TV

בעל הבית החדש של דלק ישראל מסמן יעדים

אבי לוי הפך לבעל השליטה בלהב ומאז מחיר המניה זינק כמעט פי 3 - למה רכשה להב את דלק ומה צפוי בהמשך? ראיוןTV
עדי ברזילי | (12)

אבי לוי הפך בעל השליטה בלהב לפני כשנה. מאז בעזרת השותפים- אלי להב ואיליק רוז'נסקי, החברה גדלה והתרחבה לתחומים נוספים. להב שמתחתה בנדל"ן מניב בגרמניה רכשה באוקטובר האחרון את דלק ישראל בעסקה שבעצם מכניסה אותה גם לתחום הריטייל והדלק, אך גם מחזקת אותה מאוד בתחום הנדל"ן.

מאז שלוי נכנס לראשונה, מניית החברה עלתה קרוב לפי 3 כשבהמשך להנפקות שווי החברה מסתכם ב-920 מיליון שקל. 

 

לוי מספר שמה שהביא אותו ללהב, אחרי 9 שנים כמנכ"ל מליסרון, היו האנשים, אלי להב ואיליק רוז'נסקי. אחרי שהתמקם בתפקידו החדש, לוי החליט עם שותפיו ללהב לרכוש באוקטובר 2020 את דלק ישראל שהפכה לפעילות המרכזית של החברה והכניסה אותם ללב זירת הדלק בישראל אבל גם לתחום הקמעונאות עם רשת חנויות הנוחות מנטה.

 

הפעילות החדשה מצטרפת לפעילות המסורתית של להב והיא נדלן בגרמניה ולפעילות שהחלה לפני 6 שנים בתחום האנרגיה המתחדשת. כך שנכון להיום לחברה מנועי צמיחה בארבעה תחומים שונים ולוי מתכנן להשקיע בכולם במקביל "אני מאחל לעצמי שנמשיך באנרגיה מלאה להגדיל את השווי של החברה לטובת בעלי המניות, שאני ביניהם" מסכם לוי. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אבישי 05/02/2021 14:44
    הגב לתגובה זו
    א' רכבים שמונעים מדלק יהיו איתנו לעשור הקרוב פלוסב' במידת הצורך זה לא בעיה להמיר את האנרגיה לשאר סוגי האנרגיה שהעולם שואף להגיע אליהם בעשרות השנים הבאותאין לכם מה לדאוג, אני בטוח שהחברה שקלה את העניין
  • 7.
    רמי .ל 05/02/2021 07:24
    הגב לתגובה זו
    יופי של עסק .וניהול משובח של החבורה דבר שיוביל לשווי חברה הולך וגדל .מקווה שהעסק לא קטן על החבורה הזו ושיתנו את כל מירצם ללהבה
  • 6.
    אבישי 04/02/2021 17:51
    הגב לתגובה זו
    אני צופה לה עלייה של מאות אחוזים בחמש שנים הבאות
  • 5.
    מנהל ואדם מוצלח מאוד...מעניין (ל"ת)
    ארקד 04/02/2021 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איליק רוז'נסקי מדלק נדל"ן ? (ל"ת)
    רציו המלכה 04/02/2021 14:31
    הגב לתגובה זו
  • המבטיח 04/02/2021 16:29
    הגב לתגובה זו
    והלך עם משכורת של מליונים
  • 3.
    צומפי 04/02/2021 14:02
    הגב לתגובה זו
    אני מאמין שהמהלך של קנית דלק מתשובה תקפיץ את החברה והמניה הרבה למעלה יש המון פוטנציאל חוץ ממכירת דלק לרכבים
  • 2.
    אבי לוי מנהל העשור (ל"ת)
    דני 04/02/2021 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גיל1 04/02/2021 10:20
    הגב לתגובה זו
    גם במדינה כושלת רגולטורית כמו שלנו זה יקרה בסוף...
  • עזרא 04/02/2021 17:39
    הגב לתגובה זו
    רכבים שמונעים בדלק ימשיכו לפעול עוד עשר עשרים שנה. מעבר לזה יפותחו עמדות הטענה מהירה חשמליות שיפעלו בתחנות הדלק שתמיד ימשיכו לתפקד כמרכזי מסחר זעירים ורווחיים
  • דרור 04/02/2021 13:13
    הגב לתגובה זו
    הוא גם לא הפנים שמר רוז'נסקי מומחה לנדל"ן . דלק נדל"ן .
  • הפנים, בנזין וסולר לא מעניינים, המנטות כן (ל"ת)
    אלי 04/02/2021 13:00
    הגב לתגובה זו
בצלאל מכליס
צילום: ליאת מנדל

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה

לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"

רן קידר |

בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%.  בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים  בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".

מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.

"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת. 

האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים.  ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך. 

האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.

"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.


חברות הביטוחחברות הביטוח
ניתוח מיוחד

האם הכוכבות של הבורסה ימשיכו לעלות?

מצד אחד, מניות הביטוח זינקו פי כמעט 3.5 בשנה, מצד שני תראו מי קונה אותן. למה זינקו מניות הביטוח, מה הסיבות להמשך העליות, ומה הסיבות שיכולות לקלקל את החגיגה?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חברות הביטוח

אחרי שנים שבהן סקטור הביטוח נתפס כאפור ומסורבל, הגיעו השנתיים האחרונות והפכו אותו לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים בבורסה. מדד ת"א ביטוח זינק בכ-117% מתחילת השנה ובכמעט 230% ב-12 החודשים האחרונים, נתון שממקם אותו ככוכב העליות של שוק ההון. בתוך המדד, מניות רבות הציגו תשואות שמזכירות יותר סטארט-אפ מאשר חברות פיננסים ותיקות: איילון הובילה עם קפיצה של יותר מ-300% בשנה האחרונה, הפניקס מנורה כלל והראל הכפילו ואף יותר את שוויין מתחילת השנה, מגדל רשמה תשואה דו-ספרתיות גבוהה מתחילת השנה.

כל זה התרחש על רקע שיפור דרמטי בתוצאות הכספיות של החברות. חברות הביטוח מציגות רווחי ליבה חזקים יותר, שקיפות טובה יותר תחת IFRS 17, ורוח גבית משוקי ההון שהזרימו רווחי נוסטרו ומרווחים פיננסיים. את התוצאה אפשר לראות דרך התרחבות מכפילי ההון, כאשר הסקטור שנסחר במשך שנים ב-0.5 על ההון נסחר כיום במכפילים שנעים בין 1.4 למגדל ועד 2.7 להפניקס, רמות שבעבר היו נחשבות לחלום רחוק.

מאחורי הראלי

הראלי בסקטור הביטוח נתמך במספר גורמים, כאשר נקודת המוצא הגיעה מהמאקרו. אחרי תקופה ארוכה של חוסר יציבות, שוק ההון המקומי הפך אטרקטיבי גם למשקיעים זרים. כלכלה צומחת תחת סביבת ריבית גבוהה יחסית, אינפלציה תחת שליטה, והמשך גיוסי ההון בהייטק, כל אלה בצל מלחמה ארוכה שמציגה את העליונות הצבאית של ישראל. הכסף הזר שנכנס לבורסה הישראלית הצית את הריצה בסקטור, ומשם ההמשך הגיע כמעט טבעית. ברגע שמתחיל מומנטום, כולם מגדילים חשיפה וממשיכים להזרים כספים.

ברקע גם הגיע השיפור החד בביצועים. חברות הביטוח למדו בשנים האחרונות לשים את הדגש על פעילויות הליבה, רווחי הביטוח והפרמיות, ושם נרשמה קפיצה מרשימה. אפשר לראות זאת בדוחות האחרונים של מגדל, כאשר הרווח מפעילויות ליבה זינק ברבעון האחרון בכ-36%. הנתון הזה משקף כי החברות הצליחו לייצר רווחיות יציבה, שאינה תלויה רק בתנודתיות של שוק ההון.

ועדיין, אי אפשר להתעלם מהמרכיב הפיננסי. רווחי נוסטרו ומרווחים פיננסיים תרמו בצורה דרמטית לשורה התחתונה. מגדל רשמה רווחי נוסטרו משמעותיים בשנה האחרונה, ובאיילון חלק ניכר מהשיפור נבע מהכנסות השקעה, שאם היה נשמר היה מציב את המכפיל של החברה על 3 בלבד. למעשה, במבנה של החברות האלו, כל שנה חיובית בשווקים מתורגמת כמעט מידית לרווחיות חריגה.