החברה לישראל – לקראת תיקון

הרבה מכיסי העוצמה שאפיינו את המניה בחודשים האחרונים הלכו ונמוגו בחודש האחרון. אם אכן יצא לדרכו תיקון טכני, יש להיערך לאפשרות הסבירה ולפיה הוא יהיה גדול ומשמעותי יותר מכל אלו אותם חווינו בעבר.
אייל גורביץ |

ב-21 לנובמבר ניתחתי לאחרונה את מניית החברה ישראל. המסקנה המתבקשת הייתה שהמגמה עודנה מגמת עלייה וכי שיאה של המניה עוד לפניה. המניה נסחרה אז במחיר של 3520 שקלים למניה ובתקופה שלאחר מכן הצליחה לנסוק עד למחיר שיא של 4559 שקלים למניה. וזהו. וכפי שזה נראה כעת, עולה האפשרות שלא הייתה קיימת עד כה ולפיה מניית החברה לישראל עומדת לפני תיקון שיכול להיות משמעותי מאלו שאליהם הורגלנו בעבר.

הסימנים לתיקון קיימים בכל ממדי הזמן. כל ממד זמן מספק את האיתותים הייחודיים לו וכאשר מצרפים את כולם לכדי תמונה שלמה ומושלמת, מקבלים תוצאה שמשמעותה עלייה ברמת הסיכון שהמניה מציעה למשקיע. וכל אחד אמור לעשות את החשבונות האישיים שלו.

הסימנים

1.בגרף נרות חודשי נוכל לראות בבירור שחודש דצמבר, חודש השיא של המניה, התאפיין בתבנית מסוג "כוכב נופל". תבנית זו מתאפיינת בנר בעל גוף קטן המצוי בחלקו התחתון של הנר וצללית עליונה ארוכה. כאשר לנר זה מתלווה מחזור מסחר גבוה, מעיד הדבר על פיזור סחורה של גופים מוסדיים על חשבונם של אחרוני המשקיעים הפרטיים. מכאן אפשר ללמוד שברמות שבין 4059 – 4559 שקלים למניה קיים היצע כבד. סביר להניח שלפחות בשבועות הקרובים לא נראה את השיא הזה נשבר מעלה.

2.בגרף השבועי החובק תקופת זמן קצרה יותר אפשר לראות סימני חולשה מסוג אחר. מדדי מומנטום שונים יוצרים בשבועות האחרונים תהליך של "סטייה שלילית". תהליך זה מתקיים כאשר המניה ומדדי העוצמה נעים בכיוונים מנוגדים והמשמעות היא שהמגמה אינה נמצאת עוד בתהליך של תאוצה אלא של תאוטה.

3.בגרף היומי אפשר לראות תבנית ותיקה ומוכרת בשם "ראש וכתפיים". המונח עצמו חסר חשיבות. תבנית זו מייצגת תהליך של היפוך מגמה. מעבר מעלייה לדשדוש. חלקה האחרון של התבנית המכונה "כתף ימין" הוא החשוב ביותר. אפשר לראות שגל העליות האחרון שביצעה המניה תיקן בין 33% - 66% ממהלך הירידות שקדם לו. תהליך זה מעלה את הסבירות ולפיה צפויה רמת 4045 שקלים למניה להישבר כלפי מטה.

שלושת המרכיבים הללו הלקוחים משלושה ממדי זמן שונים מעידים שמצבה של המניה שונה מבעבר. הרבה מכיסי העוצמה שאפיינו את המניה בחודשים האחרונים הלכו ונמוגו בחודש האחרון והסבירות לתיקון טכני משמעותי עלתה.

ההערכה היא ששבירתה המובהקת מטה של רמת 4045 שקלים למניה תהווה זרז חזק דיו כדי לדרדר את המניה לפחות בעוד 10% נוספים דרומה. כלומר, מרגע השבירה יהיה יעד המחירים המינימאלי של המניה סביב 3650 שקלים למניה.

סיכום

אחרי תקופה לא קצרה של מגמת עלייה בלתי פוסקת ותיקונים טכניים דלים וחסרי אופי ממשי, עולה הסבירות ולפיה מניית החברה לישראל מסיימת פרק מסוים בתולדותיה. אם אכן יצא לדרכו תיקון טכני, יש להיערך לאפשרות הסבירה ולפיה הוא יהיה גדול ומשמעותי יותר מכל אלו אותם חווינו בעבר.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

ילד משקיע בשוק ההון צילום: ביזפורטלילד משקיע בשוק ההון צילום: ביזפורטל
מהפכת ה-AI

38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים

בתוך 3 שנים בלבד - 92% מהישראלים כבר משתמשים ב-AI, לפי דוח"ח האינטרנט של בזק אנחנו מבלים 1.5 שעות ביום בממוצע בלדבר עם הצ'אט; אחד מכל חמישה ישראלים משלם על כלי AI; השימוש מתרחב גם לתחומים רגישים: 38% קיבלו עצה רפואית; 59% בני נוער קיבלו תמיכה רגשית; 78% אומרים שהם פונים לאלגוריתם לפני בכלל ששוקלים לגשת לאיש מקצוע

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בזק

בזק מפרסמת את דו"ח האינטרנט השנתי והמספרים בו מראים כמה אנחנו אימצנו את הבינה המלאכותית, זה אולי כמעט ללא תקדים אם נשווה למהפכות הטכנולוגיות הקודמות. סקר מקיף שכלל 4,750 ישראלים מגיל 13 ומעלה בשיתוף עם KANTAR ישראל, חושף כיצד ה-AI הפך מכלי ניסיוני למלווה יומיומי שמשפיע על כל תחום בחיים שלנו. מבריאות מתמיכה רגשית, דרך קניות, לימודים, ועד להורות ולתעסוקה. 

92% מהישראלים השתמשו לפחות בכלי AI אחד בשלוש השנים האחרונות, שזה גידול של כ-33% בהשוואה לשנה שעברה, והוא עוקף בהרבה טכנולוגיות אחרות למשל לפלטפורמת המסרונים שאין מי מאיתנו שלא משתמש בה כיום, וואטסאפ, נדרשו 10 שנים כדי להגיע לאימוץ דומה כמו לכלי ה-AI ולעשיית קניות באתרי האונליין לקח אפילו שני עשורים כדי להגיע לאותן רמות. 

הישראלי הממוצע משתמש כיום ב-2.7 כלי AI שונים, לעומת 1.8 בשנה שעברה. כל אחת מאיתנו מבלה בצ'אטים למיניהם כ-1.5 שעות ביום בממוצע, וזה קורה בעיקר בנייד. מי מוביל? ChatGPT בראש, אבל גם Gamma, Perplexity, Gemini ו-Canva מטפסים. 

הנתונים מראים שה-AI לא רק מוסיף זמן מסך (70% מהמשתמשים הגבירו את השימוש בכלים כאלה בהשוואה לשנה שעברה) אלא הוא גם מחליף פעילויות אחרות: אצל 50% הוא בא על חשבון גלישה כללית באינטרנט, אצל 35% זה מגיע על חשבון רשתות חברתיות, ואצל 33% על חשבון צפייה בסטרימינג. אחד מכל חמישה ישראלים גם משלם על מנוי ל-AI, מה שמעיד על כמה השימוש חשוב לישראלים שמוכנים גם לשלם כדי לנצל את היכולות המוגברות ואת המודלים המשופרים.


התוכן באינטרנט "מתלכלך"


אבל לצד ההתלהבות, יש גם משבר אמון. 67% מהישראלים מודים שהם מתקשים להבחין בין תוכן שנוצר על ידי אדם לבין כזה שיוצר על ידי AI, ו-71% מהישראלים רוצים שתוכן שיוצר על ידי בינה מלאכותית יסומן ככזה.