רוצים להשקיע בחו"ל? כלכלני אגוד מציגים רשימת ETF מומלצות ל-2014

איזה חלק מהתיק מומלץ להפנות למניות? כמה בארץ וכמה בחו"ל? אלו סקטורים מומלצים בחו"ל? מה תשואת ה-ETF ב-2013? צפו ברשימה
אבי שאולי | (1)
נושאים בכתבה ETF תעודות סל

אפיק המניות רשם ב-2013 עליות שערים מרשימות בישראל ובעולם בתמיכת הבנקים המרכזיים ששמרו על סביבת ריבית נמוכה. כלכלני בנק אגוד מעריכים כי "כל עוד סביבת הריביות המוניטארית תישאר נמוכה צפויים שוקי המניות ליהנות ממומנטום חיובי, בעיקר בשל היעדר אלטרנטיבות השקעה ועלות הכסף".

מבין המדדים המובילים בעולם הוביל מדד הניקיי בעלייה שנתית של כ-57%, הטופיקס (יפן) - 51%, הנאסד"ק - 38.3%, מדד ת"א 100 - 15% ומדד המעו"ף סיים את השנה בעליה של כ-12%.

50% מהתיק בישראל ו-50% מהתיק בחו"ל

גם לאחר עליות השערים הנאות מבהירים בבנק אגוד כי יש מקום להמשך המגמה החיובית: "מבחינת רמות המכפילים הנוכחיים והעתידיים של המדדים עולה כי מדדי המניות נסחרים ברמות מכפילים סבירות באופן יחסי" וממליצים על חשיפה מנייתית של 18% בתיק רגיל ו-28% בתיק ספקולטיבי.

את תיק המניות כדאי לחלק באופן שווה בין ישראל לחו"ל - 50% בכל שוק. הסקטורים המומלצים בארה"ב הם הפיננסיים, הקמעונות והבניה. השקעה בחו"ל יכולה להיעשות ישירות במניות, דרך קרנות נאמנות או דרך תעודות סל. תשואה גבוהה במיוחד השיגו ב-2013 התעודות: BBH-65.5%, XRT - 41.3%, IVMH - 36.8%.

ETF להשקעה בארה"ב בדיבידנד:

בבנק אגוד ממליצים על שלוש תעודות סל מעניינות להשקעה בארה"ב לשנת 2014: הראשונה - HDV - השקעה בחברות המחלקות דיבידנד; DVY - השקעה בחברות בארה"ב המחלקות דיבידנד ו-VIG השקעה בחברות במעלות עת שיעור הדיבידנד המחולק.

מבחינה סקטוריאלית ממליצים בבנק על BBH (חברות מסקטור הביוטכנולוגיה), XLF (חברות מסקטור הפיננסים), XHB (בנייה), XRT (קמעונאות) ו-VNQ (חברות ריט).

ללקוחות ספקולטיבים ממליצים בבנק על התעודות: IWM, DBA ו-XME.

ETF להשקעה באירופה:

למי שמעוניין להשקיע באירופה ממליצים בבנק על תעודות הסל הבאות: MSE FP (להשקעה במטבע האירו) ו-FEZ (להשקעה במטבע הדולר). שתי התעודות חשופות למדד ה-ISHARES-EURO STOXX 50. המדד כולל את 50 החברות הגדולות באירופה רובן חברות בעלות פעילות גלובאלית עולמית.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טלביט יועצים פיננסים 05/01/2014 19:52
    הגב לתגובה זו
    לתשומת לב הקורא. 1.מומלץ לבלון את מחזורי המסחר של הETF השונים ובמיוחד אלו הנסחרים באירופה. מחזורים נמוכים עשויים לגרור תנודתיות גבוהה ולא לכל משקיע זה מתאים. 2. חשוב לבחון את תכולת הETF ולזהות האם המקולות של בני"ע המכילים אותו מפוזרים מספיק למנוע תנודתיות והשעה של מס' ניירות מצומצם. הרי בסופו של יום אנו משקיעים ב ETF למטרת פיזור סיכונים. אייל ביטרמן מנכ"ל משותף www.talbit.co.il
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

הדמיית שבבים ורכבים. קרדיט: גרוקהדמיית שבבים ורכבים. קרדיט: גרוק

ניסאן ומרצדס מזהירות: משבר שבבים חדש ישתק את תעשיית הרכב העולמית

עימות דיפלומטי בין הולנד לסין סביב יצרנית השבבים Nexperia מצית משבר אספקה חמור שמאיים על פסי הייצור של יצרניות רכב מובילות; בעוד ניסאן ומרצדס מחפשות בנרות אחר חלופות, ממשלות בעולם מנסות למנוע שיתוק רחב היקף של הענף

רן קידר |

תעשיית הרכב העולמית ניצבת בימים אלה בפני אחד המשברים החריפים ביותר מאז מגפת הקורונה. ניסאן ומרצדס-בנץ, שתיים מיצרניות הרכב הבולטות בעולם, הזהירו השבוע מפני מחסור הולך ומחריף בשבבים, תוצאה ישירה של עימות פוליטי-טכנולוגי בין הולנד לסין על השליטה ביצרנית השבבים ההולנדית נקספריה (Nexperia). המשבר, שמעמיק את המתיחות בין סין למערב, מאיים לשתק פסי ייצור באירופה, אסיה ודרום אמריקה כבר בשבועות הקרובים.

הגורם המרכזי למשבר הגיע לפני כחודש, לאחר החלטת ממשלת הולנד להשתלט על פעילותה המקומית של נקספריה, חברה בבעלות סינית (חברת Wingtech), בחשש מדליפת טכנולוגיות רגישות לסין. בתגובה, אסרה בייג’ין על ייצוא של שבבים ומוצרים מוגמרים ממפעלי החברה שבסין, צעד שחתך בן רגע את הזרמת הרכיבים החיוניים לשרשראות האספקה של עשרות יצרניות רכב ברחבי העולם.

“זה לא נושא קטן, מדובר במשבר משמעותי מאוד,” הזהיר גיום קרטייה, סמנכ"ל הביצועים של ניסאן, במהלך תערוכת רכב בטוקיו. לדבריו, מלאי השבבים של החברה צפוי להספיק “רק עד השבוע הראשון של נובמבר”, ומעבר לכך אין לה כל ודאות. מרצדס-בנץ, מצדה, דיווחה כי היא “סורקת את העולם” בחיפוש אחר ספקים חלופיים, אך הודתה כי לא ברור כיצד תוכל הענף לצלוח את המשבר בטווח הקצר.

השלכות המשבר אינן מוגבלות ליפן או לגרמניה בלבד. בברזיל, אחת ממדינות הייצור החשובות בעולם לרכב, גורמים ממשלתיים מזהירים כי מפעלים עלולים להפסיק פעילות תוך שבועות ספורים אם לא תימצא דרך לחדש את אספקת השבבים. ממשלת ברזיל, לפי דיווחים, כבר פתחה בערוץ הידברות עם סין בניסיון למנוע את קריסת המפעלים המקומיים.

נקספריה נחשבת לאחת הספקיות החשובות בעולם לשבבים בסיסיים,  טרנזיסטורים, דיודות ומעגלים פשוטים, והיא מחזיקה נתח שוק של כ-40%. ולמרות שאינה מייצרת שבבים מתקדמים, היא מהווה חוליה חיונית בשרשרת הייצור של רכבים מודרניים, בהם נדרשים מאות שבבים לשליטה במערכות הבקרה, הבלימה והבידור. לפי נתוני התאחדות יצרני הרכב האירופית (ACEA), כ-60% מתוצרת נקספריה מיועדת לענף הרכב, כאשר מרבית הרכיבים מיוצרים בסין ומורכבים מחדש באירופה.