הבנקים המרכזיים בסין ובאירופה חתכו בריבית: "לא יפתור את בעיות הצמיחה"
דקות ספורות לאחר שבאנגליה הוחלט על להזריק עוד כסף שווקים ולהותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.5% הגיעו הבנקים המרכזיים בסין ובאירופה וחתכו את הריבית במשק.
הבנק האירופי המרכזי, ה-ECB, הודיע כי הריבית באירופה תרד לרמה של 0.75% מרמה קודמת של 1%. מדובר ברמת שפל היסטורית אך עם זאת ההחלטה הייתה מגולמת בציפיות השוק. בנוסף, הריבית על הפיקדונות ירדה מרמה של 0.25% לרמה של 0%.
ומאירופה לגזרת הכלכלה השנייה בעולם. הבנק המרכזי הסיני הפחית את הריבית על ההלוואות ב-0.31% ל-6% ועל הפקדונות ב-0.25% ל-3%, זאת במטרה לאפשר לבנקים במדינה להציע הלוואות זולות יותר. הבנק המרכזי (PBOC) מסר, כי הבנקים יכולים להעניק אשראי בהנחה של עד 30% על שיעורי הריבית.
מדובר בחודש השני ברציפות בו חותכת סין את הריבית על הכסף במדינה מתוך מטרה לתדלק את הצמיחה בכלכלה השניה בגודלה בעולם. בחודש שעבר, הייתה זו הורדת הריבית הראשונה מזה יותר משלוש שנים.
סין החלה לפעול באגרסיביות על מנת לעודד את הצמיחה שנפגעה ברבעונים האחרונים ממשבר החובות המתחולל באירופה וממצב שוק הנדל"ן במעצמה. הצעד הגיע אחרי ששני נתוני ייצור במידנה נפלו ביוני ולקראת פרסום נתוני התמ"ג לרבעון השני של השנה, ב-13 ביולי.
בנפרד, הבנק המרכזי של בריטניה הותיר היום את הריבית ללא שינוי על 0.5% ועל הרחבת תוכנית רכישות האג"ח בכ-50 מיליארד ליירות שטרלינג לסך כולל של 375 מיליארד ליש"ט תוך שהוא מאריך את מועד התוכנית בעוד 4 חודשים.
"'שמחה וששון' בשווקים אך לא מדובר בפיתרון לבעיית הצמיחה באירופה"
"שלושה בנקים מרכזיים הראו פעלתנות, רצו להראות שהם עושים משהו ובתוך כך בחרו להשתמש בכלים העומדים לרשותם. ה-ECB והבנק המרכזי של סין חתכו ריבית והבנק המרכזי של בריטניה הרחיב את תוכניתו לרכישת אג"ח. כתוצאה מהמהלך השוק מגיב בעליות", מסכם אייל קליין, אסטרטג השווקים הבינלאומיים בבית ההשקעות אי.בי.אי.
"הורדת הריבית ברבע האחוז באירופה הייתה בצפי ולא תגרום לצמיחה ביבשת, זהו יותר צעד סימבולי. אציין כי מדובר בשפל היסטורי ברמת הריבית. בנוסף הריבית על הפקדונות באירופה ירדה מ-0.25% לרמה של 0% - כלומר כסף ששוכב בבנק כבר לא מייצר כסף יותר ויש פה אמירה רצינית. לגבי סין - מלבד ההשפעה החיובית זוהי גם הודאה כי ישנה בעיה בצמיחה. לגבי בריטניה, התשואות כבר מאוד נמוכות כך שההשפעה תהיה יותר בדאגה לנזילות לשוק".
- 2.מקווה לטוב 05/07/2012 15:43הגב לתגובה זועד לפני שעתיים האמנתי שיגיע עוד ראלי של 10% שיימשך לפחות 3 חודשים,עכשיו כשאני רואה את כל ההורדות של הריבית והלחץ אני מבין שהמפולת כבר התחילה (גם אם יהיו כמה ימים של עליות) תכלס הכי בטוח להיות בחוץ -יש סיכוי לא קטן של עוד ראלי אז שורט לא בא בחשבון והסיכוי למפולת הולך וגדל מיום ליום
- 1.פיני 05/07/2012 15:07הגב לתגובה זואיזה טעות הוא עשה ראו איזה כתבות על אירופה ומה קורה הכל מזנק
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
