אנליסטים לקראת דו"חות טבע: "קיימת סבירות גבוהה שנראה עדכון כלפי מעלה של התחזיות"

לימור גרובר מפסגות: "2009 נראית הרבה יותר מאתגרת". יואב בורגן מלידר: "קשה לתאר את גודל האכזבה במידה ולא נראה מחר תחזיות רב-שנתיות משודרגות"
ישראל הס |

חברת טבע תפרסם מחר בבוקר את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה. ענקית הגנריקה הישראלית תכנס מחר מסיבת עיתונאים בורסה בתל אביב לרגל פרסום הדו"חות.

לימור גרובר מפסגות-אופק מוסרת, כי "כיום אנו מעריכים שהחברה תוכל להציג ב-2008 הכנסות של 10.5 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.67 דולר, אם כי קיימת סבירות לא קטנה שההנחיות שטבע תספק ביום שלישי יהיו גבוהות מהערכותינו. שנת 2008 נראית די בטוחה, השאלה הגדולה היא האם טבע תספק אינדיקציה מסוימת לגבי 2009, אשר כרגע נראית מאתגרת יותר".

עוד מוסרת גרובר, כי "בהנחה שגם הפעם תספק טבע הנחיה מסוימת לשנתיים קדימה, כפי שנעשה עם פרסום תוצאות 2006, ניתן לצפות למידע מסוים לגבי שנת 2010. המלצתנו נותרת תשואת יתר במחיר יעד של 52 דולר".

יואב בורגן מלידר שוקי הון: "כל העיניים יהיו נשואות להתייחסות של הנהלת טבע לתחזיות הרב-שנתיות של החברה (2008, 2009, וייתכן אף 2010).

די ברור היום, כי התחזיות הרב-שנתיות של טבע, שסופקו עי" הנהלת החברה לפני שנה (בפברואר 2007 עם פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2006), הן שמרניות וכבר לא רלבנטיות. נזכיר, כי התחזיות היו כדלקמן: לשנת 2008 - הכנסות של מעל 10 מיליארד דולר, ורווח נקי למניה הגבוה מ-2.5 דולר; ולשנת 2009 – שיפור במגמת הצמיחה אשר יבוא לידי ביטוי ב-EPS שיעבור את רמת ה-3 דולר למניה.

"קשה לתאר את גודל האכזבה שתיווצר, ואת השפעתה על מניית טבע, במידה ולא נראה מחר תחזיות רב-שנתיות משודרגות. מחיר היעד שלנו – 54 דולר, והמלצת הקנייה, נותרו בעינם. התחזיות שלנו לשנים 2007-2009 מצורפות למטה."

נועה וייסברג מאי.בי.איי מוסרת, כי "עיקר העניין סביב הדו"חות קשור לעדכון התחזיות ל-2008. שנת 2007 צפויה להיחתם כשנה טובה עבור טבע, בה היא התגברה על האתגר והציגה צמיחה, זאת לאחר ב-2006 הייתה שנה ייחודית בזכות מספר השקות בלעדיות של תרופות בלוקבסטר".

עוד אומרת וייסברג, כי "אנו מעריכים כי מכירות טבע ב-2008 יסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר והרווח למניה יסתכם ב-2.82 דולר, זאת כאשר הנחיות החברה עומדות כעת על רווח למניה של 2.5 דולר בלבד (אנו מאמינים כי התחזית תעודכן)."

לסיכום מוסרת וייסברג, כי "הדו"חות צפויים להיות חזקים ואיתנים פיננסית וזאת בניגוד למצב בשווקים. טבע היא מניה דפנסיבית ופעילותה לא צפויה להיפגע מהאירועים בשוק ההון. גם מצב בו ארה"ב תיכנס למיתון, תחום הגנריקה צפוי להמשיך להיות חזק".

יסכה ארז מכלל פיננסים מסרת, כי "למרות העובדה כי טבע נהנתה ברבעון הקודם משארית הבלעדיות על הזוקור והזולופט, תציג טבע צמיחה של כ-8%ברבעון הזה וזאת בעיקר בשל זכות בלעדיות על הלוטרל, תחילת השקת הפרוטוניקס והמשך הצמיחה של הקופקסון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

קמעונאות
צילום: Pixbay

עלייה של 4.9% בפדיון רשתות השיווק ברבעון השלישי של 2025

על פי נתוני הלמ"ס, נרשם גידול מתון בקצב המכירות בהשוואה לרבעון הקודם; סקטור המזון רשם עלייה של 3.1%

רן קידר |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הפדיון של רשתות השיווק לרבעון השלישי של השנה, עבור החודשים יולי עד ספטמבר 2025, מהם עולה כי רשתות השיווק רשמו עלייה במכירות של 4.9% (במחירים קבועים, בחישוב שנתי), זאת לאחר עלייה גבוהה יותר של 7.4% ברבעון הקודם, שכיסה את אפריל עד יוני. 

גם בחתך שסוקר מזון בלבד נרשמה מגמת צמיחה, אם כי בקצב מתון יותר: עלייה של 3.1% בנתוני המגמה, בהשוואה לעלייה של 4.0% ברבעון הקודם. 

גם בניכוי עונתי, המגמה זהה, היות ועד אוגוסט נרשמה עלייה של 2% בסך כל ההוצאות (לא כולל דלק), ואילו עד ספטמבר הנתונים עלו לעלייה של 2.7%. גם סקטור המזון, בניכוי עונתי, הציג את אותה המגמה כשעלה עד אוגוסט ב-0.8% ואילו בספטמבר הוסיף 1.3%. 

על פי הנתונים הללו, ולאור מדד המחירים לצרכן שהראה עליה במחירי הירקות הטריים, אך ירידה במחירי הפריות הטריים והמשקאות, ניתן להבין כי העלייה בפדיון אינה בהכרח נובעת מעליית מחירים, אלא לצריכה מוגברת. 

עם זאת, מבט על גרף הפדיונות מראה עלייה ברורה בפדיונות מאז פרוץ המלחמה ב-7.10.23: 


נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים. הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.