אפריקה ישראל: בימים הקרובים לבייב צפוי להכניס שותפים לפרויקטים בניו יורק

לאחר חודשיים מהדיווח על חתימתו של מזכר עקרונות בין אפריקה ישראל לבין תאגיד זר מודיעה היום החברה על התקדמות מהותית בעסקה
אריאל אטיאס |

לאחר חודשיים מהדיווח על חתימתו של מזכר עקרונות בין חברה בת של אפריקה ישראל לבין תאגיד זר, שהינו קרן השקעות שבסיסה במזרח הרחוק בקשר עם ביצוע עסקאות לרכישת זכויות על ידי הרוכשת במספר פרויקטי נדל"ן בארה"ב, מספקת היום אפריקה פרטים נוספים ומציינת, כי המכירה לא צפויה להניב לחברה רווח הון מהותי אך ינקה לה מעט את המאזן.

בנוגע, להסכם למכירת מלוא זכויותיה בשטחי המסחר והקמעונאות בפרויקט הממוקם ב- 23 Wall Street וב- "15 Broad Street" בניו יורק, תמורת סך כולל של 150 מיליון דולר ארה"ב אומרת היום אפריקה, כי הצדדים החלו בפעולות להשלמת הסכם המכירה ולאחר השלמתו, אפריקה ארה"ב תמשיך לנהל את הנכס הנמכר, בהתאם להסכם ניהול שייחתם בין הצדדים.

בנוגע להסכם להקצאת 49.9% מהזכויות בשני תאגידים המחזיקים בזכויות בפרויקט "The Clock Tower" בניו-יורק, בהן מחזיקה החברה בעקיפין במלוא הזכויות, תמורת השקעת הרוכשת בהון תאגידי מגדל השעון בסך כולל של כ- 149.7 מיליון דולר ארה"ב, מספקת אפריקה פרטים נוספים ואומרת, כי הוסכם, כי תוקם ועדת היגוי משותפת לתאגידי מגדל השעון, בה יהיו לכל צד שני נציגים (וזאת כל עוד החזקות הצדדים בהון תאגידי מגדל השעון יחולקו 50.1% - 49.9%, כאשר כל עליה מעל לשיעור זה של מי מהצדדים תזכה את הצד ששיעור אחזקותיו עלה במינוי נציג שלישי). כאשר, השלמתה של עסקת ההקצאה נקבעה לחול בימים הקרובים.

החברה מציינת, כי בהתאם לכללי החשבונאות הבינלאומיים (IFRS) החלים על החברה, מוצג הנכס הנמכר בדוחות הכספיים לשנת 2007 בשווי משוערך ולכן החברה צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים רווח נוסף בגין העסקה נשוא הסכם המכירה בסך של כ- 6.2 מיליון דולר דולר. החברה אינה צפויה לרשום רווח מהותי בגין עסקת ההקצאה. כפוף להשלמת שתי העסקאות, צפוי סך התחייבויות החברה במאזנה המאוחד לקטון בכ- 118.5 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.