רייפמן מחמם: הכנסות אמבלייז יזנקו ל-120 מ' ד' השנה
מנכ"ל קבוצת אמבלייז, אלי רייפמן מחמם מבערים. הנהלת החברה מפרסמת היום סדרה של נתונים לקראת הדוחות הרשמיים שיסכמו את שנת 2004 ושיצאו בשבועות הקרובים. רייפמן מסר היום כי "הנתונים מדברים בעד עצמם. השפל בענף הטלקום הסתיים ואנחנו חזרנו לעסקים. אני רוצה להודות למשקיעים, לשותפיי ולמועצת המנהלים, על תמיכתם המתמשכת ואמונתם בדרכנו לאורך התקופה הקשה. אנו ממשיכים להיות אופטימיים ומחויבים לחלוטין לצמיחת עסקינו והגדלת הערך עבור בעלי המניות."
אמבלייז יוצאת היום (ב') בדיווח מקדים למשקיעים על תוצאותיה העסקיות המבוקרות לשנת 2004 ועל הצפי לשנת 2005. ההכנסות של החברה גדלו ביותר מפי שבעה ל-45.5 מיליון דולר ב-2004 והחברה צופה עתיד ירוק עוד יותר ב-2005, היא מתעתדת להכניס יותר מכפליים בשנה החדשה: כ-120 מיליון דולר.
במחצית השנייה של 2004 עברה החברה לרווח וצמצמה את הפסדי השנה בכ-50% ל-23 מיליון דולר. החברה צופה המשך מגמת הרווחיות ומעבר לרווח לכל שנת 2005. שריפת המזומנים נבלמה ולחברה נכסים בסך 345.3 מיליון דולר ונרשם גידול של 1.5 מיליון דולר במזומנים נטו במהלך שנת 2004.
עוד דווח כי בעקבות צעדים ארגוניים והתעוררות במגזר הטלקום, נבלמה שריפת המזומנים של הקבוצה, ובמחצית השנייה היא הפיקה החברה רווח נקי של 6 מיליון דולר ובכך הקטינה את הפסד הנטו לשנת 2004 ל-23.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 46 מיליון דולר בשנת 2003, כשבמחצית הראשונה של 2004 הסתכם הפסד החברה ב-29.4 מיליון דולר.
הקבוצה מאשרת שבשני הרבעונים האחרונים היא עדה להמשך רווחיות וצופה רווחיות בכל שנת 2005. אמבלייז מדווחת כי השקיעה מאמץ ניכר בהתארגנות והתייעלות לקראת סיום המשבר בענף הטלקום וכעת נמצאת בעמדה, המאפשרת לה לנצל את הגאות הצפויה במגזר.
מבין פעולותיה במחצית השנה שעברה: מכירת אמבלייז סמיקונדקטור לתאגיד צורן כחלק מאסטרטגיית החברה להתמקדות סביב לקוחות טלקום בלבד. רכישת מפעל אינוסטרים הקוריאני (Innostream), לייצור טלפונים ניידים, למטרת הבטחת כושר ייצור ואספקת מכשירים גבוה באופן משמעותי עבור המכשירים הניידים של אמבלייז מובייל, הנהנים מביקוש גבוה וצפי הזמנות ל-2005 ול-2006 (חטיבת אמבלייז מובייל מכרה בשנה הראשונה לפעילותה כ-200,000 מכשירים ניידים בישראל ובמזרח הרחוק 50,000 מעל הצפי).
הנפקת חטיבת אורקה בבורסת ה-AIM באנגליה באוקטובר 2004 וגיוס של כ-25 מיליון דולר. מיזוג חטיבת הטרנסקודינג של אמבלייז עם החטיבה המקבילה בפיליפס, שהביא ליצירת אדמיינד (Adamind), שהיא החברה המובילה בעולם לפתרונות טרנסקודינג ל-MMS ובעלת נתח שוק גלובלי של מעל ל-40%.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
