אופיר פלדי שמיים
צילום: יחצ

ללא אחיזה בקרקע: "שמיים" משלשת את שווי השוק ל-218 מיליון ש'

חברת שמיים שהוקמה ע"י טייסי חיל האוויר והונפקה רק ביום שני שעבר, ממשיכה לזנק גם היום בעוד 26% למחיר של 33.07 למניה; הקשר בין שווי השוק הנוכחי לבין התוצאות הכספיות של החברה מקרי בהחלט - החברה רשמה הפסד תפעולי ונקי ב-2020

סתיו קורן | (9)
נושאים בכתבה הנפקה שווי שוק

חברת הטייסים שמיים -4.46%  המשמשת כפלטפורמה טכנולוגית המסייעת לארגונים עסקיים, שהונפקה בתחילת יוני לפי שווי שוק של כ-75 מיליון שקל (לפני הכסף) והחלה להיסחר רק לפני שבוע - ביום שני שעבר - כמעט ומשלשת את שווי השוק שלה. המנייה המריאה במסחר היום ב-26% ללא כל דיווח מצידה, ומחיר המניה מזנק ל-33.07 שקל, המשקף שווי שוק של 218 מיליון שקל.

מדובר בשווי שלפחות נכון לעכשיו אין לו אחיזה בתוצאות החברה ואין לו אפילו אחיזה בהינתן שווי החברה לצורך הנפקה (שגם הוא  ממש לא נמוך). אז מה כן יש? יש חלום, יש הייפ בשוק ההנפקות ויש זאבים מחפשים את הכסף שלכם ודוחפים לכם סחורה. חלק גדול מההנפקות יתברר כפלופ - זהירות.

החברה, הוקמה ומנוהלת על ידי אופיר פלדי, טייס לשעבר, ונשיא החברה הינו אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל על לשעבר. החברה פיתחה פלטפורמה טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, להפקת לקחים ותהליכי תדריך-תחקיר לשיפור מתמיד.

התוצאות הכספיות של החברה לא מספקות, והיא רשמה הפסד תפעולי ונקי ב-2020

הכנסות החברה השנתיות בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.4 מיליון דולר. ההפסד התפעולי הסתכם בשנת 2020 בכ-964 אלף דולר, לעומת הפסד של כ-194 אלף דולר ב-2019  והושפע מגידול של כחצי מיליון דולר בגין הוצאות מחקר ופיתוח. החברה סיימה את שנת 2020 עם הפסד נקי של כ- 1.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ- 220 אלף דולר ב-2019.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    משקיע 15/06/2021 22:04
    הגב לתגובה זו
    תכנה בינונית ומטה, הטח שלא שווה 300 מליון שח. ממשק וובי אינטרנטי בענן עם טפסים פשוטים.. לא ברור מה פריצת הדרך הטכנולוגית כאן.. חוץ מההילה של הטייסים..
  • 8.
    הגיע הזמן שימנעו ממור לפעול בשוק ההון (ל"ת)
    אברמזון 15/06/2021 17:47
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בן 15/06/2021 17:35
    הגב לתגובה זו
    מוסדיים קונים כמעט את כל הנפקה. אחכ הם לא מוכרים שום מניה ורק מוסיפים ביקושים ומעלים את מחיר המניה בגלל שיש ביקוש ואין הציע כי הם זחזיקים את המניות. בנתיים הקרנות שלהם על הנייר מורווחות ומראות ביצועים. נכנס להם כסף ואז גם אם הנייר ירד ...ההפסד באחוזים יחסית לקופה קטן זה תרגיל שכבר שנים קופות וקרנות חדשות עושות בלי סוף עובדים על כולם בעניים
  • 6.
    בועות עולות במים ונמוגות בשמים (ל"ת)
    לילי 15/06/2021 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אהרון 15/06/2021 16:17
    הגב לתגובה זו
    מנפיקים כלום והמניה קופצת אין פה סוג של הרצה או הונאה ? אחר כך באים הקונים ובוכים שהוליכו אותם שולל
  • 4.
    מניה 15/06/2021 15:39
    הגב לתגובה זו
    ברכות למשקיעים ?
  • 3.
    פנסיונר חביב מתלאביב 15/06/2021 15:28
    הגב לתגובה זו
    לא יודע אם המחיר הנוכחי מייצג או לא, אבל יישום של תורת התחקירים של חיל האויר בחברות אזרחיות, יכול להוביל לחסכון של מיליוני דולרים לכל חברה.
  • 2.
    גנון 15/06/2021 15:25
    הגב לתגובה זו
    זה כל הסיפור
  • 1.
    הרצת מניות (ל"ת)
    שמוליק 15/06/2021 14:58
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים