רייפמן מחמם: הכנסות אמבלייז יזנקו ל-120 מ' ד' השנה
מנכ"ל קבוצת אמבלייז, אלי רייפמן מחמם מבערים. הנהלת החברה מפרסמת היום סדרה של נתונים לקראת הדוחות הרשמיים שיסכמו את שנת 2004 ושיצאו בשבועות הקרובים. רייפמן מסר היום כי "הנתונים מדברים בעד עצמם. השפל בענף הטלקום הסתיים ואנחנו חזרנו לעסקים. אני רוצה להודות למשקיעים, לשותפיי ולמועצת המנהלים, על תמיכתם המתמשכת ואמונתם בדרכנו לאורך התקופה הקשה. אנו ממשיכים להיות אופטימיים ומחויבים לחלוטין לצמיחת עסקינו והגדלת הערך עבור בעלי המניות."
אמבלייז יוצאת היום (ב') בדיווח מקדים למשקיעים על תוצאותיה העסקיות המבוקרות לשנת 2004 ועל הצפי לשנת 2005. ההכנסות של החברה גדלו ביותר מפי שבעה ל-45.5 מיליון דולר ב-2004 והחברה צופה עתיד ירוק עוד יותר ב-2005, היא מתעתדת להכניס יותר מכפליים בשנה החדשה: כ-120 מיליון דולר.
במחצית השנייה של 2004 עברה החברה לרווח וצמצמה את הפסדי השנה בכ-50% ל-23 מיליון דולר. החברה צופה המשך מגמת הרווחיות ומעבר לרווח לכל שנת 2005. שריפת המזומנים נבלמה ולחברה נכסים בסך 345.3 מיליון דולר ונרשם גידול של 1.5 מיליון דולר במזומנים נטו במהלך שנת 2004.
עוד דווח כי בעקבות צעדים ארגוניים והתעוררות במגזר הטלקום, נבלמה שריפת המזומנים של הקבוצה, ובמחצית השנייה היא הפיקה החברה רווח נקי של 6 מיליון דולר ובכך הקטינה את הפסד הנטו לשנת 2004 ל-23.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 46 מיליון דולר בשנת 2003, כשבמחצית הראשונה של 2004 הסתכם הפסד החברה ב-29.4 מיליון דולר.
הקבוצה מאשרת שבשני הרבעונים האחרונים היא עדה להמשך רווחיות וצופה רווחיות בכל שנת 2005. אמבלייז מדווחת כי השקיעה מאמץ ניכר בהתארגנות והתייעלות לקראת סיום המשבר בענף הטלקום וכעת נמצאת בעמדה, המאפשרת לה לנצל את הגאות הצפויה במגזר.
מבין פעולותיה במחצית השנה שעברה: מכירת אמבלייז סמיקונדקטור לתאגיד צורן כחלק מאסטרטגיית החברה להתמקדות סביב לקוחות טלקום בלבד. רכישת מפעל אינוסטרים הקוריאני (Innostream), לייצור טלפונים ניידים, למטרת הבטחת כושר ייצור ואספקת מכשירים גבוה באופן משמעותי עבור המכשירים הניידים של אמבלייז מובייל, הנהנים מביקוש גבוה וצפי הזמנות ל-2005 ול-2006 (חטיבת אמבלייז מובייל מכרה בשנה הראשונה לפעילותה כ-200,000 מכשירים ניידים בישראל ובמזרח הרחוק 50,000 מעל הצפי).
הנפקת חטיבת אורקה בבורסת ה-AIM באנגליה באוקטובר 2004 וגיוס של כ-25 מיליון דולר. מיזוג חטיבת הטרנסקודינג של אמבלייז עם החטיבה המקבילה בפיליפס, שהביא ליצירת אדמיינד (Adamind), שהיא החברה המובילה בעולם לפתרונות טרנסקודינג ל-MMS ובעלת נתח שוק גלובלי של מעל ל-40%.
רו"ח ענת דואני, צילום: כרמית קלייןהפעולות שחייבים לעשות כדי לחסוך במס; עצות למשקיעים, בעלי חברות ושכירים
חושבים שכבר שמעתם הכול על בדיקות סוף שנה? בראיון מקיף, רו"ח עינת דואני, מומחית למיסוי, מפרטת מה כדאי לעשות ב-15 ימים שנשארו לנו; עצות שרלוונטיות לשכירים, למשקיעים גם לבעלי חברות: דיברנו על חברות ארנק, רווחים כלואים
וגילוי מרצון, ועד מימוש ניירות ערך בהפסד ועסקאות קריפטו; מה אתם חייבים לבצע לפני סוף השנה ומה יכול להמתין להמשך
לפני שאתם ממשיכים הלאה וחושבים שכנראה שמעתם כבר את כל מה שאפשר לשמוע על "בדיקות סוף שנה" ואף אחד כבר לא יכול לחדש לכם, תעצרו. דווקא בחלון הזמן שאנחנו נמצאים בו, סה"כ 15 ימים לסוף שנת המס, יש לא מעט החלטות שיכולות להשפיע בפועל על חבות המס שלכם. בין אם
אתם משקיעים בשוק ובין אם אתם בעלי חברה. אגב, זה לא 'טריקים' ואין כאן חלילה עקיפה של החוק, אלא תכנון מס לגיטימי, כזה שהחוק מאפשר ובמקרים מסוימים יש אפילו צפיה שתעשו את זה. לחלק מכם המשמעות יכולה להיות חיסכון של אלפי שקלים, ולאחרים אפילו הרבה מעבר לזה.
סוף שנת מס תמיד מגיע עם אותה שאלה שחוזרת על עצמה: מה עוד אפשר לעשות עכשיו, רגע לפני שהשנה נסגרת, ומה כבר מאוחר מדי לדחות לינואר. אלא שלדברי רו"ח עינת דואני, מומחית לענייני מיסוי, השאלה הזאת רחוקה מלהיות רק שאלה טכנית
של תזמון. "יש פער מאוד גדול בין דברים שאפשר להשלים בדיעבד במסגרת הדוחות, לבין פעולות שאם לא נעשו בפועל בתוך שנת המס", היא אומרת. "יש דברים שאם לא עשיתם בשנת המס הקודמת, בדיקה בינואר לא תמיד תעזור, אפילו אם הכול היה נכון על הנייר".
יש מהלכים שאפשר
לסגור גם אחרי סיום השנה, דרך התאמות חשבונאיות, אבל יש לא מעט פעולות שבהן הזמן עצמו הוא הגורם המכריע. אם הן לא בוצעו עד 31 בדצמבר, הן לא ייספרו לשנה הזאת ולא משנה כמה מוקדם תפתחו את הדוחות בינואר.
אז מה חייב לקרות עכשיו כדי שישפיע על המס, ואיזה משימות אפשר להשאיר להמשך?
"יש דברים שמאחר והם נמדדים לפי תקופת שנת המס, אם אנחנו רוצים שהם ייכנסו לאותה משבצת, לאותה קופסה, אנחנו חייבים לבצע אותם עד ה-31 בדצמבר", היא מסבירה. "אם עושים אותם אחרי, זה כבר נכנס לשנה העוקבת, ואין דרך לתקן את זה בדיעבד" חשוב להבחין בין פעולות חשבונאיות לבין פעולות משפטיות ומעשיות, "יש הפרשות שונות, כמו הפרשה לחוב אבוד או לירידת ערך, שאפשר לבצע לפני הגשת הדוחות, במסגרת התאמות חשבונאיות. אבל לא תמיד מכירים בהן לצורכי מס. לעומת זאת, כשמדובר בפעולות שמשפיעות ישירות על המס, יש דברים שחייבים להיעשות בפועל בתוך שנת המס".
- תושב אילת חשוד בהעלמת הכנסות של מיליון שקל
- "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמה טובה לזה היא חלוקת דיבידנד. רבים מבעלי חברות מניחים שכל עוד את המס על הדיבידנד אפשר לשלם בתחילת השנה הבאה, גם עצם ההחלטה על החלוקה יכולה להמתין לינואר. בפועל, זה לא עובד כך. חלוקת דיבידנד אינה פעולה חשבונאית שניתן "להשלים בדיעבד", אלא החלטה משפטית לכל דבר. "גם אם את המס עצמו משלמים בינואר או בפברואר, ההחלטה המשפטית חייבת להתקבל עד סוף השנה. צריך פרוטוקול, החלטה של הדירקטוריון ושל האספה הכללית. מי שרוצה שדיבידנד ייחשב לשנת 2025, חייב שהמסמכים המשפטיים יראו שהחלוקה בוצעה השנה. אחרת זה פשוט לא זה".

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
