ללא אחיזה בקרקע: "שמיים" משלשת את שווי השוק ל-218 מיליון ש'
חברת שמיים שהוקמה ע"י טייסי חיל האוויר והונפקה רק ביום שני שעבר, ממשיכה לזנק גם היום בעוד 26% למחיר של 33.07 למניה; הקשר בין שווי השוק הנוכחי לבין התוצאות הכספיות של החברה מקרי בהחלט - החברה רשמה הפסד תפעולי ונקי ב-2020
חברת הטייסים שמיים -2.06% המשמשת כפלטפורמה טכנולוגית המסייעת לארגונים עסקיים, שהונפקה בתחילת יוני לפי שווי שוק של כ-75 מיליון שקל (לפני הכסף) והחלה להיסחר רק לפני שבוע - ביום שני שעבר - כמעט ומשלשת את שווי השוק שלה. המנייה המריאה במסחר היום ב-26% ללא כל דיווח מצידה, ומחיר המניה מזנק ל-33.07 שקל, המשקף שווי שוק של 218 מיליון שקל.
מדובר בשווי שלפחות נכון לעכשיו אין לו אחיזה בתוצאות החברה ואין לו אפילו אחיזה בהינתן שווי החברה לצורך הנפקה (שגם הוא ממש לא נמוך). אז מה כן יש? יש חלום, יש הייפ בשוק ההנפקות ויש זאבים מחפשים את הכסף שלכם ודוחפים לכם סחורה. חלק גדול מההנפקות יתברר כפלופ - זהירות.
החברה, הוקמה ומנוהלת על ידי אופיר פלדי, טייס לשעבר, ונשיא החברה הינו אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל על לשעבר. החברה פיתחה פלטפורמה טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, להפקת לקחים ותהליכי תדריך-תחקיר לשיפור מתמיד.
התוצאות הכספיות של החברה לא מספקות, והיא רשמה הפסד תפעולי ונקי ב-2020
הכנסות החברה השנתיות בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.4 מיליון דולר. ההפסד התפעולי הסתכם בשנת 2020 בכ-964 אלף דולר, לעומת הפסד של כ-194 אלף דולר ב-2019 והושפע מגידול של כחצי מיליון דולר בגין הוצאות מחקר ופיתוח. החברה סיימה את שנת 2020 עם הפסד נקי של כ- 1.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ- 220 אלף דולר ב-2019.
- פיגמה נופלת ב-9%: ירידה של יותר מ־30% מאז ההנפקה
- ויה בדרך לוול סטריט עם הכנסות של 206 מ' דולר במחצית הראשונה והפסד חשבונאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 9.משקיע 15/06/2021 22:04הגב לתגובה זותכנה בינונית ומטה, הטח שלא שווה 300 מליון שח. ממשק וובי אינטרנטי בענן עם טפסים פשוטים.. לא ברור מה פריצת הדרך הטכנולוגית כאן.. חוץ מההילה של הטייסים..
- 8.הגיע הזמן שימנעו ממור לפעול בשוק ההון (ל"ת)אברמזון 15/06/2021 17:47הגב לתגובה זו
- 7.בן 15/06/2021 17:35הגב לתגובה זומוסדיים קונים כמעט את כל הנפקה. אחכ הם לא מוכרים שום מניה ורק מוסיפים ביקושים ומעלים את מחיר המניה בגלל שיש ביקוש ואין הציע כי הם זחזיקים את המניות. בנתיים הקרנות שלהם על הנייר מורווחות ומראות ביצועים. נכנס להם כסף ואז גם אם הנייר ירד ...ההפסד באחוזים יחסית לקופה קטן זה תרגיל שכבר שנים קופות וקרנות חדשות עושות בלי סוף עובדים על כולם בעניים
- 6.בועות עולות במים ונמוגות בשמים (ל"ת)לילי 15/06/2021 16:23הגב לתגובה זו
- 5.אהרון 15/06/2021 16:17הגב לתגובה זומנפיקים כלום והמניה קופצת אין פה סוג של הרצה או הונאה ? אחר כך באים הקונים ובוכים שהוליכו אותם שולל
- 4.מניה 15/06/2021 15:39הגב לתגובה זוברכות למשקיעים ?
- 3.פנסיונר חביב מתלאביב 15/06/2021 15:28הגב לתגובה זולא יודע אם המחיר הנוכחי מייצג או לא, אבל יישום של תורת התחקירים של חיל האויר בחברות אזרחיות, יכול להוביל לחסכון של מיליוני דולרים לכל חברה.
- 2.גנון 15/06/2021 15:25הגב לתגובה זוזה כל הסיפור
- 1.הרצת מניות (ל"ת)שמוליק 15/06/2021 14:58הגב לתגובה זו

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה
לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"
בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%. בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".
מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.
"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת.
האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים. ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך.
- מכליס על הפוטנציאל של אלביט ואיך מניה במכפיל 40 ממשיכה לזנק?
- חרם? אלביט זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר לפתרונות הגנה באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.
"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?'
אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה.
בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת
על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות
האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.
אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.
ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.
- "אפשר להרוויח בביטוח רכב ועדיין להיות הוגנים"
- ליברה: הרווח ברבעון עלה ב-32% ל-25 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.