fiverr
צילום: יחצ

פייבר מדווחת על גידול שנתי של 42% בהכנסות, אך השוק נותר אדיש

החברה שהונפקה מוקדם יותר השנה ורשמה בעיקר ירידות מאז, רושמת הכנסות של 27.9 מיליון דולר. מספר הקונים הפעילים באתר עלה ב-16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
עמית נעם טל | (3)

שנת 2019 הייתה שנה חלשה במיוחד בשוק ההנפקות בארה"ב, כאשר מניות חדשות רבות ירדו בצורה חדה מיד לאחר ההנפקה, אירוע שאיננו נפוץ בוול סטריט. בגזרת הישראלית, ההנפקה של חברת Fiverr (סימול:FVRR) הייתה דוגמא לחולשה זו, כאשר מניית החברה השלימה ירידה של 61% מהשיא שקבעה יום לאחר ההנפקה, אך התאוששה במעט בשבועות האחרונים. היום דיווחה החברה על תוצאותיה לרבעון האחרון.

החברה שפתיחה זירת מסחר לפרילנסרים דיווחה על הכנסות של 27.9 מיליון דולר ברבעון האחרון, עלייה של 42% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ונתון הגבוה ב-1.7 מיליון דולר מהתחזיות המוקדמות.

מספר הקונים הפעילים באתר עמד ברבעון האחרון ברמה של 2.3 מיליון איש, עלייה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההוצאה הממוצעת לרכישה באתר עמדה על 163 דולר, לעומת נתון של 141 ברבעון המקביל אשתקד. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי של 8.4 מיליון דולר או 0.26 דולרים למניה, לעומת הפסד ש 7.2 מיליון דולר או 1.1 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת 2019 עומד ההפסד הנקי של החרבה על 26.1 מיליון דולר, לעומת נתון של 30.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018. 

ההפסד המתואם של החברה עמד על 4 מיליון דולר או 0.12 דולרים למניה, לעומת הפסד מתואם של 3.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשוק ציפו להפסד של 0.22 דולרים למניה. 

בסוף הרבעון האחרון מסתכמת קופת המזומנים של החברה מסתכמת ב-22.7 מיליון דולר, ירידה של 6.3 מיליון דולר מהרמה בתחילת התקופה. 

בתוך כך, החברה מפתיעה את המשקיעים על תחזית להכנסות בטווח של 28-29 מיליון דולר במהלך הרבעון הבא, לעומת צפי בשוק שעמד על הכנסות של 27 מיליון דולר. הנתון מייצג גידול שנתי של 35%-40%. בסה"כ, הכנסות החברה צפויות לעמוד על 105.5-106.5 מיליון דולר, עלייה שנתית של 40%-41%. 

גרף מניית החברה מאז ההנפקה בתחילת השנה

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 14/11/2019 07:57
    הגב לתגובה זו
    הרבה כסף כפרילנסר בפייבר
  • 2.
    אייבי 14/11/2019 07:56
    הגב לתגובה זו
    לפרילנסרים
  • 1.
    חברה מצוינת, השקעה לטווח ארוך (ל"ת)
    אילן 13/11/2019 23:05
    הגב לתגובה זו
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".