אנליסטים על טאואר: "עסקה מצוינת; אם מייקרון בחרה להיות בעלת עניין, זה מהותי"

טאואר הכריזה הבוקר על רכישת מפעל ביפן תמורת 140 מיליון דולר. צ'רדן קפיטל: "מציב את החברה על נתיב צמיחה מהיר". לידר שוקי הון: "מסתמן כעסקה משתלמת מאוד"

יצרנית השבבים הישראלית, חברת טאואר, סוחטת שבחים מכיוונם של האנליסטים אודות הרכישה עליה הכריזה היום. טאואר רוכשת מתקן ייצור 8 אינץ' של חברת מייקרון טכנולוגיות (סימול: MU) האמריקנית, הממוקם ביפן.

היקף העסקה מסתכם לשווי של 140 מיליון דולר והיא כוללת מזומן, הקצאת מניות ולקיחת התחייבויות כלפי עובדי המפעל. בהמשך לזאת, טאואר הציבה יעד להכפלת המכירות תוך 3 שנים אל מעל ל-1 מיליארד דולר. מייקרון צפויה להפוך לבעלת העניין הגדולה ביותר בטאואר-ג'אז. לסיפור המלא אודות הרכישה

"חסרים לנו עדיין כמה פרטים על העסקה, אבל ממה שידוע עד כה נראה כי מדובר בעסקה מצוינת", אמרה בשיחה עם Bizportal סבינה פודבל, אנליסטית בלידר שוקי הון המחזיקה בהמלצת 'קניה' עם מחיר יעד של 1.7 דולר למניה. "האסטרטגיה של טאואר היא לצמוח והיא לא יכולה לעשות זאת מבלי להגדיל את כושר הייצור. כאן היא כמעט ומכפילה את יכולת הייצור בעלות שנראית מאוד משתלמת".

2 אלמנטים נוספים שבולטים בעסקה להערכתה של סבינה: "ההתחייבות של מייקרון להמשיך להזמין את המוצרים כאשר המפעל יעבור לידי טאואר והפיכתה לבעלת עניין בחברה. שנית, המפעל כיום לא מייצר בטכנולוגיות של טאואר ולכן היא תצטרך להמיר אותו לטכנולוגיה שלה. ברגע שמיקרון מתחייבת לספק למפעל הכנסות היא נותנת לטאואר מרווח נשימה גדול. דבר נוסף שצריך להבין שמייקרון אינה חברה קיקיונית, אלא יצרנית בשווי מיליארדי דולרים, ככה שאם היא בחרה להיות בעל עניין בטאואר זה מהותי".

בצ'רדן מזהים אפסייד של יותר מ-100%

בבית ההשקעות צ'רדן קפיטל משבחים גם כן את העסקה של טאואר. "רכישת המפעל הינה מהלך חיובי עבור טאואר והיא מציבה אותה על נתיב צמיחה מהיר בדרך להפיכתה לחברה בעלת מחזור מכירות שנתי של כ-1 מיליארד דולר."

"חשוב מכך, העסקה מאפשרת לטאואר להרחיב את יכולות הייצור בטכנולוגיות נוספות: 0.11 מיקרון, 0.13 מיקרון, 0.15 מיקרון, 0.18 מיקרון ן-95 ננו-מטר", כך נכתב בדו"ח של צ'רדן.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    המניה היתה צריכה להמריא ב50 % משהו חשוד מאוד (ל"ת)
    בנצי 05/04/2011 13:17
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אני 05/04/2011 09:28
    הגב לתגובה זו
    החברה מגדילה ב 8% את הון מניותיה (כלומר דילול) אבל מקבלת בתמורה הכפלת כושר יצור. אז לדעתך העסקה כדאית או לא???
  • 15.
    מושון 05/04/2011 08:53
    הגב לתגובה זו
    ציפיתי למצב שהיה במגיק או בנובה או באודיוקוס או בסרגון.אבל טאואר ממש לא בכוון וכל העם בתוכה כמו טבע
  • 14.
    מושון 05/04/2011 08:50
    הגב לתגובה זו
    אותו סיפור טאואר קנתה מפעל בתמורה למניות. וזאת אומרת שהרכישה מגולמת בשער הנוכחי ואין פה שום אפסייד לעליה. רק לאחר שניראה תוצאות בשטח. זה דומה לאפריקה
  • 13.
    גם סנדיסק היתה בעלת עניין, וזה עזר למשהו? (ל"ת)
    שוקע לשעבר 05/04/2011 01:18
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    חברת ברוקר 05/04/2011 00:47
    הגב לתגובה זו
    ללא ספק זוהי נקודת הפרצה. האגחים להמרה הסתיימו והיא כעת תטוס.
  • 11.
    ארגמן סביון 05/04/2011 00:43
    הגב לתגובה זו
    הגיעה שעת האמת?כדברי שמשון הגיבור:תמות נפשי עם פלישתים!!!???(או כסילים?)
  • 10.
    ראלי 04/04/2011 22:00
    הגב לתגובה זו
    אם עסקת הקניה אינה מזומן בלבד, זה אומר שטאואר תרצה להקצות מניות, היות ורוב המניות בידי הציבור, טאואר תבצע דילול כדי ליצור מניות עבור העסקה,
  • שעוזר לגיוס הון שלהם 05/04/2011 12:04
    הגב לתגובה זו
    מקרה?
  • 9.
    amnon 04/04/2011 21:06
    הגב לתגובה זו
    המביא לדילולוירדית מחיר של המניה
  • 8.
    משקיע 04/04/2011 19:49
    הגב לתגובה זו
    ולא מעניין לי את התחת מה אומרים כל האנליסטים בשקל
  • 7.
    ביוטכנולוג 04/04/2011 19:02
    הגב לתגובה זו
    שנה ןחצי אני יושב עם המניה משער 460...לא יוצא לא נכנס נו קדימה תני איזה זינוק שיגיע סוף כול סוף...נו אבא צריך זוג נעליים חדש
  • 6.
    אלון 04/04/2011 18:34
    הגב לתגובה זו
    שימו לב לגרף בסוף 2008 אחרי רכישת ג' אז - המניה עלתה במאות אחוזים !!! הדילול של 20 מליון מניות הוא זניח לעומת השורה התחתונה של כמעט הכפלת הייצור. הפעם אני באמת אופטימי -- ומעריך שהמומנטום החיובי יימשך ...
  • 5.
    משקיע 04/04/2011 18:30
    הגב לתגובה זו
    יבוא יום וטאואר תחלק דיבידנד למשקיעיה
  • 4.
    חח 04/04/2011 18:24
    הגב לתגובה זו
    טאואר חייבת המון המון כסף לבנקים וכנגד הבנקים קיבלו מניות תמורת ההלוואה שנתנו והם יכולים לממש מתי שהם רוצים ולכן טאואר לא עולה ומה גם שאנחנו לפני ירידות חזקות בבורסות ביעולם ולכן הבנקים יממשו לפני שיהיה מאוחר.אז....מי הפראייר שקונה ומעלהאת הערך שלה בשביל הבנקים?
  • אלון 04/04/2011 22:31
    הגב לתגובה זו
    טאואר כחלק מתהליך ההבראה פרסה את החובות לבנקים וקבלה אשראי בתנאים מעולים. כיום היא חברה רווחית ועדיין לפי החישוב אחרי החובות -- טאואר באפסייד רציני -- אז די לבלבל את המוח!
  • 3.
    גלעד 04/04/2011 18:19
    הגב לתגובה זו
    הכל טוב והמניה עושה טובה שעולה 5% וזה אחרי שנתיים שבו הביאה למשקיעים הפסד של 35%
  • אלון 04/04/2011 22:16
    הגב לתגובה זו
    לפני שנתיים בדיוק 4/2009 שער המניה היה פחות מ-100 - כלומר עליה של לפחות 500% - אז כדאי שלא תבלבל את המוח !
  • צודק ב 100% זה כבר מגעיל ונראה מכוון!!!! (ל"ת)
    אסף 04/04/2011 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טאואר1000 04/04/2011 17:33
    הגב לתגובה זו
    עד הדוחות טאואר תהיה מעל 1000
  • 1.
    משקיע 04/04/2011 16:52
    הגב לתגובה זו
    שימו לב לכמות המזומן בקופה - 198 מיליון דולר שימו לב לרווח הגולמי השנתי - 180 מיליון דולר. חובות - 485 מיליון דולר. מכפיל רווח 10 כמו בענף והנה לכם טאואר נסחרת תוך שנתיים בשער של 2,500 מינימום. לא מתרגש מהדילולים האחרונים בכלל
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מודיס
צילום: טוויטר

מודיס מתעלמת מהמציאות; הדירוג של ישראל צריך לעלות וזו עובדה

בסוכנות הדירוג מודי'ס מציינים כי ההסכם בעזה הוא התפתחות חיובית אם כי בסוכנות לא משנים את הדירוג; במשרד האוצר מרוצים: השווקים כבר משקפים אמון בכלכלה הישראלית; למה במודיס מנותקים מהמציאות?

תמיר חכמוף |

חברת הדירוג מודי'ס פרסמה אמש עדכון על ישראל הכולל ניתוח כלכלי בעקבות חתימת ההסכם בין ישראל לחמאס בשבוע שעבר.
בדו"ח נכתב כי ההסכם מהווה התפתחות חיובית לדירוג האשראי של ישראל (Baa1, תחזית שלילית), שכן הוא מאפשר לממשלה להפנות משאבים חזרה לכלכלה ולצמצום הגירעון. עם זאת, במודי'ס מבהירים כי השפעה ממשית על הדירוג תגיע רק אם ההסכם יישמר לאורך זמן ויעבור מעבר לשלב הראשון, כולל שיקום בעזה, ומעלים את התחזיות לצמיחה בהמשך.


מודיס מנותקים

במבט ראשוני נראה שההודעה של מודי'ס חיובית למרות שבקריאה מעמיקה יותר עולות שתי נקודות שמחלישות את אמינות המסר: התחזית המאוחרת מדי להורדת הריבית, והקישור התמוה בין דירוג האשראי של ישראל לשיקום הכלכלה בעזה.

ראשית, ההנחה שהורדת ריבית בישראל תתרחש רק בתחילת 2026 נראית מנותקת מהמציאות בשטח. סביבת האינפלציה כבר מתמתנת וקיבלנו הפתעה חיובית במיוחד במדד המחירים האחרון, השקל התחזק, והפעילות הריאלית מראה סימני האטה בנתוני התמ"ג של הרבעון השני, כל אלה מגבירים את הסבירות שבנק ישראל יחל בצעדים מוקדמים יותר, כנראה כבר בהחלטה הקרובה. התחזית של מודי'ס, שמרמזת בעקיפין על רצון לראות מדיניות מוניטרית זהירה יותר, עשויה להתפרש כלחץ עקיף על הבנק המרכזי דווקא בשלב שבו הוא שוקל להקל על המשק.

בעיה נוספת היא הקישור שמודי'ס עושה בין התאוששות כלכלית בישראל לבין שיקום עזה. נכון ששקט ביטחוני ויציבות אזורית תורמים לסנטימנט, אך הצגת השיקום בעזה כתנאי מרכזי לשיפור בדירוג האשראי של ישראל נראית שנויה במחלוקת במקרה הטוב. הכלכלה הישראלית מבוססת על מנועי צמיחה פנימיים, טכנולוגיה, יצוא וחדשנות, והיא אינה תלויה באופן ישיר במידת ההתקדמות בשיקום הכלכלה העזתית. הקישור הזה מעלה סימני שאלה לגבי סדרי העדיפויות של מודי'ס וההבנה של מבנה הכלכלה המקומית ואת רמת ההפרדה בין השיקולים הכלכליים לבין הפוליטיים-אזוריים.

ולמרות שהדירוג לא השתנה, ניתן לראות כי השוק מאותת כי היה מקום לשדרוג. תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו בחודשים האחרונים לרמות המשקפות דירוג גובה יותר, במקביל לירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, רמז לכך שהמשקיעים מתמחרים בפועל דירוג גבוה מזה שמודי'ס מעניקה כיום. במילים אחרות, השווקים הפיננסיים הקדימו את סוכנויות הדירוג, הם מגיבים לשיפור בסביבה הכלכלית, לירידת האינפלציה ולהתייצבות הפיסקלית, עוד לפני שהתחזיות הרשמיות מתעדכנות.