ירידה נוספת במרווח הזיקוק של בזן; ההכנסות יציבות, הרווח עלה ב-7%
הרבעון הקודם לא עשה טוב לקבוצת בזן בזן 2.27% , תשלובת הזיקוק והפטרוכימיה הגדולה בישראל ואחת המובילות באזור, שרשמה ירידה חדה במרווח הזיקוק, מה שהוביל לצניחה ברווחי בזן ברבעון הראשון. היא סגרה אותו רווח נקי של כ-49 מיליון דולר לעומת רווח של כ-206 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אולם ברבעון השני עלה הרווח הנקי ל-61 מיליון דולר, כשמרווח הזיקוק עמד על 10.3 דולר לחבית - פחות מהרבעון הקודם, אז ירד מרווח הזיקוק מ-19.9 דולר לחבית ל-11 בלבד.
בהסתכלות על מחצית השנה לעומת אשתקד, ירד מרווח הזיקוק בשיעור גבוה מ-15.5 דולר לחבית ל-10.7 בלבד. ברבעון המקביל אשתקד עמד מחיר החבית על 10.7.
ה-EBITDA מנוטרל מאוחד הסתכם ב-96 מיליון דולר, כשהקבוצה הודיעה על חלוקת דיבידנד ביניים בהיקף של 35 מיליון דולר.
להלן נתונים מהדוח הרבעוני:
הרווח הנקי בחברה של המנכ"ל אסף אלמגור והיו"ר משה קפלינסקי לרבעון האחרון אמנם עלה, אבל בהסתכלות חצי שנתית נרשמה ירידה גדולה, מ-263 מיליון דולר ל-110 בלבד. ההכנסות גםברבעון נותרו יציבות, עם ירידה מ-1.888 מיליארד ל-1.85 מיליארד (ברבעון הקודם ירד הרווח ל-2.1 מיליארד דולר וכעת רשם ירידה נוספת). ההכנסות בחציון ירדו בכ-3% מכ-4.04 מיליארד ל-3.93 מיליארד לערך.
להלן נתוני מרווח הזיקוק. מחיר ברנט עלה ברבעון ב-9%, ל-84.7 דולר לחבית:
- 2.dw 26/08/2024 09:57הגב לתגובה זובהנחת רווח שנתי של כ 200M$ , 700-800 מלשח, הרי ששווי של 2.7 מיליארד מגלם מכפיל של 4 בלבד. נראה מאד נמוך (אפילו בהשוואה לבתי זיקוק בעולם? ) ולכן צעד נבון היה להגדיל את הבייבק ע"ח הדיבידנד.
- dw 26/08/2024 10:34הגב לתגובה זוענו משהו עמום. לאור זה שלא סתרו אני מסיק שגם הם מבינים שלאור תמחור המניה הנמוך במיוחד גם הם מסכימים שיש היגיון בבייבק. חבל רק שמוציאים 30M$ על דיבידנד ו 5M$ על בייבק. מתבקש היה בדיוק להפך. הלא אם יש מחזיקים המוכנים להיפרד, מרצונם החופשי, ממניה במכפיל 4 למה לא לתת להם את מבוקשם? :-) לא מכריחים אף אחד להחזיק בכוח מניה במכפיל 4. אפשר להחליף במניה במכפיל 40 :-)
- אבישלום 26/08/2024 12:36היא חייבת דיווידנד כדי שתוכל לשלם את האגחים ולא יעקלו לה את המניות.
- 1.נתי 26/08/2024 09:20הגב לתגובה זוהדוח הולך להיות קטסטרופה, והפסדי עתק. מיום ליום אני מבין כמה אין שום קשר בין מחיר מניה לתוצאות.
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
