קומטאץ': היינו ראשונים לזהות את וירוס ה-sober
ההתפרצות החריגה בעוצמתה של וירוס Sober מיקדה את אור הזרקורים בענקיות האנטי-וירוס העולמיות ובראשן חברת סימנטק, יצרנית נורטון אנטי-וירוס. סקירה שפרסם ביזנס וויק השבוע מלמדת, כי סימנטק מגיבה לוירוסים חדשים תוך 10 שעות ו-48 דקות בממוצע, בעוד שהחלק הקריטי של המתקפות מתרחש ב-7 השעות הראשונות.
נראה כי ענקיות האנטי-וירוס נותנות את המענה לאחר שהנזק כבר נעשה. מנגד פרסם עיתון הממשל האמריקני Government Technology, כי המוצר נגד התפרצויות הוירוסים והתולעים עשוי להיות דווקא מבית קומטאץ' הישראלית, הנותנת מענה להתפרצויות כאלה בעת התרחשותן ("שעת האפס").
לדברי קומטאץ', אישוש נוסף לעובדה זו ניתן על ידי מעבדות עצמאיות לבדיקת התגובה של חברות אנטי-וירוס, שהוכיחו כי היא היתה הראשונה שזיהתה את הוירוס "סובר" ב-15 בנובמבר.
על פי עיתון הממשל האמריקאי, "האפקטיביות הגוברת של וירוסים ותולעים יכולה להיות מוסברת באופי הדינמי שלהם. כותבי וירוסים הבינו, כי הסתמכותם של ארגונים על מוצרי אנטי-וירוס מבוססי חתימה דיגיטלית יוצרת חלון פגיעות משמעותי, ומכוונים אל החלון הזה בדרכים מגוונות. הבעיה של פתרונות האנטי-וירוס המקובלים טמונה באפיונן כתוכנות מגיבות.
"לנוכח מעגל הפיתוח שלהן, האורך זמן רב, חתימות המפותחות נגד מתקפות חדשות המתרבות במהירות אינן יכולות למנוע הדבקה מסיבית בשעות הראשונות. טכנולוגיות חדשות כמו הגנת שעת האפס של קומטאץ' עשויים להפחית מן הסיכונים האלה".
להבדיל מתוכנות האנטי-וירוס המסורתיות המבוססות על חתימה דיגיטלית ופתרונות אנטי וירוס חדשים, המבוססים על פרמטרים מאיימים, פתרון האנטי-וירוס של קומטאץ' הישראלית מבוסס על גישה חדשה לחלוטין.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
