אופטימיות בשוק הטכנולוגיה: תקציבי הבינה המלאכותית בעלייה
למרות הנפילה במניות נרשמת מגמה חיובית בהוצאות הבינה המלאכותית, כאשר IBM עשויה להוביל את מהפכת ה-AI בארגונים גדולים
בשעה שהשווקים נסחרים בתנודתיות משמעותית, מסתמנת מגמה מפתיעה בעולם הטכנולוגיה התאגידית: המחויבות להשקעה בבינה מלאכותית לא רק שאינה נחלשת, אלא דווקא מתחזקת באופן משמעותי. מחקר חדש שפורסם השבוע מצביע על תופעה מעניינת - ארגונים גדולים מגדילים את חלקה של
הבינה המלאכותית בתקציב ה-IT שלהם. כ-12% מתקציבי טכנולוגיות המידע כיום מוקדשים לפיתוח והטמעת יכולות בינה מלאכותית, כאשר בחלק מהארגונים הנתון מגיע אף ל-15%. זוהי עלייה דרמטית בהשוואה לנתוני ינואר שעמדו על 10% בלבד.
בעוד המשקיעים נרתעו
לאחרונה מהמניות הטכנולוגיות, המנהלים בחברות דווקא מזהים בתקופה זו הזדמנות אסטרטגית להתקדם בתחום הבינה המלאכותית. סקר מקיף שנערך בחודש האחרון בקרב מנהלי טכנולוגיות מידע חושף כי כ-70% מהארגונים שהחלו ביישום טכנולוגיות בינה מלאכותית האיצו את המאמצים שלהם בחצי
השנה האחרונה.
IBM במוקד
במוקד המגמה הזו ניצבת ענקית הטכנולוגיה הוותיקה IBM, שלפי הערכות בוול-סטריט עשויה להיות המרוויחה הגדולה בגל ההשקעות הנוכחי. היכולת של החברה לשלב את פתרונות הענן שלה עם יכולות בינה מלאכותית מתקדמות מציבה אותה בעמדה אסטרטגית מול לקוחותיה הארגוניים.
הדבר מעניין במיוחד לאור העובדה שמניית IBM עצמה איבדה כ-6.7% מערכה בחמשת השבועות האחרונים. נפילה זו משקפת את המגמה הכללית בשוק הטכנולוגיה, שם מדד הנאסד"ק רשם ירידה מצטברת של כ-11% בארבעה
מתוך חמשת השבועות האחרונים.
- אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
- אלפאבית בשיא חדש: השקת Gemini 3 מציתה מחדש את מירוץ ה־AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השקעות ה-AI מתפשטות מעבר לטכנולוגיה
מעניין לציין כי ההשקעות בבינה מלאכותית מתפשטות הרבה מעבר לתעשיית הטכנולוגיה עצמה. ענפי השירותים הפיננסיים, הבריאות, התחבורה והלוגיסטיקה מובילים את המגמה, כאשר ארגונים בתחומים
אלו משקיעים סכומים חסרי תקדים בטכנולוגיות חדשניות.
האנליסט דן איבס מוודבוש, שמזוהה כאופטימי מובהק לגבי עתיד חברות הטכנולוגיה, מסמן כרגע את פלנטיר וסיילספורס כהשקעות התוכנה המבטיחות ביותר לשנה הקרובה. אך ההפתעה האמיתית היא ההמלצה
הנלהבת לגבי IBM, חברה שבעבר נחשבה למסורבלת ומיושנת.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
לפי הדו"ח, ל-IBM יש "הזדמנות עצומה" לנצל את בסיס הלקוחות הרחב שלה ולהציע להם פתרונות בינה מלאכותית מתקדמים בשנה וחצי הקרובות. היתרון הגדול של החברה טמון ביכולתה להתאים את השירותים
לסביבות היברידיות, המשלבות מערכות ישנות עם טכנולוגיות חדשות.
לא כולם אופטימיים
לא כל האנליסטים חולקים את אותה התלהבות של איבס. בג'יי.פי. מורגן מביעים גישה זהירה יותר כשהם מתייחסים לסיכונים הנובעים ממדיניות החיסכון האגרסיבית
של ממשל טראמפ. ההערכה היא שהפחתות בהוצאות הממשלתיות עלולות להשפיע על IBM, אם כי באופן מוגבל, שכן לקוחות פדרליים מהווים פחות מ-5% מהכנסות החברה.
המירוץ לאימוץ בינה מלאכותית אינו מוגבל לחברות אמריקאיות בלבד. הנתונים מצביעים על מאבק
גלובלי, עם חברות אירופאיות ואסיאתיות המגדילות גם הן את השקעותיהן בתחום. מומחים טוענים כי ההשקעה בבינה מלאכותית אינה רק עניין של יתרון תחרותי, אלא שאלת הישרדות עבור ארגונים בעידן הדיגיטלי המואץ.
ג'נסן הואנג פריז (דאלי)ג'נסן הואנג בהופעה - איך הוא הזניק את אנבידיה ב-5%
באיזה שלב נמצאת מהפכת ה-AI, מה אומר הואנג לאלו שטוענים שיש בועה, כל מה שאמר הואנג בשיחה עם משקיעים
מניית אנבידיה עלתה 5% אחרי סגירת המסחר בהמשך לדוח טוב, תחזית טובה, ודברי ההרגעה של ג'נסן הואנג בשיחת הוועידה. הנה דבריו בשיחה ותשובות לשאלות שנשאל
על בועת ה-AI:
"היו הרבה דיבורים על בועת AI. מנקודת המבט שלנו, אנחנו רואים משהו שונה מאוד. כתזכורת, אנבידיה שונה מכל גוף אחר. אנחנו מצטיינים בכל שלב של AI - מאימון מקדים ואימון מאוחר ועד הסקה. ועם שני עשורים של ספריות האצה CUDA X, אנחנו גם יוצאי דופן בסימולציות מדע והנדסה, גרפיקה ממוחשבת, עיבוד נתונים מובנה ולמידת מכונה קלאסית."
הרחבה על המספרים של אנבידיה
על שלושת השינויים המאסיביים בפלטפורמה:
"העולם עובר שלושה שינויי פלטפורמה מאסיביים בו-זמנית. אנבידיה מתמודדת באופן ייחודי עם כל אחת משלוש הטרנספורמציות."
על המעבר הראשון:
"המעבר הראשון הוא ממחשוב כללי CPU למחשוב מואץ GPU. כאשר חוק מור מואט, לעולם יש השקעה מאסיבית בתוכנה שאינה AI, מעיבוד נתונים ועד סימולציות מדע והנדסה, המייצגת מאות מיליארדי דולרים בהוצאות על מחשוב ענן בכל שנה. רבות מהאפליקציות האלה, שרצו פעם באופן בלעדי על CPUs, עוברות כעת במהירות ל-CUDA GPUs. מחשוב מואץ הגיע לנקודת מפנה."
על המעבר השני:
"שנית, AI גם הגיע לנקודת מפנה ומשנה יישומים קיימים תוך כדי שהוא מאפשר חדשים לגמרי. עבור יישומים קיימים, AI גנרטיבי מחליף למידת מכונה קלאסית בדירוג חיפוש, מערכות המלצות, מיקוד פרסומות, חיזוי קליקים ומיתון תוכן - היסודות עצמם של תשתית ההיפרסקייל."
על המעבר השלישי - AI אגנטי:
"עכשיו גל חדש עולה, מערכות AI אג'נטיות המסוגלות לחשיבה, תכנון ושימוש בכלים. מעוזרי קידוד כמו Cursor ו-QuadCode ועד כלי רדיולוגיה כמו iDoc, עוזרים משפטיים כמו Harvey ונהגי AI כמו Tesla FSD ו-Waymo, המערכות האלה מסמנות את הגבול הבא של המחשוב."
סיכום שלושת המעברים:
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
