הבינלאומי: תשואה על ההון של 19.6% ברבעון; רווח של 609 מיליון שקל
הבנק הבינלאומי דיווח על תוצאותיו לרבעון השני של השנה. הרווח הנקי של קבוצת הבינלאומי הסתכם ברבעון השני ב-609 מיליון שקל, גידול של 3.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ושל 7% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה. התשואה להון - 19.6%.
ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל לעומת 2.16 מיליארד שקל ברבעון המקביל. ההכנסות בגין הפסדי אשראי הסתכמו ב-71 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה להוצאות בסך של 99 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
יחס ה- NPL הגיע ל-0.59% בסוף הרבעון השני. יחס הכיסוי הכולל (שיעור ההפרשה הכוללת להפסדי האשראי מסך האשראי לציבור) עמד על 1.44% לעומת 1.23% בתקופה המקבילה אשתקד.
האשראי לציבור הסתכם בכ-122 מיליארד שקל, גידול של 2.4% ביחס לסוף שנת 2023 ושל 4.5% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2024. פקדונות הציבור הסתכמו בכ-204.1 מיליארד שקל, גידול של 6.8% בהשוואה לסוף שנת 2023 ושל 3.8% ביחס לרבעון הראשון של שנת 2024.
- הצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה; איך זה ישפיע על חשבון המים שלכם?
- הבינלאומי: צמיחה בפעילות הליבה, התשואה על ההון ירדה ל-16.2%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך תיק נכסי הלקוחות גדל ב-4.8% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2024 וב-12.4% ביחס לסוף שנת 2023 והסתכם בכ- 755 מיליארד שקל. ההון המיוחס לבעלי מניות הבנק עלה ל-כ-12.6 מיליארד שקל, גידול של 4.5% ביחס לסוף שנת 2023 ושל 11.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
לצד הדוחות דירקטוריון הבנק הדויע כי החליט על חלוקת דיבידנד בשיעור של 40% מהרווח הנקי ברבעון.
"אנחנו ממשיכים לשים דגש על צמיחה בכל סוגי הפעילות ותוצאות הבנק משקפות זאת, הן ביתרות האשראי והן בהיקף נכסי הלקוחות, שצמחו בכל הסגמנטים", מסר אלי כהן, מנכ"ל הבנק הבינלאומי. "הצמיחה באשראי מתבצעת תוך שמירה על חיתום איכותי ומקצועי וברמת סיכון מידתית. היקף יתרת נכסי הלקוחות גדל בשנה האחרונה בלמעלה מ-23%, מה שמעיד על אמון הלקוחות בבנק ואיתנותו.
מדינת ישראל נמצאת בתקופה מאתגרת של לחימה מרובת חזיתות כבר למעלה מעשרה חודשים, לחימה לה השלכות כלכליות מורכבות ומשמעותיות. אנחנו בבנק הבינלאומי, המחזיק במותג אוצר החייל - הבנק של כוחות הבטחון המעניק להם את הצעת הערך הבנקאית הטובה ביותר, ממשיכים לסייע ללקוחותינו, בעיקר ללקוחות שהושפעו ישירות מהמצב כמו משרתי המילואים, המפונים ועוד. זאת באמצעות פטור מעמלות ומריבית בגין משיכת יתר, דחיות הלוואות ומשכנתאות, הלוואות ללא ריבית למשרתי המילואים והקבע, קרנות סיוע לעסקים קטנים ועוד".
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- נאייקס מגייסת 566 מיליון שקל ומרחיבה את פעילות טעינת הרכבים החשמליים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
מניית הבינלאומי נסחרת לפי שווי של 15.1 מיליארד שקל אחרי עלייה של 4% מתחילת השנה ושל 1% ב-12 החודשיםה אחרונים.
- 1.הגיע הזמן שהמפקח ידאג ללקוחות ולא לבנקים (ל"ת)לקוח 15/08/2024 11:46הגב לתגובה זו
- המפקח דואג למפקח לאחר פרישה מפיקוח (ל"ת)עושה חשבון 17/08/2024 07:09הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.89% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)המוניטין ירד לאפס - עמית בירק פורש מאקוואריוס
אחרי פחות מחצי שנה בתפקיד עמית בירק זה שאמר לנו "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס; אחרי קריסת מתווי הגיוס כשפיור קפיטל נסוגה ברגע האחרון בטענה שקיבלה מצגי שווא מצד ההנהלה אקוואריוס מאבדת את אמון המשקיעים - המנוע היחיד שאולי יכול להציל את החברה מה שמתבטא בהתרסקות של 97% מאז הנפקתה ב-2021
אחרי קצת פחות מחצי שנה בתפקיד, עמית בירק - זה שאמר לנו בראיון "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס אקוואריוס מנוע . לבירק היו כנראה כוונות טובות, הוא באמת הגיע עם רצון “להציל” את החברה, חברה שבתוך 4 שנים מחקה 97% מערכה בבורסה. הוא השיק תוכנית התייעלות אגרסיבית, קיווה לגייס 10 מיליון דולר וסמך על המענק מממשלת גרמניה שאולי יעזור לאקוואריוס להתניע מחדש "הפעם נבחן בתוצאות, לא בהבטחות; זו לא אותה אקוואריוס - קיצצנו, התייעלנו, ואנחנו יוצאים לפיילוט בארה"ב" הוא אמר לנו. הכותרת הבומבסטית של אותו ראיון הייתה אווקאריוס 2.0?
צריכים לגשת לחברות מהסוג הזה בהרבה חשדנות, לפעמים אלו הנסיבות ולפעמים זה הנהלה לא שקופה שפעם אחר פעם לא בוחרת באינטרסים של המשקיעים. כשמנכ"ל נוטש/מוחלף לפני שהספיק להציג תוצאה אחת זה דגל אדום בכל מצב, אבל במקרה של אקוואריוס אנחנו אפילו לא צריך את הדגלים האלה. מספיק לעקוב אחר מה שהתרחש בחודשים האחרונים כדי להבין עד כמה הסיפור כבר חורג מגבולות כיסא המנכ"ל וכנראה זה יותר הקש ששבר את גב הגמל ובירק לא רצה לקשור את גורלו עם חברת המנועים הכושלת.
במקומו של בירק נכנס רועי בר־גיל, בוגר מנהל עסקים ברופין, שבשנים האחרונות כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי בתעשייה האווירית.
מבלי לדון לגופו של אדם, לא ברור מה מינוי כזה אמור לשרת. אקוואריוס נמצאת בשלב שבו נדרש ניסיון נקודתי בתחום המנועים, בתחום של ייצור והטמעה לא יכולות קורפורייט כלליות. ההרגשה היא שהחברה לא בחרה מנכ"ל, אלא פשוט מינתה מי שהיה זמין.
אבל הכי חשוב זה כמה המנכ"ל החדש עומד להשתכר. אתם קוראים נכון - 90,000 שקל בחודש, וזה עוד לפני בונוסים שנתיים של 3-6 משכורות חודשיות כלומר כ-400 אלף שקל בשנה לפחות. קשה להאמין אבל זו חברה ששורפת מיליוני שקלים ברבעון וזה השכר שהיא מציעה למנכ"ל החדש:
- "הציגו לנו מצג שווא" - המשקיע המרכזי באקוואריוס נסוג מההשקעה
- אקוואריוס מתניעה מחדש: "אני שם את הרקורד שלי על השולחן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

