פרארי 12 צ'ילינדרי - האגדה ממשיכה
קבוצת סמלת, יבואנית דגמי פרארי לישראל הודיעה על תחילת שיווק של דגם הפרארי 12 צ'ילינדרי, עם מנוע בתצורת V בעל 12 צילינדרים (באיטלקית דו-דיצ'י צ'ילינדרי - 12 צילינדרים) בגירסאות קופה וספיידר (עם גג נפתח). ה-12 צ'ילינדרי ממשיכה שושלת ארוכה של רכבי ספורט טהורים מבית פרארי שהחלה עוד בשנת 1947.
ה-12 צ'ילינדרי מצוייד במנוע בנפח 6.5 ליטר בתצורת V עם 830 כ"ס ו-67.8 קג"מ המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים, הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
קרדיט צילום: יצרן.
את המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש מסיימת ה-12 צ'ילינדרי ב-2.9 שניות, בדרך למהירות סופית של 340 קמ"ש. ל-200 קמ"ש תגיע הדו דיצ'י צ'ילינדרי בתוך 7.9 שניות, וכל זה תחת עמידה בתקני זיהום האוויר העדכניים.
העיצוב החיצוני של הרכב מציג אלמנטים שידברו לליבו של חובב ההגה עם איזכורים לדייטונה משנות ה-70' ומשחקי לד המזכירים את פגושי הכרום של שנות ה-60'. בדו דיצ'י צ'ילינדרי עושה פרארי שימוש גם בתעלות אוויר דינמיות בחלק האחורי ליצירת כח הצמדה אופטימלי.
- פרק חדש בפרארי: נחשפה השלדה של החשמלית הראשונה
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל דגמי פרארי גם כאן ניתן להתאים את הרכב לבקשות הספציפיות של הרוכשים, עם מבחר חומרים, מושבים ועוד, לרבות שימוש בסיבי פחמן בחלקים שונים.
בסמלת מדווחים כי טרם ההכרזה על שיווק הדו-דיצ'י צ'ילינדרי, נרשמו כבר שבע הזמנות לרכב שמחירו הרשמי טרם פורסם אולם כבר ידוע שהוא יהיה מעל שלושה מיליון שקלים.
קרדיט צילום: יצרן.
- 2.טסלה 24/05/2024 11:51הגב לתגובה זופרארי זה הדבר האמיתי,לא ממליץ אך יושב בפרארי המנייה והנה מה טוב
- 1.כל טסלה עם נתונים טובים יותר. חחח. (ל"ת)אלון מאסק 23/05/2024 21:21הגב לתגובה זו
- אייל 23/05/2024 21:43הגב לתגובה זוטסלה שלי יש לה אותו רעש כמו האופניים החשמליות שלי אנמי ולא מרגש. בשביל ריגוש משלמים על פרארי. לנציה אלפא.
- הנוסע 24/05/2024 14:10מעדיף בכל יום רכב חשמלי שבנוי מחומרים איכותיים (טסלה לא בקטגוריה, חומרים סבירים מינוס)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.