אורית בנבנישתי תיגבור
צילום: מורג ביתן
דוחות

תיגבור: הרווח קפץ ב-28% ל-8.2 מיליון שקל

הכנסות חברת כוח האדם ברבעון גדלו ב-13.5% ל-341 מיליון שקל; תחלק דיבידנד של 4.1 מיליון שקל
רוי שיינמן |

חברת תגבור  תיגבור -1.27% העוסקת בשירותי כח-אדם וסיעוד ושירותי שמירה ואבטחה מדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. ההכנסות ברבעון גדלו בכ-13.4% לכ- 340.8 מיליון שקל לעומת כ- 300.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי (בנטרול הפחתת מוניטין אשתקד) ברבעון צמח בכ-28.1% והסתכם לכ-8.2 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ-6.4 מיליון שקל אשתקד.

הכנסות מגזר כ"א וסיעוד ברבעון הסתכמו לכ-229 מיליון שקל לעומת כ-197.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-15.8%. לדברי החברה הגידול במכירות נובע בעיקר מעלייה במכירות בתחום הסיעוד.

הכנסות מגזר האבטחה ברבעון צמחו בכ-11.8% והסתכמו לכ-94.6 מיליון שקל לעומת כ-84.6 מיליון שקל אשתקד. החברה ציינה כי העלייה במכירות נובעת מכניסתה של החברה למכרזים חדשים בתחום,  ושהגידול קוזז בחלקו עקב עלייה בימי המילואים על רקע התגברות המערכה בצפון. הכנסות מגזר נגישות ברבעון הסתכמו לכ-6 מיליון שקל לעומת כ-6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

אורית בנבנישתי, מנכ

אורית בנבנישתי, מנכ"לית תיגבור; קרדיט: מורג ביתן

הרווח הגולמי ברבעון צמח בכ-10.6% והסתכם לכ-24 מיליון שקל בהשוואה לכ-21.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות ברבעון עמד על כ-7.04% לעומת כ- 7.22% ברבעון המקביל. החברה ציינה כי הרווחיות הגולמית הושפעה ברבעון מהוצאות חד פעמיות מהכשרת עובדים ורכישת ציוד שמירה בסך כ- 0.55 מיליון שקל עבור פעילויות חדשות בתחום האבטחה.

הרווח התפעולי (בנטרול הפחתת מוניטין) ברבעון צמח בכ-10.4% והסתכם לכ-11.7 מיליון שקל (כ-3.43% מההכנסות) לעומת כ-10.6 מיליון שקל (3.53% מההכנסות) ברבעון המקביל. החברה ציינה כי הרווחיות הושפעה, בין היתר, מהוצאות חד פעמיות מהכשרת עובדים ורכישת ציוד שמירה בסך 0.55 מיליון שקל עבור פעילויות חדשות בתחום האבטחה וכן מתשלומי הבראה גבוהים יותר מרבעון מקביל אשתקד בתחום כ"א וסיעוד.

הרווח התפעולי של מגזר כ"א וסיעוד ברבעון גדל בכ-11.4% לעומת אשתקד והסתכם לכ-8.8 מיליון שקל (3.84% מהכנסות המגזר) לעומת כ-7.9 מיליון שקל אשתקד (3.99% מהכנסות המגזר). החברה ציינה כי הרווחיות הושפעה מתשלום הבראה גבוה יותר מרבעון מקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי של מגזר האבטחה ברבעון הסתכם לכ-2 מיליון שקל (2.11% מהכנסות המגזר) לעומת כ-2.3 מיליון שקל אשתקד (2.72% מהכנסות המגזר). לדברי החברה הירידה ברווח ברבעון נובעת מהוצאות חד פעמיות מהכשרת עובדים ורכישת ציוד שמירה בסך 0.55 מיליון שקל עבור פעילויות חדשות.

הרווח התפעולי של מגזר נגישות ברבעון הסתכם לכ-0.1 מיליון שקל לעומת רווח של כ-0.2 מיליון שקל ברבעון המקביל (בנטרול הפחתת מוניטין של כ- 8.5 מיליון שקל בתחום זה ברבעון המקביל אשתקד).

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-15.4% והסתכם לכ-16.5 מיליון שקל (כ-4.84% מההכנסות) לעומת כ-14.3 מיליון שקל ברבעון המקביל (כ-4.76% מההכנסות).

ההון העצמי לסוף הרבעון הסתכם בכ-187.3 מיליון שקל לעומת כ-171.7 מיליון שקל בסוף שנת 2023. ההון העצמי של החברה גדל בעקבות רווח כולל לתקופה בסך 28.7 מיליון שקל ומנגד ירד בעקבות חלוקות דיבידנד בסך כולל של 13.2 מיליון שקל, מתוכו 4.1 מיליון שקל יחולקו בגין רווחי הרבעון השלישי.

"אנו מסכמים רבעון נוסף עם המשך צמיחה בהכנסות וברווח. התוצאות נובעות מצמיחה ריאלית נטו, בשל גידול בשעות עבודה וגידול בלקוחות, ברוב פעילויות הקבוצה ובעיקר בתחום הסיעוד", מסרה אורית בנבנישתי, מנכ"לית החברה. "לאור המצב במדינה, אנו עדים לביקושים ערים בתחום האבטחה ולאחרונה, רשף ביטחון זכתה במכרז של משטרת ישראל למתן שירותי אבטחה בעוטף ירושלים בהיקף כולל של כ- 180 מיליון שקל. בתחום הנגישות אנו פועלים לחיזוק התוצאות ע"י הגדלת הסינרגיה מול שאר תחומי הפעילות הקבוצה יחד עם הבאת טכנולוגיות חדשות, התייעלות תפעולית והרחבת מתן השירותים שאנו מציעים ללקוחותינו".

מניית תיגבור נסחרת לפי שווי של 523 מיליון שקל אחרי עלייה של 42% מתחילת השנה ושל 46% בשנה האחרונה.

מניית תיגבור בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.