתחילת השנה

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 14/11/2019 07:57
    הגב לתגובה זו
    הרבה כסף כפרילנסר בפייבר
  • 2.
    אייבי 14/11/2019 07:56
    הגב לתגובה זו
    לפרילנסרים
  • 1.
    חברה מצוינת, השקעה לטווח ארוך (ל"ת)
    אילן 13/11/2019 23:05
    הגב לתגובה זו
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd 104.51%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


נטפליקס
צילום: דאלי

נטפליקס רוכשת את וורנר ברוס - מהלך שמשנה את כללי המשחק בהוליווד

עסקה של 72 מיליארד דולר, נטפליקס הופכת לאחד האולפנים הגדולים בעולם

עמית בר |
נושאים בכתבה נטפליקס

מהלך שצפוי לטלטל את שוק הסטרימינג והבידור העולמי - נטפליקס הודיעה  תרכוש את וורנר ברוס דיסקברי בעסקת ענק במזומן ובמניות בשווי של כ-72 מיליארד דולר. השווי הכולל של העסקה, כולל החוב, עומד על כ-82.7 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, בעלי המניות של וורנר יקבלו 27.75 דולר למניה - בחלקו במזומן ובחלקו במניות נטפליקס.

לפני השלמת העסקה תבצע וורנר ברוס את פיצול ערוצי הכבלים שלה, בהם CNN, TBS ו-TNT, כך שנטפליקס תקבל את פעילות האולפנים, כולל HBO וספריית התכנים האדירה שלה.


מנפצת שיאים - נטפליקס משנה כיוון אסטרטגי

נטפליקס, שצמחה כחברת השכרת DVD בדואר והפכה לענקית הסטרימינג המובילה בעולם, ביצעה עד היום רכישות קטנות בלבד. כעת, עם העסקה הגדולה בתולדותיה, היא נוגעת בלב ליבה של הוליווד. בין הנכסים שתעביר אליה - המותגים "הסופרנוס", "הכתר", "חברים", "הארי פוטר", וסדרות רבות נוספות.

המהלך מהווה תפנית חדה במדיניות החברה, שסירבה לאורך השנים להשקיע באולפנים פיזיים או להפיץ סרטים בבתי קולנוע באופן נרחב. כעת היא צפויה לשלוט באולפן ותיק עם מורשת של כמעט מאה שנה.

לפי הדיווחים, וורנר קיבלה פניות גם מצד פארמאונט-סקיידאנס וקומקאסט, אולם בחרה להעדיף את ההצעה של נטפליקס - מהלך שגרר האשמות מצד מתחרים על תהליך לא הוגן. העסקה צפויה לעבור בחינה רגולטורית קפדנית בארה"ב ובאיחוד האירופי. חבר קונגרס רפובליקני בולט כבר הזהיר שהמהלך עלול לפגוע בצרכנים ולהגביר את הריכוזיות.

מה המשמעות לצופים ולתעשייה

  • החיבור בין תכנים איקוניים לבין פלטפורמת הסטרימינג המובילה עשוי לחזק עוד יותר את נטפליקס בשוק הגלובלי

  • ייתכן כי הצופים ייהנו מגישה נרחבת יותר לתכנים אהובים - אך פחות תחרות עלולה להוביל לפחות חדשנות

  • תעשיית הקולנוע, שכבר מתמודדת עם ירידה בהכנסות ובקהל, צפויה להתמודד עם כוח מאוחד שיקשה עליה להתחרות