אבי לוי מליסרון
צילום: אביב אברמוב.
TV

בעל הבית החדש של דלק ישראל מסמן יעדים

אבי לוי הפך לבעל השליטה בלהב ומאז מחיר המניה זינק כמעט פי 3 - למה רכשה להב את דלק ומה צפוי בהמשך? ראיוןTV
עדי ברזילי | (12)

אבי לוי הפך בעל השליטה בלהב לפני כשנה. מאז בעזרת השותפים- אלי להב ואיליק רוז'נסקי, החברה גדלה והתרחבה לתחומים נוספים. להב שמתחתה בנדל"ן מניב בגרמניה רכשה באוקטובר האחרון את דלק ישראל בעסקה שבעצם מכניסה אותה גם לתחום הריטייל והדלק, אך גם מחזקת אותה מאוד בתחום הנדל"ן.

מאז שלוי נכנס לראשונה, מניית החברה עלתה קרוב לפי 3 כשבהמשך להנפקות שווי החברה מסתכם ב-920 מיליון שקל. 

 

לוי מספר שמה שהביא אותו ללהב, אחרי 9 שנים כמנכ"ל מליסרון, היו האנשים, אלי להב ואיליק רוז'נסקי. אחרי שהתמקם בתפקידו החדש, לוי החליט עם שותפיו ללהב לרכוש באוקטובר 2020 את דלק ישראל שהפכה לפעילות המרכזית של החברה והכניסה אותם ללב זירת הדלק בישראל אבל גם לתחום הקמעונאות עם רשת חנויות הנוחות מנטה.

 

הפעילות החדשה מצטרפת לפעילות המסורתית של להב והיא נדלן בגרמניה ולפעילות שהחלה לפני 6 שנים בתחום האנרגיה המתחדשת. כך שנכון להיום לחברה מנועי צמיחה בארבעה תחומים שונים ולוי מתכנן להשקיע בכולם במקביל "אני מאחל לעצמי שנמשיך באנרגיה מלאה להגדיל את השווי של החברה לטובת בעלי המניות, שאני ביניהם" מסכם לוי. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אבישי 05/02/2021 14:44
    הגב לתגובה זו
    א' רכבים שמונעים מדלק יהיו איתנו לעשור הקרוב פלוסב' במידת הצורך זה לא בעיה להמיר את האנרגיה לשאר סוגי האנרגיה שהעולם שואף להגיע אליהם בעשרות השנים הבאותאין לכם מה לדאוג, אני בטוח שהחברה שקלה את העניין
  • 7.
    רמי .ל 05/02/2021 07:24
    הגב לתגובה זו
    יופי של עסק .וניהול משובח של החבורה דבר שיוביל לשווי חברה הולך וגדל .מקווה שהעסק לא קטן על החבורה הזו ושיתנו את כל מירצם ללהבה
  • 6.
    אבישי 04/02/2021 17:51
    הגב לתגובה זו
    אני צופה לה עלייה של מאות אחוזים בחמש שנים הבאות
  • 5.
    מנהל ואדם מוצלח מאוד...מעניין (ל"ת)
    ארקד 04/02/2021 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איליק רוז'נסקי מדלק נדל"ן ? (ל"ת)
    רציו המלכה 04/02/2021 14:31
    הגב לתגובה זו
  • המבטיח 04/02/2021 16:29
    הגב לתגובה זו
    והלך עם משכורת של מליונים
  • 3.
    צומפי 04/02/2021 14:02
    הגב לתגובה זו
    אני מאמין שהמהלך של קנית דלק מתשובה תקפיץ את החברה והמניה הרבה למעלה יש המון פוטנציאל חוץ ממכירת דלק לרכבים
  • 2.
    אבי לוי מנהל העשור (ל"ת)
    דני 04/02/2021 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גיל1 04/02/2021 10:20
    הגב לתגובה זו
    גם במדינה כושלת רגולטורית כמו שלנו זה יקרה בסוף...
  • עזרא 04/02/2021 17:39
    הגב לתגובה זו
    רכבים שמונעים בדלק ימשיכו לפעול עוד עשר עשרים שנה. מעבר לזה יפותחו עמדות הטענה מהירה חשמליות שיפעלו בתחנות הדלק שתמיד ימשיכו לתפקד כמרכזי מסחר זעירים ורווחיים
  • דרור 04/02/2021 13:13
    הגב לתגובה זו
    הוא גם לא הפנים שמר רוז'נסקי מומחה לנדל"ן . דלק נדל"ן .
  • הפנים, בנזין וסולר לא מעניינים, המנטות כן (ל"ת)
    אלי 04/02/2021 13:00
    הגב לתגובה זו
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמסחר בזמן אמת – קרדיט: AI

מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?

מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון



מנדי הניג |

משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות. 

בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע,  ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.

מדד הפחד כמנבא תשואות

במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.

הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.

פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.

זהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AIזהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AI

תיק ההשקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס

מחקרים מראים שבכל תקופה שבה מניות ואג"ח נשחקו ריאלית הסחורות סיפקו תשואה חיובית; אם ככה איזה משקל מומלץ להקדיש בתיק לסחורת כדי לצמצם את התנודתיות אבל לא להכביד על התשואה?
ליאור דנקנר |

מחקר שביצעו בגולדמן סאקס בחן נתונים היסטוריים רחבים וגילה תוצאה די עקבית. בכל התקופות שבהן מניות ואג"ח רשמו ירידה ריאלית, סל סחורות רחב נתן תשואה חיובית. הממצא הזה חזר על עצמו לאורך עשרות שנים, ומציב את הסחורות לא כמרכיב שולי או אקזוטי בתיק, אלא החזקה לגיטימית שמאחוריה העלות האמיתית של חומרי הגלם. בתקופות של אינפלציה גבוהה, מתחים גיאופוליטיים (כמו שחווינו בעוצמה לאורך השנה האחרונה), הסחורות תפקדו כמרכיב דפנסיבי, והם מקור לפיזור נוסף שצריכים לשקול כשבונים תיק.

אחרי שמסכימים בעניין הזה השאלה הופכת להיות גם פרקטית - כמה מקום קטגוריית ה"סחורות" צריכה לקבל. הניתוחים של מורגן סטנלי, CFA ופרמטריק נעים על אותו אזור: חשיפה של כ-10% לסחורות מפחיתה את התנודתיות של התיק ומשפרת את היציבות שלו בלי לשנות מהותית את התשואה השנתית הממוצעת.

כמובן שצריכים להתייחס גם לאילו סחורות נכנסות לתיק, מה המשקל של אנרגיה מול מתכות בסיסיות, ומה רמת הקשר בין כל אחד מהקבוצות לתנאי המאקרו ולסיכונים שאנחנו מוכנים "לסבול" כמשקיעים.

למה בכלל סחורות? איך הן מתנהגות כשמחירים עולים

סחורות משחקות לפי חוקים קצת אחרים. מניות ואג"ח תלויים ברווחיות של חברות, בציפיות צמיחה ובריבית. סחורות מסתכלות יותר "על הרצפה": כמה נפט מוציאים מהאדמה, כמה תבואה נקצרת, כמה מתכת נכרתת.

כשהאינפלציה מתגברת, חומרי הגלם בדרך כלל מתייקרים יחד איתה. לכן סחורות נתפסות כסוג של ביטוח על יוקר המחיה ועל כוח הקנייה של הכסף.