האימפריה של תשובה באירופה: הושלמה רכישה של 860 תחנות דלק בבנלוקס
המעצמה של יצחק תשובה במדינות בנלוקס (הולנד, בלגיה ולוקסמבורג) יוצאת לדרכה היום עם השלמתה של חברת דלק אירופה, חברה בת של קבוצת דלק (דלק קבוצה ) את רכישת 860 תחנות תדלוק מ- Chevron תמורת 342 מיליון יורו.
התחנות בשלושת המדינות מופעלות תחת המותג "טקסקו" (TEXACO), כאשר במקביל הודיעה דלק אירופה כי היא מתכוונת להמשיך ולבחון את הרחבת פעילותה בתחום האנרגיה באירופה. את המהלך של רכישת רשת תחנות התדלוק וכניסת קבוצת דלק לאירופה בתחום האנרגיה יזם והוביל סגן יו"ר דירקטוריון קבוצת דלק, אלעד תשובה.
מימון העסקה נעשה באמצעות הלוואה מבנק זר שאורגנה על ידי ליהמן בראדרס והיתרה של כ-37% באמצעות הון עצמי שהושקע על ידי חברת האם. יצוין כי זוהי הבעת אמון של המערכת הפיננסית הזרה בקבוצת דלק אשר השלימה את גיוס המימון למרות תנאי השוק הקשים השוררים בשווקי העולם בתקופה האחרונה. עם השלמת העסקה הועברה הבעלות והניהול של רשת תחנות הדלק של "שברון" בבנלוקס ל"דלק אירופה".
שוק שיווק הדלק במדינות בנלוקס מאופיין בריכוזיות ובהובלה על ידי חברות הענק הגלובאליות. שברון היא אחת מחמשת השחקניות הגדולות במדינות אלו. החברות הגדולות ביותר לשיווק דלקים בהולנד מהוות 80% בניהן תאגידי האנרגיה Shell ו- ENI. שברון היא החברה השלישית בגודלה בהולנד עם נתח שוק קמעונאי של 15%. בבלגיה שש חברות שמהוות כ-80% מהשוק ושברון היא החמישית בגודלה עם כ-12%. בלוקסמבורג ששת החברות הגדולות לשיווק דלק מהוות כ-90% מהשוק ושברון היא השישית בגודלה עם כ - 10% נתח שוק.
מתוך 860 תחנות בהן תפעל דלק 93 תחנות הן בבעלות או בחכירה שגם מופעלות על ידי שברון, רובן בהולנד. 191 תחנות הן בבעלות שברון אך מתופעלות על ידי צד שלישי רובן בבלגיה. 411 תחנות מוחזקות דרך מיזמי שיתוף פעולה כולן בהולנד. יתר התחנות הן בבעלות צד שלישי ומתופעלות על ידי שברון או לחלופין תחנות של משווקים מורשים.
איביאי - השוק יקבל את העסקה בברכה
באיביאי העריכו אתמול, כי דלק לא תיעצר ברכישת התחנות בבנלוקס ותנסה להרחיב את עסקי האנרגיה באירופה גם בתחום השיווק וגם בתחום הזיקוק. לפי המספרים שנמסרו קודם לעסקה, מדובר במכפיל של כ-15 על הרווח הנקי לשנת 2006, שזהו מכפיל דומה למה שנסחרות חברות שיווק הדלק בשוק הישראלי. האנליסטים ציינו, כי על פי התרשמותם מהלך פיתוח תחום האנרגיה שכה מוכר לקבוצה ומנהליה ופיזור הפעילות גם לאירופה צפוי להתקבל בחיוב על ידי השוק.
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.