פי.סי.בי מדווחת על הזמנות בהיקף של 8.1 מיליון דולר
פי.סי.בי פיסיבי טכנ 4.9% העוסקת בייצור מעגלים מודפסים והרכבת רכיבים אלקטרוניים מדווחת על הזמנות בהיקף של 8.1 מיליון דולר עבור לקוח מוביל בתעשייה הביטחונית בישראל כחלק מפרויקט בטחוני אסטרטגי. המוצרים שבהזמנות יסופקו במהלך שנת 2024 והחברה ציינה שהיא מוכרת ללקוח מוצרים נוספים מעבר למוצרים אשר ימכרו במסגרת ההזמנות כאמור. החברה צופה כי בתקופה הקרובה יתקבלו הזמנות המשך נוספות בהיקף דומה בקשר עם הפרויקט הביטחוני אסטרטגי כאמור.
להערכת החברה, מדובר בהזמנות משמעותיות בעלות ערך מוסף לפעילות החברה. לפי הדוח האחרון של החברה, קצב המכירות השנתי עומד על 132 מיליון דולר, כך שההזמנות מהוות 5.7% מסך המכירות כולל ההזמנות האחרונות. לפי ההון העצמי של החברה נכון לסוף הרבעון השני, החברה נסחרת בת"א בחצי מההון שלה.
עובד שפירא, מנכ"ל פי.סי.בי, מסר: "אנו גאים להעמיד את יכולותיה המיוחדות של פיסיבי לרשות המאמץ הביטחוני בתקופה קשה זו ולהרחיב את היקף האספקות לאחד הלקוחות האסטרטגיים שלנו. אנו מעריכים כי הזמנות נוספות עבור הפרויקט צפויות להגיע ולחזק עוד יותר את השותפות הטכנולוגית והעסקית של פי.סי.בי עם התעשיות הביטחוניות".
במקביל לפעילות בתחום הצבאי, פי.סי.בי דיווחה לאחרונה על זכיות ב-3 עסקאות משמעותיות, מחודש יולי האחרון, בסך כולל של כ-70 מיליון דולר בשלושת תחומי הפעילות של החברה: תחום זיווד אלקטרוניקה, תחום מעגלים מודפסים ותחום מזעור מערכות אלקטרוניות.
- עין שלישית עם הגדלת הזמנה בהיקף של 6.5 מיליון שקל
- אימקו קיבלה הזמנות של 20 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השני השל השנה פי.סי.בי עברה מרווח להפסד - היא רשמה עליה בהנסות כשדיווחה על הכנסות של 32.8 מיליון דולר לעומת 31.5 ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 4.2%, אבל הרווח הגולמי הסתכם ב-3.4 מיליון דולר (כ-10.3% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר (כ-14.8% מההכנסות). לטענת החברה, הקיטון ברווח הגולמי נבע משינוי בתמהיל הלקוחות והמוצרים. ההפסד התפעולי הסתכם ב-958 אלף דולר לעומת רווח תפעולי של 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם ב-1.1 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.
מספר ימים לפני הדוחות של הרבעון השני, התראיין אצלינו מנכ"ל פי.סי.בי, עובד שפירא, שאמר: "החזון הוא להיות ספק פתרונות המיזעור המוביל בתחום בכל בשוק המערבי עם דגש על ארצות הברית ולהתפתח כמה שיותר. אנחנו עוברים טרנספורמציה מלואו טק להיי טק ורוצים להתרחב לארה"ב דרך רכישה".
- 2.משה 06/11/2023 11:23הגב לתגובה זוניהול גרוע חברה ללא דיבידנדים בשנים האחרונות
- 1.יפה מאוד. לפחות התעשייה הישראלית הבטחונית מתחזקת (ל"ת)יואל 05/11/2023 11:26הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגזינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות? אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%
מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח
הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה:
דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
