פי.סי.בי מדווחת על הזמנות בהיקף של 8.1 מיליון דולר

החברה מדווחת על הזמנות של מעגלים מודפסים בהיקף של 5.8 מיליון דולר שיצטרפו להזמנה נוספת בתקופה האחרונה מאותו לקוח בהיקף 2.3 מיליון דולר; אלו יצטרפו להזמנות בהיקף 70 מיליון דולר מחודש יולי
רוי שיינמן | (2)

פי.סי.בי  פיסיבי טכנ -2.23% העוסקת בייצור מעגלים מודפסים והרכבת רכיבים אלקטרוניים מדווחת על הזמנות בהיקף של 8.1 מיליון דולר עבור לקוח מוביל בתעשייה הביטחונית בישראל כחלק מפרויקט בטחוני אסטרטגי. המוצרים שבהזמנות יסופקו במהלך שנת 2024 והחברה ציינה שהיא מוכרת ללקוח מוצרים נוספים מעבר למוצרים אשר ימכרו במסגרת ההזמנות כאמור. החברה צופה כי בתקופה הקרובה יתקבלו הזמנות המשך נוספות בהיקף דומה בקשר עם הפרויקט הביטחוני אסטרטגי כאמור. 

להערכת החברה, מדובר בהזמנות משמעותיות בעלות ערך מוסף לפעילות החברה. לפי הדוח האחרון של החברה, קצב המכירות השנתי עומד על 132 מיליון דולר, כך שההזמנות מהוות 5.7% מסך המכירות כולל ההזמנות האחרונות. לפי ההון העצמי של החברה נכון לסוף הרבעון השני, החברה נסחרת בת"א בחצי מההון שלה.

עובד שפירא, מנכ"ל פי.סי.בי, מסר: "אנו גאים להעמיד את יכולותיה המיוחדות של פיסיבי לרשות המאמץ הביטחוני בתקופה קשה זו ולהרחיב את היקף האספקות לאחד הלקוחות האסטרטגיים שלנו. אנו מעריכים כי הזמנות נוספות עבור הפרויקט צפויות להגיע ולחזק עוד יותר את השותפות הטכנולוגית והעסקית של פי.סי.בי עם התעשיות הביטחוניות".

במקביל לפעילות בתחום הצבאי, פי.סי.בי דיווחה לאחרונה על זכיות ב-3 עסקאות משמעותיות, מחודש יולי האחרון, בסך כולל של כ-70 מיליון דולר בשלושת תחומי הפעילות של החברה: תחום זיווד אלקטרוניקה, תחום מעגלים מודפסים ותחום מזעור מערכות אלקטרוניות.

ברבעון השני השל השנה פי.סי.בי עברה מרווח להפסד - היא רשמה עליה בהנסות כשדיווחה על הכנסות של 32.8 מיליון דולר לעומת 31.5 ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 4.2%, אבל הרווח הגולמי הסתכם ב-3.4 מיליון דולר (כ-10.3% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר (כ-14.8% מההכנסות). לטענת החברה, הקיטון ברווח הגולמי נבע משינוי בתמהיל הלקוחות והמוצרים. ההפסד התפעולי הסתכם ב-958 אלף דולר לעומת רווח תפעולי של 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם ב-1.1 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מספר ימים לפני הדוחות של הרבעון השני, התראיין אצלינו מנכ"ל פי.סי.בי, עובד שפירא, שאמר: "החזון הוא להיות ספק פתרונות המיזעור המוביל בתחום בכל בשוק המערבי עם דגש על ארצות הברית ולהתפתח כמה שיותר. אנחנו עוברים טרנספורמציה מלואו טק להיי טק ורוצים להתרחב לארה"ב דרך רכישה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משה 06/11/2023 11:23
    הגב לתגובה זו
    ניהול גרוע חברה ללא דיבידנדים בשנים האחרונות
  • 1.
    יפה מאוד. לפחות התעשייה הישראלית הבטחונית מתחזקת (ל"ת)
    יואל 05/11/2023 11:26
    הגב לתגובה זו
בצלאל מכליס
צילום: ליאת מנדל

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה

לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"

רן קידר |

בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%.  בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים  בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".

מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.

"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת. 

האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים.  ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך. 

האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.

"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.


אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלםאתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלם
ראיון

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"

מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?' 

מנדי הניג |

אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה. 

בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.

אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.

ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.

בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.