פרארי 12 צילינדרי
צילום: יצרן

פרארי 12 צ'ילינדרי - האגדה ממשיכה

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכריזה על תחילת שיווק דגם ה 12 צ'ילינדרי, במחיר של למעלה משלושה מיליון שקל
יואב פולס | (4)
נושאים בכתבה פרארי

קבוצת סמלת, יבואנית דגמי פרארי לישראל הודיעה על תחילת שיווק של דגם הפרארי 12 צ'ילינדרי, עם מנוע בתצורת V בעל 12 צילינדרים (באיטלקית דו-דיצ'י צ'ילינדרי - 12 צילינדרים) בגירסאות קופה וספיידר (עם גג נפתח). ה-12 צ'ילינדרי ממשיכה שושלת ארוכה של רכבי ספורט טהורים מבית פרארי שהחלה עוד בשנת 1947.

ה-12 צ'ילינדרי מצוייד במנוע בנפח 6.5 ליטר בתצורת V עם 830 כ"ס ו-67.8 קג"מ המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים, הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה.

קרדיט צילום: יצרן.

את המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש מסיימת ה-12 צ'ילינדרי ב-2.9 שניות, בדרך למהירות סופית של 340 קמ"ש. ל-200 קמ"ש תגיע הדו דיצ'י צ'ילינדרי בתוך 7.9 שניות, וכל זה תחת עמידה בתקני זיהום האוויר העדכניים.

העיצוב החיצוני של הרכב מציג אלמנטים שידברו לליבו של חובב ההגה עם איזכורים לדייטונה משנות ה-70' ומשחקי לד המזכירים את פגושי הכרום של שנות ה-60'. בדו דיצ'י צ'ילינדרי עושה פרארי שימוש גם בתעלות אוויר דינמיות בחלק האחורי ליצירת כח הצמדה אופטימלי.

כמו בכל דגמי פרארי גם כאן ניתן להתאים את הרכב לבקשות הספציפיות של הרוכשים, עם מבחר חומרים, מושבים ועוד, לרבות שימוש בסיבי פחמן בחלקים שונים.

בסמלת מדווחים כי טרם ההכרזה על שיווק הדו-דיצ'י צ'ילינדרי, נרשמו כבר שבע הזמנות לרכב שמחירו הרשמי טרם פורסם אולם כבר ידוע שהוא יהיה מעל שלושה מיליון שקלים.

קרדיט צילום: יצרן.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    טסלה 24/05/2024 11:51
    הגב לתגובה זו
    פרארי זה הדבר האמיתי,לא ממליץ אך יושב בפרארי המנייה והנה מה טוב
  • 1.
    כל טסלה עם נתונים טובים יותר. חחח. (ל"ת)
    אלון מאסק 23/05/2024 21:21
    הגב לתגובה זו
  • אייל 23/05/2024 21:43
    הגב לתגובה זו
    טסלה שלי יש לה אותו רעש כמו האופניים החשמליות שלי אנמי ולא מרגש. בשביל ריגוש משלמים על פרארי. לנציה אלפא.
  • הנוסע 24/05/2024 14:10
    מעדיף בכל יום רכב חשמלי שבנוי מחומרים איכותיים (טסלה לא בקטגוריה, חומרים סבירים מינוס)
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס