נייס מכה את התחזיות ב-2008: מספקת תחזית שמרנית לרבעון הראשון

הרווח הנקי non-GAAP ברבעון הרביעי של 2008 עלה לשיא של 30.6 מיליון דולר והרווח למנייה בדילול מלא רשם שיא של 0.50 דולר
קובי ישעיהו |

חברת נייס דיווחה היום על תוצאות הרבעון הרביעי של שנת 2008, שהיתה כידוע שנה מאתגרת מאוד לחברות בכלל ולחברות הפועלות במיגזרי ההיי-טק בפרט. הכנסות החברה non-GAAP ברבעון הרביעי של 2008 הגיעו לשיא של 163.3 מיליון דולר, המהווה גידול של 12.1% בהשוואה ל-145.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2007. הכנסות החברה non-GAAP לשנת 2008 הגיעו לשיא של 628.4 מליון דולר, המהווה גידול של 20.2% , בהשוואה ל- 522.7 מליון דולר בשנת 2007.

שיעור הרווח הגולמי non-GAAP ברבעון הרביעי של 2008 הגיע לשיא של 65.4% בהשוואה ל- 64.7% ברבעון הרביעי של 2007. הרווח הגולמי non-GAAP לשנה כולה הגיע לשיא של 65.1% בהשוואה ל- 63.5% בשנת 2007.

שיעור הרווח התפעולי non-GAAP ברבעון הרביעי של 2008 עלה ל- 18.4% מ-17.6% ברבעון הרביעי של שנת 2007. הרווח התפעולי non-GAAP הגיע לשיא של 30.1 מיליון דולר, בהשוואה ל- 25.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007. שיעור הרווח התפעולי non-GAAP עלה לשיא ברמה שנתית של 17.4%, מ- 16.7% בשנת 2007. הרווח התפעולי non-GAAP לשנת 2008 עלה לשיא של 109.4 מיליון דולר מ- 87.2 מיליון דולר בשנת 2007.

הרווח הנקי non-GAAP ברבעון הרביעי של 2008 עלה לשיא של 30.6 מיליון דולר והרווח למנייה בדילול מלא רשם שיא של 0.50 דולר בהשוואה ל-24.1 מיליון דולר ורווח למנייה בדילול מלא של 0.39 דולר ברבעון הרביעי של 2007. הרווח הנקי non-GAAP לשנה הגיע לשיא של 103.2 מיליון דולר והרווח למנייה בדילול מלא לשיא של 1.67 דולר, בהשוואה ל-81.5 מיליון דולר ורווח למנייה בדילול מלא של 1.44 דולר בשנת 2007.

על בסיס GAAP הסתכמו ההכנסות ברבעון הרביעי של 2008 ב-163.1 מיליון דולר, בהשוואה ל- 143.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007. הרווח הגולמי ברבעון עלה ל- 101.7 מיליון דולר מ- 86.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007. הרווח התפעולי הגיע ל- 15.8 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 6.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007 והרווח הנקי ברבעון הסתכם ב- 18.7 מיליון דולר או 0.31 דולר למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 8.3 מיליון דולר או 0.13 דולר למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של 2007.

ההכנסות בשנת 2008 הסתכמו ב- 624.2 מיליון דולר, בהשוואה ל- 517.4 מיליון דולר בשנת 2007. הרווח הגולמי בשנת 2008 עלה ל- 385.4 מיליון דולר מ- 311.0 מיליון דולר בשנת 2007. הרווח התפעולי הגיע לשיא של 37.4 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 32.8 מיליון דולר בשנת 2007 ובשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי בשנה שעברה הסתכם ב-39.1 מיליון דולר או 0.64 דולר למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 37.4 מיליון דולר, 0.67 דולר למניה, בשנת 2007.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים בסוף השנה עלו לסך של כ- 501.4 מיליון דולר, מ-454.9 מיליון דולר ב- 30 בספטמבר, 2008.

תחזית שמרנית לרבעון הראשון

"שנת 2008 היתה שנה מוצלחת עבור נייס, למרות הסביבה העסקית המאתגרת. שנה בה עמדנו ביעדים ובמהלכה הצגנו ביצועים חזקים הן במגזר הארגוני והן במגזר האבטחה והבטחון. הפתרונות המתקדמים שאנו מציעים מסייעים ללקוחותינו במגזר האירגוני לעמוד בתקנות ולהפחית סיכונים, להגביר את יעילותם התפעולית, ולשפר את יחסיהם עם לקוחותיהם, החיוניים בכדי לשמור על יתרונם התחרותי ושרידותם.

בתחום האבטחה והבטחון מימשנו בהצלחה את האסטרטגיה שלנו לשילוב מספר פתרונות המספקים פתרון אחד מקיף, ייחודי ורב עוצמה. אנו ממשיכים להתמקד בזכייה בפרויקטים רחבי היקף להגנה על מרכזי ערים, מתקנים קריטיים ומערכות תחבורה," אמר חיים שני, מנכ"ל נייס. " מעמדנו המוביל בשוק, השיא בצבר ההזמנות, ההזדמנויות עסקיות, בשילוב עם מצבנו הפיננסי החזק מאוד עם יותר מחצי מיליארד דולר במזומנים ושווי מזומנים, יאפשרו לנו לממש הזדמנויות חדשות ולצאת מחוזקים מהמשבר העולמי הנוכחי."

החברה פותחת את שנת 2009 עם צבר הזמנות חזק, המשך הביקושים למוצרי התחום הארגוני ומומנטום חזק מאוד בתחום האבטחה והבטחון. כתוצאה, ותוך התחשבות במשבר הכלכלי העולמי, החברה צופה צמיחה מתונה בהכנסות ורווח למניה על בסיס non-GAAP בשנת 2009. צבר ההזמנות הגדול בתחום האבטחה והבטחון בהן זכתה החברה במחצית השניה של שנת 2008 יתחיל לתרום משמעותית להכנסות החברה החל מהרבעון השני של שנת 2009.

עם זאת, "מאחר שהרבעון הראשון של השנה הוא חלש יותר עונתית, בוחרת החברה לאמץ גישה זהירה במתן תחזית לרבעון הראשון של השנה. טווח הההכנסות על בסיס non-GAAP הוא בין 141 ל-151 מיליון דולר וטווח הרווח למניה על בסיס non-GAAP בדילול מלא הוא בין 31 ל-41 סנט". נציין כי האנליסטים המסקרים את המניה מעריכים כי החברה תציג הכנסות של 158 מיליון דולר ברבעון הנוכחי ורווח של 39 סנט למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.