מור השקעות מגלה עניין ברובוגרופ - רוכש מניות למרות ההפסדים
בית ההשקעות מזרים כספים בהנפקות פרטיות בדיסקאונט גדול וברווח מידי, אבל כפי שהזהרנו בעבר, לקנות את רובוגרופ אחרי זינוק של פי 10 יכול להיות מסוכן; ההנחה בהנפקה האחרונה כבר נמחקה, אבל במור ממשיכים להאמין בחברה
מניית רובוגרופ -3.79% זינקה היום בבורסה ב-9%, תגובת המשקיעים לדיווח של החברה מסוף השבוע לפיו מור השקעות -1.61% צף כבעל עניין בחברה. בית ההשקעות רכש ביום חמישי מניות רובוגרופ בבורסה בהיקף כספי של כ-282 אלף שקל לפי מחיר ממוצע של כ-6.95 שקלים למניה והפך לבעל עניין בחברה עם אחזקה של כ-5.13%. למרות הזינוק במניה היום וכפי שהערכנו בעבר (הרחבה כאן - התרגיל של מור עלול להתברר כפלופ) בית ההשקעות שנכנס בסוף חודש יולי להשקעה במניה במסגרת הנפקה פרטית ובמחיר אפקטיבי של כ-909.5 אגורות למניה (בשקלול שווי האופציות שהוענקו בהנפקה) נמצא כעת בהפסד של כ-13% על ההשקעה הזו.
עם זאת, למען ההגינות צריך לציין כי מאז כניסת בית ההשקעות לפוזיציה במניה, הוא ככל הנראה עדיין ברווח גדול. כך למשל, על פי דוח יתרות הקרנות של בית ההשקעות מחודש מאי, החזיק בית ההשקעות באמצעות קרנות נאמנות במניות רובוגרופ בשווי כ-3.5 מיליון שקל, אז עמד מחיר המניה על כ-395 אגורות בלבד - מאז מחיר המניה הוכפל ושווי ההחזקות הנוכחיות של בית ההשקעות עומד כעת על כ-7.65 מיליון שקל.
יצרנית ומשווקת מערכות ההדרכה ע"י רובוטים ללימוד מרחוק דיווחה במחצית הראשונה של 2020 על הכנסות של כ-10.4 מיליון דולר - פי 3 ביחס להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, החברה דיווחה על מעבר לרווח של כ-1.2 מיליון דולר.
צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-9.9 מיליון דולר למחצית השניה של 2020, ועל כ-18.2 מיליון דולר לשנת 2021 (הרחבה כאן).
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כפי שדיווחנו בעבר, על רקע משבר הקורונה, החברה זוכה לאחרונה בעניין גובר בפתרונות שהיא מספקת, ודיווחה לאחרונה על מספר שיתופי פעולה (לא דווח על סכומים), שהזניקו את מנייתה בכ-320% מתחילת השנה לשווי שוק של כ-360 מיליון שקל (כ-106 מיליון דולר) - החברה אמנם פועלת בתחום חם בעידן הקורונה, אבל בשביל להצדיק שווי של 106 מיליון דולר, החברה צריכה להציג רווח של כ-10 מיליון דולר בשנה. כרגע החברה עדיין רחוקה משם, אולם החברה אכן צמחה בקצב חזק.
על בסיס צבר ההזמנות למחצית השניה של 2020 ולשנת 2021, ניתן לראות שהצמיחה אולי עדיין קיימת, אולם כבר לא ממש מואצת (הכנסות צפויות של כ-20 מיליון דולר בשנת 2020, מול צבר של כ-18 מיליון דולר לשנת 2021).
- 1.עידן 19/10/2020 11:01הגב לתגובה זוממתי חברת צמיחה (כל עוד היא באמת צומחת כמובן) אמורה להיסחר במכפיל רווח 10?
- נחום 19/10/2020 13:48הגב לתגובה זואז חברת צמיחה באיזה מכפיל אמורה להיסחר ?
- מכפיל מותאם צמיחה - PEG (ל"ת)עידן 19/10/2020 18:11
- לרון 19/10/2020 17:1240 וצפונה

טאואר זינקה ב-17% - מה אמר ראסל אלוונגר שהרים את המניה?
מנכ"ל שהציל חברה והביא אותה לשווי של 11 מיליארד דולר, מניה שמזנקת למכפילי רווח שלא היו בעבר, מסיבת AI ענקית שלא ברור אם אנחנו בתחילתה, באמצע או בסופה
הדוחות של טאואר טאואר 4.53% טובים מאוד, התחזית חזקה (מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"). המניה זינקה ב-17% ל-98.2 דולר, שווי של 11 מיליארד דולר. דווקא בשווי הזה כדאי להזכיר לכולם שהקמת טאואר בארץ בתחילת שנות ה-90', שזה אומר הקמת מפעל ייצור שבבים בישראל, היתה רעיון כושל. כוח העבודה פה יקר ואין שום יתרון תחרותי מול המפעלים בעולם. טאואר הקימה מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה ואחר כך עוד מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה. היא הרוויחה כששוק השבבים המחזורי היה טוב והפסידה פי 5 כשהוא היה למטה.
היא עברה הסדר חוב. היא קיבלה הנשמה מהמדינה וממשפחת עופר. ואז הדירקטוריון קיבל את ההחלטה שבדיעבד הצילה את החברה והפכה אותה לענקית במונחים מקומיים - לגייס את ראסל אלוונגר כמנכ"ל. אלוונגר קיבל לפני 20 שנה חברה כושלת וידע לנתב אותה לשני מקומות שהצילו אותה - לנישות שבהן יש לה מומחיות (כי הגדולות לא פעלו בנישות) ולפעילות ייצור בחו"ל. טאואר בזכותו היא חברה גלובלית, רווחית, צומחת, עם נוכחות באחד התחומים החשובים בעולם - שבבים.
מניית טאואר זינקה פי 2 מאז פרסום הדוח הקודם, והיא במחיר של יותר מכפול מזה שאינטל רצתה לרכוש את החברה. רכישה שלא יצאה לפועל כי הסינים התנגדו. בהתחלה המשקיעים חששו והמניה ירדה מתחת ל-30 דולר, שנתיים אחרי, הם מאוד מרוצים.
תחום השבבים מחולק באופן גס לשניים - תחום הייצור ותחום הפיתוח. הפיתוח הוא הקצפת. אנבידיה מפתחת שבבי AI ומוכרת אותם ברווחיות גולמית של מעל 80% כי יש למוצר-לשבב ערך גדול ויתרונות טכנולוגיים. בייצור יש לרוב תחרות גדולה. יש טכנולוגיות ייצור שונות, אבל בסוף מזמין השבב יכול לעשות זאת בכמה מקומות. זאת פעילות שלא אמורה להניב רווחיות גבוהה, סוג של קומודיטי. אבל, על רקע המחסור בשבבים, הרווחיות עלתה בשנים האחרונות. טאואר גם פועלת כאמור בנישות שבהן הרווחיות טובה יותר, ומסתבר שיש בכל זאת הבדלי איכות משמעותיים בין יצרנים שונים.
- טאואר מכה את הצפי בשורה העליונה ובשורה התחתונה
- "אפסייד של 48% במניית טאוואר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חוץ מזה, אלו הסכמים שעוטפים את הלקוח. חברה שרוכשת שבבים מיוחדים שהיא עיצבה וטאואר ייצרה, תמשיך לרכוש את השבבים האלו מטאואר במקביל לגידול בהיקף המכירות שלה, וזה יחלחל לגידול בפעילות טאואר. כלומר כשמארוול שהיא לקוחה מדווחת על גידול במכירות זה יכול לחלחל לטאואר.

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?
רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.
הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה.
בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד.
פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים.
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון.
