אבי לוי מליסרון
צילום: אביב אברמוב.
TV

בעל הבית החדש של דלק ישראל מסמן יעדים

אבי לוי הפך לבעל השליטה בלהב ומאז מחיר המניה זינק כמעט פי 3 - למה רכשה להב את דלק ומה צפוי בהמשך? ראיוןTV
עדי ברזילי | (12)

אבי לוי הפך בעל השליטה בלהב לפני כשנה. מאז בעזרת השותפים- אלי להב ואיליק רוז'נסקי, החברה גדלה והתרחבה לתחומים נוספים. להב שמתחתה בנדל"ן מניב בגרמניה רכשה באוקטובר האחרון את דלק ישראל בעסקה שבעצם מכניסה אותה גם לתחום הריטייל והדלק, אך גם מחזקת אותה מאוד בתחום הנדל"ן.

מאז שלוי נכנס לראשונה, מניית החברה עלתה קרוב לפי 3 כשבהמשך להנפקות שווי החברה מסתכם ב-920 מיליון שקל. 

 

לוי מספר שמה שהביא אותו ללהב, אחרי 9 שנים כמנכ"ל מליסרון, היו האנשים, אלי להב ואיליק רוז'נסקי. אחרי שהתמקם בתפקידו החדש, לוי החליט עם שותפיו ללהב לרכוש באוקטובר 2020 את דלק ישראל שהפכה לפעילות המרכזית של החברה והכניסה אותם ללב זירת הדלק בישראל אבל גם לתחום הקמעונאות עם רשת חנויות הנוחות מנטה.

 

הפעילות החדשה מצטרפת לפעילות המסורתית של להב והיא נדלן בגרמניה ולפעילות שהחלה לפני 6 שנים בתחום האנרגיה המתחדשת. כך שנכון להיום לחברה מנועי צמיחה בארבעה תחומים שונים ולוי מתכנן להשקיע בכולם במקביל "אני מאחל לעצמי שנמשיך באנרגיה מלאה להגדיל את השווי של החברה לטובת בעלי המניות, שאני ביניהם" מסכם לוי. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אבישי 05/02/2021 14:44
    הגב לתגובה זו
    א' רכבים שמונעים מדלק יהיו איתנו לעשור הקרוב פלוסב' במידת הצורך זה לא בעיה להמיר את האנרגיה לשאר סוגי האנרגיה שהעולם שואף להגיע אליהם בעשרות השנים הבאותאין לכם מה לדאוג, אני בטוח שהחברה שקלה את העניין
  • 7.
    רמי .ל 05/02/2021 07:24
    הגב לתגובה זו
    יופי של עסק .וניהול משובח של החבורה דבר שיוביל לשווי חברה הולך וגדל .מקווה שהעסק לא קטן על החבורה הזו ושיתנו את כל מירצם ללהבה
  • 6.
    אבישי 04/02/2021 17:51
    הגב לתגובה זו
    אני צופה לה עלייה של מאות אחוזים בחמש שנים הבאות
  • 5.
    מנהל ואדם מוצלח מאוד...מעניין (ל"ת)
    ארקד 04/02/2021 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איליק רוז'נסקי מדלק נדל"ן ? (ל"ת)
    רציו המלכה 04/02/2021 14:31
    הגב לתגובה זו
  • המבטיח 04/02/2021 16:29
    הגב לתגובה זו
    והלך עם משכורת של מליונים
  • 3.
    צומפי 04/02/2021 14:02
    הגב לתגובה זו
    אני מאמין שהמהלך של קנית דלק מתשובה תקפיץ את החברה והמניה הרבה למעלה יש המון פוטנציאל חוץ ממכירת דלק לרכבים
  • 2.
    אבי לוי מנהל העשור (ל"ת)
    דני 04/02/2021 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גיל1 04/02/2021 10:20
    הגב לתגובה זו
    גם במדינה כושלת רגולטורית כמו שלנו זה יקרה בסוף...
  • עזרא 04/02/2021 17:39
    הגב לתגובה זו
    רכבים שמונעים בדלק ימשיכו לפעול עוד עשר עשרים שנה. מעבר לזה יפותחו עמדות הטענה מהירה חשמליות שיפעלו בתחנות הדלק שתמיד ימשיכו לתפקד כמרכזי מסחר זעירים ורווחיים
  • דרור 04/02/2021 13:13
    הגב לתגובה זו
    הוא גם לא הפנים שמר רוז'נסקי מומחה לנדל"ן . דלק נדל"ן .
  • הפנים, בנזין וסולר לא מעניינים, המנטות כן (ל"ת)
    אלי 04/02/2021 13:00
    הגב לתגובה זו
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: