פרארי 12 צ'ילינדרי - האגדה ממשיכה
קבוצת סמלת, יבואנית דגמי פרארי לישראל הודיעה על תחילת שיווק של דגם הפרארי 12 צ'ילינדרי, עם מנוע בתצורת V בעל 12 צילינדרים (באיטלקית דו-דיצ'י צ'ילינדרי - 12 צילינדרים) בגירסאות קופה וספיידר (עם גג נפתח). ה-12 צ'ילינדרי ממשיכה שושלת ארוכה של רכבי ספורט טהורים מבית פרארי שהחלה עוד בשנת 1947.
ה-12 צ'ילינדרי מצוייד במנוע בנפח 6.5 ליטר בתצורת V עם 830 כ"ס ו-67.8 קג"מ המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים, הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
קרדיט צילום: יצרן.
את המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש מסיימת ה-12 צ'ילינדרי ב-2.9 שניות, בדרך למהירות סופית של 340 קמ"ש. ל-200 קמ"ש תגיע הדו דיצ'י צ'ילינדרי בתוך 7.9 שניות, וכל זה תחת עמידה בתקני זיהום האוויר העדכניים.
העיצוב החיצוני של הרכב מציג אלמנטים שידברו לליבו של חובב ההגה עם איזכורים לדייטונה משנות ה-70' ומשחקי לד המזכירים את פגושי הכרום של שנות ה-60'. בדו דיצ'י צ'ילינדרי עושה פרארי שימוש גם בתעלות אוויר דינמיות בחלק האחורי ליצירת כח הצמדה אופטימלי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל דגמי פרארי גם כאן ניתן להתאים את הרכב לבקשות הספציפיות של הרוכשים, עם מבחר חומרים, מושבים ועוד, לרבות שימוש בסיבי פחמן בחלקים שונים.
בסמלת מדווחים כי טרם ההכרזה על שיווק הדו-דיצ'י צ'ילינדרי, נרשמו כבר שבע הזמנות לרכב שמחירו הרשמי טרם פורסם אולם כבר ידוע שהוא יהיה מעל שלושה מיליון שקלים.
קרדיט צילום: יצרן.
- 2.טסלה 24/05/2024 11:51הגב לתגובה זופרארי זה הדבר האמיתי,לא ממליץ אך יושב בפרארי המנייה והנה מה טוב
- 1.כל טסלה עם נתונים טובים יותר. חחח. (ל"ת)אלון מאסק 23/05/2024 21:21הגב לתגובה זו
- אייל 23/05/2024 21:43הגב לתגובה זוטסלה שלי יש לה אותו רעש כמו האופניים החשמליות שלי אנמי ולא מרגש. בשביל ריגוש משלמים על פרארי. לנציה אלפא.
- הנוסע 24/05/2024 14:10מעדיף בכל יום רכב חשמלי שבנוי מחומרים איכותיים (טסלה לא בקטגוריה, חומרים סבירים מינוס)
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפהבלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי
החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.
במסגרת המבצע,
עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן
תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.
החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026.
אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MG3 בנזין. צילום יואב פולסה MG3 בגרסת בנזין - סופר מיני נוחה ומרווחת
ה MG3 היא הסופר מיני של מותג MG, המשווקת עם גירסאות היברידיות ובנזין. גרסת הבנזין הפתיעה מאוד לטובה, ובעסקאות 0 ק"מ היא עסקה מצוינת.
אהבנו: נוחות, מרווח פנימי, צריכת דלק
פחות אהבנו: אבזור בטיחות, ציון והערות במבחן EuroNcap
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
ה MG3 נשוא מבחן זה היתה מבחינתי 'מתחת לרדאר'. סופר מיני, בנזין, סינית. נו טוב, בסדר כזה. רמת עניין 'כשיהיה זמן מתישהו נתאם אותה למבחן' ועם הציפיות האלה נפלה לידי MG3 תמימה שבכלל לא התכוונה לזה. כגודל העדר הציפיות כך גודל ההפתעה הטובה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | סופר מיני |
| מימדים (מטר) | אורך 4.113 /רוחב 1.797
/גובה 1.502 /בסיס גלגלים 2.564 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | 1.5 ליטר, אוטומטית רציפה, הנעה קדמית |
| הספק ומומנט | 115 כ"ס, 14.4 קג"מ |
| נפח מיכל דלק | 45 ליטר |
| צריכת דלק (משולב) | 15.6 ק"מ לליטר. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 2, ארבעה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 120.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
ה MG3 היא סופר מיני תוצרת SAIC הסינית (אחת מענקיות הרכב הסיניות) תחת המיתוג של MG. העיצוב נאה למדי, עם מכסה מנוע שנראה ארוך ממה שהוא באמת, יחידות תאורה גדולות, סמל MG בחזית וסבכה קדמית גדולה. מכסה המנוע מנופח מעט במרכז ומשתפל קדימה בחדות משהו. חישוקי ''16 נאים (מסתבר שלא חייבים להרכיב תמיד חישוקי ''19 או ''20), קורות צד מושחרות וכך גם החלונות האחוריים. גם מאחור העיצוב נאה עם יחידות תאורה גדולות וללא הצטעצעות יתרה של פסי לד אדום לרוחב כל הרכב. התוצאה כולה היא של רכב נאה וחביב. לא ירגיז אף אחד ולא יכנס לספרי היסטוריית תעשיית הרכב.
פנים הרכב מודרני, נאה ומזמין. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''7.0 הגה עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, צג מולטימדיה בגודל ''10.25, ומתחתיו מספר מתגים להפשרת אדים, כיוון עוצמת השמע ופתחי מיזוג גדולים ויעילים. קונסולה לא רחבה בין הנהג לנוסע עם מוט הילוכים, מתג למעצור היד, ומחזיקי כוסות מקדימה. ניהול בקרת האקלים דרך המסך הראשי. מושב הנהג מפתיע בנוחות גבוהה ממה שהיית מצפה. כיוון המושב ידני לרבות כיוון לגובה.
מאחור המרווח סביר, עדיין יש לזכור שמדובר בסופר מיני עם בסיס גלגלים של 2.56 ס"מ. יאכלס בשמחה שני מבוגרים או שלושה ילדים צעירים.
