פרארי 12 צ'ילינדרי - האגדה ממשיכה
קבוצת סמלת, יבואנית דגמי פרארי לישראל הודיעה על תחילת שיווק של דגם הפרארי 12 צ'ילינדרי, עם מנוע בתצורת V בעל 12 צילינדרים (באיטלקית דו-דיצ'י צ'ילינדרי - 12 צילינדרים) בגירסאות קופה וספיידר (עם גג נפתח). ה-12 צ'ילינדרי ממשיכה שושלת ארוכה של רכבי ספורט טהורים מבית פרארי שהחלה עוד בשנת 1947.
ה-12 צ'ילינדרי מצוייד במנוע בנפח 6.5 ליטר בתצורת V עם 830 כ"ס ו-67.8 קג"מ המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים, הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
קרדיט צילום: יצרן.
את המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש מסיימת ה-12 צ'ילינדרי ב-2.9 שניות, בדרך למהירות סופית של 340 קמ"ש. ל-200 קמ"ש תגיע הדו דיצ'י צ'ילינדרי בתוך 7.9 שניות, וכל זה תחת עמידה בתקני זיהום האוויר העדכניים.
העיצוב החיצוני של הרכב מציג אלמנטים שידברו לליבו של חובב ההגה עם איזכורים לדייטונה משנות ה-70' ומשחקי לד המזכירים את פגושי הכרום של שנות ה-60'. בדו דיצ'י צ'ילינדרי עושה פרארי שימוש גם בתעלות אוויר דינמיות בחלק האחורי ליצירת כח הצמדה אופטימלי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל דגמי פרארי גם כאן ניתן להתאים את הרכב לבקשות הספציפיות של הרוכשים, עם מבחר חומרים, מושבים ועוד, לרבות שימוש בסיבי פחמן בחלקים שונים.
בסמלת מדווחים כי טרם ההכרזה על שיווק הדו-דיצ'י צ'ילינדרי, נרשמו כבר שבע הזמנות לרכב שמחירו הרשמי טרם פורסם אולם כבר ידוע שהוא יהיה מעל שלושה מיליון שקלים.
קרדיט צילום: יצרן.
- 2.טסלה 24/05/2024 11:51הגב לתגובה זופרארי זה הדבר האמיתי,לא ממליץ אך יושב בפרארי המנייה והנה מה טוב
- 1.כל טסלה עם נתונים טובים יותר. חחח. (ל"ת)אלון מאסק 23/05/2024 21:21הגב לתגובה זו
- אייל 23/05/2024 21:43הגב לתגובה זוטסלה שלי יש לה אותו רעש כמו האופניים החשמליות שלי אנמי ולא מרגש. בשביל ריגוש משלמים על פרארי. לנציה אלפא.
- הנוסע 24/05/2024 14:10מעדיף בכל יום רכב חשמלי שבנוי מחומרים איכותיים (טסלה לא בקטגוריה, חומרים סבירים מינוס)
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
