בזק תציג גידול במכירות לצד צמיחה אורגנית שלילית

כך מעריכים ביחידת המחקר של בנק הפועלים לקראת פרסום תוצאותיה הכספיים של בזק בשבוע הבא. מעריכים כי תציג רווח נקי של 170.2 מיליון שקל
דרור איטח |

ביום חמישי (ה-4 לאוגוסט) תפרסם חברת הטלפוניה הישראלית - בזק, את תוצאותיה הכספיים לרבעון השני של 2005. ביחידת המחקר של בנק הפועלים מעריכים כי החברה תציג אומנם גידול במכירות כתוצאה מאיחוד מלא של פלאפון ו-YES אך מצד שני תציג צמיחה אורגנית שלילית.

להערכת יחידת המחקר, תציג בזק עליה של 37% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לרמה של 2.68 מיליארד שקל, וירידה של 2.3% לעומת הרבעון הקודם. בשורה התחתונה, מעריכים כי הרווח הנקי יקפוץ ב-60.1% לעומת הרבעון המקביל וירידה של 39.2% לעומת הרבעון הקודם. להערכתם הרווח הנקי יסתכם בכ-170.2 מיליון שקל. הרווח התפעולי צפוי לרדת ב-3.9% בהשוואה לרבעון המקביל וב-4.8% בהשוואה לרבעון הקודם. הרוומ התפעולי יסתכם להערכתם בכ-348.7 מיליון שקל.

האנליסט ניר עמיקם מציין, כי לא ניתן להשוות את דוחות הקבוצה מול רבעון מקביל אשתקד לאור איחוד הדוחות של פלאפון ואיחוד יחסי של YES החל מהמחצית השניה של 2004.

להערכתו הכנסות פעילות התקשורת הפנים ארצית של בזק צפויות לרדת הן לעומת רבעון קודם והן לעומת רבעון מקביל, בין היתר כתוצאה מירידת מחירים ביוני בשיעור ממוצע של 2.2%, כחלק מהחלטת ועדת גרנאו.

עמיקים מוסיף, כי סך ההכנסות צפויות לקטון לעומת הרבעון הקודם הן בגין ירידת המחירים בבזק והן כתוצאה מהורדת דמי הקישוריות בפלאפון בחודש מרץ השנה. YES ממשיכה להגדיל את נתח השוק מול HOT. ההפסד התפעולי שלה צפוי לקטון כתוצאה מהגידול במחזור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד