הוט - מתחמם

תוצאות הרבעון הרביעי והנחיות החברה בכנס המשקיעים מרמזות כי תקופת הבנייה המחודשת של הוט עדיין רחוקה מלהסתיים
אורי ליכט |

שירות הלקוחות משתפר אך עדיין נרשמה נטישה של ,0003 מנויים ברבעון, הוצאות התוכן עדיין גבוהות, הוצאות השכר צמחו ב- 28 מיליון ש"ח בהשוואה לשנה קודמת, הוצאות ה- capex בשמיים (680 מיליון ש"ח) וימשיכו לעמוד על מעל 600 מיליון ₪ גם בשנים הקרובות כך שקשה לראות את החברה מייצרת תזרים מפתה מספיק למשקיעים.

מנגד יש גם לא מעט בשורות טובות. הוט מצליחה לפרוס את רשת ה- UFI בעלויות נמוכות ובקצבים מהירים משהערכנו תחילה. כמו כן החברה מצליחה לשפר בהדרגה את שירות הלקוחות, מתכוונת להיכנס לתחומים חדשים כגון הסלולר והאינטרנט, כך שהחברה תוכל לנצל סינרגיות רבות עם בעל העניין החדש והחברה ממשיכה להציג צמיחה נאה בפעילות הטלפוניה והאינטרנט

אז מה עושים...

אנו מעריכים כי ניתן לבצע שינוי משמעותי בהוט והיסודות לשינוי הונחו כבר במהלך 2009 כך שלהערכתנו יירשם שינוי לטובה ב- 2010, בנוסף אנו מעריכים כי בהחלט ייתכן שפטריק דרהי ישתלט בסופו של דבר באופן מלא על הוט ושתוכניותיו הגרנדיוזיות הן להפוך את הוט לפרטית ולמזג לתוכה את מירס ועל כך הוא יהיה מוכן לשלם.

לאחר שתקופה ארוכה בה היינו שליליים על הוט ולאחר שבמשך רבעונים רבים הציגה החברה תשואת חסר בהשוואה לשוק התקשורת ננסה לפרט בעבודה זו ככל האפשר מה מוביל אותנו להעלאת מחיר יעד כה אגרסיבית, ההמלצה עדיין ניטראלי אך האווירה חיובית הרבה יותר אנו מעניקים מחיר יעד של 50 ש"ח למניית הוט וממליצים להחזיק במניה לפחות במשקל שוק.

נקודות עיקריות:

הוט פרסמה השבוע את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2009 כולה. הדוחות היו מעט מעל לציפיות גם בנטרול הגורמים החד פעמיים הרבים שהשפיעו על התוצאות. שורת המכירות הייתה דווקא חלשה עם צמיחה של 2.7% אך שיעורי הרווחיות היו גבוהים מהתחזיות. מבט על הפרמטרים התפעוליים מצביע מצד אחד על אובדן של 3000 מנויי טלוויזיה ומצד שני גיוס של 13 אלף מנויי אינטרנט ו- 26 אלף מנויי טלפוניה.

שני גורמים עיקריים אכזבו אותנו בדוח ברמה השנתית ? החברה לא מצליחה להקטין את הוצאותיה. למרות מאמצים אדירים לצמצם את הוצאות התוכן וכוח האדם. במהלך 2009 גייסה החברה מוקדני שירות והגדילה את הוצאות השכר במקביל הגדילה הוט הוצאות התוכן שלה בכ- 50 מיליון ש"ח.

הוט הוציאה בשנת 2009 כ- 680 מיליון ש"ח על השקעה ברכוש קבוע, על ממירים, תחזוקת רשת, ציוד אלקטרוני ועוד. שיעור ההשקעה של הוט עומד על יותר מ- 20% מהמכירות שיעור הגבוה ביותר פי שתיים משיעור ההוצאה של חברות מתחרות. על פי הנחיות החברה בשנים הקרובות היקף ההשקעה ימשיך לעמוד על רמה של סביב ה- 600 מיליון ₪ בעיקר בעקבות שדרוג הרשת החדשה, סגירת הרשת האנלוגית והמעבר לממירים מתקדמים.

מבט על הערכתנו לתזרים המזומנים הנקי העתידי של הוט מלמד כי החברה תצליח לייצר תזרים נקי של כ- 254 מיליון ש"ח בשנת 2010 ו- 303 מיליון ש"ח בשנת 2011. תזרים זה משקף מכפיל תזרים של 11.4 ל- 2009 ומכפיל 10.1 ל- 2011 כלומר תשואה על התזרים של 9% ב- 2010 ו- 10% ב- 2011. תשואה זו להערכתנו אינה מספיק אטרקטיבית בהשוואה לאתגרים שבפניהם עומדת הוט ובהשוואה לתשואת הדיבידנד של חברות מתחרות בתחום התקשורת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה