איזי כהן עוזב את מגדל ביטוח ועובר לאפריקה: ישתכר 198 אלף שקל בחודש

יקבל בונוס שנתי של 2-4 מיליון שקל ויקבל אופציות בשווי של 87 מיליון שקל. נדב גרינשפון יכהן כסגן יו"ר. מניית אפריקה מזנקת
עדי בן ישראל |

איזי כהן, מנכ"ל מגדל ביטוח, מתפטר מתפקידו ועובר לאפריקה ישראל, שם הוא יכהן כמנכ"ל חברת הנדל"ן שבשליטתו של לב לבייב. נדב גרינשפון, אשר כיהן עד כה כממלא מקום המנכ"ל, יהפוך לסגן יו"ר פעיל. עדיין לא ברור מי יחליף את כהן במגדל.

"אני מברך את כהן עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל החברה ובטוח ביכולתו להוביל את אפריקה ישראל יחד עם השדרה הניהולית של החברה להמשך הצלחה, חיזוק החברה וצמיחתה, הן בארץ והן בחו"ל", אמר לבייב. יו"ר אפריקה הדגיש, כי ניסיונו הרב של כהן בניהול ארגונים גדולים כמו גם, היכרותו המעמיקה עם שוק ההון המקומי והגלובאלי יתרמו רבות להמשך הגשמת האסטרטגיה העסקית של החברה ליצירת ערך לבעלי המניות.

איזי כהן יקבל בכל חודש 198 אלף שקל ברוטו בביתו החדש. כמו כן, בכל שנה ידון דירקטוריון החברה בבונוס שיינתן לכהן, בהתאם לעמידתה של החברה ביעדיה הכספיים. נקודת הייחוס לבונוס השנתי תעמוד על 2-4 מיליון שקל בכל שנה. בנוסף, יקבל כהן אופציות למימוש למניות בשווי של 87 מיליון שקל, אותן הוא יוכל למממש במהלך 5 השנים הקרובות.

כהן כיהן כמנכ"ל חברת הביטוח הגדולה בישראל משנת 1998. כמו כן, במסגרת תפקידו כראש תחום החדשנות של החברה האם של מגדל – ענק הפיננסים והביטוח האירופי, ג'נרלי, אחראי כהן לעבודת המטה הבינלאומית לייזום ופיתוח מוצרים ושירותים פיננסיים וביטוחיים עתידיים בשווקים השונים בעולם.

"מדובר בחדשות מצוינות עבור אפריקה", אמר שי ליפמן, אנליסט נדל"ן בבית ההשקעות IBI. "מדובר באדם ראוי ומוכשר שניהל מערכות גדולות. לבייב בעצם מעוניין באדם שינהל את העניינים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אמריקן איירליינס
צילום: יח"צ, באדיבות החברה

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?

מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים 

רן קידר |
נושאים בכתבה אמריקן איירליינס

אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.

ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים. 


החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה


לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה

לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב


מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.