עובד שפירא פיסיבי
צילום: רועי מזרחי

פי.סי.בי מדווחת על הזמנות בהיקף של 8.1 מיליון דולר

החברה מדווחת על הזמנות של מעגלים מודפסים בהיקף של 5.8 מיליון דולר שיצטרפו להזמנה נוספת בתקופה האחרונה מאותו לקוח בהיקף 2.3 מיליון דולר; אלו יצטרפו להזמנות בהיקף 70 מיליון דולר מחודש יולי
רוי שיינמן | (2)

פי.סי.בי  פיסיבי טכנ 0.09% העוסקת בייצור מעגלים מודפסים והרכבת רכיבים אלקטרוניים מדווחת על הזמנות בהיקף של 8.1 מיליון דולר עבור לקוח מוביל בתעשייה הביטחונית בישראל כחלק מפרויקט בטחוני אסטרטגי. המוצרים שבהזמנות יסופקו במהלך שנת 2024 והחברה ציינה שהיא מוכרת ללקוח מוצרים נוספים מעבר למוצרים אשר ימכרו במסגרת ההזמנות כאמור. החברה צופה כי בתקופה הקרובה יתקבלו הזמנות המשך נוספות בהיקף דומה בקשר עם הפרויקט הביטחוני אסטרטגי כאמור. 

להערכת החברה, מדובר בהזמנות משמעותיות בעלות ערך מוסף לפעילות החברה. לפי הדוח האחרון של החברה, קצב המכירות השנתי עומד על 132 מיליון דולר, כך שההזמנות מהוות 5.7% מסך המכירות כולל ההזמנות האחרונות. לפי ההון העצמי של החברה נכון לסוף הרבעון השני, החברה נסחרת בת"א בחצי מההון שלה.

עובד שפירא, מנכ"ל פי.סי.בי, מסר: "אנו גאים להעמיד את יכולותיה המיוחדות של פיסיבי לרשות המאמץ הביטחוני בתקופה קשה זו ולהרחיב את היקף האספקות לאחד הלקוחות האסטרטגיים שלנו. אנו מעריכים כי הזמנות נוספות עבור הפרויקט צפויות להגיע ולחזק עוד יותר את השותפות הטכנולוגית והעסקית של פי.סי.בי עם התעשיות הביטחוניות".

במקביל לפעילות בתחום הצבאי, פי.סי.בי דיווחה לאחרונה על זכיות ב-3 עסקאות משמעותיות, מחודש יולי האחרון, בסך כולל של כ-70 מיליון דולר בשלושת תחומי הפעילות של החברה: תחום זיווד אלקטרוניקה, תחום מעגלים מודפסים ותחום מזעור מערכות אלקטרוניות.

ברבעון השני השל השנה פי.סי.בי עברה מרווח להפסד - היא רשמה עליה בהנסות כשדיווחה על הכנסות של 32.8 מיליון דולר לעומת 31.5 ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 4.2%, אבל הרווח הגולמי הסתכם ב-3.4 מיליון דולר (כ-10.3% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר (כ-14.8% מההכנסות). לטענת החברה, הקיטון ברווח הגולמי נבע משינוי בתמהיל הלקוחות והמוצרים. ההפסד התפעולי הסתכם ב-958 אלף דולר לעומת רווח תפעולי של 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם ב-1.1 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מספר ימים לפני הדוחות של הרבעון השני, התראיין אצלינו מנכ"ל פי.סי.בי, עובד שפירא, שאמר: "החזון הוא להיות ספק פתרונות המיזעור המוביל בתחום בכל בשוק המערבי עם דגש על ארצות הברית ולהתפתח כמה שיותר. אנחנו עוברים טרנספורמציה מלואו טק להיי טק ורוצים להתרחב לארה"ב דרך רכישה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משה 06/11/2023 11:23
    הגב לתגובה זו
    ניהול גרוע חברה ללא דיבידנדים בשנים האחרונות
  • 1.
    יפה מאוד. לפחות התעשייה הישראלית הבטחונית מתחזקת (ל"ת)
    יואל 05/11/2023 11:26
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

עופר חביב
צילום: קרדיט מגמא פוטו
ראיון

מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"

מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אבוג'ן עופר חביב

אבוג'ן אבוג'ן 0.83%   הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.


אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".



הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?


"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל. 


כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".