דוחות

זנלכל: זינוק של 26% בהכנסות ל-55 מיליון שקל, רווח נקי של 4.8 מ'

החברה הוותיקה נסחרת כבר שנים ללא אירועים, והכמות הצפה עומדת על פחות מ-11%. הדיבידנד השנה חולק בהיקף שנתי גדול של 30 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון בדרך כלל
נתנאל אריאל | (3)
נושאים בכתבה זנלכל יכין

מכירים את חברת זנלכל 1.82% ? היא לא מהחברות המדוברות-מיוחצנות בבורסה, ההודעות שלה לבורסה מסתכמות בדוחות פעם בכמה חודשים, או מינוי דירקטורים, אבל היא אחת מהחברות הוותיקות והיא לכל הדעות חברה טובה.

זנלכל מייצרת שימורי פירות וירקות, בין היתר תחת המותגים "יכין" ו"פרי זה". החברה נסחרת ב-282.5 מיליון שקל, מרוויחה בקצב של קרוב ל-20 מיליון שקל ומוכרת בקצב של מעל 200 מיליון שקל. 

החברה דיווחה ברבעון השני של 2021 על עליה בהכנסות ל-55 מיליון שקל, זינוק של 26% לעומת 43.5 ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הנוכחי קפץ ב-14% ועמד על 7.4 מיליון שקל, לעומת 6.5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 4.8 מיליון שקל, לעומת 4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה כמעט לא מחזיקה במזומנים - 67 אלף שקל. החברה רשמה בחצי השנה האחרונה תזרים מזומנים שלילי של 5.6 מיליון שקל, לעומת 17.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

דיבידנד: החברה מחלקת בכל שנה בשני מועדים קבועים

בכל שנה החברה מחלקת דיבידנדים לבעלי המניות (ולמעשה - למשפחה) בשני מועדים: לאחר הדוחות השנתיים ולאחר הדוחות החצי שנתיים, בהיקף שנתי של כ-14 מיליון שקל. השנה היא חרגה ממנהגה וחילקה 30 מיליון שקל.

מה שמעניין בה הוא היקף הרכישות העצמיות. החברה קונה את המניות של עצמה בהיקף לא נתפס: יותר ממחצית ממניות החברה נקנו על ידי עצמה והיא ממשיכה לרכוש בשוטף. למעשה, נכון לעכשיו כ-69.5% ממניות החברה מוחזקות על ידי החברה עצמה - בני משפחתו של יעקב שינפלד, והמשפחות של קרובי משפחתו ססובר ודנסקי, עוד כ-20% מוחזקות ע"י המוסדיים (הפניקס 10.7%, מגדל 8.6%, הפניקס 0.3%). המשמעות היא שהכמות הצפה שנותרה בידי הציבור עומדת על כ-10%.

ולמה זה משנה? כי למעשה אין מסחר במניה. לא חסרות חברות כאלה בבורסה ותמיד עולה השאלה - מדוע בעצם לא להפוך את החברה בחזרה לפרטית.

איך השפיעה הקורונה על החברה?

לדברי החברה, "במהלך הרבעון השני, בשל הסרת המגבלות, שוק שרותי המזון חזר ברובו לפעילות מלאה, דבר אשר גרם לעליה במחזור המכירות בשוק שרותי המזון, בהשוואה לחציון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בחודשים האחרונים, בעקבות משבר הקורונה בעולם, חלו התייקרויות משמעותיות במחירי התשומות והשינוע, במיוחד בתחום חומרי האריזה. בנוסף, תקופת הרבעון השני של שנת 2021 ולאחריה התאפיינו בחוסר זמינות של מכולות בעולם, התייקרויות משמעותיות בעלויות ההובלה הימית ובעיכובים בכניסת אוניות לנמלים בארץ. החברה פועלת, ככל יכולתה, לשימור קצב קבלת סחורות בצורה סדירה מהספקים שלה ומתאימה את פעילותה בכל השווקים בהתאם למגמות הנ"ל".

הכנסות לפי חלוקה למגזרים:

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחד שיודע 09/09/2021 12:00
    הגב לתגובה זו
    לא יודע איך ולמה, מדובר במעשה נוכלות שהיה מסתיים בבית משפט.
  • 2.
    כרמית בכלל כסף על הרצפה (ל"ת)
    אבי 30/08/2021 10:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סודו 30/08/2021 07:34
    הגב לתגובה זו
    חברה טובה עמידה וחזקה לא כמו שאר החברות שמרוויחות 2 וחצי שקל ברבעון .
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.21%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

מחלבות גד מזנקת 17%, טריא 13%, ג'ין טכנולוגיות 5%; המדדים במגמה שלילית

מעבר לים ממתינים היום בדריכות ל'משוכה האחרונה' שתכריע לגבי הורדת הריבית - ה-CPI; אחרי קיץ חם במיוחד בשוק המקומי ורווחים פנטסטים "על הנייר" יותר ויותר מתחבטים בשאלה האם זה הזמן לממש?

מערכת ביזפורטל |

המדדים נסחרים במגמה שלילית - ת"א 35 יורד 0.1%, ת"א 90 במגמה שלילית חזקה קצת יותר ויורד כ-0.4%.

בהתסכלות על הסקטורים - הבנקים מחקו את העליה ונסחרים ללא שינוי על שער הפתיחה, בעוד מדד הביטוח במגמה שלילית - מאבד כ-0.6%. התמונה דומה גם במדד הנדל"ן שיורד עד 0.4%, ת"א נפט וגז נרשמת ירידה מתונה של 0.1%.


אם ביולי-אוגוסט תל אביב כמו קיבלה עצמאות והניבה תשואות עודפות, נראה שספטמבר מחזיר את הסנכרון בין וול סטריט לאחוזת בית. אפשר לראות את ההלימה בין השווקים, את הסנטימנט הכללי חוזר להתכתב ביחד. גולת הכותרת היא הורדת הריבית, כשההחלטה אם לעשות את הפיבוט תתקבל על ידי הבנק המרכזי ב-17 לחודש, הורדת ריבית שתניע גם אצלנו את שינוי המדיניות כשהנגיד פרופ' ירון יקבל בטחון מהקולגה האמריקאי ויקל מוניטרית. בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות?

אתמול ה-PPI ההפתיע לטובה כשהוא ירד ב0.1% כשהצפי היה שהאינפלציה הסיטונאית תטפס ב-0.3%, זה הקפיץ את ההערכות להורדת ריבית אגרסיבית של אפילו 50 נ"ב לרמה של 12%. זה עדיין תרחיש פחות סביר אבל הוא משקף את הלך הרוח. היום ב-15:30 יגיע מדד המחירים לצרכן האמריקאי - ה-CPI הוא כמו "המשוכה האחרונה" שתכריע אם הפד' יוריד ריבית. כעת הקונצנזוס של האנליסטים הוא לעליה חודשית של 0.3%, וקצב שנתי של 2.9% - אם נראה קצב שנתי של פחות מ-2.9% אז התרחיש האגרסיבי של 50 נ"ב יקבל משנה תוקף וכן להפך, עליה משמעותית יכולה לסכל את ההורדה ולגרום לפד' להמשיך להמתין. 

ועוד כמה מילים על מאקרו - הדולר נחלש. שער הדולר הרציף מאבד היום כ-0.3% ונסחר סביב 3.33 שקלים לדולר - דולר שקל רציף 0.05%   יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות אומר לנו: "החשש מהסלמה ביטחונית, בולם את ייסוף השקל, גם בשעה שעודפי מט"ח גדולים פוקדים את השוק. הדולר ממשיך להיבלם מעל לרמת 3.32 שקלים לדולר. בעולם הדולר מתחזק קלות אל מול המטבעות המרכזיים ובשווקים מצפים לנתוני מדד המחירים לצרכן הצפויים להתפרסם היום בארה"ב, נתונים הצפויים להורות כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש אוגוסט בחישוב שנתי ב-2.9%, לעומת רמת 2.7% בחודש הקודם, דבר הצפוי לאתגר את הבנק המרכזי האמריקאי בישיבתו בשבוע הבא בדבר ההחלטה האם להפחית את הריבית כדרישת הנשיא ועל רקע החולשה בשוק העבודה, או להמתין עד לקבלת נתונים נוספים".