אבי גבאי פרטנר
צילום: ינאי יחיאל
דוחות

פרטנר עם עלייה ברווח ל-57 מיליון שקל; ירידה בלקוחות הסלולר

החברה של אבי גבאי רשמה עלייה של 6% ברווחיות, אך ההכנסות כמעט לא זזו. החוב הפיננסי קטן. מנגד, רשמה החברה עלייה בכמות מנויי הסיבים אחרי הסכם הפריסה החדש עם בזק
איציק יצחקי |

הרווח הנקי של חברת התקשורת פרטנר פרטנר 4.53% ברבעון השני של השנה עלה ל-57 מיליון שקל - עלייה של 6%. היא רשמה גם עלייה של 11% ברווח התפעולי ל-90 מיליון שקל.

ההכנסות בנטרול דמי קש"ג (קישור גומלין) הסתכמו ב-752 מיליון שקל, גידול של כ-1% בהשוואה ל-747 מיליון שקל ברבעון המקביל, שקוזז בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום הכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל. ללא נטרול קש"ג, הסתכמו ההכנסות ב-823 מיליון שקל, ירידה של כ-3% בהשוואה ל-850 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג, כתוצאה מהפחתת תעריפי הקש"ג החל מיוני 2023.

כאמור, הרווח התפעולי הסתכם ב-90 מיליון שקל, עלייה של כ-11% בהשוואה ל-81 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחציון הראשון של השנה, הסתכם הרווח התפעולי ב-176 מיליון שקל - צמיחה של כ-28%. הרווח הנקי הסתכם ב-57 מיליון שקל, עלייה של כ-6% בהשוואה ל-54 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחציון הראשון של השנה, הסתכם הרווח הנקי ב-112 מיליון שקל, צמיחה של כ-37% בהשוואה ל-82 מיליון שקל בחציון המקביל.

ה-EBITDA המתואם הסתכם ל-283 מיליון שקל, עלייה של כ-4%. בחציון הראשון של השנה, הסתכם ה- EBITDA המתואם ל-564 מיליון שקל, עלייה של כ-9% בהשוואה ל-517 מיליון ₪ בחציון המקביל.

עוד תוצאות: תזרים מזומנים חופשי מתואם הסתכם ב-69 מיליון שקל, ירידה של כ-4% בהשוואה ל-72 מיליון שקל ברבעון המקביל. החוב פיננסי נטו הסתכם ב-502 מיליון שקל, קיטון של כ-19% בהשוואה ל-617 מיליון שקל ברבעון המקביל.

פרטנר היא הספקית בעלת היצע הסיבים הרחב בישראל. כלומר, פריסת הסיבים של בזק הייתה גבוהה יותר, אבל ההסכם החדש שמאפשר לה לפרוס סיבית גם על התשתית של המתחרה הפכו אותה לכזו, עם פוטנציאל של כ-2.5 מיליון משקי בית. מצבת מנויי הסיבים האופטיים של החברה הסתכמה ב-404 אלף בסוף הרבעון, עם צמיחה של 15 אלף מנויים.

 

מצבת מנויי הסיבים האופטיים הסתכמה ב-404 אלף בסוף הרבעון, עלייה של 15 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. מצבת מנויי אינטרנט הסתכמה ב-455 אלף בסוף הרבעון, עלייה של 8 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. כ-89% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים. מצבת מנויי טלוויזיה הסתכמה ב-205 אלף בסוף הרבעון, ירידה של אלף מנויים בהשוואה לרבעון הקודם.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מצבת מנויי הסלולר של החברה הסתכמה בסוף הרבעון בכ-2.629 מיליון (כ-93% מנויי פוסט-פייד), ירידה של 8 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם, הנובע מהחלטה אסטרטגית של החברה להתמקד בחבילות ערך.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "אנחנו מאמינים בפשטות. השקעות מדויקות, לצד שיפור מתמשך באיכות השירות ללקוח, מובילים למצוינות תפעולית, ללקוחות מרוצים יותר ולצמיחה ברווחיות. ממשיכים להעביר את הלקוחות שלנו לרשת הסלולר 5G הטובה בעולם ולתמוך בחברה הישראלית, בלקוחותינו המפונים ובכוחות הביטחון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?