אלי לוי מור קרנות נאמנות
צילום: בועז צרפתי

מור השקעות מגלה עניין ברובוגרופ - רוכש מניות למרות ההפסדים

בית ההשקעות מזרים כספים בהנפקות פרטיות בדיסקאונט גדול וברווח מידי, אבל כפי שהזהרנו בעבר, לקנות את רובוגרופ אחרי זינוק של פי 10 יכול להיות מסוכן; ההנחה בהנפקה האחרונה כבר נמחקה, אבל במור ממשיכים להאמין בחברה

ערן סוקול | (4)

מניית רובוגרופ 1.17%  זינקה היום בבורסה ב-9%, תגובת המשקיעים לדיווח של החברה מסוף השבוע לפיו מור השקעות 1.56% צף כבעל עניין בחברה. בית ההשקעות רכש ביום חמישי מניות רובוגרופ בבורסה בהיקף כספי של כ-282 אלף שקל לפי מחיר ממוצע של כ-6.95 שקלים למניה והפך לבעל עניין בחברה עם אחזקה של כ-5.13%. למרות הזינוק במניה היום וכפי שהערכנו בעבר (הרחבה כאן - התרגיל של מור עלול להתברר כפלופ) בית ההשקעות שנכנס בסוף חודש יולי להשקעה במניה במסגרת הנפקה פרטית ובמחיר אפקטיבי של כ-909.5 אגורות למניה (בשקלול שווי האופציות שהוענקו בהנפקה) נמצא כעת בהפסד של כ-13% על ההשקעה הזו.

עם זאת, למען ההגינות צריך לציין כי מאז כניסת בית ההשקעות לפוזיציה במניה, הוא ככל הנראה עדיין ברווח גדול. כך למשל, על פי דוח יתרות הקרנות של בית ההשקעות מחודש מאי, החזיק בית ההשקעות באמצעות קרנות נאמנות במניות רובוגרופ בשווי כ-3.5 מיליון שקל, אז עמד מחיר המניה על כ-395 אגורות בלבד - מאז מחיר המניה הוכפל ושווי ההחזקות הנוכחיות של בית ההשקעות עומד כעת על כ-7.65 מיליון שקל. 

יצרנית ומשווקת מערכות ההדרכה ע"י רובוטים ללימוד מרחוק דיווחה במחצית הראשונה של 2020 על הכנסות של כ-10.4 מיליון דולר - פי 3 ביחס להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, החברה דיווחה על מעבר לרווח של כ-1.2 מיליון דולר. 

צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-9.9 מיליון דולר למחצית השניה של 2020, ועל כ-18.2 מיליון דולר לשנת 2021 (הרחבה כאן).

כפי שדיווחנו בעבר, על רקע משבר הקורונה, החברה זוכה לאחרונה בעניין גובר בפתרונות שהיא מספקת, ודיווחה לאחרונה על מספר שיתופי פעולה (לא דווח על סכומים), שהזניקו את מנייתה בכ-320% מתחילת השנה לשווי שוק של כ-360 מיליון שקל (כ-106 מיליון דולר) - החברה אמנם פועלת בתחום חם בעידן הקורונה, אבל בשביל להצדיק שווי של 106 מיליון דולר, החברה צריכה להציג רווח של כ-10 מיליון דולר בשנה. כרגע החברה עדיין רחוקה משם, אולם החברה אכן צמחה בקצב חזק.

על בסיס צבר ההזמנות למחצית השניה של 2020 ולשנת 2021, ניתן לראות שהצמיחה אולי עדיין קיימת, אולם כבר לא ממש מואצת (הכנסות צפויות של כ-20 מיליון דולר בשנת 2020, מול צבר של כ-18 מיליון דולר לשנת 2021).

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עידן 19/10/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
    ממתי חברת צמיחה (כל עוד היא באמת צומחת כמובן) אמורה להיסחר במכפיל רווח 10?
  • נחום 19/10/2020 13:48
    הגב לתגובה זו
    אז חברת צמיחה באיזה מכפיל אמורה להיסחר ?
  • מכפיל מותאם צמיחה - PEG (ל"ת)
    עידן 19/10/2020 18:11
  • לרון 19/10/2020 17:12
    40 וצפונה
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר -4.32%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

אבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאיאבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאי

נטפליקס תקפיץ את פרטנר - ואיך זה קשור למע"מ?

רשות המסים קיבלה את עמדת פרטנר בנוגע לדמי המנוי לנטפליקס, והחברה צפויה לרשום רווח חד-פעמי של כ-38 מיליון שקל ברבעון השלישי; בצורה חריגה, מועד פרסום הדוחות יידחה כדי לשקף את התיקון

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרטנר

פרטנר פרטנר -0.13%   מודיעה כי העמדה שלה בנושא חיוב המע"מ על דמי המנוי לנטפליקס התקבלה ברשויות המס. אחרי תקופה ארוכה שבה החברה סחבה על הספרים הפרשה לחבות מע"מ פוטנציאלית, ההבהרה של רשות המיסים היום מאפשרת לה למחוק את ההפרשה ולרשום רווח מהותי אם כי חד-פעמי. חברת התקשורת עדכנה כי מע"מ קיבל את הטענה שלה שלפיה גביית דמי המנוי עבור נטפליקס אינה חלק ממחיר העסקאות שלה. החברה משמשת, לדבריה, רק כ"צינור" בין הלקוח לנטפליקס, ולכן אין לראות בתשלום הזה עסקה החייבת במע"מ. למרות זאת, בשנים האחרונות היא בחרה להכיר בהפרשה ליתר ביטחון, על רקע אי-הוודאות הרגולטורית.

ההבהרה של רשות המסים מסירה את אי-הוודאות וקובעת שעד להנחיה אחרת לא תחול חבות מע"מ על רכיב ההכנסה הזה. בעקבות כך פרטנר תבטל את ההפרשה שנצברה בין 2020 ל-2025, מה שיוביל לרישום רווח לפני מס של כ-38 מיליון שקל בדוחות הרבעון השלישי.

בנוסף, החברה מציינת כי לא תיצור הפרשה חדשה עבור השנים הבאות כל עוד עמדת מע"מ תישאר כפי שנמסרה בהבהרה. עם זאת, היא מדגישה שהמידע מבוסס על המצב הנוכחי, וכי אין ביכולתה להעריך האם העמדה הזו תישאר תקפה גם בעתיד. מעבר לכך, פרטנר דוחה את מועד אישור הדוחות הכספיים לרבעון השלישי כדי לשקף את העדכון החשבונאי ברווח שזה צעד די חריג.

התוצאות של פרטנר ועד כמה הרווח ישפיע

כדי להבין את המשקל של מחיקת ההפרשה, צריך להסתכל קודם על המספרים שפרטנר הציגה ברבעון השני של השנה. החברה סגרה את הרבעון השני עם רווח נקי של 72 מיליון שקל. מול המספר הזה, הרווח החד-פעמי של כ-38-39 מיליון שקל שנובע מהבהרת מע"מ זה תוספת גדולה משמעותית, כמעט 54% מהרווח הנקי שסגרה בו שלושה חודשים קודם. מבחינת השפעה חשבונאית נטו, זה שינוי שיכול להזיז משמעותית את השורה התחתונה ברבעון השלישי - גם אם מדובר ברווח שאינו חוזר ואינו משקף פעילות שוטפת.

ברקע, פרטנר נכנסת לרבעון השלישי אחרי תקופה שבה המדדים המרכזיים השתפרו: ההכנסות משירותים עלו לרמה של 643 מיליון שקל, עלייה של 5% מול השנה שעברה; הרווח התפעולי הגיע ל-103 מיליון שקל; ה-EBITDA המתואם עלה ל-303 מיליון שקל; ותזרים המזומנים החופשי קפץ ל-134 מיליון שקל. הרווח הנקי, כאמור, עמד על 72 מיליון שקל אחרי צמיחה של 26%.