המשווק אחי אנוכי? איגוד השיווק בוחר באחים יורם ועופר רוזנבאום לאנשי השיווק של אפריל

האחים, בעלים ומנכ"לים משותפים של אתר "לופה", המציע פתרון לאנשים המצלמים תמונות דיגיטאליות רבות ומעוניינים לראותן גם מחוץ למחשב
משה בנימין |

חברי איגוד השיווק הישראלי (לשעבר איגוד המפרסמים) בחרו ביורם ועופר רוזנבאום, בעלים ומנכ"לים משותפים של אתר "לופה", המציע עריכת ספר תמונות אישי, לאנשי השיווק של חודש אפריל 2008.

אתר לופה מציע פתרון לכל אותם אנשים המצלמים תמונות דיגיטאליות רבות ומעוניינים לראותן גם מחוץ למחשב.

השיטה פשוטה: נכנסים לאתר של לופה, מורידים את התוכנה (תוכנת חינם קלה לשימוש), ומעצבים ספר תמונות שלם, מהכריכה הקדמית ועד לאחורית, כולל טקסטים.

לאחר שמסיימים את עריכת הספר (תהליך שיכול לקחת מספר שעות בלבד), מזמינים אותו באמצעות האתר, ותוך מספר ימים מגיע הביתה ספר מהודר, בכל כמות עותקים רצויה (גם ספר בודד). המחיר נקבע בהתאם לגודל הספר ולמספר העמודים, ועומד בממוצע על פחות מ- 200 שקל - פחות ממחירו של אלבום המכיל כמות דומה של תמונות, ובאיכות גבוהה ביותר. למי שמתקשה בהפעלת התוכנה, מעמידה לופה שירות תמיכה הפועל 24 שעות ביממה.

בארץ האתר לופה הוא "חלוץ" בתחום, אולם בעולם קיימים אתרים דומים הפועלים מספר שנים. על-מנת לאפשר את הפקת המוצר, כפי שחשבו שהוא צריך להיראות, החליטו האחים רוזנבאום להתאים את כל התוכנות הקיימות, שחלקן נרכשו מבתי תוכנה בחו"ל לשוק הישראלי. "הצלחנו לפענח את ה-DNA של המוצר, והחלטנו לא לצאת לשוק לפני שנגיע למוצר באיכות שאנחנו רוצים" מציין עופר רוזנבאום.

עד היום השקיעה החברה כמיליון וחצי שקל במחשוב ובתשתיות, אך מעבר להשקעה בטכנולוגיה, השקיעה לופה סכומים גדולים גם בשיווק, מאז עלתה לאוויר בספטמבר 2006. "פרסמנו בכל מדיום אפשרי, מטלוויזיה ועד לכפולות עמודים בידיעות אחרונות. מהיום הראשון חתרנו להיות המותג המוביל בשוק, אבל כיוונו את הפרסום שלנו בגובה העיניים, כי אנחנו עובדים עם אנשים. כך נראית החברה שלנו, כך נראה הצוות שלנו, כך נראה משרד הפרסום שלנו, ריספקט ברנדינג" מציין יורם רוזנבאום.

המוצר של לופה אינו מיועד ללקוחות פרטיים בלבד. לופה מונה בין לקוחותיה חברות מסחריות, מוסדות הנצחה וגופים ממשלתיים וצלמים.

האחים רוזנבאום אינם מודאגים מתחרות בענף. הם סבורים שהידע שפיתחו ועובדת היותם הראשונים בענף, מעניקים להם יתרון משמעותי על כל מי שנכנס אחריהם לענף. השניים מאמינים שהשוק יכול לגדול בצורה משמעותית, ולהגיע להיקפים גדולים פי כמה מהיום, כך שיש מקום גם ללופה וגם למתחרים.

בארץ לא נעשו עדיין הערכות של השוק, אבל באירופה השוק, שקיים מזה 5 שנים, צפוי להגיע בשנת 2010 לכ-70 מיליון ספרים, לעומת 20 מיליון ספרים בשנת 2007.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה