רגע האמת ב'לוויתן': חוזי ה-CFD על נובל יניבו תשואת יתר?
קדחת הגז והנפט סביב קידוח 'לוויתן' עולה מדרגה בשבועות האחרונים. בשבוע שבו ועדת ששינסקי ממליצה להעלות את שיעור התמלוגים והמשקיעים נערכים לפרסום תוצאות הקידוח נשאלת השאלה מהי הפוזיציה המתאימה ביותר שתניב את הרווח הגדול במידה והלוויתן יהיה בוננזה שתפתיע רבים.
אין מחלוקת על כך כי במידה והתוצאות יפתיעו לחיוב בצורה משמעותית, השותפות שתגיב לכך בצורה הטובה ביותר היא רציו יהש אשר זהו הנכס היחיד שלה. במקרה כזה, תגובה מתונה יותר צפויה להתקבל משותפות דלק קידוחים יהש ומשותפות אבנר יהש. גם חברות נוספות עשויות להרוויח מן המהלך כגון דלק אנרגיה (המחזיקה באבנר ובדלק קידוחים) או אפילו נובל אנרג'י.
בצד השלילי נציין, כי אם חלילה קידוח לוויתן יתברר ככישלון צורם - תגובת המניות תהיה הפוכה בסדר שלהן. התגובה השלילית החזקה ביותר תהיה ברציו אשר תאבד כמעט את כל שוויה ובסדר יורד נמצאות דלק קידוחים ואבנר ולאחריהן נמצאות קבוצת דלק ונובל אנרג'י.
אם כן, נשאלת השאלה מהי האסטרטגיה הטובה ביותר להגיע איתה לרגע האמת, רגע ההודעה על תוצאות הקידוח. קרוב לוודאי שהמשקיעים האמיצים ביותר יעדיפו להשקיע ברציו בשל התשואה הגבוהה שעשויה להניב המניה - אך יש גם אפשרות נוספת - חוזי CFD על נובל אנרג'י.
חוזי CFD הם חוזים הצמודים על מנייה (למשל נובל אנרג'י) המבטאים את שער המנייה בבורסה ומאפשרים מסחר ממונף עד פי 10 על הביטחונות. להבדיל מהשקעה באמצעות אופציית CALL שלה יש תאריך פקיעה, לחוזי CFD אין פקיעה ולכן הקונה יכול להישאר עם הפוזיצייה גם לתקופה בלתי מוגבלת.
על מנת להמחיש כיצד חוזי CFD פועלים, נבחן שתי פוזיציות בשני תרחישים שונים: אופטימי ופאסימי. נניח שבידינו 100 אלף שקלים אותם המיועדים להשקעה בקידוח לוויתן. תרחיש ראשון יהיה השקעה ישירה של כל הכסף בשותפות רציו. התרחיש השני יהיה לפצל את הכסף שווה בשווה בין רציו לבין חוזי CFD על נובל אנרג'י במינוף של פי 10. במלים אחרות, 50,000 שקל יושקעו ברציו ו-50,000 שקל נוספים יושקעו בחוזים על נובל במינוף של פי 10 - כלומר כ-500,000 שקל.
המקרה האופטימי
במקרה שבו הלוויתן מתברר כהצלחה מסחררת שותפות רציו עשויה להכפיל את עצמה פי שניים, כלומר התיק יוכפל מ-100,000 שקל ל-200,000 שקל.
בתרחיש השני - אותם 50,000 שהושקעו ברציו יהפכו ל-100,000 שקל. אולם, חוזי ה-CFD עשויים להשיג עבור המשקיע תשואה גבוהה יותר. כל עלייה של 10% במניית נובל אנרג'י תהיינה שוות ערך לעלייה של 100% ביחידת ההשתתפות של רציו. ואם נניח שנובל תעלה ב-15% לאור הממצאים, הרווח יעמוד על 75,000 שקל. במקרה כזה, תיק ההשקעות יעמוד על 225,000 שקל.
המקרה הפאסימי
במקרה שבו יתברר כי קידוח לוויתן יאכזב את המשקיעים, רציו תהיה הפגיעה ביותר, זאת לעומת נובל אנרג'י שבה הפגיעה תהיה נמוכה יותר. במקרה שכזה, נניח כי רציו תתרסק בכ-90% ונובל אנרג'י בכ-8%.
שווי התיק הראשון הכולל את רציו בלבד יעמוד לאחר ההודעה על 10,000 שקל בלבד. מנגד, התיק המשולב הכולל את רציו וחוזי CFD יעמוד על כ-15,000 שקל.
ניתן לראות, כי בשני המקרים (של הצלחה ושל כישלון) השקעה בחוזי CFD הממנפים השקעה בנובל אנרג'י, תניב תשואה עודפת על פני השקעה ישירות ברציו.
את החוזים הצמודים חוזי ה CFD ניתן לרכוש באמצעות מגוון ברוקרים בארץ ובחו"ל המאפשרים את המסחר במוצר זה.
הכותב הינו מנהל מחלקת CFD בחברת BeTrader
- 1.אחד שמבין 13/07/2011 13:09הגב לתגובה זוהמהלך הכי חכם שלי בכל החיים...
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)"אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"
הגירעון ב-2025 יהיה נמוך ממה שמעריכים, גביית מסים גדולה בדצמבר בעיקר בזכות חוק הרווחים הכלואים - חברות יחלקו דיבידנדים ענקיים; מנהל רשות המסים מעריך גבייה שנתית של 100 מיליארד שקל מעל היעד בתחילת השנה - האם גביית המסים הזו מעידה על שיפור במשק, ועל המלחמה בהון השחור
מסים הם החלק הכי מרכזי בהכנסות המדינה. זה רוב רובו של המקור התקציבי. מסים אמורים לבטא את מצב הכלכלה. כשהכלכלה חזקה, הרווחים של הפירמות בעלייה, השכר עולה והמסים עולים, וההיפך. בשנה האחרונה יש עלייה חריגה מאוד במסים. אבל אל תטעו, למרות שהיא חשובה, והיא עוזרת לנתונים להיראות טובים מאוד, היא לא בהכרח מבטאת את מצב הכלכלה, היא מזכירה "הכנסות חד פעמיות" בדוחות של חברות - האם להתייחס להכנסות האלו או לא?
שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים מדבר על גבייה שעולה על 100 מיליארד שקל מהיעד המקורי. ב-11 חודשים נקבו 466 מיליארד שקל, וכנראה שבדצמבר תהיה גביית שיא שתביא את הגבייה הכוללת למעל 530 מיליארד שקל מיליארד שקל. הגבייה הזו, וכן הגבייה בסוף שנת 2024 מיוחסת לשני מהלכים של רשות המסים.
הראשון הוא מיסוי רווחים כלואים. זה עובד כך. רואה החשבון מתקשר לבעלים של חברה קטנה ואומר לו - "תראה, יש חוק חדש, לא כל כך ברור היישום שלו, אבל המשמעות שלו שצריך לשלם מס על רווחים היסטוריים".
אתה רציני?
"כן צריך לשלם מס-קנס של 2% או לחלק אותם. אפשר לחלק בהדרגה 5% בשנה ומשנה הבאה 6% מהיקף הרווחים. המדינה לא רוצה שיחזיקו רווחים אלא שיחלקו כדי לקבל את המס על הדיבידנד".
- רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״
- מס על שכר דירה - "הגבייה שלנו עלתה ב-10%"; והאם מס רכוש יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מס?
"זה 30%, ויש גם מס יסף של 3% ועל רווחים מסוימים עוד 2%".
המון. אין משהו לעשות?
"חילקנו בסוף 2024 כדי להימנע מעליית מס יסף, זוכר. פעלנו נכון, אבל עדיין יש רווחים לצרכי מס לפי המבחן של החוק שמחויבים במס. אני לא חושב שכדאי לשלם קנס של 2%, צריך לחלק דיבידנד של 5% מהרווחים".
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
