פרארי 12 צילינדרי
צילום: יצרן

פרארי 12 צ'ילינדרי - האגדה ממשיכה

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכריזה על תחילת שיווק דגם ה 12 צ'ילינדרי, במחיר של למעלה משלושה מיליון שקל
יואב פולס | (4)
נושאים בכתבה פרארי

קבוצת סמלת, יבואנית דגמי פרארי לישראל הודיעה על תחילת שיווק של דגם הפרארי 12 צ'ילינדרי, עם מנוע בתצורת V בעל 12 צילינדרים (באיטלקית דו-דיצ'י צ'ילינדרי - 12 צילינדרים) בגירסאות קופה וספיידר (עם גג נפתח). ה-12 צ'ילינדרי ממשיכה שושלת ארוכה של רכבי ספורט טהורים מבית פרארי שהחלה עוד בשנת 1947.

ה-12 צ'ילינדרי מצוייד במנוע בנפח 6.5 ליטר בתצורת V עם 830 כ"ס ו-67.8 קג"מ המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים, הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה.

קרדיט צילום: יצרן.

את המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש מסיימת ה-12 צ'ילינדרי ב-2.9 שניות, בדרך למהירות סופית של 340 קמ"ש. ל-200 קמ"ש תגיע הדו דיצ'י צ'ילינדרי בתוך 7.9 שניות, וכל זה תחת עמידה בתקני זיהום האוויר העדכניים.

העיצוב החיצוני של הרכב מציג אלמנטים שידברו לליבו של חובב ההגה עם איזכורים לדייטונה משנות ה-70' ומשחקי לד המזכירים את פגושי הכרום של שנות ה-60'. בדו דיצ'י צ'ילינדרי עושה פרארי שימוש גם בתעלות אוויר דינמיות בחלק האחורי ליצירת כח הצמדה אופטימלי.

כמו בכל דגמי פרארי גם כאן ניתן להתאים את הרכב לבקשות הספציפיות של הרוכשים, עם מבחר חומרים, מושבים ועוד, לרבות שימוש בסיבי פחמן בחלקים שונים.

בסמלת מדווחים כי טרם ההכרזה על שיווק הדו-דיצ'י צ'ילינדרי, נרשמו כבר שבע הזמנות לרכב שמחירו הרשמי טרם פורסם אולם כבר ידוע שהוא יהיה מעל שלושה מיליון שקלים.

קרדיט צילום: יצרן.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    טסלה 24/05/2024 11:51
    הגב לתגובה זו
    פרארי זה הדבר האמיתי,לא ממליץ אך יושב בפרארי המנייה והנה מה טוב
  • 1.
    כל טסלה עם נתונים טובים יותר. חחח. (ל"ת)
    אלון מאסק 23/05/2024 21:21
    הגב לתגובה זו
  • אייל 23/05/2024 21:43
    הגב לתגובה זו
    טסלה שלי יש לה אותו רעש כמו האופניים החשמליות שלי אנמי ולא מרגש. בשביל ריגוש משלמים על פרארי. לנציה אלפא.
  • הנוסע 24/05/2024 14:10
    מעדיף בכל יום רכב חשמלי שבנוי מחומרים איכותיים (טסלה לא בקטגוריה, חומרים סבירים מינוס)
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה