בעל הבית החדש של דלק ישראל מסמן יעדים
אבי לוי הפך בעל השליטה בלהב לפני כשנה. מאז בעזרת השותפים- אלי להב ואיליק רוז'נסקי, החברה גדלה והתרחבה לתחומים נוספים. להב שמתחתה בנדל"ן מניב בגרמניה רכשה באוקטובר האחרון את דלק ישראל בעסקה שבעצם מכניסה אותה גם לתחום הריטייל והדלק, אך גם מחזקת אותה מאוד בתחום הנדל"ן.
מאז שלוי נכנס לראשונה, מניית החברה עלתה קרוב לפי 3 כשבהמשך להנפקות שווי החברה מסתכם ב-920 מיליון שקל.
לוי מספר שמה שהביא אותו ללהב, אחרי 9 שנים כמנכ"ל מליסרון, היו האנשים, אלי להב ואיליק רוז'נסקי. אחרי שהתמקם בתפקידו החדש, לוי החליט עם שותפיו ללהב לרכוש באוקטובר 2020 את דלק ישראל שהפכה לפעילות המרכזית של החברה והכניסה אותם ללב זירת הדלק בישראל אבל גם לתחום הקמעונאות עם רשת חנויות הנוחות מנטה.
הפעילות החדשה מצטרפת לפעילות המסורתית של להב והיא נדלן בגרמניה ולפעילות שהחלה לפני 6 שנים בתחום האנרגיה המתחדשת. כך שנכון להיום לחברה מנועי צמיחה בארבעה תחומים שונים ולוי מתכנן להשקיע בכולם במקביל "אני מאחל לעצמי שנמשיך באנרגיה מלאה להגדיל את השווי של החברה לטובת בעלי המניות, שאני ביניהם" מסכם לוי.
- להב אל.אר רוכשת נכסים נוספים בגרמניה: תשואה של כמעט 19% על ההון
- להב אל. אר: תוצאות צפויות; השבחה בדלק נכסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 8.אבישי 05/02/2021 14:44הגב לתגובה זוא' רכבים שמונעים מדלק יהיו איתנו לעשור הקרוב פלוסב' במידת הצורך זה לא בעיה להמיר את האנרגיה לשאר סוגי האנרגיה שהעולם שואף להגיע אליהם בעשרות השנים הבאותאין לכם מה לדאוג, אני בטוח שהחברה שקלה את העניין
- 7.רמי .ל 05/02/2021 07:24הגב לתגובה זויופי של עסק .וניהול משובח של החבורה דבר שיוביל לשווי חברה הולך וגדל .מקווה שהעסק לא קטן על החבורה הזו ושיתנו את כל מירצם ללהבה
- 6.אבישי 04/02/2021 17:51הגב לתגובה זואני צופה לה עלייה של מאות אחוזים בחמש שנים הבאות
- 5.מנהל ואדם מוצלח מאוד...מעניין (ל"ת)ארקד 04/02/2021 16:05הגב לתגובה זו
- 4.איליק רוז'נסקי מדלק נדל"ן ? (ל"ת)רציו המלכה 04/02/2021 14:31הגב לתגובה זו
- המבטיח 04/02/2021 16:29הגב לתגובה זווהלך עם משכורת של מליונים
- 3.צומפי 04/02/2021 14:02הגב לתגובה זואני מאמין שהמהלך של קנית דלק מתשובה תקפיץ את החברה והמניה הרבה למעלה יש המון פוטנציאל חוץ ממכירת דלק לרכבים
- 2.אבי לוי מנהל העשור (ל"ת)דני 04/02/2021 13:57הגב לתגובה זו
- 1.גיל1 04/02/2021 10:20הגב לתגובה זוגם במדינה כושלת רגולטורית כמו שלנו זה יקרה בסוף...
- עזרא 04/02/2021 17:39הגב לתגובה זורכבים שמונעים בדלק ימשיכו לפעול עוד עשר עשרים שנה. מעבר לזה יפותחו עמדות הטענה מהירה חשמליות שיפעלו בתחנות הדלק שתמיד ימשיכו לתפקד כמרכזי מסחר זעירים ורווחיים
- דרור 04/02/2021 13:13הגב לתגובה זוהוא גם לא הפנים שמר רוז'נסקי מומחה לנדל"ן . דלק נדל"ן .
- הפנים, בנזין וסולר לא מעניינים, המנטות כן (ל"ת)אלי 04/02/2021 13:00הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
